alternator,dinamo,princip rada,seme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zli mario
    CBC Član
    • 19.05.2005
    • 90
    • novi sad

    alternator,dinamo,princip rada,seme

    posto nisam imao bog zna kakvu elektrotehniku u skoli

    interesuje me sledece:
    princip rada alternatora na autu,podosta jasno se vladam tom tematikom

    ali na motociklima su alternatori sa stalnim magnetom,nisam nasao neko bolje objasnjenje

    dinama,na starijim autima

    i naravno sta me najvise interesuje je regler,tj regulacija napona,struja pobude,i verzije reglera,elektronski ili onaj stari relejni

    ja cu poceti polako pa sad neka se neko nadoveze

    kao najcesci alternator u automobilima


    ako imate lepsu sliku slobodno zamenite

    delovi:rotor,stator,nosac cetkica,ispravljacke diode,pobudne diode,regler

    princip rada:
    alternator je u stvari trofazni generator naizmenicne struje
    indukovanu struju u statoru preko dioda pretvara u jednosmernu
    dok mu regler sluzi da ima regulaciju punjenja do max 14,4v
    rotor ima na sebi namotaje i jedana cetkica je na masi,dok druga sa reglera dobija struju pobude da bi se stvorilo magnutno polje oko rotora i poceo da indukuju struju u stator

    vrlo prosto

    intresuje me sledece?
    zasto je potrebna sijalica da pobudi alternator?
    i kako sam regler zna da je akumulator prazan?
    kolika je struja pobude 1v 4v 12v?
    sta bi se desilo da reglera nema uopste?tj da je struja pobude 12v,onda bi alternator gurao svoj maximum 120a npr,ako je tako jak,primera radi

    ako sam nesto pogresio slobono editujte radi citljivosti za ostale
    niste gore od sporog kompjutera
    i sporog interneta
Working...
X