Regler za rjetko viđen alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amir
    CBC Član
    • 07.11.2008
    • 88
    • Sarajevo

    Regler za rjetko viđen alternator

    Ako imate vremena treba mi zamjenski regler ili neko drugo rješenje da isključim napajanje pri 14,5 V
    alternator za koji tražim zamjenski regler je HITACHI 12V 80 A ali sa 6 dioda a ne 9 tako da nemam famoznog D+ istina postoji nekakav kontakt ali na njemu napon varira od 2,5 do 8,5 V kada alternator več daje napon od > 17V. Da bude još zanimljivije, ovom alternatoru uopšte netreba pobuda sa brave.. Ja, auto je KIA RIO 1,5 pravljena za US otuda i ova ******ština da su neupotrebljivi svi regleri za koje ja znam

    Eto zdravi i debeli bili a ako neko ima kakvu ideju neka je šiljne hvala unaprjed.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    broj dioda ne odredjuje postojanje D+, posto je trofazni generator diode su umnozak-3,6,9,12,15,18 komada itd.

    svaki alternator mora da ima pobudu kojom se upravlja struja punjenja, pobudni namotaj je uobicajeno preko kljuca kontakt brave a moze da bude i bilo kakav neki izdvojen prekidac.

    D+ mozes i sam da izvedes ako zaista alternator nema prikljucak za regler, odnosno regler nije zamenjiv deo vec se ceo alternator baca i menja kao sklop.

    probaj da se raspitas kod tebi lokalnog Kia ovlastenog servisera, ako nema kod sebe dokumentaciju za USA model sigurno ima pristup istoj kroz dilersku mrezu podrske kupcima.

    prvi put cujem da postoji bilo kakva razlika alternator na relaciji EU- USA model, pogotovu u nacinu rada.

    na tom prikljucku koji imas postavi osciloskop i proveri signal koji dobijas.
    pomenuti opseg napona upucuje na W prikljucak, koji se obicno koristi za obrtomer (kod dizela).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • amir
      CBC Član
      • 07.11.2008
      • 88
      • Sarajevo

      #3
      malo sam kopao po alternatoru, osciloskop nemam ali imam nekakvu njegovu simulaciju na PC prema istoj radi se o nekakvom naponu koji iznosi 2,75V i osciluje od nule do te vrijednosti više od 100 puta u sekundi bar prema simulaciji, sa druge strane ta nula i nije baš nula nego je njena vrijednost podignuta na čitavih 8 V, dakle ako to dvoje saberem dobijem više od 10V ! E još nešto, kako je diodna ploča vezana kao i na svakom alternatoru direkt na bateriju, na tom mom nazovi D+ konektoru uvjek ima 2,75 V i kada sve miruje i biće da otuda njemu netreba nikakva pobuda sa strane jer je stalno pod stujom ?? Da do kraja budem iskren provjerio sam instrumentom diode na ploči i nisam našao da blio koja probija prema D+ zapravo isti je izveden iz mjesta na kojem se sastaje prvi diodni par

      Comment

      • opaki
        CBC Član
        • 27.07.2008
        • 18
        • Pula,RH

        #4
        kia

        Imaš ovde moraš napravit login
        sve za kia modele stvar jaaaaaaaako dobra on line manuali

        Comment

        • amir
          CBC Član
          • 07.11.2008
          • 88
          • Sarajevo

          #5
          Re: kia

          [quote="opaki"] on line manuali

          i opet nema šeme za regulator napona
          ipak hvala na linku

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            mom nazovi D+ konektoru uvjek ima 2,75 V i kada sve miruje i biće da otuda njemu netreba nikakva pobuda sa strane jer je stalno pod stujom ??
            ne mogu da te pratim, ima taj napon ?

            ok.

            odmah u istoj recenici pominjes struju. koju sada struju ?
            i koliko Ampera je ta struja ?

            bilo bi jako glupo da je pobudni namotaj povezan na +pol akubaterije konstantno jer bi to znacilo da uopste nema modulacije struje punjenja, tj generator uvek radi na maksimumu.

            vrlo brzo bi stradao aku u takvom rezimu rada a vrlo verovatno i gomila elektronike u vozilu.

            lici mi da fali neka karika u tvom opisu, ili je taj alternator neko ocerupao/ prepravljao.

            ne rece, odakle uopste potraga za reglerom i odakle potice problem ?


            moguce je da je klasican regler fizicki ugradjen u kuciste alternatora pa nema spoljnog kontakta.

