Alfa Gt JTDm, previsoka temperatura u usisnoj grani

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • furio
    CBC Član
    • 28.05.2014
    • 10
    • 26222
    • Alfa Romeo GT JTDm

    Alfa Gt JTDm, previsoka temperatura u usisnoj grani

    Oko 8 meseci vozim Alfu GT JTDm 150KS, euro 3 motor, pre nje sam imao 156 sa identicnim motorom ali sa 140KS.
    Pre par meseci mi se desilo da prilikom malo ostrije voznje gde su obrtaji otišli na 4200ob/min auto izbaci gresku P1213-Boost/Manifold Air Temperature. Skinem MAP iz usisne grane i vidim da je istopljen vrh senzora, koji ulazi u granu. Kupim drugi senzor, nakacim auto na kompjuter i Fiatecuscan i posmatram temperature vode, vazduha na protokomeru i vazduha u usisnoj grani, tokom voznje. Primetio sam da se skok temperature (u usisu) desi trenutno, znaci sa 60C skace na 130C (tokoliko max MAP meri). Temperatura vode stoji na 86C-90C.
    Pre neki dan mi se desilo ovo isto, vozim IV brzinom ubrzavam-pretičem, čim sam dostigao 4000ob odjednom secnuo auto izgubi snagu. Nakacim auto na kompjuter i vidim istu gresku P1213. Skinem MAP senzor kad on ponovo deformisan od toplote ali u funkciji.

    Moje neko rezonovanje je, da se na ovim-višim obrtajima desi da usisni ventil ne zatvori na vreme i da se deo toplote i gasova iz cilindra vrati u usisnu granu.
    E sad je moje pitanje sta moze da bude uzrok ovome i sta da radim dalje? Ne mogu da kupujem senzore svaki drugi dan ili da cekam jos veći kuršlus.
    Da naglasim da ne vozim dizela na 4000ob stalno, ali se desi ponekad da dosegnem i njih.

    Na autu je iskljucen i blindiran EGR tako da je iskljucena mogućnost da on ubacuje izduvne gasove, kad ne treba. Auto ne troši ulje, ne dimi skoro ni malo ( to me malo i brine, ipak je to dizel). Ne cuju se ventili i podizaci, znaci sve je super sem ovog kad istopi MAP. Temeratura na usisu stoji na 50-60C dok god ne prelazim 4K ob. Zimus smo ja i drugar, koji je mehaničar,vizueno pogledali zupčenje i svi reperi su na svom mestu.

    Sta bi po vama moglo da stvara problem, hidropodizaci, vođice ventila, ventili .... ?
    Pitao sam par majstora ali niko nije imao ovakav slučaj.

    Nadam se da nisam bio konfuzan u izlaganju.

    Pozdrav
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    A interkuler? Da on nije prljav, pa ne stize da ohladi vazduh posle turbine?
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      A jesi li siguran da su hidro podizaci u pitanju?

      Da nisu plocice u pitanju, meni se cini da se na tom motoru steluju ventili i da ti je neki usisni nategnut!

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Auto je čipovan ili ne?
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • furio
          CBC Član
          • 28.05.2014
          • 10
          • 26222
          • Alfa Romeo GT JTDm

          #5
          @b_samardzic
          JTD sa 8 ventila imaju plocice, 16V imaju hidropodizače, moj je sa 16V.

          @Dora
          Auto je čipovan ali mi se ovo prvi put desilo pre remapa tako da ...
          Last edited by furio; 29.05.2014, 22:28.

          Comment

          • kalimero1
            CBC Senator XXL
            • 01.11.2010
            • 318
            • zagreb
            • c5

            #6
            jel si baš siguran da je faza u redu pošto taj motor nema oznake nego 3 blokade i baš ti je malo
            problem blokirati usisnu bregastu jer nema mjesta,te bregaste se inače hoče malo zakrenuti pozadi
            na zupčanicima i onda izađu iz balansa.može biti da je koja i potrošena.

            Comment

            • furio
              CBC Član
              • 28.05.2014
              • 10
              • 26222
              • Alfa Romeo GT JTDm

              #7
              Evo danas sam definitivno utvrdio da je do usisnih ventila. Skinuo sam crevo za vazduh sa usisne grane, drugar je nabio nos ispred u**** za vazduh a ja polako podizao obrtaje. Na oko 4200 je grunulo iz usisne grane i drugaru nabilo u lice garez i kapljice ulja iz usisne grane
              Za zupčenje nisam siguran, voleo bih da nije dobro uzubljen, posto mi je to najeftinija varijanta. Mi smo to sve proveravali, od oka, sto naravno nije merodavno 100%. Znam samo da, najverovatnije, nije zubljen sa alatom posto sam video da je majstor kirnovao remenicu radilice.
              Varijanta mi je da vidim sa nekim ko ima alat i da mi proveri ili da pazarim alat za za za zupčenje pa proverim sa drugarom.
              Da li je neophodno stavljati alat i na usisnu bregastu obzirom da obe povezane, predpostavljam zupčanicima .
              Nije mi najjasnije za ovo zakretanje bregastih. Ako su zakrenute koja je solucija ?

