princip rada bobine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bbogicevic
    CBC Član
    • 05.06.2008
    • 15
    • beograd

    princip rada bobine

    Zdravo,interesuje me kako radi bobina,tj.da li moze da dolazi slabija ili jaca struja pa da se to manifestuje padom obrtaja motora i da slabije vuce ili jednostavno crkne i to je to.
    U pitanju je pasat 96 god. 1.8 monopoint,zamenjeno je sve osim bobine ali za sad nista ne pomaze,hvala
  • Alekre
    CBC Senator XXL
    • 12.09.2005
    • 780
    • Smederevo

    #2
    Bobina nije kompleksna. Sastoji se od dva namotaja. Primarnog i sekundarnog koji se nalaze u kucistu, jel. Ne zahteva nikakvo odrzavanje. Moze da pravi smetnje pri paljenju ako su mesta za prikljucenje kablova ovlazena. Takodje, moze se desiti da otkaze zbog pregrevanja ukoliko ti je dugo bio ukljucen ''kontakt - kljuc'' u vreme kada motor ne radi.

    Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Moze da ima prekid kad se ugreje.
      Moze da ima "skraceni namotaj" (unutrasnji proboj).
      Moze da ima unutrasnji proboj izolacije.
      Neke stare bobine moraju da stoje iskljucivo vertikalno jer je u njima ulje. Ako nije tako pregreju se i crknu.
      Bobina se moze eventualno meriti ommetrom mada takav test nije dovoljan i jasan kod delimicnog proboja.
      Najbolje ti je da negde nadjes sigurno ispravnu bobinu i da probas.
      Ako radi, kupi sebi novu ili polovnu ispravnu.
      Jesi li siguran da su ti kablovi sto posto u redu?
      To sto kazes slabije vuce nije do bobine nego do nekog kabla ili svecice.
      Moze biti da ako se klima razvodnik isto zeza. Ako kapa ne valja, razvodna ruka itd.
      Bobina obicno samo crkne. Retko, veoma retko, probije tako da jos uvek radi.
      Sta je to sve konkretno sto si zamenio?
      Kako se TACNO manifestuje problem?

      Comment

      • bbogicevic
        CBC Član
        • 05.06.2008
        • 15
        • beograd

        #4
        princip rada bobine

        Hvala na trudu da pomognete .Zamenio sam,razvodnu ruku,kablove,svecice ( sa 1 krakom, bosh),razvodnu kapu.To je zamenjeno prosle godine i od tada auto je malo presao(stajao je 6 meseci,povremeno se palio).Hteo bih da kazem i da sam novu razvodnu kapu promenio zato sto je grafit potpuno izgoreo!?Manifestuje se tako sto u voznji osetim da izgubi snagu,tesko prima gas, kad izbacim na ler,radi ali na 600 obrtaja,trese se,napominjem da isto radi i na benzinu.Zatim isturiram do 4000 obrtaja i onda radi kako treba,kad turiram nece da se normalizuje dok obrtaji ne dostignu 4000 obrtaja,na sve ispod tih obrtaja nece da proradi kako treba,napominjem da kad radi kako treba,trosi puno i slabije vuce,ima li pomoci?Negde sam cuo da bobina moze tako da zeza,ima li istine?

        Comment

        • ilija156
          CBC Veteran
          • 25.07.2008
          • 106
          • beograd

          #5
          a mozeli auto da upali kad neradi jedna bombina?

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Koji auto?
            Ako je neki sa dve bobine (4 cilindra) onda NE MOZE da upali sa jednom POTPUNO crknutom osim ako su prekidi kad se defektna bobina ugreje pa pocne da prekida. Upali kad je hladan i kad se zagreje motorni prostor i sama bobina, pocne da zeza.
            Pod pojmom crknuta se podrazumeva da nece da radi kako treba u svim rezimima.
            To je isto kao da se nadamo da ce auto da upali na dva cilindra od cetiri koje ima.
            Pisano je na forumu da se kod Fiata desava da tako delimicno rikne bobina i to je poznat kvar.
            Pitao si kad ne radi jedna bobina. Budi siguran da ne moze.
            Da nije twinspark sistem?

            Comment

            • ilija156
              CBC Veteran
              • 25.07.2008
              • 106
              • beograd

              #7
              jeste, ima 4 bobine i teze pali kad je vruc

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                A kako radi kad je vruc? Kako vuce kad mu se naglo doda gas?
                Oseca se odlicno kad radi sa cilindrom manje. Trese se motor na leru i slicno. To je veoma ocigledno. Sto posto bi primetio da ti ne radi jedan cilindar.
                Hoce li lakse da pali vruc uz blago dodavanje gasa? Koliko dugo verglas da bi upalio?

                Comment

                • ilija156
                  CBC Veteran
                  • 25.07.2008
                  • 106
                  • beograd

                  #9
                  Joj... ne mogu dati kazem koko vuce jer nisam nikada vozio 156 1,8 moracu da zamolim nekoga na forumu da mi da da probam i da on proba moju.Neki kazu da ona slabije povlaci jer je ona teska za 1740 kubika...dobro radi na leru a kad je vruc upali iz treceg puta i to malo duze verglanje 4-5 sek.Inace nove su svecice...Imao sam GTI 1.8 i ne moze se porediti startnost al opet on je bio 200kg laksi.Neznam dali ona ima neki senzor za temperaturu goriva odkud znam...

                  Comment

                  Working...
                  X