Elektronsko paljenje??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vladaa
    CBC Član
    • 07.08.2009
    • 65
    • nis

    Elektronsko paljenje??

    Listam oglase i vidim ovaj : prodajem elektronsko paljenje za sve tipove vozila koja imaju klasicno.Prednost bolji rad motora, manja potrosnja goriva bolje ubrzanje itd pa me zanima o cemu se tacno radi tu?
    SKR je SKR za SKR
  • roske
    CBC Senator
    • 08.03.2007
    • 272
    • Lazarevac
    • Alfa Romeo 145 boxer

    #2
    Re: Elektronsko paljenje??

    Pa naveo je o cemu se radi,prednosti koje si napisao.

    Comment

    • vladaa
      CBC Član
      • 07.08.2009
      • 65
      • nis

      #3
      Re: Elektronsko paljenje??

      Aj mi pojasni malo kakvo je to elektronsko paljenje, ne razumem se u to
      SKR je SKR za SKR

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        Re: Elektronsko paljenje??

        ja imam vrlo negativno iskustvo.to jest klasichno sam nasankan:
        evo chitaj ovde : viewtopic.php?f=60&t=22193&hilit=elektronsko+palje nje

        ako hotjes el.paljenje,kupi polovan razvodnik sa elektronskim paljenjem,za taj auto koji imash,i ostalo sto je potrebno ..
        sve drugo je diskutabilno..najblazhhe recheno.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • slavko_bgd
          CBC Senator XXL
          • 24.03.2009
          • 771
          • Batajnica
          • Stilo 1.6 16V MW

          #5
          Re: Elektronsko paljenje??

          Radi se o nadogradnji kontaktnog paljenja tako što ulogu prekidača strujnog kola vrši tranzistor a platinsko dugme služi samo kao pobuda tranzistora.
          Ovo rešenje je primenjivano još pre 30-tak i više godina.
          Ideja ovog sklopa je da se rasterete platine, da umesto 3-6A struje rade sa 0,25-0,40A struje (može i manje ali nije dobro zbog nekih drugih stvari).Pošto je tranzistor tzv.prekidač bez inercije, bržim otvaranjem i zatvaranjem strujnog kola primara indukuje se viši napon na sekundaru bobine.
          Ugradnja i naknadna podešavanja su minimalni. Poželjno je,na primer,da zazor svećica bude za 40-50% veći (Jugo je najlepše radio sa zazorom 1 mm).Zatim, što je manji zazor platine bolje je punjenje bobine, dakle opet je jača varnica,itd...
          Sa ovim sklopom može se produžiti trajanje varnice,što rapidno podiže performanse motora i smanjuje potrošnju goriva.

          Čak i bez naknadnih podešavanja motor osetno bolje radi u odnosu na klasično paljenje.

          Tranzistorsko paljenje ne zahteva dodatni kondenzator na razvodniku jer je malom strujom kroz platine eliminisano varničenje između kontakata(to varničenje razara platine i predstavlja najveći gubitak struje u kolu primara bobine).

          Razlika u radu motora je osetna u svakom smislu a najlepše je to što se platine menjaju kada se potroši klizač, a to je na 80-100.000 km.

          Prosečan hobista može samostalno da napravi ovaj sklop. Ja sam ih pravio dosta, kvalitet je zavisio samo od kvaliteta izlaznog tranzistora kao i načina ugradnje u vozilo.
          Danas je moguće naći gomilu šema ali provereno najbolje je paljenje građeno sa tranzistorom BU323 (Ei Niš, N-darl.).
          Još uvek čuvam jedno takvo,potpuno ispravno paljenje, kao uspomenu...

          Pouzdanost ovog sklopa se rešava jednostavnoreklopnikom ili "mostom", tako da u slučaju otkaza trenutno ili vrlo brzo vraćate sistem paljenja "na staro" i nastavljate vožnju bez tranzistorskog paljenja.

          Sklop koji sam video na linku mi se ne dopada, jer ne vidim hladnjak tranzistora koji je jako bitan za njegov rad i pouzdanost.

          Beskontaktno paljenje kakvo danas poznajemo je nastalo kao evolucija tranzistorskog kontaktnog paljenja.
          Kod motora za koje postoji i platinsko i beskontaktno paljenje, treba težiti da se sistem paljenja zameni ovim drugim. Rečenica majstora "...klasiku voli onaj ko razume!..." u ovom slučaju ne važi.

          Srdačan pozdrav
          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

          Comment

          • roske
            CBC Senator
            • 08.03.2007
            • 272
            • Lazarevac
            • Alfa Romeo 145 boxer

            #6
            Re: Elektronsko paljenje??

            Sve ti je rekao Slavko ovo dole ne vazi za ono sto ces da ugradis zato imas dovoljno razloga da odradis to.


            Posledica razdešenosti platina je teže startovanje (“paljenje”) motora, a u eksploataciji vozila povećava se potrošnja goriva. Pri startovanju, kada motor ima malu brzinu obrtanja, kontakti platina se veoma lagano razdvajaju, a to izaziva stvaranje električnog luka između kontakata što dovodi do sprečavanja ispravnog rada primarnog kola, a time i nedovoljnog visokog napona na sekundaru bobine.

            Comment

            • ///M_Power
              CBC Senator XXL
              • 05.05.2008
              • 335
              • Beograd - Minhen

              #7
              Re: Elektronsko paljenje??

              iz druge teme o el. paljenju...

              Originally posted by zoranbg

              znaci od delova ima :

              jednu diodu
              jedan tranzistor
              dva otpornika

              i zguzvani papir da to lepo stoji da ne klampara u kutijici ....

              Stvarno Hi-Tech to elektronsko paljenje...

              Comment

              • glisalj
                CBC Član
                • 01.08.2008
                • 69
                • obrenovac

                #8
                Re: Elektronsko paljenje??

                Zavisi koja je izvedba.u svoje vreme sam ih pravio sa motorolinim dar.i radili su extra...yugo45,golf1 itd.ali bile su i verzije sa internim oscilatorom i prekidackim sklopom tako kad platina spoji ono pusti celu povorku signala i zestoko pobudi bobinu,normalno zavisi od broja obrtaja.na leru je secam se bilo do pet amplituda po varnici,a kad ga sprzis malo normalno manje.problem je bio malo brze trosenje svecica,ali aspuh mi je na yugicu uvek bio beo!!POZZ

                Comment

                • zoran023
                  CBC Početnik
                  • 24.06.2009
                  • 2
                  • srbija

                  #9
                  Re: Elektronsko paljenje??

                  Ostao mi je jos jedan problem vezan za el.paljenje kondenzatorskog tipa! Ne svaki put hoce da se javi varnica i kod zatvaranja pl.dugmeta,jasno da to komplikuje problem jer kod slabijeg pokretanja anlaserom motor se u momentu blokira.Isti problem se javljao i dok se jos sve nalazilo na stolu neovisno od vozila.
                  Kad se to ne dogodi motor i sve funkcionise bez problema. Sklop je napravljen po onom iz casopisa SAM br.5/88 objavljenog i na forumu YUGO Fan Club (elektrika). Manjih modifikacija je bilo ali ne oko prekidaca ili trigera. Sve vrlo lepo funkcionise jos sa kombinacijom pojacane varnice zvane plazma.Sto je i bio razlog za gradnju pomenutog sistema. Uredjaj je montiran na vozilu citroen GS.
                  Hvala unapred !

                  Comment

                  Working...
                  X