Imam Ford Focusa 1.8 TDCI 85kW 2003 god.
Kupio sam ga u decembru i uglavnom ga vozim po gradu, sa povremenim kraćim putovanjima od nekih 120 kilometara u jednom pravcu. Prešao sam oko 3.000 km od kada sam ga kupio. Prvo od tih kraćih putovanja, je prošlo bez problema (odlazak i dolazak oko 250km). Na drugom putovanju je već bio problem. Otišao sam bez problema, ali mi se u povratku dva puta u roku pola sata desio problem da mi je auto prešlo u sigurnosni mod. Makar, ja mislim da je to.
Auto, se ne može voziti ispod 2000 obrtaja jer hoće da se ugasi, pa moram ići u niži stepen prenosa. Sa gasom do daske, motor neće preko 3200 obrtaja. Maksimalna brzina u drugoj je oko 40 km/h, a u trećoj oko 50km/h. Problem nestaje gašenjem motora. Dijagnostika ništa nije registrovala.
E, sad baš kad idem na put onda idemu grad gde mi je najbliži Fordov ovlašteni servis. Pre trećeg putovanja, sam zakazao pregled i otišao, ali se problem nije više javljao, a pošto ga dijagnostika nije registroval nisu ni oni znali o čemu se radi. Vratio sam se kući isto tako bez problema, misleći da je bio trenutni problem i da ne treba da brinem, ali od tada problem počinje sve češće da se javlja.
Kod četvrtog putovanja opet se desio isti problem i do dva puta pri odlasku, a lampica se upalila baš kod Fordovog servisa, ali je bio kraj vremena, pa su me primili preko vremena, očitali grešku i ništa više nisu dirali. Greška je bila P0402 - EGR. Vratio sam se kući i otišao u lokalni servis, ali ovde baš i nema majstora koji dobro poznaje Fordove. Ipak, uočili smo da je prethodni vlasnik otkopčao vakum crevo sa EGR i blokirao ga šrafom. Očito da je i on imao istih problema. Po savetu majstora crevo smo prikopčali kako bi trebalo da bude, jer mi je rekao da zbog toga može da javlja grešku i da nastavim da vozim, a ako se problem ponovo ponovi da onda vidim koja će greška biti.
Opet kod sledećeg putovanja, se greška javila, pa sam po savetu uzeo limenu pločicu i zatvorio povrat na EGR. I probblem mi se ponovo javio. Sad nisam u mogućnosti da odem tih 120 km, a da mi se problem ne ponovi jednom ili dvaput. Kad ga elektronika registruje uvek je greška ista P0402. EGR je zatvoren.
Greška se uvek javlja kad auto vozim na oko 2000 obrtaja, dakle bez nekog velikog opterećenja. Pre par dana sam opet išao na taj put i uzeo sa liqui molly aditiv za gorivo, da malo pročistim sistem. Greška se naravno opet javila i u odlasku i na povratku.
Jedan majstor mi preporučuje zamenu ili čišćenje EGR ventila i kaže da bi to trebalo da reši problem.
Drugi mi savetuje da, pošto mi je ostalo još pola boce liqui molly aditiva, da ga iskoristim i da pređem još par stotina km, pa da onda dođem kod njega da pregleda dizne, jer po njemu one mogu praviti problem, ako su otišle, ali ne dovoljno da bi elektronika to registrovala, pa onda elektronika problem registruje kao problem sa EGR ventilom.
Napominjem da sam po kupovini automobila zamenio sve filtere, uključujući i filter goriva i stavio Mahle.
Na jednom stranom forumu sam čitao da je čovek imao sličan problem i da je promenio EGR, a da problem nije nestao. Kod njega je problem bio u nekom senzoru. U zvaničnom servisu odmah hoće da menjaju EGR, a pošto na ovom modelu EGR dolazi zajedno sa usisnom granom cena zamene je 500-600 evra.
