Dimi ali ne trosi ulje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • filipenko
    CBC Član
    • 27.10.2013
    • 12
    • NS
    • Alfa 147 jtd

    Dimi ali ne trosi ulje

    Alfa 147 1.9jtd '04 je presla realnih 220.000 koliko i stoji na km satu i radilici. Na 9.000 km koliko sam presao nakon malog+velikog servisa nakon nabavke nije potrosio ni decilitar ulja. Svi sistemi su u redu, nema gresaka, dobro vuce i ok se cuje. Ono sto ne znam da li je normalno jeste sledece.

    1. kada sam recimo u 3 i 4 brzini i kada ga nagarim na preko 3000 obrtaja, brzo dam jaci gas skoro do poda, u tom prvom mahu kad se zaturira izbaci oblak crnog gustog dima iz auspuha. Ne znam da li je to u redu za ove dizele ili nesto treba nastelovati? Ulje ne trosi, bar ne preko mere.

    2. Samo u 3 brzini negde oko 2000 obrtaja se cuje kao turbina, nije bas zvidanje ali kao propeleri koji ubrzavaju turbo kompresor. Ne znam da li je i ovo normalno za ovaj auto i kilometrazu.

    Majstor koji je ovlascen za Alfu mi je na tom prvom velikom servisu rekao da je auto u odlicnom stanju, gledano generalno sve sta se valja kod nas, a uglavnom su sve to krsevi koje mi uzmemo za malo para a hteli bismo da su ko novi
  • WEST 014
    CBC Senator XXL
    • 17.08.2010
    • 862
    • Valjevo
    • Audi A4

    #2
    Sam si sebi dao odgovor na pitanja.

    Comment

    • filipenko
      CBC Član
      • 27.10.2013
      • 12
      • NS
      • Alfa 147 jtd

      #3
      Originally posted by WEST 014 View Post
      Sam si sebi dao odgovor na pitanja.
      ne razumem

      Comment

      • WEST 014
        CBC Senator XXL
        • 17.08.2010
        • 862
        • Valjevo
        • Audi A4

        #4
        Dimi zato sto nije nov. I ko zna koliko je zgazio. Ne trosi ulje tako da nema razloga za brigu. Majstor ti je rekao da je sve ok. Sto bi nas narod rekao cuti i teraj to

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Crni dim nema veze sa potrosnjom ulja. Bio bi plav. Ako ti nije pomerio nivo ulja posle 9000km onda je motor sasvim ok. To sto dimi crni dim moze a i ne mora da bude problem. Ako ti trosi normalno dizela i ako to nije neka dimna zavesa iza onda tu nema nikakvih problema.
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • WEST 014
            CBC Senator XXL
            • 17.08.2010
            • 862
            • Valjevo
            • Audi A4

            #6
            Koji dizel posle 10-15 god, i ko zna koliko km iza sebe nece da zadimi kad ga ocepis. Jednostavno nije nov, i relativno je normalno. Moj bivsi auto 1.9 TDI, radio je super, nije trosio ulje ni malo, na punom gasu je izbacivao crni dim. Nisam se time uopste opterecivao.

            Comment

            • filipenko
              CBC Član
              • 27.10.2013
              • 12
              • NS
              • Alfa 147 jtd

              #7
              Trosi mi oko 6l kombinovano. Pitam jer su mi neki dali oprecne odgovore.

              Jedan strucnjak mi je rekao da je dim pri jacem gasu normalan za konstrukciju ovog motora koji se radi od 2000-te i da su robusniji od novih dizel motora a isti mi je rekao da Fiatov JTD motor (1.9 i 2.4) italijani nisu uspeli do kraja da zavrse pa su unajmili Nemce i Bosch i da za svoju klasu spada u najbolje komercijalne dizele radjene od 2000-2005, kazu da je JTD bolji motor od VW 1.9 TDI iz tog perioda i nista losiji od BMW 318/320d agregata. Kazu da ce taj motor preci duplo od onoga sto drugi mogu ali da karoserija nece izdrzati

              Drugi pak kaze da ako mi daje crni gust dim da onda mesa ulje sa gorivom i da mi to ne valja a ja na sipci nemam promene, mozda milimetar jedan.
              Last edited by filipenko; 28.10.2013, 16:44.

