Elektronika prijavljuje problem sa EGR ventilom na Focusu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mt82
    CBC Početnik
    • 04.07.2013
    • 6
    • Trebinje
    • Ford Focus 1.8 TDCI

    Elektronika prijavljuje problem sa EGR ventilom na Focusu

    Imam Ford Focusa 1.8 TDCI 85kW 2003 god.

    Kupio sam ga u decembru i uglavnom ga vozim po gradu, sa povremenim kraćim putovanjima od nekih 120 kilometara u jednom pravcu. Prešao sam oko 3.000 km od kada sam ga kupio. Prvo od tih kraćih putovanja, je prošlo bez problema (odlazak i dolazak oko 250km). Na drugom putovanju je već bio problem. Otišao sam bez problema, ali mi se u povratku dva puta u roku pola sata desio problem da mi je auto prešlo u sigurnosni mod. Makar, ja mislim da je to.

    Auto, se ne može voziti ispod 2000 obrtaja jer hoće da se ugasi, pa moram ići u niži stepen prenosa. Sa gasom do daske, motor neće preko 3200 obrtaja. Maksimalna brzina u drugoj je oko 40 km/h, a u trećoj oko 50km/h. Problem nestaje gašenjem motora. Dijagnostika ništa nije registrovala.

    E, sad baš kad idem na put onda idemu grad gde mi je najbliži Fordov ovlašteni servis. Pre trećeg putovanja, sam zakazao pregled i otišao, ali se problem nije više javljao, a pošto ga dijagnostika nije registroval nisu ni oni znali o čemu se radi. Vratio sam se kući isto tako bez problema, misleći da je bio trenutni problem i da ne treba da brinem, ali od tada problem počinje sve češće da se javlja.

    Kod četvrtog putovanja opet se desio isti problem i do dva puta pri odlasku, a lampica se upalila baš kod Fordovog servisa, ali je bio kraj vremena, pa su me primili preko vremena, očitali grešku i ništa više nisu dirali. Greška je bila P0402 - EGR. Vratio sam se kući i otišao u lokalni servis, ali ovde baš i nema majstora koji dobro poznaje Fordove. Ipak, uočili smo da je prethodni vlasnik otkopčao vakum crevo sa EGR i blokirao ga šrafom. Očito da je i on imao istih problema. Po savetu majstora crevo smo prikopčali kako bi trebalo da bude, jer mi je rekao da zbog toga može da javlja grešku i da nastavim da vozim, a ako se problem ponovo ponovi da onda vidim koja će greška biti.

    Opet kod sledećeg putovanja, se greška javila, pa sam po savetu uzeo limenu pločicu i zatvorio povrat na EGR. I probblem mi se ponovo javio. Sad nisam u mogućnosti da odem tih 120 km, a da mi se problem ne ponovi jednom ili dvaput. Kad ga elektronika registruje uvek je greška ista P0402. EGR je zatvoren.

    Greška se uvek javlja kad auto vozim na oko 2000 obrtaja, dakle bez nekog velikog opterećenja. Pre par dana sam opet išao na taj put i uzeo sa liqui molly aditiv za gorivo, da malo pročistim sistem. Greška se naravno opet javila i u odlasku i na povratku.

    Jedan majstor mi preporučuje zamenu ili čišćenje EGR ventila i kaže da bi to trebalo da reši problem.
    Drugi mi savetuje da, pošto mi je ostalo još pola boce liqui molly aditiva, da ga iskoristim i da pređem još par stotina km, pa da onda dođem kod njega da pregleda dizne, jer po njemu one mogu praviti problem, ako su otišle, ali ne dovoljno da bi elektronika to registrovala, pa onda elektronika problem registruje kao problem sa EGR ventilom.

    Napominjem da sam po kupovini automobila zamenio sve filtere, uključujući i filter goriva i stavio Mahle.

