Oko 8 meseci vozim Alfu GT JTDm 150KS, euro 3 motor, pre nje sam imao 156 sa identicnim motorom ali sa 140KS.
Pre par meseci mi se desilo da prilikom malo ostrije voznje gde su obrtaji otišli na 4200ob/min auto izbaci gresku P1213-Boost/Manifold Air Temperature. Skinem MAP iz usisne grane i vidim da je istopljen vrh senzora, koji ulazi u granu. Kupim drugi senzor, nakacim auto na kompjuter i Fiatecuscan i posmatram temperature vode, vazduha na protokomeru i vazduha u usisnoj grani, tokom voznje. Primetio sam da se skok temperature (u usisu) desi trenutno, znaci sa 60C skace na 130C (tokoliko max MAP meri). Temperatura vode stoji na 86C-90C.
Pre neki dan mi se desilo ovo isto, vozim IV brzinom ubrzavam-pretičem, čim sam dostigao 4000ob odjednom secnuo auto izgubi snagu. Nakacim auto na kompjuter i vidim istu gresku P1213. Skinem MAP senzor kad on ponovo deformisan od toplote ali u funkciji.
Moje neko rezonovanje je, da se na ovim-višim obrtajima desi da usisni ventil ne zatvori na vreme i da se deo toplote i gasova iz cilindra vrati u usisnu granu.
E sad je moje pitanje sta moze da bude uzrok ovome i sta da radim dalje? Ne mogu da kupujem senzore svaki drugi dan ili da cekam jos veći kuršlus.
Da naglasim da ne vozim dizela na 4000ob stalno, ali se desi ponekad da dosegnem i njih.
Na autu je iskljucen i blindiran EGR tako da je iskljucena mogućnost da on ubacuje izduvne gasove, kad ne treba. Auto ne troši ulje, ne dimi skoro ni malo ( to me malo i brine, ipak je to dizel). Ne cuju se ventili i podizaci, znaci sve je super sem ovog kad istopi MAP. Temeratura na usisu stoji na 50-60C dok god ne prelazim 4K ob. Zimus smo ja i drugar, koji je mehaničar,vizueno pogledali zupčenje i svi reperi su na svom mestu.
Sta bi po vama moglo da stvara problem, hidropodizaci, vođice ventila, ventili .... ?
Pitao sam par majstora ali niko nije imao ovakav slučaj.
Nadam se da nisam bio konfuzan u izlaganju.
Pozdrav
Pre par meseci mi se desilo da prilikom malo ostrije voznje gde su obrtaji otišli na 4200ob/min auto izbaci gresku P1213-Boost/Manifold Air Temperature. Skinem MAP iz usisne grane i vidim da je istopljen vrh senzora, koji ulazi u granu. Kupim drugi senzor, nakacim auto na kompjuter i Fiatecuscan i posmatram temperature vode, vazduha na protokomeru i vazduha u usisnoj grani, tokom voznje. Primetio sam da se skok temperature (u usisu) desi trenutno, znaci sa 60C skace na 130C (tokoliko max MAP meri). Temperatura vode stoji na 86C-90C.
Pre neki dan mi se desilo ovo isto, vozim IV brzinom ubrzavam-pretičem, čim sam dostigao 4000ob odjednom secnuo auto izgubi snagu. Nakacim auto na kompjuter i vidim istu gresku P1213. Skinem MAP senzor kad on ponovo deformisan od toplote ali u funkciji.
Moje neko rezonovanje je, da se na ovim-višim obrtajima desi da usisni ventil ne zatvori na vreme i da se deo toplote i gasova iz cilindra vrati u usisnu granu.
E sad je moje pitanje sta moze da bude uzrok ovome i sta da radim dalje? Ne mogu da kupujem senzore svaki drugi dan ili da cekam jos veći kuršlus.
Da naglasim da ne vozim dizela na 4000ob stalno, ali se desi ponekad da dosegnem i njih.
Na autu je iskljucen i blindiran EGR tako da je iskljucena mogućnost da on ubacuje izduvne gasove, kad ne treba. Auto ne troši ulje, ne dimi skoro ni malo ( to me malo i brine, ipak je to dizel). Ne cuju se ventili i podizaci, znaci sve je super sem ovog kad istopi MAP. Temeratura na usisu stoji na 50-60C dok god ne prelazim 4K ob. Zimus smo ja i drugar, koji je mehaničar,vizueno pogledali zupčenje i svi reperi su na svom mestu.
Sta bi po vama moglo da stvara problem, hidropodizaci, vođice ventila, ventili .... ?
Pitao sam par majstora ali niko nije imao ovakav slučaj.
Nadam se da nisam bio konfuzan u izlaganju.
Pozdrav
Comment