posto nisam imao bog zna kakvu elektrotehniku u skoli 
interesuje me sledece:
princip rada alternatora na autu,podosta jasno se vladam tom tematikom
ali na motociklima su alternatori sa stalnim magnetom,nisam nasao neko bolje objasnjenje
dinama,na starijim autima
i naravno sta me najvise interesuje je regler,tj regulacija napona,struja pobude,i verzije reglera,elektronski ili onaj stari relejni
ja cu poceti polako pa sad neka se neko nadoveze
kao najcesci alternator u automobilima

ako imate lepsu sliku slobodno zamenite
delovi:rotor,stator,nosac cetkica,ispravljacke diode,pobudne diode,regler
princip rada:
alternator je u stvari trofazni generator naizmenicne struje
indukovanu struju u statoru preko dioda pretvara u jednosmernu
dok mu regler sluzi da ima regulaciju punjenja do max 14,4v
rotor ima na sebi namotaje i jedana cetkica je na masi,dok druga sa reglera dobija struju pobude da bi se stvorilo magnutno polje oko rotora i poceo da indukuju struju u stator
vrlo prosto
intresuje me sledece?
zasto je potrebna sijalica da pobudi alternator?
i kako sam regler zna da je akumulator prazan?
kolika je struja pobude 1v 4v 12v?
sta bi se desilo da reglera nema uopste?tj da je struja pobude 12v,onda bi alternator gurao svoj maximum 120a npr,ako je tako jak,primera radi
ako sam nesto pogresio slobono editujte radi citljivosti za ostale

interesuje me sledece:
princip rada alternatora na autu,podosta jasno se vladam tom tematikom

ali na motociklima su alternatori sa stalnim magnetom,nisam nasao neko bolje objasnjenje
dinama,na starijim autima
i naravno sta me najvise interesuje je regler,tj regulacija napona,struja pobude,i verzije reglera,elektronski ili onaj stari relejni
ja cu poceti polako pa sad neka se neko nadoveze
kao najcesci alternator u automobilima

ako imate lepsu sliku slobodno zamenite
delovi:rotor,stator,nosac cetkica,ispravljacke diode,pobudne diode,regler
princip rada:
alternator je u stvari trofazni generator naizmenicne struje
indukovanu struju u statoru preko dioda pretvara u jednosmernu
dok mu regler sluzi da ima regulaciju punjenja do max 14,4v
rotor ima na sebi namotaje i jedana cetkica je na masi,dok druga sa reglera dobija struju pobude da bi se stvorilo magnutno polje oko rotora i poceo da indukuju struju u stator
vrlo prosto

intresuje me sledece?
zasto je potrebna sijalica da pobudi alternator?
i kako sam regler zna da je akumulator prazan?
kolika je struja pobude 1v 4v 12v?
sta bi se desilo da reglera nema uopste?tj da je struja pobude 12v,onda bi alternator gurao svoj maximum 120a npr,ako je tako jak,primera radi
ako sam nesto pogresio slobono editujte radi citljivosti za ostale