Focus 1.6 tdci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • somi_kac
    CBC Senator XXL
    • 03.04.2009
    • 796
    • Kać

    #31
    Re: Focus 1.6 tdci

    Kad si menjao, onda i napisi koliko je bilo kilometara na satu pri zameni! Za tu kilometrazu (oko 200.000) i auto tog godista uopste nije skupo.
    OPEL Astra 1.6i
    OPEL Kadett 1.6
    ŠKODA Favorit

    Comment

    • hansf
      CBC Član
      • 01.08.2009
      • 68
      • Ns
      • Stilo MW MJet

      #32
      Re: Focus 1.6 tdci

      Svi noviji dizeli od ne znam koje godine (2007 valjda) koji se prodaju u EU moraju imati DPF odnosno FAP filter. Da li to znaci da taj filter dolazi na mesto kasicnog katalizatora odnosno sada se kat. zove DPF/FAP?
      Da li je poznato za Fokus 1.6tdci /90ks od tog godista, posto je PSA motor, ima li i njihov FAP filter koji koristi skupi dodatni aditiv za sagorevanje cestica ili je to reseno elegantnije kao na Fiatu/ Opelu DPF?
      Yugo- Das auto....

      Comment

      • gorans
        CBC Senator XXL
        • 09.03.2010
        • 1525
        • Beograd

        #33
        Re: Focus 1.6 tdci

        PSA 1.6 HDi 90 KS nema fap filter,nalazio se u Fordu,Mazdi,Pezou,Citroenu ili Volvou.Tek verzija sa 110ks ga ima.

        Comment

        • hansf
          CBC Član
          • 01.08.2009
          • 68
          • Ns
          • Stilo MW MJet

          #34
          Re: Focus 1.6 tdci

          OK, a sta je onda s ovima...

          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5

          Vrlo bih voleo da nema Dpf u motoru od 90ks u novijim Fokusima, a ni pljuvajuci zamajac
          Yugo- Das auto....

          Comment

          • ppejic
            CBC Član
            • 09.09.2007
            • 75
            • Dornbirn-Nis

            #35
            Drugari, Ford 1.6 TDCI 90hp je usao u uzi ibor (istovremno sa Octavia 1.6 TDI 105hp i Astra 1.7 CDTI ili Astra 2.0 CDTI), ali me je uplasila cela ova pria oko potencijalnih problema sa motorom.

            Da li ste upoznati do kog godista su 1.6 TDCI imali problema sa karterom i uljem koje je tu zaostajalo?

            Trenutno zivim u inostranstvu i imam relativno dobar izbor polovnjaka
            Last edited by ppejic; 25.01.2014, 10:46.
            LOGAN 1.4 MPI Preference + AC

            Comment

            • DS9
              CBC Senator
              • 27.10.2011
              • 280
              • Beograd

              #36
              Ako se misli na 1.6 varijantu PSA-ovog (u joint-venture saradnji sa fordom) dizela, i problem koji se ogledao kroz začepljenje sita koje se nalazi na vodu ulja koje napaja turbinu - mislim da je to izmenjeno (odnosno poboljšano) od 2009. godišta.

              Inače problem zapušivanja navedenog sita se javljao u kombinaciji manje kvalitetnog ulja sa dugim intervalom zamene ulja koji je svojevremeno PSA propisivila (30,000 km za normalne, 20000 km za teške uslove vožnje) i eventualno višestrukim ispuštanjem ulja samo vakumom a ne kroz karter.

              Usled toga su neki opisali da je dolazilo do zapušivanja sita i nedovoljnog dotoka ulja u turbinu, te njen otkaz.

              Generalno uzevši, dobra praksa bi bila da se kod ovog vozila skine karter i uz njega očisti i sito koje napaja turbinu, pa uz interval zamene ulja do oko 15,000 km i kvalitetno ulje (gradacije npr. 5W-40 ili 5W-30) teško da bi problem mogao da se javi.

              Inače sa srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena znamo da su neki sa ovakvim motorima (koji su pre toga prešli i preko 200,000 km) vršili namenskim aditivima (wynns) ispiranje motora bez problema, kao i i da redovno koriste ACEA C2 (tj. B71 2290) ulja koja su striktno propisana za vozila sa DPF/FAP, bez obzira što njihove 1.6 varijante isti nemaju. Do sada (a u zadnjih oko dve godine) niko od njih nekoliko nije prijavio problem sa motorom (godišta pre 2009.), a jedan član je čak konstatovao i nešto nižu potrošnju ulja u odnosu na prethodno korišćeno (takođe totalovo) 5W-40.

              Suština priče: Verovatno većini motora može da se nađe poneka slaba tačka, a rizik postoji za sve u životu, od kako se čovek rodi. Kod 1.6 hdi, sa kvalitetnim motornim uljem (npr. mobil1 esp formula 5w-30) i ne predugim intervalom zamene, rizici se drastično smanjuju.


              Dakle, ako je već ušao u uži izbor i ako je auto generalno dobro očuvan primerak - mislim da bi trebao veći razlog da se odustane od njega. Detaljan pregled u nekom servisu da se vidi koliko još treba uložiti da bude odličan, pa ako ne treba previše onda vrlo vredi.

              Comment

              • ppejic
                CBC Član
                • 09.09.2007
                • 75
                • Dornbirn-Nis

                #37
                Za celokupnu proveru vozila bi neki ovlasceni servis omastio brk, ali i stavio potpis, za to se ne brinem toliko. Ja sada zivim "tamo" i nema tu mnogo zezanja, kazne za prevaru su.....

                Samo sam tragao da vidim godiste koje bi bilo bezbedno u smislu pomenute problematike. Izgleda da si potpuno u pravu, jer na jednom placu polovnjaka cije stanje pratim unazad par meseci, nagomilani su Focus 1.6 tdci zakljucno sa 2009. godistem. Niko ih ne kupuje, ali cim se pojavi neki 2010.+ bude kupljen posle 7-10 dana.

                Hvala jos jednom
                LOGAN 1.4 MPI Preference + AC

                Comment

                Working...
                X