Kompresija-razlika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    Kompresija-razlika

    Posto mi auto trese kad ga ujutru upalim i dimi dok se ne zagreje,danas ga oteram kod bosiste.Prvo mi je skinuo dizne i prekontrolisao ih u mom prisustvu pa sam i sam video da dve dizne bukvalno sipaju gorivo u mlazu sve do 150bar (inace im je radni pritisak 135bar) a druge dve tu i tamo prave neku maglu.Taman sam se obradovao da je to uzrok problema ali smo onda izmerili kompresiju i dobili sledece rezultate
    1-22
    2-22
    3-18
    4-25
    Fabricki podatak je 22,2 pa me zanima na osnovu ovoga sta da mu radim i sta da ocekujem od tog motora.Sutra nosim dizne na ciscenje pa cu videti da li ce biti razlike.
    Inace taj auto je stajao skoro 2 god i nije uopste vozen,ja sam sa njim presao tek nesto vise od 300km pa neznam da li i koliko trosi ulje ali kad se zagreje na leru i u normalnoj voznji ne dimi ali kad ga ocepim po gasu izbacuje gust crni dim.
    Dok je hladan,nakon prvog paljenja (minut-dva) trese i trokira i izbacuje sivkast dim sa smradom nafte.
    Sta dalje?
    Hvala
  • Goran
    Moderator
    • 06.10.2004
    • 535
    • Vrbas

    #2
    Odg: Kompresija-razlika

    proveri paljenje, moguce da je malo kasno. Ima li auto sauh i ima li neke razlike kada je povucen?
    Originally posted by Dora
    Banovao me Goran
    Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      #3
      Odg: Kompresija-razlika

      Ima automatski sauh tako da ne mogu da vidim ima li razlike.Znaci kada ga upalim on radi kao slogiran mozda oko pola minuta i kada se smiri radi na 1500rpm i kako postize temperaturu tako spusta obrtaje do normalnih 800rpm.
      Last edited by gorans; 11.11.2011, 08:24.

      Comment

      • dieselman
        CBC Senator XXL
        • 14.11.2005
        • 833
        • tt

        #4
        Odg: Kompresija-razlika

        ..namesti paljenje,radice...

        Comment

        • gorans
          CBC Senator XXL
          • 09.03.2010
          • 1525
          • Beograd

          #5
          Odg: Kompresija-razlika

          Danas svako ko ima garazu hoce da bude majstor.Tako i taj moj bosista,kada sam ga pitao telefonom,moze sve a sad on ne radi dizne,samo menja uloske za koje mi trazi 100e,onda nemoze on da mi nasteluje paljenje jer mora da skine pumpu i odradi na njoj 36 stavki i za to da mi uzme jos 100e.Kao da sam ja poslasticar koji je pao sa kruske i u zivotu nisam otvorio haubu.Uglavnom,za merenje kompresije uzeo mi je 3000din ali bar sad imam neku sliku jer kada je mereno jutros na hladno (auto prenocio kod njega) rezultati su sledeci
          1-20
          2-0
          3-0
          4-20
          Znaci na 2 klipa uopste nema kompresiju i ne mogu da verujem da auto tako moze da upali.
          Njegova pretpostavka je da je probio dihtung glave a moja da nema zazor izmedju ventila i bregaste pa dok je hladan nece da zatvori ventile.
          Cim sam ga upalio,dok je tako brljavio skinuo sam mu crevo sa usisne grane i lepo vidim kako malo u****va a malo izduvava vazduh sto me navodi da neki usisni ventil ne lezi lepo pa ne zatvori kad treba i propusti kompresiju te je kroz usisni ventil izbaci napolje.Kako se motor zagreva,tako prestaje da dimi i pocinje lepo da radi i u****va vazduh na usisnu granu,bez da ga izbacuje nazad.Sad hvatam spijune u ruke i idem da vidim da li sam u pravu pa javljam.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Odg: Kompresija-razlika

            Ako mu je na 0 kompresija pretpostavka zaptivač onda stvarno treba da ga se kloniš. Da bi bilo 0 mora da nema zaptivača uopšte.

            I tvoja pretpostavka je sličana pa se kloni sam sebe

            Ako nema zazora kad je hladan na toplo će imati još manje. Pre će biti da ti neki ostane zaglavljen kad se ugasi motor, vodjice ovo ono itd.. ako je taj uopšte merio jer mi baš nije logično da dizel upali na dva cilindra 0 ...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • gorans
              CBC Senator XXL
              • 09.03.2010
              • 1525
              • Beograd

              #7
              Odg: Kompresija-razlika

              Izmerio sam zazor i dobio sledece rezultate
              1.cilindar usis 0,05 izduv 0,05
              2.cilindar usis 0,25 izduv 0,05
              3.cilindar usis 0,00 izduv 0,20
              4.cilindar usis 0,20 izduv 0,25
              Fabricki podaci su:Usis 0,25 a izduv 0,45
              Sta sad? Jel to ukazuje na neko njesra?
              Evo i kompresije na vruce a i ja sam zazor merio na vruc motor
              1-22
              2-22
              3-18
              4-25
              @Dora,izgleda da ima veze kompresija sa zazorom ventila
              Last edited by gorans; 11.11.2011, 19:27.

