nepovratni ventil na Bosch puNpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • omBRE
    CBC Član
    • 11.09.2005
    • 90
    • Zemun/Chicago

    nepovratni ventil na Bosch puNpi

    Znam da se vecina ovde najezi cim cuje za golfa dvojku i jos gore za bosch pumpu, al 'ebi ga, evo mog problema:
    Pre neki dan kaze mi cale da Golf nece da mu upali jer je verovatno povukao mulj sa dna rezervoara (sta ce covek, mrzi ga da sipa gorivo). Ja dodjem, skinem crevo sa filtera, ubacim u kanticu sa 5 litara dizela, da zaverglam, a ono slab akumulator :angry: I tu ja njega ostavim, dodjem danas, a u kantici nema nafte :blink:
    Zar ne bi trebala bosch pumpa da ima neki nepovratni ventil koji bi sprecavao da se gorivo preko noci vrati u rezervoar? Ako je tako onda kod mene taj ventil ocigledno ne radi. Jel moze on lako da se proveri/zameni, ili za to treba bosista da me dere?
    a vi kako te?
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Ako je bilo prljavstine u rezervoaru, ona bi trebala da ostane u filteru. Znaci trebao si da zamenis filter, dolijes gorivo u rezervoar ispustis vazduh i palis ga. E sad malo si nejasno opisao ali gde si nalacio crevo iz kantice. Ako si ga nakacio na bosch pumpu, ona bi trebala da povuce to gorivo, ALI, postoji i povratni vod goriva koji vraca visak nazad u rezervoar. Pa ako si kanticu ostavio iznad nivoa rezervoara normalno je sto se sve prelilo u rezervoar.

    Comment

    • omBRE
      CBC Član
      • 11.09.2005
      • 90
      • Zemun/Chicago

      #3
      Originally posted by dfast
      Ako je bilo prljavstine u rezervoaru, ona bi trebala da ostane u filteru. Znaci trebao si da zamenis filter, dolijes gorivo u rezervoar ispustis vazduh i palis ga. E sad malo si nejasno opisao ali gde si nalacio crevo iz kantice. Ako si ga nakacio na bosch pumpu, ona bi trebala da povuce to gorivo, ALI, postoji i povratni vod goriva koji vraca visak nazad u rezervoar. Pa ako si kanticu ostavio iznad nivoa rezervoara normalno je sto se sve prelilo u rezervoar.
      Skinuo sam crevo koje ide od filtera do pumpe, i ubacio ga u kanticu. Znaci spojio sam bez filtera. Znam da je gorivo otislo sa povratnim vodom u rezervoar, ali zar nije trebala pumpa da ga blokira i da mu ne da da ode u rezervoar? Kantica je bila ispod visine na kojoj se nalazi filter.
      Jel moguce da auto tesko pali zato sto se preko noci sva nafta iz dovodnih creva i filtera prirodnim padom vrati u rezervoar, pa mu treba vremena dok ga pumpa navuce?
      a vi kako te?

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Pumpa ima nepovratni ventil i on je vrlo retko uzrok problema.
        Ajde probaj ovako, dok verglas ujutro, pogledaj pozadi da li iz auspuha izlaze neki gasovi, iako auto ne pali. Ako se na auspuhu ne pojavljuje nista odnosno cist vazduh (smasa disela i vazduha je vidljiva iako auto ne pali) to znaci da je motor ne dobija gorivo. A ako se smesa vidi pozadi na izduvu, znaci da je uzrok loseg paljenja nesto drugo.
        Ako pretpostavljas da u rezervoaru ima prljavstine, onda cesce menjaj filter za gorivo dok se rezervoar ne procisti. Mozes da ugradis i dodatni filter sa prelivnom casom koja je providna tako da i vizuelno mozes kontrolisati zaprljanost filtera.
        Problem kod loseg jutarnjeg paljenja uglavnom nije u pumpi nego u diznama/brizgaljkama ili ako je auto puno presao pa mu je kompresija pala, ali bi to znacilo i druge simptome, gubitak snage, veca potrosnja ulja i goriva.

        Comment

        • maki
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 878
          • Budva, CG

          #5
          Originally posted by dfast
          Problem kod loseg jutarnjeg paljenja uglavnom nije u pumpi nego u diznama/brizgaljkama ili ako je auto puno presao pa mu je kompresija pala, ali bi to znacilo i druge simptome, gubitak snage, veca potrosnja ulja i goriva.


          obrati paznju da li ti se uvijek pali lampica za grijace (zna da zeza davac temperature za paljenje grijaca)
          zamjeni filter od goriva, provjeri akumulator,alnaser, ako je to sve ok onda mu je potrebno osvjezavanje ili generalna ako je ovo prvo radjeno, nevjerujem da su dizne zacepljene jer je dizel sam po sebi rastvarac a i pritisak u diznama je veliki, prije bi se filter zacepio nego dizne
          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

          Comment

          • omBRE
            CBC Član
            • 11.09.2005
            • 90
            • Zemun/Chicago

            #6
            ok, hvala na odgovorima, ali mene najvise zanima, da li postoji taj nepovratni ventil na mojoj bosch pumpi? Koliko sam upucen ona jedna jedina zica koja dolazi na pumpu sluzi upravo za taj ventil i ako se tu cuje caktanje kad dam kontak trebalo bi da je ispravan. Kod mene se cuje caktanje, ali gorivo preko noci pobegne nazad...
            a vi kako te?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              koji Golf 2 dizel, koji model/godiste- ima vise verzija 1.6 motora i potpuno su im razliciti sistemi za gorivo i razilicite Bos pumpe.