    Na jednom stranom forumu sam čitao da je čovek imao sličan problem i da je promenio EGR, a da problem nije nestao. Kod njega je problem bio u nekom senzoru. U zvaničnom servisu odmah hoće da menjaju EGR, a pošto na ovom modelu EGR dolazi zajedno sa usisnom granom cena zamene je 500-600 evra.

    Ima li iko ideju, šta da radim?
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #2
    Kršten majstor skine EGR, pregleda jel' ispravan, očisti i vrati. Po tvojemu pisaniju, još nisi naišao na takvoga...
    Ako ti traže 500 za nov, bolje potražiti nekoga da ti ga softverski isključi, ili namesti simulator. Ali ipak ga prvo skinite i očistite.
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • mt82
      CBC Početnik
      • 04.07.2013
      • 6
      • Trebinje
      • Ford Focus 1.8 TDCI

      #3
      EGR na focusu je skup jer ide zajedno za usisnom granom.
      Ima dosta posla da se sve skine i očisti, pa svi beže od toga.

      1. Koji senzor detektuje povećan protok izduvnih gasova? Gde se on nalazi? Jer to je greška koju elektronika detektuje.
      2. Koliko teško je EGR softverski ukloniti? Da li postoje moguće posledice?
      3. Zar samim zatvaranjem nisam eliminisao EGR kao problem?

      Comment

      • macaneli
        CBC Senator XXL
        • 04.08.2008
        • 327
        • sremska mitrovica - Genova
        • S-max

        #4
        kod mene je zatvoren,javi mi se na pp da ti objasnim sve,da ne reklamiram ovde
        ima se,moze se-nema se,mora se

        Comment

        • comi 1342
          Moderator
          • 28.09.2005
          • 1126
          • NS
          • Giulietta ,PUG 106,

          #5
          Obično unutar EGR-a bude hall senzor koji daje informaciju o položaju klapne, koliko je otvorena, za povratnu informaciju motornom računaru. Ne znam detalje da li i kako se na tvom autu može softverski isključiti EGR, posledica po motor nema, osim po trovanje nas samih...ali koji se Srbin boji raka pluća, khh, khh, a i deca su nam otporna.
          Kad ga zapušiš, motorni dobija povratnu informaciju sa hall senzora da nije u dobrom položaju.Kod tako starog dizela i zapušena usisna grana može davati takve simtome i grešku...a i turbina... i zapušen katalizator...
          Proguglaj malo, slike, tutorijali
          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

          Comment

          • mt82
            CBC Početnik
            • 04.07.2013
            • 6
            • Trebinje
            • Ford Focus 1.8 TDCI

            #6
            Mislim da unutar mog EGR-a nema nikakvog senzora, jer ne vidim da ima bilo kakve žice na sebi.
            Postoji samo crevo prema vakum pumpi koja je zadužena za otvaranje ventila.

            Comment

            • comi 1342
              Moderator
              • 28.09.2005
              • 1126
              • NS
              • Giulietta ,PUG 106,

              #7
              Ne znamo da li imaš Bosch ili koje od 2 Delphi ubrizgavanja, ali sve šeme kažu da mora imati žicu. Od sistema ubrizgavanja zavisi koji je senzor za neki od pritisaka u procesu u****vanja ili prednabijanja generisao grešku. Sve mi više liči da nije EGR...
              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

              Comment

              • vladaomega
                CBC Senator XXL
                • 11.10.2010
                • 484
                • beograd

                #8
                egr je klasican vakumski moze da se blokira I nema veze sa ovim kvarom izgleda da je CR pumpa pri kraju.

                Comment

                • mt82
                  CBC Početnik
                  • 04.07.2013
                  • 6
                  • Trebinje
                  • Ford Focus 1.8 TDCI

                  #9
                  Sad sam bio kod još jednog majstora.
                  Kaže mi da problem verovatno nije sa EGR ventilom. Po njemu problem sa EGR ventilom ne bi smeo da prebaci auto u sigurnosni mod, već da ga elektronika samo registruje.

                  Isto, tako misli da kod mene auto ne ide u sigurnosni mod, jer se u njemu auto ponaša drugačije od onoga što sam ja opisao. Na malim obrtajima ne bi trokiralo, a ne bi mi dalo da idem preko 2500 obrtaja.