              Comment

              • comi 1342
                Moderator
                • 28.09.2005
                • 1126
                • NS
                • Giulietta ,PUG 106,

                #8
                Treba očistiti EGR ventil, dizne, turbinu, i onda će manje da dimi. I tim redosledom čistiti, ako nećeš sve odjednom...
                "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Originally posted by filipenko View Post
                  1. kada sam recimo u 3 i 4 brzini i kada ga nagarim na preko 3000 obrtaja, brzo dam jači gas, skoro do poda, u tom prvom mahu kad se zaturira izbaci oblak crnog gustog dima iz auspuha.
                  Kod dizela je to normalno i ne trpi naglo "patosiranje". Dobije naglo veliku količinu goriva, koja ne sagori u potpunosti u cilindru, već naknadno u izduvu. A, sigurno je "modifikovan" izbacivanjem katalizatora!?

                  Dobra mašina, ali mi je sumnjiva potrošnja ulja, ako je tačno, kako si naveo: 1 dl na 9 Kkm. Videt ćeš na sledećem servisu prilikom zamene. Bilo bi korisno, da znamo i koje ulje je sipano?

                  Comment

                  • filipenko
                    CBC Član
                    • 27.10.2013
                    • 12
                    • NS
                    • Alfa 147 jtd

                    #10
                    Sipano je najredje Selenia wr 5w40. Uradjen komplet mali i veliki sa italijanskim delovima. Nije nista cisceno mislim na EGR a dizne sam cistio tako sto sam u gorivo usuo jednu flasicu Wynns-a za dizel ventile.

                    A koliko je normalno da potrosi ulja? Neko mi je rekao da je sve do pola litre odnosno ispod 10% na intervalu od 10-15.000 km odlicno.
                    Last edited by filipenko; 28.10.2013, 19:16.

                    Comment

                    • Markedjani
                      CBC Senator XXL
                      • 24.07.2007
                      • 968
                      • BG-Cerak
                      • Ford Escort RS2000 M

                      #11
                      crn dim je samo nesagorelo gorivo... nema to veze sa uljem.

                      Ja bih proverio da li je čipovan auto,mahom iz inostranstva dolaze čipovani a iz italije dolaze uglavnom loše čipovani.

                      Mada ja ne znam kolika je količina crnog dima u pitanju... nešto mora da izbaci kad ga "očepiš",ne može da bude totalno bez dima.
                      Last edited by Markedjani; 29.10.2013, 00:21.
                      fordclubserbia.org

                      Comment

                      • Goran
                        Moderator
                        • 06.10.2004
                        • 535
                        • Vrbas

                        #12
                        Normalno je da dizne posle decenije rada imaju povecane kolicine goriva, prljav EGR isto
                        Originally posted by Dora
                        Banovao me Goran
                        Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #13
                          Sve je jasno.
                          Samo jedno (laičko) zapažanje. Svaki drugi taksista (dizelaš) i svaki treći dizelaš (koji nije taksi) "baca" crni dim pri polasku sa semafora (nisam nekako primećivao ranije). To i nije neko (posebno) turiranje. Posle par desetina metara crnog dima nema.
                          Jednostavno normalno je za auto od 10 god. (neki od gore spomenutih su i za servis jer crni dim ide malo duže od "jednog dima").
                          Opasno je kada se to dešava pri relativno malom gasu (dobar deo pomenutih starijih dizelaša) jer (osim eGR i ostalog pomenutog) više ukazuje na dotrajalost motora nego čak i plavi dim (sagorevanje ulja), što je tek poseban "folklor" (svaki deseti vije iza sebe kolutove ... "motor je dobar ... ma daj, mani me se").

                          Tako da (si živ i zdrav a i tvoj auto) nemoj ništa da brineš, motor je (zaista) u dobrom stanju. Eventualno na sledećem malom servisu pogledaj oko EGR-a treba li intervencija (čišćenje) ili ne.
                          Od "babe devojka" nikad nije moglo niti će moći (džabe napredak nauke).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          Working...
                          X