U drugoj temi sam se raspitivao o razlozima pojačanog crnog dima pri naglom dodavanju gasa da bi na kraju odlučio da pretresem sve oko motora na šta sam sumnjao kako bi pronašao problem. Jedan od detektovanih nedostataka je bio i zapušen EGR (slika 1 i slika 2)

Slika 1

Slika 2
Međutim EGR je bio zaglavljen u nultom položaju pa vreo vazduh nije mogao da prolazi pored zatvarača (slika 3) nego je jedino pritiskom na drugi zatvarač mogao da sbije oprugu i tuda prolazi ponovo na usis (slika 4).

Slika 3

Slika 4
Pretpostavljam da je pod većim gasom izduvni pritisak sabija oprugu C i vreo izduvni vazduh je kanalima A i B prolazio u usisnu granu. U svim drugim situacijama EGR nije mogao da obavlja svoj posao jer je osovinica na kojoj su oba zatvarača bila blokirana skroz. Znači jedino je mogao da uduvava vreo vazduh u usis pri velikom gasu kad je pritisak sa izduva garantovano sabijao slabašnu oprugu C i pored tog zatvarača ubacivao izduvne gasove.
Ja sam tu vođicu slomio jer se pri pokušaju odvrtanja matice prekinula. Iskreno toliko je bila istrošena da je trebalo samo prstima da je potegnem da se slomi. Svakako sam morao da je skinem i očistim jer da sam je ostavio tako kakava je a samo izbacio garež ona bi glavila i 100% otvoreno i 100% zatvorenom položaju jer je bila oštećena.
Kad je već došlo do belaja ostalo mi je samo da EGR začepim, zatvarače sam razbušio na malo veću rupu i kroz te rupe ubacio šrafić, s'tim da sam prvi zatvarač prebacio sa kontra strane. Tako sam uspeo da zatvorim direktan ulaz (slika 8) i ona dva iz kanalića A i B sa slike gore. Produžetak šrafa je otišao u ležište u kojem je prethodno stajala osovinica zatvarača Slika 5,6,7 i 8).

Slika 5

Slika 6

Slika 7

Slika 8
Pitanje je, sledeće; Da li je bolje bilo da je ostalo kako je bilo da deo izduvnih gasova pod velikim gasom ipak uspe da se vrati u usis ili ovako kako sam sad napravio da kroz EGR nema prolaza izduvnim gasovima. Znam svakako da je najbolje bilo da sve radi onako kako je fabrički predviđeno ali eto ne može trenutno a ako bude prilike staviću novi. Za sad me zanima koliko na ovaj način ugrožavam motor?
Sve slike EGR-a

Slika 1

Slika 2
Međutim EGR je bio zaglavljen u nultom položaju pa vreo vazduh nije mogao da prolazi pored zatvarača (slika 3) nego je jedino pritiskom na drugi zatvarač mogao da sbije oprugu i tuda prolazi ponovo na usis (slika 4).

Slika 3

Slika 4
Pretpostavljam da je pod većim gasom izduvni pritisak sabija oprugu C i vreo izduvni vazduh je kanalima A i B prolazio u usisnu granu. U svim drugim situacijama EGR nije mogao da obavlja svoj posao jer je osovinica na kojoj su oba zatvarača bila blokirana skroz. Znači jedino je mogao da uduvava vreo vazduh u usis pri velikom gasu kad je pritisak sa izduva garantovano sabijao slabašnu oprugu C i pored tog zatvarača ubacivao izduvne gasove.
Ja sam tu vođicu slomio jer se pri pokušaju odvrtanja matice prekinula. Iskreno toliko je bila istrošena da je trebalo samo prstima da je potegnem da se slomi. Svakako sam morao da je skinem i očistim jer da sam je ostavio tako kakava je a samo izbacio garež ona bi glavila i 100% otvoreno i 100% zatvorenom položaju jer je bila oštećena.
Kad je već došlo do belaja ostalo mi je samo da EGR začepim, zatvarače sam razbušio na malo veću rupu i kroz te rupe ubacio šrafić, s'tim da sam prvi zatvarač prebacio sa kontra strane. Tako sam uspeo da zatvorim direktan ulaz (slika 8) i ona dva iz kanalića A i B sa slike gore. Produžetak šrafa je otišao u ležište u kojem je prethodno stajala osovinica zatvarača Slika 5,6,7 i 8).

Slika 5

Slika 6

Slika 7

Slika 8
Pitanje je, sledeće; Da li je bolje bilo da je ostalo kako je bilo da deo izduvnih gasova pod velikim gasom ipak uspe da se vrati u usis ili ovako kako sam sad napravio da kroz EGR nema prolaza izduvnim gasovima. Znam svakako da je najbolje bilo da sve radi onako kako je fabrički predviđeno ali eto ne može trenutno a ako bude prilike staviću novi. Za sad me zanima koliko na ovaj način ugrožavam motor?
Sve slike EGR-a
Comment