2,5TD Iz Alfe 14x i tecnost za hladjenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksa
    CBC Senator XXL
    • 23.10.2004
    • 701
    • Novi Beograd, SC

    2,5TD Iz Alfe 14x i tecnost za hladjenje

    Prijatelj me ubedjuje da je on u svom Chrysler Voyageru iz 1994-5. imao motor 2,5TD made by VM koji je ugradjivan u Alfu 14X serija i tvrdi da se za taj motor koristi 100% antifriz.
    Kako kaze, ako sipa razredjen, auto se pregreva.

    Da li je to tacno? Meni se ne cini tako.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    tacno u vezi porekla motora, ugradjivao se recimo i u Ford Scorpio.

    netacno sto se tice hladjenja- koncentrovani 100% antifriz ima manji toplotni kapacitet od razredjenoga i stoga se odvodi manje toplote od motora, ima losije hladjenje i motor se (potencijalno) vise priblizava mogucnosti pregrevanja.

    razblazeni antifriz je losiji termicki provodnik, od obicne vode tako da je voda najbolje sredstvo sto se tice kapaciteta hladjenja.

    nezgoda sa vodom je osobina da kljuca na 100 i zamrzava se n 4C kao i osobina da talozi kamenac, a uz to slabo podmazuje pumpu.

    problem pregrevanja motora je nedovoljan kapacitet i brzina odvodjenja toplote- potrebno je potraziti uzrok kvara a to sigurno nije antifriz jer je oin samo prenosni medijum.

    a i lako se anitfriz "popravi"- zameni se sto je jeftino i pouzdano ako se ima sumnji u njegov kvalitet.

    za probu moze i voda da se sipa, u svrhu dijagnostike da li je antifriz ili nesto drugo uzrok problemima.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Vocko
      CBC Senator XXL
      • 25.04.2005
      • 4556
      • nBGd

      #3
      brick tacno je sve to sto si napisao, ali je auto bio u posedstvu mog oca od 1997 godine sve do pre 1.5 mesec. Mislim da je to (pre)dovoljno vreme da se upozna jedan auto, a narocito ako mu je motor promenjen, zbog greske majstora.

      Bilo kakva mesavina antifriza i vode, pa makar bila i 90/10,u korist antifriza,dovodila bi do toga da kompjuter javlja da se motor pregreva. To nam je receno i u Chrysler-ovom servisu, igrom slucaja moj otac ih poznaje licno jos pre nego sto smo uzeli Voyager-a, svojevremeno.

      Jaksa ima potrebu da me proverava, jer sam ja tek skoro krenuo da se interesujem o automobilima, tek sam pre 1.5god pocep da vozim, pa smatra da sve sto kazem lupam, nagadjam itd...

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #4
        Originally posted by brick
        netacno sto se tice hladjenja- koncentrovani 100% antifriz ima manji toplotni kapacitet od razredjenoga i stoga se odvodi manje toplote od motora, ima losije hladjenje i motor se (potencijalno) vise priblizava mogucnosti pregrevanja.
        Bez potrebe se potencira problem toplotnog kapaciteta. Šta ćemo sa tačkom mržnjenja? Etilen-glikol sam po sebi ima jako loše osobine, sve dok se ne pomeša sa vodom. Ta razmera mora da se poštuje kod svih automobila.
        Druga stvar je šta je za Voćka 100% antifriz?
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          a narocito ako mu je motor promenjen, zbog greske majstora.
          kakva greska, zasto je menjan motor ?

          to sto sam napisao je univerzalna zakonitost i vazi apsolutno za sve motore koji postoje i koji se koriste na planeti, bez izuzetka.

          cist antifriz na manjoj temperaturi prokljuca, i odvede manje toplote preko hladnjaka nego pravilna mesavina 40-60. stvar je cisto fiziko hemije i ne zavisi od marke ili modela automobila.

          ako pregrevanje nastaje kada se koristi ispravna mesavina antifriza i vode, problem je negde drugde, ne u samom antifrizu- u to sam siguran.

          @heinz, u pravu si to je dodatni problem cistog antifriza ali rekoh da ne uvlacimo jos i to pitanje.

          i zaista, sta se podrazumeva pod terminom 100% antifriz, koncentrat glikola ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #6
            mozda....kupovni razblazeni...korsantin 40%


            @VOCKO NHF....jednostavno ako sipas 100% antifriz imaces na -15 santu leda u bloku motora ...opet ako gledamo odvodjenje toplote i tu je voda ili mesavina antifriz/voda u prednosti(bolje hladi motor)...tako da ne kapiram to sa 100% antifrizom NIKAKO,ali bas nikako!,zato svi mislimo da je neki nesporazum u pitanju .

            BTW: sajt ti je super
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Vocko
              CBC Senator XXL
              • 25.04.2005
              • 4556
              • nBGd

              #7
              Zorane, procitao si da je auto u nasem posedstvu bio od 1997god, jedino smo ove zime imali problem, jer je accu oslabio i anlaser je trebao da se servisira. Posle je sve radilo kako treba.

              A bilo je zima kada je bilo hladnije od -20 ovde u BG-u, kao sto znas.

              p.s. Hvala! Sprema se uskoro znatno poboljasnje.

              Comment

              • -Q-
                CBC Senator
                • 03.12.2004
                • 288
                • Srbija/Beograd

                #8
                alfe 145 i 146 su imale 2.0TD i 1,9JTD motore samo...
                2008. Leon

                "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                Comment

                • 75ts
                  CBC Senator XXL
                  • 28.04.2005
                  • 651
                  • Beograd-Mirijevo

                  #9
                  Taj motor je iz 164-ke cisto da nedodje do zabunue, mislim ugradjivan je 164ke, to je ono svaki klip po jenda glava..

                  Comment

                  • zec
                    CBC Senator XXL
                    • 05.01.2005
                    • 450
                    • bgd

                    #10
                    da mozda nije u pitanju neki sinteticki antifriz?
                    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                    Comment

                    Working...
                    X