Opušten sam skroz samo me nerviraju komentari koji nemaju veze sa temom, ne pomažu ni meni ni nekom drugom ko bude ovo čitao. Da si detaljno pročitao prvi post video bi gde sam napisao "...sad me crni dim prati sve do 3 3,5 hiljade obrtaja...", znači nigde nisam napisao da ga gazim do 5 hiljada, niti sam ga ikad gazio. Od kad ga imam samo sam dva puta probao na koliko može da izađe i to na kratkoj relaciji i tada sam išao na manje od 4500 obrtaja. Kad ga vozim normalno u svakodnevnoj vožnji šaltujem na 2000 do 2200 otprilike. Kad hoću da ga napržim iz ovog ili onog razloga onda ga izvlačim do 3500 obrtaja. To je opis termina "izvlačim" pomenutog u nekom prethodnom postu. E sad jedino ako ti smatraš da je moj traktor prestar, previše razdrndan pa još i načipovan i da je sasvim normalno da mu kulja crni dim čim dodam gas to je druga stvar. Verovatno imaš neke predrasude prema toj marki auta pa odatle ti komentari.
sedi lepo u auto i izadji na auto put i isteraj ga jedno 200 km ali se trudi da ga gazis sto vise mozes (mislim na brzinu) da se ceo sistem malo procisti pa posle toga ces videti ili dimi ili ne. Najcesci uzrok kod jtd je protokomer ali opet nemora da znaci. Izvozaj pa javi sta i kako.
Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Hvala @ada ja bi sad najradije povukao ovo pitanje pošto se ispostavilo da je u pitanju bila nafta koju sam sipao na nekoj pumpi u unutrašnjosti. Mesečno pređem 2-3 hiljade, dobro znam kako dimi. I kao što sam napisao, sipao sam tamo negde naftu i u povratku a i par dana posle sam primetio pojačan crni dim. Odmah sam počeo da tripujem i da slabije vuče, tako sam vozio sve dok nisam ušao u debelu rezervu i onda odem i napunim ga ponovo ovde u NS i od onda normalno vuče, nema dima. Pa sam zato napisao da sam ga malo izvlačio, probavao da ga nateram ponovo da crni ali neće. Jednostavno radi kao pre, ko da se ništa nije dogodilo. Ko zna šta su mi sipali, možda D2
Važno je da je problem rešen... Ako je razlog problema to što je sipano neodgovarajuće gorivo, bilo bi dobro da se pre sledećeg sipanja 50l goriva (Mol pumpe su dobar izbor) doda neki aditiv za čišćenje dizni (Wynn's, na primer), a u sledećem sipanju goriva (opet na 50l) aditiv za povećanje cetanskog broja (moiže isto Wynn's) - sve to za svaki slučaj. Ne može da škodi, može samo da pomogne.
Ja mislim da je rešen ali svakako ću pregledati creva čim malo ulovim vremena a i EGR će da ide na čišćenje. Hvala ti za savet kod punjenja rezervoara, međutim ja sam jako skeptičan kod sipanja tih špecija. Jesi ti to probo ili znaš nekog ko jeste? Ne bih svašta da sipam, znaš kako kažu "Ne popravljaj ono što je ispravno"
Pretresoh sve danas, izmenjah sve filtere (mali servis) i ustanovih da je EGR začepljen i to ne malo pri pokušajima da ga rastavim slomio sam osvovinicu pa mi je ostala samo opcija da ga zatvorim skroz što sam i uradio. Crevo od interkulera do u**** jako diše (naduva se) i može biti da je negde proređeno pa da tu gubi vazduh. Kad sam ga namerno otpustio na šelni kako bi dodatno gubio pritisak, crni dim se pojačao na turiranju. To planiram da zamenim hitno. Zatim nalazim bug najverovatnije nastao u servisu gde sam menjao kvačilo pre par meseci. Prilikom vraćanja svih creva nazad majstori nisu lepo navukli gumeno na plastično crevo ispred same turbine (iza MAF-a), pa su prilikom stezanja šelne prelomili plastično crevo (spljoštili). To je tako neko vreme držalo ali se vremenom što zbog toplote, što zbog nategnutog položaja (nije sve vraćeno gde treba da bude) gumeno crevo delom skliznulo sa plastičnog a ona uvala nastala na plastici je ostala otvorena da ulazi falš vazduh (mimo filtera i MAF-a) Ovo sam privremeno sanirao i zatvorio silikonom inače zahteva malo više posla da se vrati u normalu ili da pazarim to plastično crevo na kojem ima nekoliko kolenca sa raznim crevcima garantovano je skupo kao otrov. Ako nađem negde na otpadu zameniću ga ako ne imam ideju kako da ga popeglam da bude kako je i bilo.
Uglavnom kad sam sve sklopio i testirao primetno je da crnog dima gotovo da nema a u vožnji nisam zapazio neku značajnu razliku.
Comment