D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acasmc@200sx
    CBC Senator
    • 30.01.2007
    • 282
    • Mladenovac
    • BMW F31 320d

    D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

    Posteno nikad nisam vozio dizel auto, niti mi se preterano dopadaju isti! od skora je moj otac vlasnik Volvoa V70 2.5TDI, te je nafta usla i u nasu familiju. motor je 5 cilindara, 140KS, ako sam se dobro uputio, poreklom iz Audija. Fabricki se sipa D2. E sad! Poceli su neki ljudi da me ubedjuju da mogu opusteno da sipam Loz Ulje!?!? Znam da se ljudi voze sa Golf II, Eskort IV i slicnim starijim dizelima. Menja se filter malo cesce i ide.Mada nesto ne verujem da bi TDI ''zvakao'' isto tako, bez problema. Kad bi mi neko objasnio razliku, ako je ima, izmedju D2 i Loz Ulja, bio bih mu jako zahvalan? Ili je ''***** ko *****, samo slatko''?
    nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI
  • Ognjen
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2008
    • 438
    • Novi Beograd
    • -

    #2
    Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

    Ako pod lož ulje misliš na ovo novo koje se prodaje pod tim nazivom na pumpama za 97-100 dinara, smeš slobodno. Neki na pumpama čak tvrde da odgovara kvalitetu i evro dizela koji se prodaje kod nas. Nemam lično iskustvo, ali svaki dan sam sa čovekom koji to isto sipa u G3 sa tdi motorom već par meseci. Sipao je pre d2 i evro dizel, tvrdi da sa ovim lož uljem manje dimi nego sa d2, a nema nikakve razlike u odnosu na evro dizel.

    Comment

    • acasmc@200sx
      CBC Senator
      • 30.01.2007
      • 282
      • Mladenovac
      • BMW F31 320d

      #3
      Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

      da! na to sam i mislio. ko bi rekao? realno, zasto placati 25-30din vise po litru? obzirom da moj otac prelazi oko 50.000km godisnje, usteda je prilicna. hm?
      nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI

      Comment


      • #4
        Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

        Zabranjena je upotreba lož ulja u motornim vozilima ...

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

          A ko ce to da kontrolise? Nema od te zabrane nista u nasoj drzavi. Ako auto to moze da svari onda sipaj slobodno.
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

            U osnovi je, ali dodatak (boja), je štetan po savremene motore. Veoma brzo stradat će dizne, a i ostalo u motoru. Moguće, da me pamćenje slabo služi, ali u vreme ekspanzije naftara, bilo je govora, da se radi o D1 - (L)akom ulju, velike toplotne moći, onečišćenom, upravo, da se ne bi koristilo za pogon vozila.

            Ista stvar je u HR sa "plavim dieselom" za poljoprivredne mašine, koji je uveliko korišćen za pogon vozila B kategorije, iako je namenjen isključivo za traktore. U ovom slučaju radi se o D2 motornom ulju, takođe onečišćenom dodacima, koji mu daju plavu boju. Kazne za takvu, zabranjenu, upotrebu su veoma velike, a mediji su izveštavali o otkrivenim slučajevima.

            Nadam se, da će uvaženi Profesor dati pravu ocenu, po ovom pitanju: štetno ili ne?

            Comment

            • acasmc@200sx
              CBC Senator
              • 30.01.2007
              • 282
              • Mladenovac
              • BMW F31 320d

              #7
              Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

              meni i nije cilj da se sipa 3-4 meseca, pa da prolupa motor, ili da se remontuje bos pumpa, ili sta vec...

              ja se licno ne bih usudio da sipam Loz Ulje, zato i pitam za savet.
              nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #8
                Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

                Da ne dužim ovde jer sam o tome pisao "romane" na poljoinfo forumu.
                U principu je isto (jako slično). Napominjem da sam u objašnjenju (strana 13, link) uzeo u obzir pre svega domaće LU.
                da ali je sada Ed 125 a D2 113 RSD pa ti izracunaj gde si ako se uzima vec kolicina ::lose::

                Nastavak je na strani 14 (da li je to baš isto u praksi, a ne po propisima). A razlika D2 i ED je na strani 10.
                Dakle novo "EU LU" spada u ekstra laka ulja za loženje po evropskim normama. To LU ima čak i manje sumpora nego D2.
                Pitanje je šta je sa cetanskim indeksom, koji je kod LU u principu nešto manji ali bi mogao da bude kao kod D2.
                Dakle, prosto rečeno: LU bi trebalo da je lošije od D2 ali je u praksi obično istog kvaliteta (ili isti derivat) ili je čak i bolje (zbog strožije regulative EU). Ipak, nijedno LU ne mora da ispuni zahteve goriva za motore SUS, pa je po tom pitanju uvek sigurnije koristiti čak i lošija dizel goriva (sa puno sumpora, ima ih i drugde u svetu, a koriste se za lokomotive, rudarsku opremu i pre svega brodove).
                U sporohodnim dizel motorima ove dileme skoro i da nema te traktori mogu da koriste i LU. Osim što je zabranjeno. Samo mi nije jasno kako nije zabranjeno da se uvoze očigledne nenormalne količine kao i da se u dizel ili LU dodaju bazna ulja; kao i u drugim sferama života, ako kradete na malo vi ste lopov a ako na veliko, onda ste ugledni građanin (biznismen, političar, šta god). Kazne su velike. A odšteta države za bar par milijardi dinara, to nema veze. Možda zgekne neka sitna riba i gotova stvar (da li se iko više seća krađe goriva na NIS-u? Da li su bar otkaze dobili? Nemamo pojma! Da li je neko u zatvoru? Teško. Možda se vode krivični postupci ali kao što obično biva, vuk pojeo magarca i nikom ništa, jedino po sirotinji raji p.ša ko kako hoće i kad hoće. Što više to (za njega) bolje.
                Ali to je tako bilo a u Šljivropi ("državi Danskoj") će biti još nekoliko generacija (kako sada stoje stvari, jer će ti bogati da nam nameću svoje interese bar dok druga ili treća generacija to ne spiska, kako obično biva).

