Digitalni unimer i rad na njemu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxx1
    CBC Član
    • 17.12.2007
    • 93
    • Batajnica

    Digitalni unimer i rad na njemu

    Imam digitalni unimer (ovaj sa ovih slika), i interesuje me kako da izmerim neke vrednosti sa njim na autu (konkretno u pitanju je opel kadett E 1.3ls, jednogrli karburator, 1985. godiste, troje vrata, ako ovo ista znaci, ali reko ajde vec da napomenem). Jasne su mi oznake, jasno mi je da kad mi se pojavi jedinica da to pokazuje prekoracenje izabranog opsega, ali ako mozete da mi objasnite kako da izmerim napon, otpornost, i struju (akumulator, alternator, alnaser, kablovi itd.) na pomenutom autu ili uopsteno na bilo kom autu? Nesto sam pokusavao ali mi nije bas najbolje islo .








    Molio bih ako vam ne predstavlja problem detaljno objasnjenje rada instrumenta i sta cemu sluzi na instrumentu i detaljno objasnjenje kako izmeriti gore pomenute vrednosti na svim uredjajima na autu na kojima se vrednosti mogu izmeriti. Hvala vam unapred.
    Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole
  • bojanchampion
    CBC Član
    • 15.08.2008
    • 64
    • Vrnjacka Banja

    #2
    Re: Digitalni unimer i rad na njemu

    Za merenje jednosmernog napona ima da izabers opseg do 2V, do 20V di 200V i do 1000V ( ako se dobro secam ). Jednosmerni opseg je obelezen sa veliko V i crticom " V-". Ako meris napon na akumulatoru, stavis na 20V- jednosmerne, i treba da bude napon oko 12V ( ja sam slabo radio sa auto elektronikom, ne znam precizno napone ), ako zelis da ispitas da li ti alternator puni, na akumulatoru dok motor radi treba da ti bude najvise 14.4 volti ( ni to nisam bas siguran za precizno, turiranjem motora treba da ti menja napon i vrlo malim opsezima ).
    Kablove je gotovo nemoguce ispitivati sa instrumentom, iz tih razloga sto kabal tesko moze da izgori, da nema bas nikakav otpor.

    Uglavnom, auto elektronika radi iskljucivo sa jednosmernim naponima, tako da moras da vodis racuna da ne promenis na naizmenicni rezim, jer tada neces dobiti tacne rezultate...

    Ovo ti je jedan deo mogucnosti ovog unimera. Ukoliko jos nesto treba, pisi. Izvinjavam se ako naponi koje sam naveo nisu bas tacni( govorim iz secanja ), jer sam se bavio TV servisom.
    Fiat Punto 1.2 8V '03. god

    Comment

    • TOKYO
      CBC Senator XXL
      • 17.07.2006
      • 1696
      • Beograd- NBGD

      #3
      Re: Digitalni unimer i rad na njemu



      Pod brojem jedan ti je naizmenicni napon 600/200, to ti ne koristi oko kola, jedino ako nemas neki konverter sa 12 na 220..
      Salim se, taj opseg ti je za kucnu upotrebu!

      Pod brojem dva ti je ono sto te interesuje za kola, najvise ces koristiti cifru 20, mozes da meris napon, vidis polaritet ili sta god vec zamisljas??

      Pod brojem tri ti je otpor, predpostavljam da neces meriti na kilo-omima ili mega-omima....,tako da se zadrzi na takozvanoj pistalici, za proveru osiguraca, kablova ili vec neceg zamisljenog....

      To ti je nesto osnovno, za neke ozbiljnije stvari poseti dijagnosticara ili elektricara!!!

      To ti je moj savet!!!

      Pozzzz

      Taj unimer sto imas je tako reci igracka, gledaj da ga ne spalis!!!
      MY ex RWD Alfa
      Drift & Donuts & Track

      Comment

      • xxx1
        CBC Član
        • 17.12.2007
        • 93
        • Batajnica

        #4
        Re: Digitalni unimer i rad na njemu

        najvise ces koristiti cifru 20, mozes da meris napon, vidis polaritet ili sta god vec zamisljas??

        Kako da vidim polaritet i sta mi to znaci da vidim polaritet (+ i -)?

        Kako da izmerim otpor na kablovima, recimo razvodnika paljenja? Interesuje me i to kada merim otpor, napon, i struju, crveni kabal ide na +, a crni na -, jel tako? Ako je tako gde stavljam crveni, odnosno crni kabal npr. kada merim koliki mi je napon akumulatora, jel na + i - klemu? A ako merim napon alternatora gde onda prislanjam kablove ili ako merim napon, otpor, ili struju kablova, anlasera ili neceg treceg gde prislanjam ovaj crni, odnosno crveni kabal? E, to me bas interesuje. Nesto slutim, ali bih voleo da mi vi to kazete, onako malo detaljnije. I na slici koja sledi, sta predstavljaju navedene oznake po brojevima? Zasto je vrednost od 10A crvenim linijam izdvojena od ostalih vrednosti jacine struje?




        Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

        Comment

        • bojanchampion
          CBC Član
          • 15.08.2008
          • 64
          • Vrnjacka Banja

          #5
          Re: Digitalni unimer i rad na njemu

          Joj, a kako mislis da meris ako si slab sa elektronikom Crveni kabal predstavlja +, crni minus.
          Jedinica na slici ti sluzi za ispitivanje dioda, s tim sto postoji ugradjen piskavac koji zvucnim efektom potvrdjuje malu otpornos. Znaci, ako hoces da ispitas neki kabal da li je dobar, na jedan kraj stavis crvenu a na drugi kraj tog kabla stavis crni pipak. Ukoliko zvucnik pisti, znaci da je kabal u redu. Samim tim izbacice ti vrednost otpora kabla ( Trebalo bi da bude nula, ali posto se uzmu u obzir neki mali gubici , treba da bude najvise 5 oma ). To ti je za ispitivanje kabla.
          Dvojku na slici mozes da zanemaris, nece ti nikada trebati, ali ona sluzi za merenje koeficijenta strujnog pojacanja kod tranzistora. Ukoliko nemas formule da izmerenu vrednost primenis, nicemu ti ti podaci ne sluze.
          Trojka ( ujedno i cetvorka ): Sa oovim uredjajem mozes da meris struje DO 10A, takodje u slucaju preopterecenja postoji osigurac unutar samog uredjaja koji ce pregoreti. Znaci, ukoliko nesto zeznes, znaj da ima osigurac ukoliko je odreagovao na vreme ( s obzirom da je sa pijace, nije cudno da ne odreaguje kako treba ). Za razliku od napona, za merenje struje ubacas crveni kabal u gornju rupu tebi oznacenu brojem 4. Merenje struje se vrsi redno. Znaci nikako ne pokusavaj da struju meris na akumulatoru tako sto ces staviti oba pipka na akumulator. Time ces kratko spojiti + i - i najverovatnije ce ti stradati osigurac na unimeru.
          Slika kako se povezuje ampermetar i voltmetar u strujno kolo:
          Fiat Punto 1.2 8V '03. god

          Comment

          • xxx1
            CBC Član
            • 17.12.2007
            • 93
            • Batajnica

            #6
            Re: Digitalni unimer i rad na njemu

            Hvala vam na odgovorima, danas cu (najverovatnije) da malo ceprkam oko auta, koliko mi vreme bude dozvoljavalo, pa cu da javim sta je bilo. Znaci ovako, da sumiram a vi me ispravite ako sam pogresno savladao lekciju : 1) za merenje napona i otpora crveni kabel treba da mi je u rupici odmah iznad rupice u kojoj je crni kabel; 2) za merenje struje do 10A crveni kabel treba da mi je u trecoj rupici gledano od dole; 3) za merenje otpora uglavnom treba da se oslanjam na tzv. pistalicu tako sto cu je u funkciju staviti okretanjem prekidaca ka njoj (broj 1 na prethodnoj slici), jedan pipak stavim na jedan kraj kabla drugi na drugi kraj kabla a kablovi od pipaka mi budu zabodeni u prvu i drugu rupicu gledano od dole; I sada jedno pitanje, kolika je obicno vrednost struje na kolima iz razloga sto ja imam na ovom unimeru vrednosti od 20 i 200 mA, a to je 0.2 odnosno 0.002 A, sto su valjda male jacine struje, tako da treba valjda struju da merim samo sa onom vrednoscu od 10A? Ustvari kabal od pipka treba da mi je utaknut u rupicu od 10A, a prekidac mogu da okrenem i u pravcu miliampera, ali cu tada dobiti vrednosti struje u miliamperima, je li tako?
            Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

            Comment

            • bojanchampion
              CBC Član
              • 15.08.2008
              • 64
              • Vrnjacka Banja

              #7
              Re: Digitalni unimer i rad na njemu

              1). Tacno.
              2). Tacno
              3). Tacno
              U sustini ono sto na kolima jedino vredi da meris je struja koja protice kroz platine ( ako ih imas ), struja ne bi trebalo da bude veca od 3A za standardnu bobinu i bobinu za elektronsko paljenje koje ne treba da bude veca od 1.5 ampera.
              Inace, struje reda miliampera uglavnom ces da sreces gde je zastipljena elektronika, oko elektromotora i transformatora moze da bude veca.
              Fiat Punto 1.2 8V '03. god

