Problem sa punjenjem akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • master_deki
    CBC Veteran
    • 29.01.2008
    • 138
    • nis

    Problem sa punjenjem akumulatora

    U pitanju je alfra 33 1.7 IE,naime non stop mi gori ona lampica koja signalizira da se akumulator ne puni u toku voznje pa mi treba pomoc oko toga sta moze biti u pitanju?
    Sumnjao sam na alternator pa sam probao sa drugim medjutim sve je i dalje isto.
    Znaci pod predpostavkom da je alternator ispravan sta jos moze biti u pitanju?
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    #2
    Skini tanku zicu sa "D+" na alternatoru pa vidi da li i dalje sija kontr.lampica pri tom vodi racuna da ti ta zica ne dodiruje "masu".Ako i dalje sija ili je ta zica negde dobila spoj sa masom ili se to desilo u samoj instr.tabli.

    Comment

    • oooo quattro
      CBC Veteran
      • 01.08.2007
      • 126
      • Zrenjanin

      #3
      A kako si siguran da su oba alternatora koja si probao ispravna? Da li si proverio sa unimarom kolika je voltaža punjenja akumulatora? Uzmeš unimem plus na plus akumulatora, minus na minus, sve to naravno dok auto radi. Ako je alternator ispravan trebalo bi ta punjenje bude oko 14 volti, mada je sve preko 13 V prihvatljivo.

      Comment


      • #4
        Stradao ti je alternator sigurno.

        Comment

        • master_deki
          CBC Veteran
          • 29.01.2008
          • 138
          • nis

          #5
          Kada skinem tanku zicu sa D+ na alternatoru sijalica na instrument tabli se ugasi.Kada unimerom izmerim voltazu na akumulatoru,naravno dok auto radi,dobijam svega nesto oko 4V,ali isto toliko daje i sam akumulator kada ga skinem iz auta,posto je verovatno vec ispraznjen.To napominjem zato sto kada ga napunim daje 12V.
          Sta dalje,koji su predlozi?

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Ovako.
            Napuni akumulator. Stavi plus klemu. Budi siguran da nije ukljucen ni jedan potrosac. Znaci, zatvorena vrata, gepek, alarm i ostalo.
            Ubodi probnu lampicu izmedju minus pola akumulatora i kabla sa klemom za masu ili to isto ali preko ampermetra. Svetli li probna lampa? Koliko struje vuce akumulator?
            Ako ne vuce struju ili je par mA samo onda trazi gresku dalje u regleru.
            Ako vuce... Crkla ti je neka od dioda u ispravljacu sto znaci otvaranje alternatora.
            Ako nisi bas siguran u akumulator ti ga dobro napuni i proveri nivo eletrolita pa ga ostavi tako punog jedno najmanje 24 sata pa posle izmeri napon na njemu. Treba da bude bar 12,6v.
            Moguce je i da ti nesto vuce struju preko noci a da to nije neispravan alternator.
            Gore navedeni test je uobicajena rutina.
            Da je neka fora sa samom lampicom za kontrolu punjenja ne bi uopste ni gorela. Ako ona crkne sto se retko desava opet nema punjenja jer je kontrola vezana na red tako da nema frke sa losom masom i slicnim stvarima sto su uobicajene greske sa sijalicama u autu.
            Kazes menjao si alternatore.
            Ako je tako nadam se da si proveravao i duzinu cetkica na regleru svakog od njih. To je tri minuta ili manje (dva srafcica) ako je alternator vec na stolu.
            Sistem punjenja je tako prost da zaista nema sta posebno da crkne da bi to bio problem za detekciju. Cak nije problem da se utvrdi ni sta je TACNO crklo. Mislim, alternator (namotaji ili diode) ili samo regler ili njegove cetkice sto je ipak potrosni materijal.
            Neko je gore rekao da je crkao alternator. I ako jeste mozda je samo regler a zbog toga se ne kupuje ceo alternator nego se menja daleko jevtiniji regler ili ko zna i ima samo cetkice na tom istom pa cak i tranzistor ako bas nema da se kupi gotov deo. Servis je ustvari jevtin ali to zezanje i vreme, znanje, alat, pa kazemo da se ne isplati nego kupis nov regler pa gospodski zamenis za minut i reseno za sledecih 250k.