Ima li iko ideju, šta da radim?
Kupio sam ga u decembru i uglavnom ga vozim po gradu, sa povremenim kraćim putovanjima od nekih 120 kilometara u jednom pravcu. Prešao sam oko 3.000 km od kada sam ga kupio. Prvo od tih kraćih putovanja, je prošlo bez problema (odlazak i dolazak oko 250km). Na drugom putovanju je već bio problem. Otišao sam bez problema, ali mi se u povratku dva puta u roku pola sata desio problem da mi je auto prešlo u sigurnosni mod. Makar, ja mislim da je to.
Auto, se ne može voziti ispod 2000 obrtaja jer hoće da se ugasi, pa moram ići u niži stepen prenosa. Sa gasom do daske, motor neće preko 3200 obrtaja. Maksimalna brzina u drugoj je oko 40 km/h, a u trećoj oko 50km/h. Problem nestaje gašenjem motora. Dijagnostika ništa nije registrovala.
E, sad baš kad idem na put onda idemu grad gde mi je najbliži Fordov ovlašteni servis. Pre trećeg putovanja, sam zakazao pregled i otišao, ali se problem nije više javljao, a pošto ga dijagnostika nije registroval nisu ni oni znali o čemu se radi. Vratio sam se kući isto tako bez problema, misleći da je bio trenutni problem i da ne treba da brinem, ali od tada problem počinje sve češće da se javlja.
Kod četvrtog putovanja opet se desio isti problem i do dva puta pri odlasku, a lampica se upalila baš kod Fordovog servisa, ali je bio kraj vremena, pa su me primili preko vremena, očitali grešku i ništa više nisu dirali. Greška je bila P0402 - EGR. Vratio sam se kući i otišao u lokalni servis, ali ovde baš i nema majstora koji dobro poznaje Fordove. Ipak, uočili smo da je prethodni vlasnik otkopčao vakum crevo sa EGR i blokirao ga šrafom. Očito da je i on imao istih problema. Po savetu majstora crevo smo prikopčali kako bi trebalo da bude, jer mi je rekao da zbog toga može da javlja grešku i da nastavim da vozim, a ako se problem ponovo ponovi da onda vidim koja će greška biti.
Opet kod sledećeg putovanja, se greška javila, pa sam po savetu uzeo limenu pločicu i zatvorio povrat na EGR. I probblem mi se ponovo javio. Sad nisam u mogućnosti da odem tih 120 km, a da mi se problem ne ponovi jednom ili dvaput. Kad ga elektronika registruje uvek je greška ista P0402. EGR je zatvoren.
Greška se uvek javlja kad auto vozim na oko 2000 obrtaja, dakle bez nekog velikog opterećenja. Pre par dana sam opet išao na taj put i uzeo sa liqui molly aditiv za gorivo, da malo pročistim sistem. Greška se naravno opet javila i u odlasku i na povratku.
Jedan majstor mi preporučuje zamenu ili čišćenje EGR ventila i kaže da bi to trebalo da reši problem.
Drugi mi savetuje da, pošto mi je ostalo još pola boce liqui molly aditiva, da ga iskoristim i da pređem još par stotina km, pa da onda dođem kod njega da pregleda dizne, jer po njemu one mogu praviti problem, ako su otišle, ali ne dovoljno da bi elektronika to registrovala, pa onda elektronika problem registruje kao problem sa EGR ventilom.
Napominjem da sam po kupovini automobila zamenio sve filtere, uključujući i filter goriva i stavio Mahle.
Na jednom stranom forumu sam čitao da je čovek imao sličan problem i da je promenio EGR, a da problem nije nestao. Kod njega je problem bio u nekom senzoru. U zvaničnom servisu odmah hoće da menjaju EGR, a pošto na ovom modelu EGR dolazi zajedno sa usisnom granom cena zamene je 500-600 evra.
Ima li iko ideju, šta da radim?
Comment