Vektra B Karike

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zvekiii
    CBC Član
    • 15.02.2009
    • 20
    • BiH
    • Vectra B 2.0DTi

    Vektra B Karike

    Dakle zanima me kako da na vektri b 2.0Dti 60kw 1998g. otkrijem da li su otisle uljane karike?

    Auto vuce normalno,pali na -10 na pola kljuca,potrosnja je u gradu na ovim uslovima oko 7l,stvara mi pritisak u boci ali u antifrizu nema ulja niti majoneze na cepu,vjerujem da cu morati menjati dihtung glave pa zato pitam za karike pa da uradim i to ako ima potrebe a ako nema nebih da me majstori vuku za nos i vade orginalne djelove a stavljaju madjarski i egipatski fus.

    Na sta jos trebam obratiti paznju kad budem menjao dihtung,treba li se sta jos menjati uz njega?

    Unapred zahvalan na korisnim odgovorima.
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    #2
    Odg: Vektra B Karike

    A na osnovu cega sumnjas da su ti otisle uljane karike? Karike uglavnom propadaju sve zajedno a ne samo uljane.Ako ti pali bez problema i dobro vuce a trosi ulje,moze da bude pre do gumica i vodjica ventila nego do karika.Posto vec skidas glavu,uradi kompletan remont glave,stavi novi dihtung i ne diraj donji deo motora jer dizel ne voli karikiranje.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Odg: Vektra B Karike

      Originally posted by zvekiii View Post
      Auto vuce normalno,pali na -10 na pola kljuca,potrosnja je u gradu na ovim uslovima oko 7l,stvara mi pritisak u boci ali u antifrizu nema ulja niti majoneze na cepu,vjerujem da cu morati menjati dihtung glave...
      Iz opisanog, ne vidim, nijedan razlog za menjanje dihtunga glave. Da li ti enormno troši ulje? Da li baca crn dim na izduv?
      Ako su odgovori DA, prvo uradi dijagnostiku, a u prvom redu merenje kompresije.

      Kako se manifestuje, povećanje pritiska u boci? Da li se motor preterano zagreva, do tačke ključanja rashladne tečnosti? Moguće, da je greška u sistemu hlađenja: termostat, ventilator, vazdušni čep, ili višak antifriza.

      Comment

      • zvekiii
        CBC Član
        • 15.02.2009
        • 20
        • BiH
        • Vectra B 2.0DTi

        #4
        Odg: Vektra B Karike

        Eh ovako ulje sam provjeravao pre mjesec dana kad sam uzeo auto i bilo je na normali,pre 2 dana da proverim ulje kad ono na minimali e sad u servisnoj pise da je menjano pre 5000km i sipan 10w40 liquid molly,zato sam sumljao na karike jer kontam da nebi ulje za 5k moglo otici tako brzo?A mozda nije ni menjano???

        Ne baca crn dim nikako, ni plav,ne dimi na mjeracu i cepu.Oko motora i kartera ima masnoce ali mislim da nije nist strasno toliko da bi hvalilo ulja u toj mjeri.
        Vodu ne trosi e sad posle voznje od nekih npr. 100km proverim bocu i kad popustim cep cuje se fijuk,voda cista u boci,upalim auto i drzim ga na 3000 obrtaja i nestavara baloncice u boci tako da stvarno neznam otkud pritisak?

        Bio na dijagnostici i svi parametri su u normali.

        Termostat je menjan jer je bio stavljen neki fus i nije dihtovao sa onim deklom pa je tekucina prolazila izmedju,autu se nije moglo ugrijati nikako maksimala je bila ona druga plava crtica.Menjao sam sve to ali sad ide malo brze grijanje ali mislim da je to isto sporo(treba mu oko 1 sat gradske da dodje do 80C) pa sam narucio iz Njemacke orginalni termostat sa deklom.

        Auto ide normalno,vuce extra dobro za 60kw.

        Bas sam se zato obratio ovde na forumu za misljenja da me majstori ne bi vucali kao magraca i uzimali lovu.A rekli su mi da nevalja dihtung 100%.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Odg: Vektra B Karike

          ulje sam provjeravao pre mjesec dana kad sam uzeo auto i bilo je na normali,pre 2 dana da proverim ulje kad ono na minimali e sad u servisnoj pise da je menjano pre 5000km i sipan 10w40 liquid molly,zato sam sumljao na karike jer kontam da nebi ulje za 5k moglo otici tako brzo?A mozda nije ni menjano???
          Malo neprecizno, zavisi šta je za tebe normala? Koliko si prešao za tih mesec dana? I prilikom kontrole, vozilo mora da bude na ravnomterenu, nikako nagnutom. Trebao si odmah, da izvršiš zamenu ulja, zbog sigurnosti, jer se često radi o falš servisnim knjižicama.

          Pošto dijagnostika nije pokazala nikakvu grešku, ja bih izvršio zamenu ulja, ali u skladu sa preporukama stručnjaka ovog foruma. Oslanjajući se na tip vozila (motora), starost i pređenu kilometražu.

          Ne baca crn dim nikako, ni plav,ne dimi na mjeracu i cepu.Oko motora i kartera ima masnoce ali mislim da nije nist strasno toliko da bi hvalilo ulja u toj mjeri.
          Proveri to, što se vidi zauljeno oko motora i kartera, jer mu tu nije mesto! Naizgled malo, može upravo da ukaže na znatno gubljenje motornog ulja, ili goriva. Često oba, ako su otišle neke zaptivke. Poneka kap na parkingu, može da znači više u vožnji, jer su pritisci veći!