            Comment

            • master_deki
              CBC Veteran
              • 29.01.2008
              • 138
              • nis

              #7
              Moram da se ispravim sto se tice prethodnog mog odgovora...voltaza nije 4V (pogresno sam merio,odnosno stavio pogresan opseg).
              Znaci ovako:
              Kada izmerim unimerom sam akumulator voltaza je 12,2V.Kada ga stavim u auto,stavim plus klemu,a unimer izmedju minusa i kabla za masu voltaza ostaje ista (12,2V),paljenjem svetala,cd-a i jos nekih potrosaca voltaza malo pada (reda 0,2V).Kada upalim auto i izmerim voltaza je i dalje ista (12,2V).Alternatore sam naravno otvarao i proveravao cetkice i dobre su (skoro nove).
              Stavicu akumulator da se dobro napuni pa cu opet proveriti voltazu.
              Kazete lako je ispitati alternator,odnosno sta je u kvaru,pa mi kazite kako da to uradim,znaci dali je stator,rotor,regler...?

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Pa ja sam rekao kakva je procedura.
                Da ponovim.
                Bez potrosaca osim ECU ako auto to ima ne sme da tece struja iz akumulatora. Ako tece znaci da se vraca preko riknulih dioda u ispravljacu alternatora a njegovi namotaji u statoru sluze u tom slucaju kao GREJAC tj. otpor.
                Ako ne vuce struju znaci da je ispravljac ispravan i da samo moze biti greska u regleru. Eventualno da je kolektor na rotoru skroz pojeden ali zar bas na oba?
                Alternator kad ne puni onda je to zato sto nema pobudu a za to se brine regler i u tom slucaju kontrolna lampica svetli.
                Ako svetli to je znak da je sve drugo sasvim u redu povezano.
                Osiguraca od alternatora prema akumulatoru nema ali zato ima u kolu kontrole pa pogledaj to.
                Nije valjda da ti mozda proklizava kais a akumulator prazan pa zeza lampica?
                Problem je tako banalan da vec pocinjem da sumnjam na najgluplje varijante.
                Sistem punjenja na autu nije predvidjen za niske brojeve obrtaja. Puni snagu ima tek na preko 2000rpm sto znaci ako se vozis po gradu sa losim akumulatorom koji je izgubio kapacitet sa upaljenim svetlima, muzikom ili drugim potrosacima sasvim je normalno da lampica zmirka dok motor ne poteras brze jer akumulator u tom stanju potrosnje ne moze da da razliku izmedju trenutne struje punjenja koja je nedovoljna za taj slucaj i potrebe potrosaca pa tako napon na akumulatoru pada ispod normalne granice.
                Ti najbolje znas ako nista drugo a onda koliko je star taj akumulator i sta si mu sve radio u smislu mozda nekog maltretiranja koje smanjuje radni vek. Tu posebno mislim na muziku ali i na ostalo takodje.
                Jos jednom. PROVERI NIVO ELEKTROLITA a narocito ako je Black Horse "bez odrzavanja" jer su cuveni po tome da ih pustaju u prodaju nedovoljno napunjene elektrolitom pa ubrzo napon ima ali kapacitet nema. Oko 1cm preko eletroda mora da bude.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Kada skinem tanku zicu sa D+ na alternatoru sijalica na instrument tabli se ugasi
                  odlično.
                  znamo razlog problema. još da nadjemo mesto.

                  dakle, ta sijalica na instrument tabli dobija oko 10V sa D+ od strane alternatora i 12V iz same instrument table preko kontakt brave.

                  pošto je na oba kraja približno isti napon ona ne svetli.

                  kada je motor isključen a dat kontakt, tada sijalica dobija 12V iz table a masu preko reglera alternatora pa stoga ima na njoj razlika od 12V i ona svetli.

                  kod tebe, dakle deo strujnog kola od D+ i sam alternator su ispravni a sijalica dobija negde spoj sa masom.

                  ako postoji osigurač za punjenje aku (moguće je jer je to italijanski auto a oni su to nekada znali da stavljaju) onda pronadji osigurač.

                  u tom slučaju je još neki uredjaj vezan na taj osigurač.

                  osigurač je pregoreo, više ne pušta 12V a taj uredjaj kao potrošač zatvara strujni krug ka masi.


                  dakle, još nešto ti na autu ne radi ako postoji taj osigurač.

                  ako ne postoji osigurač, onda je kratki spoj u samoj instrument tabli njenom konektoru ili žičanoj formi negde.

                  najbolje je da imaš električnu shemu sa rasporedom konektora odnosno spojnih mesta i da ispitaš.
                  ti ili električar.

                  uzrok je trivijalan i lako (jeftino) rešiv samo treba da pronadješ zašto sijalica NE DOBIJA svojih 12v preko kontakt brave.

