Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicolas
    CBC Veteran
    • 17.11.2007
    • 175
    • Beograd

    Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

    Pokušaću što detaljnije da objasnim problem, pošto ga rešavam već skoro 3 nedelje.
    Kao što neki znaju, imam Escorta 5-icu, 1992 g, 1.8, 105 KS, EFI, 16v. Prošle godine je ugrađen gas i išao je besprekorno nekih 7000 k (čini mi se i bolje nego na benzin), a onda je jednog jutra na putu do posla počeo da detonira i te detonacije su izgleda mnogo toga zeznule... a što je najgore niko ne može da ustanovi šta ih je izazvalo, niti šta sad ne valja. Bio sam u 2-3 servisa, pa sam krenuo redom.
    Radio je na 3 cilindra, pa sam ustanovio da četvrti cilindar ne radi uopšte
    Stavljene su nove NGK double-platinum svećice, stanje se nije značajno promenilo. Zatim sam kupio nove Tesla kablove (stari su ionako fabrički), ali je sve i dalje isto. Sumnja je pala na bobinu. Komšija ima potpuno ispravnu Motorcraft bobinu baš za moj model escorta, pa smo juče zamenili i rad motora je ostao nepromenjen. Na većim obrtajima radi lepo, ali na leru se blago trese, jednostavno osećam da ne radi lepo. Da ne bude zabune, stanje posle zamene svećica i kablova je nešto bolje, očigledno rade sva četiri cilindra, jer skidanjem kablova pojedinačno sa svakog cilindra, rad motora se promeni. Ali motor ne radi onako "tečno" kao ranije, dok radi oseća se da se trese.
    Onda mi je palo na pamet pa sam isključio džek sa protokomera, ali se rad motora uopšte nije promenio... a trebalo bi, zar ne? Očistio sam kontakte, ali i dalje je isto. Sumnjam na to da je crkao protokomer. Ovaj komšija pored toga sumnja i na komutator, kao i na jedan uređaj za koji ja ne znam šta je (označio sam ga na slici). Ne bih sad sve redom da menjam napamet i kupujem delove, pa da se ispostavi da sam bacio pare.
    Ono što je bitno, radi isto i na benzinu i na gasu... što će reći da isključujem dizne kao moguć uzrok, a i čišćene su ultrazvučno pre 5 000 km.
    Ako neko ima predlog ili sugestiju, voljan sam da čujem

  • cvrle
    CBC Senator XXL
    • 11.06.2006
    • 1008
    • Beograd,Banovo brdo

    #2
    Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

    Taj deo sto si oznacio ti je TPS senzor ( senzor polozaja leptira na usisu), i moguce da moze da bude uzrok ali pre kupovine drugog se kvar moze utvrditi njegovim premeravanjem otpora a mozda se i jednostavno pomerio pa salje kompu drugacije podatke, i onda je moguce da brlja na leru.

    Cudi me da kad iskljucis protokomer auto radi normalno i uopste jer ti je on direktno odgovoran za smesu vazduha i goriva. Njegovim iskljucivanjem komp ne dobija nista odnosno koliko vazduha i goriva treba.

    Posto sumnjas i na rad cilindara mozda ne bi bilo lose da prvo krenes od neke dijagnostike, odes premeris kompresiju na sva 4 cilindra, ako je sve ok znaci nije do motora i mehanike vec nesto do goriva i struje i ides u tom pravcu. Postoje manuali verovatno za tvoj auto i taj motor i sa jednim unimerom uz uputstvo mozes i sam ili sa nekim majstorom da premeris otpore recimo na protokomeru i TPS-u i uveris se u njihovu ispravnost. Isto tako ne znam kako ide diagnostika za tvoj model, ali na njoj moze da se uoci neispravnost TPS-a i sl. sto ima veze sa elektronikom pa bolje dati pare na to nego kupovati delove redom.
    Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

    Comment

    • aivan
      CBC Senator
      • 28.02.2006
      • 247
      • Bograd, Mirijevo

      #3
      Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

      Onako laicki, da nisu te detonacije napravile negde neku rupu u usisnim crevima ili kucistu filtera ili tako nesto, ili da je neko vakuum crevo spalo. Zvuci kao da vuce fals vazduh?
      Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

      Comment

      • slavko_bgd
        CBC Senator XXL
        • 24.03.2009
        • 771
        • Batajnica
        • Stilo 1.6 16V MW

        #4
        Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

        Dve stvari su mogle izazvati detonacije na plinu: greška u paljenju ili greška u razvodu(ventili).