              Comment

              • xxx1
                CBC Član
                • 17.12.2007
                • 93
                • Batajnica

                #8
                Re: Digitalni unimer i rad na njemu

                Danas se malo bakco oko struje i rezultati su sledeci: merio sam napon na kablovima (od razvodnika paljenja pa do svecica) i za treci i cetvrti cilindar napon mi je mozemo reci isti, za drugi napon je dosta veci u odnosu na treci i cetvrti, i prvi je najveci. Da li to tako mora? E sad sto mi nije jasno od svega toga - zasto dobijam sledece vrednosti na unimeru za napon, tj. zasto su mi izrazene u sledecim decimalama: cetvrti kabal 0.05, treci isto ili veoma priblizno, drugi veci i prvi cini mi se malo veci u odnosu na drugi itd. Ne mogu vise da se setim, cisto sam danas samo isprobavao, za dva, tri dana kada uhvatim malo vise vremena javicu vam tacne rezultate. Ali poenta zasto ovo ja sada pisem je ta da mi nije jasno zasto sam za napon dobijao vrednosti u 0.0nesto, a prekidac unimera mi je bio na poziciji 20V? tako isto i za struju sam dobijao vrednosti u istim decimalama, a prekidac mi je bio na poziciji 10A? Kako te vrednosti da citam i da li je to u redu? za napon akumulatora u leru dobijem nesto 0.30,40 otprilike... Da li to treba da "prevodim" mnozenjem u neke normalne cifre, tipa napon akumulatora 12,13V kako da dobijem? I jos nesto da ne zaboravim, vrednosti otpora kablova nikako nisam mogao da dobijem. Znaci, na jedan kraj kabla stavim crveni pipak, na drugi crni, prekidac stavim u polozaj pistalice, i na ekranu mi stoji broj 1? Zasto? Da li se napon akumulatora meri samo na + klemi? To je to za sada, ako bude jos nesto da se setim javicu vam . Hvala vam na dosadasnjoj pomoci.
                Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                Comment

                • bojanchampion
                  CBC Član
                  • 15.08.2008
                  • 64
                  • Vrnjacka Banja

                  #9
                  Re: Digitalni unimer i rad na njemu

                  Kako si uspeo da izmeris napon na kablu od svecica??? To ne moze kao sto si zamislio. Prvo, napon na kablu od svecice je nemoguce izmeriti sa tim instrumentom, zato sto kad klasicne bobine napon koji se indukuje u njoj i prenosi na svecice je 15KV, sto moze da ti sprzi instrument cim malo primaknes kontakte svecici. Drugo, razlog zasto ti nije crkao instrument je taj sto si ti verovatno "merio" napon od kape do svecice, sto je rezultat da si pokusavao da meris otpornost kabla, i nikako nisi mogao da izmeris napon. Da si hteo da izmeris napon, trebao si crni kabal da stavis na masu ( sasiju ), a crveni na svecicu. Ali to ne pokusavaj, jer sprzice ti instrument.
                  Ono sto mozes da isprobavas jeste da prvo uzmes neke baterije i da na njima isprobavas dok ne naucis opsege, sta je jednosmerna a sta naizmenicna struja, kako ne bi nesto prespojio ili npr, izgoreo diode na alternatoru. Ovde ti je sema skinuta sa jednog sajta, koja ti pokazuje kako povezujes instrument kada meris struju koja prolazi kroz platine. Ubacis u 3 ili 4-tu brzinu i mrdas auto da se platine otvore. Kada se platine otvore, dobices vrednost struje.
                  Moj savet ti je da ako te interesuje elektronika, i zelis da naucis nesto, najbolje uzmi neku knjigu ili nadji na netu, bar toga ima na milione. Nauci najosnovnije pa onda "cackaj" na kolima. Rezultat nestrucnosti obicno je crkavnje tog instrumenta ( sto je najmanja stavka ), a mozes na kolima da napravis mnogo vece stete.
                  I SAVET SVAKOG ELEKTRONICARA TI JE: AKO NESTO RADI KAKO TREBA, NE DIRAJ GA!!!
                  Jer Marfi nikada ne spava
                  Fiat Punto 1.2 8V '03. god

                  Comment

                  • xxx1
                    CBC Član
                    • 17.12.2007
                    • 93
                    • Batajnica

                    #10
                    Re: Digitalni unimer i rad na njemu

                    Ok, tnx.
                    Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                    Comment

                    Working...
                    X