                  čim to središ, automatski će započeti i rad alternatora, punjenje aku i biće sve ok.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • nijebitno
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2006
                    • 629
                    • Modrica

                    #10
                    @sw.brick
                    Jesi li ti siguran da nisi negdje pogrijesio? Kada otkaci D+, tj. vod od reglera prema signalnoj lampi njemu se lampa ugasi, sto je i logicno jer nemoze da se zatvori strujni krug. Meni to mirise na crkavela alternator, tj. regler koji daje masu i kada treba i kada ne treba.

                    Elem koliko se ja razumijem u autoelektriku, a to nije mnogo, na tom istom D+ prikljucku kada je otkacen sa alternatora i kada je dat kontakt trebalo bi da se izmjeri prakticno napon akumulatora, ako je sve u redu na liniji regler-signalna lampa-kontakt brava-akumulator. Ako grijesim neka me neko ispravi.
                    Difference between man and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • sasa km
                      CBC Senator
                      • 23.10.2007
                      • 241
                      • kosovska mitrovica

                      #11
                      mislim da si sam nasao resenje

                      kad stavis akumulator 12.2 V i kad ga zakacis on drzi 12.2V prema tome na kolima nema neki potrosac koji brljavi

                      upali kola i meri dali dolazi na akumulator napon od 13.0 - 14.8 V i dali se taj napon malo podize kad dodajes gas

                      ako ne dolazi napon veci od 13 V otisao je regler ili ona zica koja dovodi struju do akumulatora

                      zamenom reglera ili zice ili osiguraca resices problem
                      ALFA-naravno, molim jednu u fulu za poneti

                      Comment

                      • master_deki
                        CBC Veteran
                        • 29.01.2008
                        • 138
                        • nis

                        #12
                        Onda mi jedino ostaje da promenim kabli koji vodi struju do akumulatora jer mi je malo neverovatno da su na oba alternatora crkli regleri, a kao sto sam ranije naveo-kad upalim kola i merim unimerom ne dobijam uopste veci napon od onoga koji jeste,dakle 12,2V.

                        Comment

                        • master_deki
                          CBC Veteran
                          • 29.01.2008
                          • 138
                          • nis

                          #13
                          Originally posted by nijebitno
                          ... na tom istom D+ prikljucku kada je otkacen sa alternatora i kada je dat kontakt trebalo bi da se izmjeri prakticno napon akumulatora, ako je sve u redu na liniji regler-signalna lampa-kontakt brava-akumulator. Ako grijesim neka me neko ispravi.
                          Ovo mi zvuci zanimljivo,ukoliko je tacno,pa neka neko potvrdi jer koliko ja kontam tako bi mogao da proverim da li je u pitanju regler ili ne?

                          Comment

                          • oooo quattro
                            CBC Veteran
                            • 01.08.2007
                            • 126
                            • Zrenjanin

                            #14
                            Čoveče, pa ti si pronašao u čemu je kvar i sad ne veruješ u to što si ustanovio???

                            Znači napunjen akumulator ima napon 12,2V kad ga staviš na auto i auto upališ on opet ima isti napon to znači da ti alternator ne puni aku. Skini regler na oba alternatora to ti je 5 minuta i proveri ih!!! U stvari nema šta da proveravaš kupi novi regler ili samo četkice ako znaš sam da ih promeniš, kao što je neko već rekao i bićeš srećan!

                            Ne bih se baš složio da alternator pravo punjenje aku vrši tek preko 2000 obrtaja (dinamo da). Upravo tome sliži regler, normalo puni već preko 900 obrtaja, ako je ispravan naravno. Takođe kad turiraš auto napon ne sme da varira za više od 0,1-0,2V

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Pa kad ga opteretis sa 50 ampera a vozis se po gradu a stojis na semaforu i jos los akumulator jos kako ne moze da puni na ispod 2000rpm. Citaj pazljivo sta pisem.
                              Akumulator u vozilu sluzi SAMO za start motora i ni za sta drugo samo sto nije uvek takav slucaj jer postoje i nenormalne situacije odn. ljudi.
                              Nego, ovde to nije problem.
                              Da napomenem jos nesto da dok radi motor NE SME da se otkaci klema sa akumulatora. Ako je to radjeno onda nije ni cudo da su oba reglera riknula.
                              Covek je vec rekao da su cetkice dovoljno dugacke.

                              Comment

                              Working...
                              X