e ovako............
vidim da na forumu ima dosta pametnih i strucnih ljudi, pa mi je potreban savetu vezi problema sa mojom alfom.
naime desava se sledece. kupljena je sa 155000 na satu, mada je to realno oko 200-220000, odmah je uradjen veliki i mali servis. vozio sam je 1500 km i sve je bilo divno dok nije upalila ''engine control system failure''.dijagnostika je pokazala P0235 i jos neku 096 ili 066
za prvu lepo pise da je to greska u kolu MAP senzora, a za drugu nesto boost control paradajiz corba, tako nesto- ne secam se. ja ti lepo uzmem MAP, pa ga ocistim, pa obrisem gresku, pa kres motor , a ono opet isto. ja ti lepo racunar, pa gas kad ono radi sve kako treba, ide kao sumanuta, samo check engine je jos uvek tu. sta sad? ja posumnjam na sitna a i krupna crevca i nadjem da je crevo od filtera do turba puklo, resim ja to a i usput nadjem da je crevo od vakuma za kontrolu turba lose pa i to zamenim a i ventil vakuma za turbo mi se ne svidja kako radi pa i to stavim novo. kad sam sve raskupusao ajde da ocistim i protokomer kad ono on cist kao da je juce stavljen nov. lepo, nema sta. sastavim ti ja to, kres, opet isto, malo arbajt pa greska. uzmem je drugi MAP sa otpada, opet greska a ide ko ludo. batalim ja sve ponovo, vratim moj MAP, ne vidim nista sumnjivo, sastavim, racunar, error delete, kres i radi!!!!!!!!!! da ne verujes.
palim makinu, pravac slovenija i italija, poslom 5 dana vozikanja tamo-vamo, auto put onako-osrednje zbog policije, alpe vozim ko stig iz top gear-a, potrosnja 17-18 po alpima ostalo oko 5, sve super, a ja srecan ko kuce u liftu, bijem italijane sa njihovim oruzjem, ja nazad u sloveniju kad ono cvrc, ja laganeze smekeraja po gradu, da parkiram ispred merkatora kad ono.... beeep, engine control........
da ciknes.
ali cale ima resenje, rucni obd skener. ja njemu delete, on kaze ok, nema problem. ja kres ono opet beeep. ja opet delete on veli ok. ja njemu rescan, on meni 0235. ja delete pa rescan on opet po svome, ja skinem klemu, pa vratim, pa delete, on ok, ja rescan on kaze no error. tako te volim luce tatino.
sutra opet kres-gas, via srbija, polagano 130-140 (zbog radi policije bre), sve arbajt ko lutka. vozikam po cacku, ales gut. posao zove, gas za novu varos, kako sam ga stisnuo uz zlatibor mislim da sam na vrhu odskocio 2 m u vazuh. ja u n.varos cekam lika da dodje da me sprovede do lokacije intervencije, cekam 15-20 min u kolima, moped radi, sve ok, ja tel sa investitorom kad ono ko grom iz vedra neba.......strasni zvuk..........beep, engine control....... (f..k ili po srpski.....)
stize tip tj cica, ja za njim kolima, jedva ga stigoh, on neki bedni a4 tdi a ja sa zverom a zver ide ko steona krava. uradih ja posao, ajmo kuci zeni i deci, a ono jedva ide. posle 15 min, prokinu, opet ide kako treba, sve ok, engine control svetli, cini mi se da ima malkice grublji zvuk kad ubrzavam u 4. ili 5. i da nekako nelinearnije dobija snagu.
primetio sam da kad nema greske aktuator za geometriju turba lepo radi i da je pwm aktivna (vidi se reakcija ventila na pwm modulaciju-manje ili vece pomeranje poluge na turbu), a kada auto radi i ima gresku aktuator za geometriju je mrtav, tj izgleda kao da ne radi varijabilna geometrija, nego je turbo skroz aktivan bez obzira na pritisak, pa mozda zato motor pomalo divlja (zvuk i nelinearnost u dobijanju snage).
ajde da pretpostavimo da skidanjem kleme resetujem ecu pa on ako je imalo pametan a trebalo bi da jeste ''nauci'' kontrolu motora iz pocetka, i radi lepo u laganoj voznji i sa top gear voznjom, i sve ok, koji mu je da upali check...... u stajanju na parkingu???
kolika treba da bude vrednost napona tj koliko bara treba da map ocitava na leru a koliko pri recimo 2000, 3000, 4000 rpm?
sto mi nece da izbrise gresku bez skidanja kleme?
kako da blokiram egr?
ima li ko map (nov ili provereno ispravan) da probam (uporedim pokazivanja) i ako utvrdim da je on placam (razumnu cifru)?
da li je pametno odkaciti crevo od separatora uljnih para ili kako majstori kazu ''iberlauf'' koji je spojen na crevo na ulaz od turba i napraviti tzv. oil-catch rezervoar na kraju?
u usisu ima naslaga garezi, da li to moze da napravi problem sa map senzorom i koliki je posao da se to ocisti?
unapred zahvalan za sve pametne predloge i sugestije.