        1. Sistem za paljenje: Skini jedan od kablova sa motora,ubodi vijak M6 i približi motoru. Pri "verglanju",varnica treba da premosti rastojanje oko 10 mm između mase i kabla. Boja varnice normalno je jarko-žuta a kod nekih sistema je plavo-ljubičasta.Ako nije tako problem je sa komutatorom.
        2. Provera ventila. Provera pritiska u cilindrima.
        Motor zagrejan. Premeriti pritisak u svim cilindrima. Idealno je da bude jednak na svim cilindrima.Dozvoljena razlika 10%.
        Ako neki cilindar radi lošije i ima manji pritisak od ostalih, sipati u njega kroz otvor za svećicu malo motornog ulja. Premeriti ponovo pritisak u cilindru.
        Ako je isti kao kod predhodnog merenja-oštećenje je na ventilima(glava motora). Ako se pritisak uveća, oštećenje je u sklopu klip-prstenovi-cilindar(uliveno motorno ulje se ponaša kao zaptivač).
        3. Protokomer retko strada kod tih motora(drugačija konstrukcija u odnosu na druga vozila). Kada je kvar na protokomeru, motor radi lošije(manja snaga,veća potrošnja benzina) ali svi cilindri rade jednako.
        4. Proveri stanje svih vakuum-priključaka i creva na usisnoj grani, od leptira ka motoru.Malo verovatno ali moguće,dešavalo se....

        Ovo je laka provera i ne košta ništa. Nadam se da ti je od pomoći i da na motoru nije ništa ozbiljno.
        Pozdrav,
        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

        Comment

        • nicolas
          CBC Veteran
          • 17.11.2007
          • 175
          • Beograd

          #5
          Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

          Kompresija je merena pre 2 nedelje... na 1. i 2. cilindru je po 11, a na 3. i 4 po 14 bara. Znam da nije idealno, ali nije ni zabrinjavajuće.
          Što se tiče uputstava za moj mode, prečešljao sam Internet uzduž i popreko, tražio po raznim stranim forumima i u najboljem slučaju naletao sam na loše linkove. Ono što sam uspeo da nađem je uputstvo za neke modele MK6, ali su to sasvim drugačiji motori.

          U kućištu filter sam primetio nešto što ne znam da li treba tako da bude. Iz kućišta filtera izlazi jedno crevce, a na mestu gde je crevo povezano, sa unutrašnje strane kućišta se nalazi neka "kutijica" u kojoj je sunđer (duguljast) i tu ima ulja.

          Videću sad za vikend da uradim dijagnostiku, pa da razrešimo polako misteriju ovog problema

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

            Nije zabrinjavajuce u smislu kada se pogleda vrednost u barima. I 11 bara je ok rezultat. Ali razlika od 3bara, mislim da to nije nimalo ok. Da li tolika razlika moze da utice na ponasanje motora?
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • nicolas
              CBC Veteran
              • 17.11.2007
              • 175
              • Beograd

              #7
              Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

              Znam da 3 bara razlike nije malo, ali u servisu su mi rekli da s obzirom kako je razlika raspoređena po cilindrima, ne bi trebalo da se odrazi na rad motora.
              Još nešto što sam primetio, kada su skinute Motorcraft svećice... na jednoj je bilo kamenca ili kako to da nazovem. Koliko znam, to je pokazatelj da taj cilindar na kome je bila svećica, troši ulje. Ali, najgore je što su u servisu samo skinuli svećice i sad ne znam sa kog cilindra je ta.

              Comment

              • nemanya
                CBC Veteran
                • 29.03.2008
                • 199
                • Beograd

                #8
                Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

                Ovako izgledaju svećice kad troši ulje.

                "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                Comment

                • nicolas
                  CBC Veteran
                  • 17.11.2007
                  • 175
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Motor se muči, kao da radi na 3 cilidnra

                  Uhuhu... mašala, nije baš dotle stiglo
                  Ove svećiće sa slike su verovatno sa cilindara koji su neverovatno srkali ulje.
                  Kod mene je, bolje rečeno, u pitanju troškaranje... ode mi nekih 200-300 ml na 1000km (to je stanje od kada sam re[io problem sa dihtungom gde je puštao dodatnih 200-300 ml).

                  Comment

                  Working...
                  X