              Comment

              • kalimero1
                CBC Senator XXL
                • 01.11.2010
                • 318
                • zagreb
                • c5

                #8
                može biti da je grana zaštopana a to je na tom motoru prilično nezgodno skidati.u grani imaš leptire
                koji se moraju pokretati kad daš kontakt,oni hoče zablokirati i onda imaš problema,povezani su sa
                štangicom sa gornje strane grane a motor koji ih pokreče je sa donje,on se isto voli otkopčati pa
                leptiri stoje na mjestu.ovo oko faze ti je jednostavno i bez alata,trebaš 2 šarafa m10 i skineš one čepove
                na bregastima inbus 8 skineš 1 dizu ili grijač i staviš klip u gmt.ako se bregaste ne poklapaju skineš vakum pumpu
                i kučište gdje se toči ulje unutra su zupčanici kad ih popustiš slobodni su jer nemaju kajlu i onda možeš
                okretat svaku bregastu posebno.

                Comment

                • furio
                  CBC Član
                  • 28.05.2014
                  • 10
                  • 26222
                  • Alfa Romeo GT JTDm

                  #9
                  Moj motor nema swirl flaps. U pitanju je euro 3 sa EDC16 CF3 racunarom. Grana nije previše prljava, posto kada sam skidao leptir za gasenje i cistio ga, malo pogledao unutra, koliko sam mogao. Naslaga je bilo ne više od 2-3mm. Mada ne znam šta je sve nalepljeno na stablu usisnih ventila.
                  Razmisljam za pocetak da proverim zupčenje, alatom. Ako je to ok, da skinem poklopac venila i proverim (sa nekim iskusnijim) hidropodizače. Ako nije ni do njih onda mi ne gine skidanje i provera glave.
                  E sad pitanje, da li je moguće promasiti zupčenje za pola zuba? Ako je omaseno za više tj zub, zar ne bi reagovali senzori bregaste i radilice i javljali gresku.
                  Sutra cu definitivo prvo proveriti kako stoje bregaste.
                  Last edited by furio; 30.05.2014, 22:56.

                  Comment

                  • ragazzoni
                    CBC Senator XXL
                    • 24.02.2009
                    • 774
                    • Obrenovac i okolina
                    • Opel Omega 2.0i-16v

                    #10
                    Koliki ti je pritisak u usisnoj grani, problem sa regulacionim WASTEGATE ventilom turbo kompresora ili njegova komanda???
                    Last edited by ragazzoni; 31.05.2014, 11:29.
                    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                    Comment

                    • kalimero1
                      CBC Senator XXL
                      • 01.11.2010
                      • 318
                      • zagreb
                      • c5

                      #11
                      taj motor nema poklopac ventila to je komplet kučište bregastih i ide van zajedno sa njima.

                      Comment

                      • vladaomega
                        CBC Senator XXL
                        • 11.10.2010
                        • 484
                        • beograd

                        #12
                        130c u usisu moze biti samo od otvorenog ili nesipravnog egr.

                        Comment

                        • furio
                          CBC Član
                          • 28.05.2014
                          • 10
                          • 26222
                          • Alfa Romeo GT JTDm

                          #13
                          @vladaomega
                          EGR je zatvoren fizički, postavljena je prohromska pločica od 2mm i isključen je softverski tj u mapi (napisao sam u prvom postu).

                          Zahvaljujući uputstvu kolege kalimero1, proverio sam balans bregastih i utvrdio da nisu sinhronizovane tj nije moguće istovremeno ubaciti alate (srafove M10) za blokadu na obe bregaste. Usisna bregasta je bila pomerena za malo manje od zuba u odnosu na izduvnu bregastu, koja je stajala kao treba (blokada u izduvnoj klip na prvom cilindru u GMT).
                          Usisnu bregatu sam vratio na reper, tako da je sada moguće obe blokirati istovremeno, kako bi i trebalo da bude.
                          Auto sam danas probao malo po lokalu tako da ne mogu 100% da tvrdim da sam resio problem, ali ono što sam primeti je to auto bolje povlači, pogotovo na višim obrtajima.
                          Ovih dana sledi još malo provere u vožnji na otvorenom putu.

                          Comment

                          • vladaomega
                            CBC Senator XXL
                            • 11.10.2010
                            • 484
                            • beograd

                            #14
                            130C temperaturu u usisnoj grani moze da stvori samo povrat izduvnih gasova, nema sta drugo. to sto nije dobro uzupcen nma vezesa temperaturom uisnog vazduha

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #15
                              Neznam dali pola zuba moze da izazove preklapanje usisnih i izduvnih ventila.
                              Kod atmosveraca je to normalno al kod turba nije.

                              A da ti nije zacepljen katalizator pa on stvara pritisak u izduvu pa komora nemoze da se isprazni. U tom slucaju izduvna grana bi trebala da je usijana posle zustrije voznje.

                              Comment

                              Working...
                              X