vlade
vidim da na forumu ima dosta pametnih i strucnih ljudi, pa mi je potreban savetu vezi problema sa mojom alfom.
naime desava se sledece. kupljena je sa 155000 na satu, mada je to realno oko 200-220000, odmah je uradjen veliki i mali servis. vozio sam je 1500 km i sve je bilo divno dok nije upalila ''engine control system failure''.dijagnostika je pokazala P0235 i jos neku 096 ili 066
za prvu lepo pise da je to greska u kolu MAP senzora, a za drugu nesto boost control paradajiz corba, tako nesto- ne secam se. ja ti lepo uzmem MAP, pa ga ocistim, pa obrisem gresku, pa kres motor , a ono opet isto. ja ti lepo racunar, pa gas kad ono radi sve kako treba, ide kao sumanuta, samo check engine je jos uvek tu. sta sad? ja posumnjam na sitna a i krupna crevca i nadjem da je crevo od filtera do turba puklo, resim ja to a i usput nadjem da je crevo od vakuma za kontrolu turba lose pa i to zamenim a i ventil vakuma za turbo mi se ne svidja kako radi pa i to stavim novo. kad sam sve raskupusao ajde da ocistim i protokomer kad ono on cist kao da je juce stavljen nov. lepo, nema sta. sastavim ti ja to, kres, opet isto, malo arbajt pa greska. uzmem je drugi MAP sa otpada, opet greska a ide ko ludo. batalim ja sve ponovo, vratim moj MAP, ne vidim nista sumnjivo, sastavim, racunar, error delete, kres i radi!!!!!!!!!! da ne verujes.
palim makinu, pravac slovenija i italija, poslom 5 dana vozikanja tamo-vamo, auto put onako-osrednje zbog policije, alpe vozim ko stig iz top gear-a, potrosnja 17-18 po alpima ostalo oko 5, sve super, a ja srecan ko kuce u liftu, bijem italijane sa njihovim oruzjem, ja nazad u sloveniju kad ono cvrc, ja laganeze smekeraja po gradu, da parkiram ispred merkatora kad ono.... beeep, engine control........
da ciknes.
ali cale ima resenje, rucni obd skener. ja njemu delete, on kaze ok, nema problem. ja kres ono opet beeep. ja opet delete on veli ok. ja njemu rescan, on meni 0235. ja delete pa rescan on opet po svome, ja skinem klemu, pa vratim, pa delete, on ok, ja rescan on kaze no error. tako te volim luce tatino.
sutra opet kres-gas, via srbija, polagano 130-140 (zbog radi policije bre), sve arbajt ko lutka. vozikam po cacku, ales gut. posao zove, gas za novu varos, kako sam ga stisnuo uz zlatibor mislim da sam na vrhu odskocio 2 m u vazuh. ja u n.varos cekam lika da dodje da me sprovede do lokacije intervencije, cekam 15-20 min u kolima, moped radi, sve ok, ja tel sa investitorom kad ono ko grom iz vedra neba.......strasni zvuk..........beep, engine control....... (f..k ili po srpski.....)
stize tip tj cica, ja za njim kolima, jedva ga stigoh, on neki bedni a4 tdi a ja sa zverom a zver ide ko steona krava. uradih ja posao, ajmo kuci zeni i deci, a ono jedva ide. posle 15 min, prokinu, opet ide kako treba, sve ok, engine control svetli, cini mi se da ima malkice grublji zvuk kad ubrzavam u 4. ili 5. i da nekako nelinearnije dobija snagu.
primetio sam da kad nema greske aktuator za geometriju turba lepo radi i da je pwm aktivna (vidi se reakcija ventila na pwm modulaciju-manje ili vece pomeranje poluge na turbu), a kada auto radi i ima gresku aktuator za geometriju je mrtav, tj izgleda kao da ne radi varijabilna geometrija, nego je turbo skroz aktivan bez obzira na pritisak, pa mozda zato motor pomalo divlja (zvuk i nelinearnost u dobijanju snage).
ajde da pretpostavimo da skidanjem kleme resetujem ecu pa on ako je imalo pametan a trebalo bi da jeste ''nauci'' kontrolu motora iz pocetka, i radi lepo u laganoj voznji i sa top gear voznjom, i sve ok, koji mu je da upali check...... u stajanju na parkingu???
kolika treba da bude vrednost napona tj koliko bara treba da map ocitava na leru a koliko pri recimo 2000, 3000, 4000 rpm?
sto mi nece da izbrise gresku bez skidanja kleme?
kako da blokiram egr?
ima li ko map (nov ili provereno ispravan) da probam (uporedim pokazivanja) i ako utvrdim da je on placam (razumnu cifru)?
da li je pametno odkaciti crevo od separatora uljnih para ili kako majstori kazu ''iberlauf'' koji je spojen na crevo na ulaz od turba i napraviti tzv. oil-catch rezervoar na kraju?
u usisu ima naslaga garezi, da li to moze da napravi problem sa map senzorom i koliki je posao da se to ocisti?
unapred zahvalan za sve pametne predloge i sugestije.
vlade
Comment