Nedavi se uopste jednostavno uradi prekid, kao da u trenu ostane bey kapi goriva Jos je kod dragana, imao covek preca posla ya vikend ali videcemo videcemo
ok, ja sam imao takav slucaj u praksi sa trzanjem i gubitkom prenosa od motora do tockova pa sam pomislio...
sorry, za takav kvar na dizelu nisam nikada cuo ranije.
Za slicno ponasanje sam cuo kod jedne sijere (doduse benzinca) prblem su resili ciscenjem dizni. Mozda su i ovde dizne zapusene? Znas kakvo nam je gorivo...
Ako sam promasio izvinjavam se
Mislim da sam par puta po BMW forumima "naleteo" na postove gde se ukazuje na brzo stradanje lezhajeva turba, pominjan je i M21 motor iz E34-ke. Vlasnici su se zhalili na "poor performance", da im ne radi kickdown, motor ne dizhe obrtaje, uglavnom raznolike simptome...
Nego, ako imash EGR ventil - chupaj ga napolje, samo ti gushi motor sagorelom smeshom siromashnom vazduhom koja teshko sagoreva. Kod vozila sa vecom kilometrazhom on je odavno izgubio smisao svog postojanja, i chini daleko vishe shtete nego koristi... Sem toga, proveri i vakuum creva, sve mi nekako "mirishe" na "air intake" problem...
Ma to onaj brick me ureko
Jooooj juce sam ga dovezao jedva ide izmedju 1000 i 1500 cim stisnes dalje gas nema nikakvog odziva ni krkljanja ni gusenja. Jedino kad lagano stiskas papucu onda se i desi nesto do 2000 ali odmah pandne na 1000. Uzas
Ovako:
I bez turbine,bez ijednog creva(vakuma),bez poklopca ventila,izduvne i usisne grane,tvoj auto mora da upali, i primi gas kao da je sve na njemu....cisto da eliminisemo polemike oko menjaca,u****,izduva....ne nagadjam vec znam.Dakle,ti mozes imati sledece probleme:
1: citac broja obrtaja ili ti impulsgeber.Nalazi se sa vozacke strane motora na bloku ,ispod bos pumpe prema zamajcu i direktno sa zamajca cita polozaj radilice preko 6 stiftova koji se na zamajcu nalaze.
2: pumpa za dovlacenje goriva iz rezervozara do bosch pumpe ne radi ili ti je filter zapusen ili imas negde fals vazduh u instalaciji za gorivo tako da auto nema dovoljnu kolicinu nafte da bi presao magicnu cifru od 1500 obrtaja( licno ne verujem da je ovo ali ti kazem sta da proveris )
3: u bosch pumpi se nalazi jos jedna pumpa koja ostvaruje pritisak u samoj bosch pumpi i vrlo cesto lopatice na njoj znaju da blokiraju i onda nemas dovoljan pritisak goriva unutar bosch pumpe tako da auto ne moze da radi kako treba jer radi samo na pritisku koji ostvaruje pumpa iz rezervoara koji nije ni priblizno dovoljan za rad motora.a kada si "proveravao" elektroniku bosch pumpe sumnjam da si skidao celu pumpu vec samo gornji deo tj. elektroniku.
4: savetujem ti da ukoliko nije nista od gore navedenog nadjes drugu elektroniku bosch pumpe i stavis je na svoj auto da sigurno eliminises to kao moguci kvar( ukoliko to vec nisi uradio).Inace,ne odgovara ti elektronika od tds-a vec samo od tvog broja bosch pumpe i nju nadji.to je ona oznaka na pumpi(R300-1 ili slicno,odavno nisam radio to pa se malo i zaboravilo )...ne improvizuj,ovaj auto to ne prasta.
5: Proveri zupcenje auta,desava se da auto prezupci kad je kais malo labav i da ti to maltene ne osetis a najcesce se desava pri jutarnjem paljenju i ti to registrujes samo tako sto ti auto losije ide...Paljenje tvoje pumpe treba da bude 1 +- 0,3 stepena pre gmt...
6: Desava se da se odvod vode kompjutera zapusi,nalazi ti se iza kosa na suvozackoj strani auta i kompjuter"pliva" u vodi kad se to desi...nekad rikne a vrlo cesto samo zeza,rasturis,ocistis,vratis i ne znam kako ali radi
Ajde za pocetak,sad imas smernice kuda da ides i sta da probas,ako ne bude to pisi pa idemo dalje...Ne postoji kvar koji nismo resili pa nece ni tvoj ostati neresen...Javi sta se desava i ne fuseri vec sve proveravaj( ti ili ko ti vec radi auto)...
Pozdrav
Uh procitah sve.
Pa vidi sad:
Elektroniku smo menjali istom (za TD) znaci nije ona
Skinuli smo poklopac elektronike i rucno davali gas ponasa se isto
Proverili smo pumpu u rezervoaru i ona je OK
Filter je Nov
Ovo s kompjuterom? to cu da proverim danas
Nesto mi nije jasan ovaj senzor neznam i gde se nalazi ajd malko podrobnije.
Inace Dragan (majstor) kaze da je promenio i telo pumpe (komplet pumpu).
Posto je menjao pumpu logicno je da je morao i da razupci i ponovu uzupci motor
Njegov predlog je da postavimo pumpu mehanicku od starog TD-a i da stavimo nove brizgaljke. Ovo naravno samo za probu... Sta mislis?
Mene zanima na koji nacin je provjeravana pumpa u rezervaru, dali je pritisak mjeren manometrom i dali je mjeren za vrijeme manifestscije problema. Dali je visokotlacna pumpa za ubrizgavanje provjerena na radnom stolu prije instaliranja. Ja ne poznajem doticni sistem, no vjerujem da bi pristup trebao biti isti kao i bilo kojem dizelu. Kompresija, pumpa i dizne, propisno uzubljivanje i tek na kraju elektronika. Ako visokotlacna pumpa moze pogoniti motor bez elektronike te imas dobar dovod goriva do iste, onda i nebi trebalo biti tako tesko. Iz tvog opisa manifestacije kvara, koji nije najprecizniji, nevidi se dali se motor ugasi pri 1500 obr. ili se jednostavno zaustavi na tom nivou i nece dalje. U dijagnosticku svrhu ja bih spricnuo vrlo malu dozu etera kad motor nece dalje. Barem bi potvrdili da je u pitanju nedostatak goriva. Eter dozirati sa odredjene daljine u minimalnim kolicinama, tek toliko da se potvrdi nedostatak goriva. Vjerujem da u ovom trenutku tvoje odiseje nemas sto izgubiti.
auto se negasi znaci dodje do 1500 o/min i tu stoji. Pustis gas a on normalno na ler i fino stabilno. Das gas do kraja a on do 1500 i nimakac dalje stabilno na 1500.
Vec pomenuh da nista od komponenti nije testirano vec se pristupilo zameni sa drugim polovnim komponentama za koje se zna da su "ispravne".
Sutra bi trebalo da nabavim etar ali dali nesto moze da ga zameni? Probao bih jos danas jer je ta ideja mnogo dobra. Ako primi gas znaci da je definitivno problem u pumpi, dovodu.....
Comment