                I da se vratim na vašu dilemu.
                Iskreno ja ni D2 ne volim kao gorivo za automobile (to je više za traktore, stare kamione, rudarsku opremu, itd.).
                Za starije automobile bi idealno bilo dizel gorivo po EN-228:1993 (Euro 2) sa max. 0,2% sumpora. E sad što kod nas toga nema ni posle 18 godina ... tužna je priča.
                ED ga može potpuno zameniti bar kod brzohodnih (i 90-99% kod sporohodnih) dizela.
                Potrošnja sa ED može biti i malo veća (ima na poljoinfo zašto) mada zavisi od motora i uslova rada jer može biti i manja.
                Ima zaista sve tamo, ovde samo zaključak:
                ED vam omogućava 50% duže trajanje motornog ulja i duži radni vek motora (nekih 20-30%). Jeste skuplje ali ...
                D2 je zaista jeftinija varijanta ali bar zimi koristite ED. Za onoliko pređenih km bi ED mogao (za koju godinu) i da se isplati. Švedska je prednjačila sa standardima kod goriva u odnosu na EU. Imali su (a i sad) oštrije kriterijume i donosili su ih neku godinu ranije. Kako je V70 sa kraja devedesetih to znači da mu je minimum da koristi Euro 3 dizel (Švedska je sredinom devedesetih imala otprilike taj kvalitet dizela, a u EU je zvanično od 1999.). I na početku '90-tih motori iz Švedske (Volvo) su bolje radili sa niskosumpornim gorivima (do 0,1% a D2 ima 0,5-0,6% a dozvoljeno je 1%).
                Ne znači da ne može da radi na D2 ali bi ulje morali da menjate na dve trećine ili čak na pola intervala koji propisuje Volvo te bi mogli da imate problem sa diznama (na duži rok) i drugim delovima motora osetljivim na kvalitet goriva.
                Naravno na vama je odluka.
                Ovim bih potpuno isključio LU (čak i "evorpejca") jer bi onih 15-20mg po litru boje dodatno mogle da zakomplikuju stvari kod motora koji koristi V70 (makar konstrukciono ne bio baš zadnji modni "krik" ali ipak TDI).
                Za traktor ili neki stari TAM-ić slobodno sipajte LU i pazite da vas neki "Ilija Čvorović" ne prijavi pa da platite za sve one biznismene koji se od prodaje istog obogatiše (na štetu budžeta).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • acasmc@200sx
                  CBC Senator
                  • 30.01.2007
                  • 282
                  • Mladenovac
                  • BMW F31 320d

                  #9
                  Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

                  Samo cu reci WOW! Hvala za ovako opsiran odgovor. Sto se mene tice, dileme vise nema.
                  nikad ne vozim brzo, dok me ne pretekne Skoda Octavia karavan 1,9TDI

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #10
                    Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

                    Nemam šta da dodam osim da se ispravim (kad me već neko nije preduhitrio):
                    Napisah EN 228 što je pogrešno. EN 228 je standard za benzine (i jedva da ga evropremium ispunjava ali ispunjava).
                    Trebalo je da stoji EN 590:1993 (Euro 2). EN590 je standard za dizel goriva.
                    Ovim opominjem da nije dovoljno navesti EN 590 (tako tipično u uputstvima vozila) jer to može biti dizel gorivo od Euro 2 do Euro 5. Mora da stoji i godina izdanja.
                    1993 (već pomenuta) za Euro 2
                    1999 (i to pomenuto ali indirektno) za Euro 3
                    2004 za Euro 4
                    2009 za Euro 5
                    I kada smo već kod standarda da podsetim da je za LPG relevantan EN589.
                    Kod nas od toga nema ni "E" ili tek "EN89" (zbog minimalne MON vrednosti od 89 oktana, umesto 90,5 po EN589).
                    Izvinjavam se zbog ove greške.