              ako imas Bos pumpu sa filterom koji nema nikakvo grejanje onda mora uvek biti spojen filter a kantica sa dodatnim gorivom se stavlja pre filtera, znaci putanja goriva je kantica, filter, Bos pumpa, brizgaljke, povrat direktno u kanticu/rezervoar.

              noviji modeli 1.6 motora imaju filter goriva sa rekuperatorom toplote, i za njega je vrlo pozeljno da je filter uvek u funkciji.

              kod dizela, gorivo se iz rezervoara u****va vakuumom/podpritiskom koji stvara predpumpa (unutar Bos pumpe) sa krilcima (vane type).uslov za dovod goriva je apsolutna zaptivenost creva od rezerovara preko filtera do Bos pumpe.

              ako si koristio kanticu, onda je crevo moralo stalno biti potopljeno do dna kantice (desi se da ispliva na povrsinu pa treba paziti) da ne bi slucajno povuklo vazduh.

              raniji modeli VW dizela su se rucno obezvadusavali (ako je to prava rec) a kasniji modeli to rade automatski.

              sam filter goriva je svojevrsni nepovratni ventil jer je postavljen kao sifon.

              na dnu filtera ima jedan plasticni cep sa lulicom, na tu lulicu se stavlja tanko crevo ili podmetne posuda i odvije a sadrzaj /talog/ sa dna filtera se time pokupi ukljucujuci i vodu koja je teza od dizela i tu se talozi.

              to se radi svakih 5.000km najkasnije u zimskom periodu sa niskim temperaturama (usled kondenzacije vlage iz vazduha u svakom dizel gorivu ima vode) ili na 7.500km leti/visoke temperature.

              sam filter se menja svakih 40.000km pod obavezno bez izuzetka.


              koliko se secam, neki VWi su imali plasticno providno crevo od filtera do Bos pumpe i kada se anlasuje motor treba ga pogledati- ako se videmehurici to znaci da se negde u****va fals vazduh.

              ujedno, nezaptivenost creva je i razlog da tokom noci otekne gorivo nazad u rezervoar.

              pricam samo o dovodnom crevu dok ono odvodno/preliv sa brizgaljki i same Bos pumpe nije bitno.

              kao sto je vec receno, prilikom pokusaja startovanja motora obratiti paznju da li ima i koje su boje izduvni gasovi. to je nepogresiv simptom kod dizela da li dolazi gorivo u brizgaljke ili ne uopste.

              ako je Bos pumpa ostala prazna, bez goriva, onda treba odviti onaj bandzo sraf na vrhu - dolazno crevo od filtera i tu naliti dizel prethodno pripusten kroz najlon zensku carapu do samog vrha. spojiti nazada taj bandzo sraf i tek onda startovati motor.

              to vazi za raniji model, varijantu koja mora rucno da se oslobadja vazduha.

              da li gorivo dolazi u dizne, moze i da se vidi ako se skine poslednje povratno crevo sa dizni, ono sa 4tog cilindra.
              prilikom anlasovanja tu mora da curka dizel, svaki put bez izuzetka.

              ako je tu suvo, definitivno je negde problem sa dobavom goriva...

              nadam se da ce pomoci u ogranicavanju dela sistema goriva gde bi mogao biti problem.

              paznja- dizel je agresivan i kancerogen pa ne sme da prodre u kozu/neka ranica , odnosno odmah oprati ruke ako slucajno dodje na kozu.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                da li postoji taj nepovratni ventil na mojoj bosch pumpi? Koliko sam upucen ona jedna jedina zica koja dolazi na pumpu sluzi upravo za taj ventil
                ne, to je elektro ventil za dovod goriva u Bos pumpu.

                ako eventualno crkne, ispod te zice u kucistu pumpe ima jedan poklopcici, kada se skine vidi se jedna iglica.
                kada se izvadi ta iglica dovod goriva je trajno dostupan- paznja motor se vise ne moze ugasiti preko kontakt brave. (ovo za slucaj kvara tog elektro ventila za prvu pomoc da se nastavi voznja).

                gasenje se vrsi u tom slucaju tako sto se ubaci u cetvrtu brzinu sa stisnutim kvacilom, kocnica do daske i naglo otpusti kvacilo da se motor ugusi...ili se pogodnim predmetom totalno zapusi dovod vazduha u motor sve dok se motor ne ugusi sam od sebe.

                to raditi samo u izuzetnim slucajevima kvara Bos pumpe jer lako moze da strada zupcasti kais, da prezupci i da ode motor u propast (popucaju klipovi, venitli i ostalo pokretno).

                ali taj motor, moze da se vozi sve dok ima dotok goriva bez ikakve elektronike ili struje sto je ponekad prednost /pouzdanost/ .
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • omBRE
                  CBC Član
                  • 11.09.2005
                  • 90
                  • Zemun/Chicago

                  #9
                  Hfala na iscrpnom odgovoru, videcu kad budem isao kod matoraca da li je cale nesto cackao. Nisam znao to za naftu da je kancerogena i opasna. Ja cak kad se mnogo zamazem od ulja ili masti, uzmem malo nafte, pa protrlajm ruke sa njom i lakse ih posle operem
                  a vi kako te?

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    pa dizel ima u sebi razne supstance i jedinjenja i zaista jeste dobar organski rastvarac za masti.

                    ali za nasu krv nije bas tako miroljubiv.
                    e sad poneka kap ponekad nece napraviti problem ali duzi/trajniji dodir ostavlja posledice- barem sam svuda cuo takva upozorenja, u svim upustvima.

                    kao i nitro razredjivac, super rastvara ali je iritant i za kozu i za disajne organe.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    Working...
                    X