                  Po njemu su mogući problemi, začepljen katalizator, pumpa viskogog pritiska...
                  Kaže da je jedini način detaljan pregled deo po deo i da za to treba da ostavim auto par dana, ali kod drugog majstora, jer on nema vremena za to.

                  Gde na fokusu se nalazi katalizator i može li da se čisti? Koliki je to problem?

                  Comment

                  • tomamega
                    CBC Senator XXL
                    • 19.03.2009
                    • 715
                    • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                    • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                    #10
                    Da ti ja dam jedan lep savet. Moraš da pronađeš dobrog i upućenog majstora, jer moderni common-rail dizeli su izuzetno komplikovane mašine. Jedan majstor ti reče Egr ventil, drugi dizne, treći katalizator, biće tu i predloga za skidanje turbine, pumpe visokog pritiska itd. Samo jedan od dokaza da ni oni nemaju pojma šta je, već idu metodom eliminacije.

                    Pričam iz iskustva jer je meni crkao EGR ventil. Nikakvo čišćenje nije pomoglo, jer je crkla elektronika na EGR koja je računaru davala pogrešne parametre. Auto je iz mog potpisa, Citroen C4, 1.6 Hdi, 2008. Meni je auto seckao na nižim obrtajima sve dok ne dodje do 2.500 rpm. Majstori hteli da mi skidaju i zamene pola motora, turbinu, ma ništa ne valja. Dok dobar majstor jednostavno nije skinuo stari EGR, stavio drugi polovni, i gle čuda, to je bio jedini problem sa autom

                    Kupio sam drugi polovni EGR (jer je nov dosta skup) i evo ga i posle 20.000km, da ne čuje zlo, sve u najboljem redu.

                    Poenta - EGR na dizelima može da napravi dosta problema, a ima i puno drugih skupih delova koji mogu da crknu. To je cena koju plaćaš da bi se vozio jeftino

                    Comment

                    • chaboo
                      CBC Veteran
                      • 17.06.2012
                      • 195
                      • Beograd V.Mostanica
                      • citroen C5 hdi

                      #11
                      Rece vladaomega da je ovde vakumski EGR koji kada se blokira ne pravi problem za razliku od elektricnog.

                      Comment

                      • mt82
                        CBC Početnik
                        • 04.07.2013
                        • 6
                        • Trebinje
                        • Ford Focus 1.8 TDCI

                        #12
                        Tačno tako. Ovaj EGR nema nikakvu elektroniku na sebi, već samo crevo prema vakum pumpi koja je zadužena za njegovo otvaranje. Zatvaranjem EGR se eliminiše kao moguć problem, jer elektronika nema načina da vidi da je on zatvoren i da ne funkcioniše.

                        Sad idem dalje, mogući problemi su katalizator, turbina...

                        Comment

                        • vladaomega
                          CBC Senator XXL
                          • 11.10.2010
                          • 484
                          • beograd

                          #13
                          druze idi kod boschiste neka izmeri prelive na diznama mozda te zeza neka dizna ima veliki povrat I dolazi do pada pritiska u cr sistemu.

                          Comment

                          • gorky
                            CBC Senator XXL
                            • 08.06.2007
                            • 860
                            • Vojvodina,Kikinda

                            #14
                            ja bih samo da dodam da egr iako je vakumski ne moze da bude povezan direktno na vakum pumpu,ima na vakumu i jedan ventil,a taj ventil ima elektroniku koja njim upravlja...npr zaprljana usisna grana moze da bude registrovana kao egr...pa postoji tu i merenje vakuma koje treba uraditi pri resavanju problema...ako auto 'pada ' u safe mode,to samo olaksava resavanje problema jer elektronika belezi neku anomaliju.iskusan majstor ce to resiti bez problema,ali to ne moze za pola sata i ne iscitavanjem i brisanjem gresaka kako mnogi misle

                            Comment

                            Working...
                            X