                    P.S.
                    "Euro Lož" zaista liči na ED ali je daleko od toga. Nekoliko ljudi se žalilo da teže pale motor u odnosu na D2 (a kamoli ED). I to čak i na traktorima a naravno (tek) na automobilima. Nije nemoguće da je (kako rekoh) bolji po pitanju sadržaja sumpora i možda čak i čistoći ali svakako ne baš po svim parametrima. Ovo napominjem da se neko ne pređe da ga koristi kao ED već bi se mogao koristiti tek umesto D2.
                    Last edited by expendable; 22.10.2011, 18:31.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

                      Originally posted by acasmc@146 View Post
                      da! na to sam i mislio. ko bi rekao? realno, zasto placati 25-30din vise po litru? obzirom da moj otac prelazi oko 50.000km godisnje, usteda je prilicna. hm?
                      Vise se placa porez, i to je jedina razlika, bitna razlika. Sve ostalo su nijanse u smislu toga motora.

                      Zasto placati poreze i legalno kupovati ( a ne potkradati druge, a time i sebe kada se krug zatvori) u svim oblastima je neka druga tema i necu dalje oko toga.

                      Taj motor je euro 1 iz 1991. godine, sam auto se zove 850TDI (Mk1, prva generacija) a V70 tog godista je identican auto samosto ima drugu marketinsku nalepnicu.

                      Motor jeste iz VW grupe, tipican primer upotrebe je Audi 100 2.5 TDI odnosno preimenovan (po istom principu nalepnice) uA6 2.5 TDI kao model.

                      U taj motor se kao i u Golf iz tog doba sipa sve sto spada u naftne derivate, loz ulje, dizeli, biljna ulja, zejtini,petrolej, kerozin..... a da je tecno i da moze da se zapali.

                      Ali, motoru najvise prija regularni dizel sa odgovarajucim paketom aditiva.

                      Loz ulje je identicno dizelu po ponasanju auta ali ima jedna veoma znacajna razlika.
                      Loz ulje nema aditive protiv stinajvanja i time je zimi kada je temperatura vec oko minus 5 zgusnuto i prestaje da bude uporebljiva tecnost.

                      To znaci, ako sipas loz ulje MORAS da auto parkiras u garazi ili da imas posebno dodatno grejanje motora (na benzin ili struju, ili pravi dizel) pa da prvo zagrejes motor na minimum 30tak stepeni pa tek onda krenes u voznju.


                      Voznja na loz ulje je krivicno delo, po pravilu se oduzima auto, placa se visemilionska kazna a moze i gore da se prodje.

                      Da li ce, kada ce, biti politicke volje da se primenjuju zakoni o tome ko zna.

                      Tehnicki gledano, kako je taj auto skoro sigurno sa bar nekoliko stotina hiljada km iza sebe i nije vise u vrhunskom stanju (osim ako je vanredno servisiran) ja ne bih rizikovao upotrebom bilo cega osim dizela.

                      Na kraju, i ne isplati se jer je ocigledno da je vlasnik namenio da auto jako puno koristi i da mu treba, a to onda iskljucuje varijantu- zapusi se sistem dovoda goriva, zagrevaj, cisti, skidaj rezervoar, gubi vreme a sto ce se pre ili kasnije dogoditi uz loz i ostala goriva ulja.

                      Upozorio bih iz iskustva na jos jednu stvar, obavezno redovno vrsiti tretmane goriva protvi algi. Naime, dizel ( i loz ulje) su odlicna hrana i staniste za odredjene vrste algi koje jako vole da se nastane u rezervoaru.

                      Ako se auto ne koristi redovno u smislu stalnog dosipanja svezeg goriva, a u kombinaciji sa vodom koja je uvek sastavni i prateci deo dizel vozila, u rezervoaru, mogu citave kolonije da naprave i da zapuse ceo sistem cevi i ostalog za gorivo.

                      Lek, je sipanje posebnih aditiva u gorivo, vise nego redovno menjanje filtera goriva, i redovno ispiranje rezerovara nakon svakog duzeg parkiranja vozila.

                      To su moja saznanja vezano za tu generaciju goriva i dizela iz tih godina.

                      PS obrati paznju na rigoroznu kontrolu oba zupcasta kaisa. Predvidjeni interval od 120.000km bih ja skratio na samo 100.000km jer je cena kvara kaisa totalna generalna motora ( citati nekoliko hiljada evra minimum da se uradi a da valja, taj motor je jako skupih delova)
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Siera
                        Cbc Senator
                        • 09.11.2009
                        • 1365
                        • Čačak
                        • Stralis

                        #12
                        Odg: D2 i Loz Ulje? Isto, ili ne?

                        Dolazi povremeno ED iz uvoza a ovde se prodaje kao LU čak nije ni obojeno, nema ga stalno ali se pojavljuje povremeno. Zabranjena je upotreba LU u vozilima kamionima itd. Kontrolu je malo lakše izvršiti na teretnim vozilima a kazne su rigorozne. U HR, BiH, H te kontrole su redovne. Sredstvo u kome se nadje LU ide u žicu na duži period. Ovde povremeno kontrolišu benzinske pumpe ali ne stalno tako da je ušteda blizu tu negde...
                        Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                        Comment

                        Working...
                        X