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Odg: Kompresija-razlika

                Originally posted by gorans View Post
                Sta sad? Jel to ukazuje na neko njesra?
                Gorane, razočarao si me! Bio sam ubeđen, da si pravi majstor. Nadam se, da si pravilno izmerio zazor i u slučaju 0,00 sigurno nemaš kompresije, a pitanje je, i na onima 0,05. Iz iskustva znam, da se i 0,10 može na silu ugurati zbog zaobljenosti bregaste. Kao što napisa Dora, zagrevanjem se stanje pogoršava, pa jedno od merenja nije tačno.

                Moje razočarenje bit će još veće, ako nisi iskoristio priliku, da našteluješ zazor.

                Comment

                • gorans
                  CBC Senator XXL
                  • 09.03.2010
                  • 1525
                  • Beograd

                  #9
                  Odg: Kompresija-razlika

                  Ja nikada nisam rekao da sam majstor ali nisam ni apotekar.
                  Ako ni na silu ne mogu da uguram spijun od 0.05mm koliki je to onda zazor?Ako 0,15 nema sanse da udje a 0,10 udje jedva koliko je to onda?Merio sam na vruce a trenutno mucim muke sa vadjenjem plocica,sa srafcigerom

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Odg: Kompresija-razlika

                    Originally posted by gorans View Post
                    Ako 0,15 nema sanse da udje a 0,10 udje jedva koliko je to onda?
                    Izvini, nisam imao nikakvu zlu nameru! Stvarno sam mislio, da si potkovaniji u automehanici. Upravo o tome sam govorio: ako i 0,05 i malo zapinje, tada je to apsolutna nula, jer između podmazanih površina, mora da klizne lako. Ko podmazano!

                    I, kao što rekoh, nadam se, da znaš šta radiš: redosled "špijuniranja"!? Imaš li mikrometar za proveru debljine pločica, ili se oslanjaš na njihove oznake?

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Odg: Kompresija-razlika

                      Originally posted by gorans View Post
                      Izmerio sam zazor i dobio sledece rezultate
                      1.cilindar usis 0,05 izduv 0,05
                      2.cilindar usis 0,25 izduv 0,05
                      3.cilindar usis 0,00 izduv 0,20
                      4.cilindar usis 0,20 izduv 0,25
                      Fabricki podaci su:Usis 0,25 a izduv 0,45
                      Sta sad? Jel to ukazuje na neko njesra?
                      Evo i kompresije na vruce a i ja sam zazor merio na vruc motor
                      1-22
                      2-22
                      3-18
                      4-25
                      @Dora,izgleda da ima veze kompresija sa zazorom ventila
                      Naravno da ima, ja rekoh za zaptivač i majstora, kod benzinca kad je ventil kompresija je 0 a kad su karike onda je malo ali je ima, kod dizela je isto samo je to malo malo više pošto je ukupno u startu više.

                      Nemam pojma za taj motor ali ako mu se štelbaju ventili a štelbaju se čim vadiš pločice, neko to nije radio od drvenog točka...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #12
                        Odg: Kompresija-razlika

                        Originally posted by gorans View Post
                        Izmerio sam zazor i dobio sledece rezultate

                        2.cilindar usis 0,25 izduv 0,05
                        3.cilindar usis 0,00 izduv 0,20

                        Fabricki podaci su:Usis 0,25 a izduv 0,45

                        ... ja sam zazor merio na vruc motor
                        Ako su merenja tačna, neko je već štelovao ventile. A o kvalitetu pločica, bilo je u nekoj drugoj temi, pa i izradi u nedostatku nekih etalona.

                        Comment

                        • gorans
                          CBC Senator XXL
                          • 09.03.2010
                          • 1525
                          • Beograd

                          #13
                          Odg: Kompresija-razlika

                          Upravo sam povadio i mogu kombinacijom da podesim 2 ventila a ostaje mi 6 plocica viska i 6 plocica manjka.Gde to ima da se kupi?
                          Sto se tice te kompresije 0 na dva klipa,nisam prisustvoao merenju pa mu i ja bas nesto ne verujem jer da je tako pa nebi ga ni Ilija Gromovnik upalio a kamoli ja posle prvog grejanja i verglanja od 2-3 sekunde

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #14
                            Odg: Kompresija-razlika

                            Trebao si sve staviti na papir: merenja zazora i debljine pločica. Teško da možeš naći, da ti neko proda pločice. Servis ili prodavnica. Ja sam nalazio na auto-otpadima iz rasturenih motora, a na taj način snabdevaju se i serviseri. Pokušaj na Bubanj potoku, samo napravi spisak, koje vrednosti ti trebaju.

                            Pitanje je, da li je nekada, rađeno nešto na glavi motora u vezi ventila, jer je moguće, da je potrebno generalno sređivanje. Ili je posledica lošeg štelovanja, ili su ti izduvni ventili propali načisto.

                            Comment

                            • gorans
                              CBC Senator XXL
                              • 09.03.2010
                              • 1525
                              • Beograd

                              #15
                              Odg: Kompresija-razlika

                              Pokusacu sutra negde da nadjem plocice a ako neko ima ili zna od cega pasu neka mi javi.U pitanju je Nissan CD17 motor a dimenzije plocica
                              Precnik 31mm a trebaju mi sledece debljine
                              340,335,320,325,320 i 350
                              Pre skidanja sam premerio zazor pa sam popisao,zatim sam povadio plocice i izmerio ih mikrometrom (mada na njima vec pise koja je debljina) i onda lepo sve to zapisao i izracunao.
                              Mozda sam u svim tim merenjima omanuo za +- 0,05 ali to nije toliko bitno.
                              Posle toga cu videti ima li promene u paljenju i radu motora.
                              Hvala svima

                              Comment

                              Working...
                              X