signalna sijalica ne svetli

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acapn
    CBC Član
    • 20.04.2005
    • 86
    • Paracin

    signalna sijalica ne svetli

    Povezao sam ventilator od hladnjaka da ukljucujem preko prekidaca.
    Kako da povezem kontrolnu sijalicu u kabini, da bude upaljena dok mi radi ventilator ?
    Sijalicu sam povezao iza prekidaca + a masu direktno, ali ne svetli. U cemu gresim ?
    Nacrtao sam i semu kako sam sve povezao, ali ne znam kako da uploadujem sliku ovde..
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    pa ako si povezo prekidac da prekida +
    onda tako kako si vezo mora da svetli ili je neispravna sijalica
    NEMA TRECE!
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • acapn
      CBC Član
      • 20.04.2005
      • 86
      • Paracin

      #3


      Snasao sam se za semu Eto tako sam povezao.
      M - je ventilator
      X - je sijalica
      Sijalica je ispravna - provereno
      Kada stavim probnu lampu ispred prekidaca, probna lampa svetli, cim ukljucim prekidac vise ne svetli iz nekog razloga, verovatno zbog tog razloga ni sijalica ne svetli kad ukljucim prekidac.

      Ima li ko ideju ?

      Comment

      • @lix
        CBC Senator XXL
        • 17.12.2004
        • 875
        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

        #4
        Kakva je sijalica? Ako je tinajlica nije ni cudo sto ne svetli jer ima mnoooooogo veci otpor od motora (prakticno joj motor sluzi kao kratak spoj.
        Ako nije to mozda su gremlini
        Što više za što manje

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          odakle si uzeo + ?

          lici da nemas +12V nego da si uzeo +mase sijalice iz instrument table, a onda se ponasa bas tako kako si opisao.

          jos jedna napomena- veoma se preporucuje da se prekidac koristi samo kao pobudni isgnal a da snazni relej (bar 20A kontakti) ukljucuje ventilator i propusta struju. pri tome obavezno je postaviti poseban osigurac izmedju aku plus kleme i releja, i sve zice treba da budu sto krace a presek najmanje 2,5 kvadrata (pozeljno 4 kvadrata).

          sve to zbog velike struje koja tece i koju vuce elektro ventilator hladnjaka.

          onda se i sijalica spaja iza releja ali na zaseban kontakt.
          dakle + klema aku, osigurac, kontakt 30 releja, kontakt 87 releja na plus od ventilatora, konatkt 87a od releja na plus od sijalice. masa ventilatora , masa sijalice i masa releja (kontakt 86) se povezu na zgodna mesta a plus releja (kontakt 85) se poveze na prekidac.

          sam prekidac se povezuje sa dovodnom (plus neprekinutom) stranom na kontakt bravu (preko osiguraca opet) na kontakt 15.

          ovako ce sigurno i pouzdano raditi dugovecno uz maksimalni efekata hladjenja.

          hm, jedno pitanjce a zasto sva ta egzibicija sa prekidacem ?
          ako je crkao termo prekidac lakse (i jeftinije) je zameniti ga, a ako je losa konstrukcija pa termo prekidac redovno crkava onda je najbolje napraviti kao gore opisano samo sto termo prekidac vrsi okidanje releja umesto prekidaca u kabini.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • acapn
            CBC Član
            • 20.04.2005
            • 86
            • Paracin

            #6
            Sijalica je klasicna koja ide u instrument tablu, mislim da je 3,5 W

            Termo prekidac nije crkao, ali nemam original termostat, a ovaj koji sam stavio izgleda ima manji protok od originalnog, pa mi auto prokuva dok dovoljno vrela voda dodje u donji deo hladnjaka da ukljuci termoprekidac. Znam, najbolje je da stavim original termostat, ali on je 1600 din + sto sam kupio nov termostat za ladu 850 din koji je sad namontiran.

            Ovo sam hteo da mi bude privremeno resenje i da izvedem poduhvat u sopstvenoj reziji. Varijanta sa relejima mi se ne svidja iz prostog razloga jer je skupa i ne znam da je izvedem sam.

            Koliko je uopste sigurno da bude povezano ovako kako je ?
            Mislim, prekidac koji sam stavio samo glumi termoprekidac, jer sam izvukao zice od termoprekidaca, produzio ih do kabine i spojio na prekidac. Ako original nema relej, sto bi mu sad trebao, a ako ga ima, onda i u ovoj varijanti ide preko releja.
            Malo sam konfuzno napisao, ali mislim da cete me razumeti

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Koliko je uopste sigurno da bude povezano ovako kako je ?
              nimalo, moglo bi da posluzi za voznju do prvog servisa i majstora od 10tak minuta.
              tako spojeno nije pozeljno jer teku velike struje i samo je pitanje vremena kada ce se instalacija (i auto) zapaliti i izgoreti. nije ako vec kada !

              sa druge strane, ako je termo prekidac ispravan, venitlator ispravan a termostat neispravan ugradnja novog prakidaca u kabini nece imati nikakvog uticaja. auto ce se i dalje pregrevati jer nije otklonjen uzrok problema- nedovoljan protok tecnosti a na sta prekidac u kabini nema ama bas nikakav uticaj.

              zapazanje oko fabricki ugradjenog releja je na mestu, nije receno koji je auto u pitanju pa ni da li je elektro instalacija fabricki uradjena kako treba ili je ofrlje. (u praksi ima i jednog i drugog).


              hm, na tvom mestu ja ne bih ni imao dilemu- ako ostane neispravan termostat motor ce se sigurno pregrevati sa ili bez novog prekidaca svejedno. novi termostat je mozda tih 1600 dinara, nova glava motora i generalna motora je sigurno mnogo puta skuplja servisna intervencija.

              na tebi je da procenis da li rizik havarije motora mozes da otrpis voznjom sa neispravnim termostatom.

              mada, zasto bi termostat bio problematican po pitanju protoka, skro svi termostati su manje vise istog volumetrickog protoka i skoro nikada nisu usko grlo u sistemu hladjenja.

              mozda je bolja varijan ta privremeno totalno izvaditi termostat, manja steta nego da prokuva motor.

              da nije sam hladnjak zapusen, crkao mozda ?

              PS> nailazi vruce leto s tu je sistem hladjenja sustinski bitan za rad motora.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...