          Vodu ne trosi e sad posle voznje od nekih npr. 100km proverim bocu i kad popustim cep cuje se fijuk,voda cista u boci,upalim auto i drzim ga na 3000 obrtaja i nestavara baloncice u boci tako da stvarno neznam otkud pritisak?
          Sasvim normalno, jer se u boci stvara naizmenično nadpritisak i podpritisak. Pogotovo, ako je neispravan čep (oduška).

          Comment

          • gorans
            CBC Senator XXL
            • 09.03.2010
            • 1525
            • Beograd

            #6
            Odg: Vektra B Karike

            Koliko skapirao,taj auto ne naduvava creva za vodu,ne dimi,ne gubi vodu,lepo pali,lepo ide i na 5000km ti je potrosio od pola do minimuma sto mu dodje oko pola litre?
            Da ti nije Stevo Zigon neki rodjak?

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Odg: Vektra B Karike

              Od zamene ulja prešla 5000 km, a kupljena pre mesec dana, kada je bilo "na normali", ali nije napisao, koliko je od tada prešla.

              E, sad, za mene je normala nakon zamene "MAX", a nakon pređenih 5000 km bliže "MIN".

              I kod mog megana (2007.g 140 Kkm), normalno je, da nakon pređenih 8000 km potroši za jednu crtu od pet, tj. 2-3 dl.

              Comment

              • zvekiii
                CBC Član
                • 15.02.2009
                • 20
                • BiH
                • Vectra B 2.0DTi

                #8
                Odg: Vektra B Karike

                Presao sam za mjesec nekih 500km,a normala je bila izmedju one dve crtice na mjeracu,znaci sredina.

                Ulje ne prosipa ispod masine nego jednostavno kao svaki dizel motor onako mastan uvek pogotovo oko kartera,iberlaufa,itd.

                Sta preporucujete u vezi zamjene ulja,sta da sipam?

                Kako mislis neispravan cep od boce za rashladnu tekucinu?

                Originally posted by gorans View Post
                Koliko skapirao,taj auto ne naduvava creva za vodu,ne dimi,ne gubi vodu,lepo pali,lepo ide i na 5000km ti je potrosio od pola do minimuma sto mu dodje oko pola litre?
                Originally posted by gorans View Post
                Da ti nije Stevo Zigon neki rodjak?


                Pa tako nekako,ciljam da je najverovatnije slagala knjizica servisna.Ko ti je taj?
                Last edited by zvekiii; 24.12.2011, 22:04.

                Comment

                • vulkan
                  CBC Veteran
                  • 03.09.2011
                  • 151
                  • sabac
                  • mazda nisan

                  #9
                  Odg: Vektra B Karike

                  Stevo Zigon u Price iz majstorske radionice. Obozavao sam tu seriju



                  Ovaj sa cetvoro ociju. Inace stalno mu se PRIVIDJALI kvarovi na autu

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Odg: Vektra B Karike

                    Originalno postavljeno od gorans
                    Da ti nije Stevo Zigon neki rodjak?

                    Ko ti je taj?
                    Ma, pusti Gorana! Pokojni Stevo Žigon, jedan od najpoznatijih glumaca beogradskog pozorišta i jugoslovenskog filma. Upečatljivu ulogu odigrao je u TV seriji "Majstorska radionica", kao mušterija u automehaničarskoj radionici.

                    Za ulje, pogledaj u uputstvu za rukovanje vozilom, ali, s obzirom na pređene km, neko kvalitetno 5W30.

                    Ako možeš da proveriš, kada je izvršen poslednji veliki servis? Iz servisne knjižice, kada i u kom servisu, a zatim preko Net-a.

                    Comment

                    • zvekiii
                      CBC Član
                      • 15.02.2009
                      • 20
                      • BiH
                      • Vectra B 2.0DTi

                      #11
                      Odg: Vektra B Karike

                      Ovo za Stevu je orginalno lolz.

                      Koju mraku ulja preporucujes?

                      Nema nista o servisima osim zamjene ulja i filtera,kako misli na Netu?

                      Hvala puno svima na pomoci.

                      Comment

                      • gorans
                        CBC Senator XXL
                        • 09.03.2010
                        • 1525
                        • Beograd

                        #12
                        Odg: Vektra B Karike

                        Salim se,naravno.Ja sam razumeo da je auto od zamene ulja presao 5000km i potrosio ti sa pola meraca do minimuma,sto nije nista.
                        Sto se tice cepa za vodu,imao sam VW Touran sa 2.0Tdi motorom i trosio mi je rashladnu tecnost.Po svim forumima i razgovorima sa majstorima saznao sam da ti motori imaju problem sa pucanjem glave i malo je falilo da je skinem dok mi neko na forumu nije rekao da probam da zamenim cep.Tako sam kvar resio za 450 dinara i pola minuta posla.
                        Za ulje,ja bih ti preporucio Mobil super 2000 DSL 10W40.
                        Mada poznajem neke ljude koji koriste GM 10W40 u drugim markama automobila i zadovoljni su njime.
                        Last edited by gorans; 24.12.2011, 23:42.

                        Comment

                        Working...
                        X