Dodavanje ATF ulja u dizel gorivo?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bojcistv
    CBC Početnik
    • 12.01.2009
    • 1

    Dodavanje ATF ulja u dizel gorivo?

    Ne znam da li je ova tema za ovaj dio foruma ali jednostavno nisam imao ideju gdje drugo da je stavim. Ako grijesim moderatori ce da me isprave i nadam se da nece mnogo da se ljute na mene.
    O cemu se radi. Ja imam Mondeo 2.0 TDCi 130 KS iz 2004. godine (sa naravno Dephi sistemom ubrizgavanja) i prije nekog vremena moj drug koji je inace vrstan mehanicar (i to za Forda) mi savjetuje da sipam ATF ulje u gorivo jer je dizel kod nas (Bosna i Hercegovina) generalno gledano losijeg kvaliteta kao i da zbog novijih i modernijih sistema ubrizgavanja goriva dizel nema toliko sumpora kao ranije sto ce reci da je "postan" odnosno da vise nema podmazujuca svojstva kao stariji tipovi goriva. E zbog tog posnog svojstva Euro 4 ili 5 goriva vece je trenje na pumpama i diznama koje se zbog toga ne podmazuju adekvatno.
    Ja sam covjeka gledao blijedo kada mi je to rekao ali kada sam se i sam upustio u tu tematiku vidio sam da ima masa ljudi ovdje koja u svoja moderna auta sa novim dizelima vec godinama sipaju ATF (ili dvotaktol ulja) u gorivo. Ja to radim vec ima evo godina dana. Sipam oko 0,5 litara atf na rezervoar goriva (60 i kusur litara) i mogu vam reci da primjecujem ljepsi rad (manje bucan).
    Voliio bih da cujem sta ostali misle o tome, a ako ima i neko strucniji (ipak sam samo amater) koji bi mogao da objasni negativne (ili pozitivne) strane ovoga.
    Pozdrav svima!
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #2
    Re: Dodavanje ATF ulja u dizel gorivo?

    ragazzoni 21 Jan 2010 10:32

    Ne mogu da odolim da ne napišem koju reč za ED. , mada nemam nameru šta da dodajem ljudima od struke. Mnogi postovi na ovom forumu su napisani na ovu temu, ali se stalno vrti isto pitanje ŠTETI LI ED. MOTORU, sa posebnim akcentom na mehaničko habanje pumpe i brizgaljki? E sad lakše je postaviti pitanje nego prelistati stranice sa sličnom temom.
    Na jednom seminaru za obuku kadrova za servisere PVP, dotični serviser je pitao tog nemačkog stručnjaka KOL'KO DVOTAKTOLA DA SE SIPA U ED, KAD SE KORISTI UMESTO D2???
    Odgovor tog experta je glasio: ''JOŠ JEDNO TAKVO GLUPO PITANJE, I PREKINUĆU SEMINAR, KO STE VI DA ODOKATIVNO DODAJETE RAZNE HEMIKALIJE PA I DVOTAKTOL? MI U ''TEHNIČKI ZAOSTALOJ'' Nemačkoj koristimo ED. I ZA MUZEJSKE I EKSPERIMENTALNE MOTORE SA POČETKA 20-TOG VEKA, U MOMENTU KADA JE NAPRAVLJENO, SVOJIM KVALITETOM I FUNKCIONALNOŠĆU POKLOPILO JE I ZAMENILO SVA PREDHODNA DIZEL GORIVA. ŠTO SE TIČE D2 U MNOGIM PA I VAŠOJ ZEMLJI MI GA STRUČNO NAZIVAMO-RAFINERIJSKI OTPAD.!'' Siroti Nemac, a ja bih samo dodao da tribološki mereno, ED. ima manji koeficijent trenja, i da priča o LOŠEM podmazivanju ne pije vodu. Priča da je nekom stradala pumpa stara 20 godina, progutala krša 50 tona i da je RIKNULA od ED. meni je nepojmljiva. Prvo treba znati u kakvom je stanju i bila. Standarne pumpe rade na pritisku brizgaljki do max. 350bar, uglavnom, a comon-rail pumpe na pritisku od 900-2000bara. Kome je potrebno kvalitetnije gorivo, procenite sami! Govorimo naravno o uticaju na sistem za napajanje gorivom, o drugim stvarima neki drugi put.
    Long Live CBC!!!

    Comment

    Working...
    X