            nesto tipa, zaliven.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • amir
              CBC Član
              • 07.11.2008
              • 88
              • Sarajevo

              #7
              Da potpuno si u pravu, oko tog alternatora je bilo svega i svačega otuda ga i nazivam "rjetko viđenim alternator" retrospektivno je ovako:

              prije mjesec dana prestane puniti, odme u ovlašten servis i tamo će ga opraviti kao za dva dana, nakon toga dođem i kažu mi "mi napravili ali radio samo 10 min i opet crkao treba nov staviti" ja ih natjeram da skinu taj i onda nađemo da su orginalnu diodu zamjenili onom krepanom na slici


              ja tu po******im i oni meni ponude ugradnju potpuno druge potkove od OPEL CORSA (takođe iz US) i ja ****** pristanem računajući da što prije (i đabe) izađem iz servisa

              e sad ide ali..
              alternator puni, ali regler skroz poludio očito fale one tri male diode po 1A
              jer ova nova ploča ima samo 6 dioda i DF vuče sa prvog para, regler od CORSE neće da prihvati moja ECU niti može stati u alternator pa ti ja završim ovako

              URL=http://imageshack.us][/URL]
              [URL=http://g.imageshack.us/img230/dsc00017un5.jpg/1/][IMG]

              i zadnjih 1500 km vozim tako stim da mi je jedno oko na voltmetru !

              ako je slika dovoljno pregledna vidjet ćeš da žuta, smeđa i crvena žica glume pobudu na prvoj četkici dok je plava žica od druge četkice istina nevidi se povezana direkt na masu onaj osigurač je čisto radi muške djece
              e sad ide ono što je već prije napisano pa ako se možeš snači i ako ti se da probaj smislit nešto, nemora biti fabrički regler može i neka šema samo da izbacim voltmetar iz kabine
              hvala

              Comment

              • amir
                CBC Član
                • 07.11.2008
                • 88
                • Sarajevo

                #8
                još nešto, ona crvena žica (sa osiguračem) uopšte netreba dovoljno je spetljat žutu i smeđu (plava ostaje na masi) i stavr radi ali samo zato što smeđa žica preko prvog para dioda odakle i dolazi MOŽE da dobije napon direkt od akumulatora . Kako to sve skupa može ja neznam ali radi i to dobro samo što to nikad nije 14 V i svi regleri koje sam probao falili su jer dok se na tim žicama od četkica nakupi 14 V, na akumulatoru je >18 V

                Comment

                • elektro-retro
                  CBC Član
                  • 22.09.2008
                  • 33
                  • krusevac

                  #9
                  ala ga iskomplikovaste alal vera

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    resenje je da se okanete pravljenja nekog hibrida, i delove iz elektro sistema Corse vratite u Corsu a delove za Kiu ugradite u Kiu.

                    regler mora da odgovara tacno tom modelu alternatora, izmedju ostaloga i sto se kriva punjenja prilagodjava bas datom konkretnom modelu alternatora.

                    vec sam odgovorio na PP, shema originalnog Kia reglera je klasicna po nacinu rada regulacije a sve je povezano na tipican uobicajen nacin.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • amir
                      CBC Član
                      • 07.11.2008
                      • 88
                      • Sarajevo

                      #11
                      Retro ovo radi
                      istina ima malo treperenja i napon na bateriji nije konstantan ali ne prelazi14,30V i ne pada ispod 13,95. Biće da sam pogrešno okrenuo jednu od one tri diode ili je sirotica krepala. Nema veze ovako izgleda super farovi rade ko stroboskop al valjda neće ništa izgorit dok ponovo ne pogledam one tri diode. Da, regler sam uzeo pd GOLFa II ima i četkice taman na pravom mjestu ko i ovo KIA ....

                      Još jednom brick, retro, hvala na pomoći !

                      Comment

                      • elektro-retro
                        CBC Član
                        • 22.09.2008
                        • 33
                        • krusevac

                        #12
                        nema na cemu
                        proveri diodice,mora da radi kako treba bez treperenja

                        Comment

                        • amir
                          CBC Član
                          • 07.11.2008
                          • 88
                          • Sarajevo

                          #13
                          Čekaj malo, vračajte se vamo još nije gotovo, diode sam isprvno stavio ! na probnom stolu radi sve pet ali kad ga zakačim na motor treperi. Skinem regler i skopčam onako kao na slici puni bez treperenja al akumulator napuše ko balon. (ko da je skrivena kamera)
                          Ja fakat više nemam ideja šta bi moglo biti ?!

                          Comment

                          Working...
                          X