Akumulator ili nešto drugo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miloshbgd
    CBC Član
    • 08.10.2008
    • 14
    • Beograd

    Akumulator ili nešto drugo?

    Danas mi se pojavio jedan problem, ne znam da li mi je akumulator crkao ili je nešto drugo u pitanju. U pitanju je Renault Clio II 1.5 dCi, 2002. godište.

    Pre par dana mi se ispraznio akumulator, regularno, dugo je stajao sa uključenom muzikom i ničim više. Nakon što je upaljen na kablove, problema više nije bilo.

    Danas, kada sam pokušao da ga upalim, samo je zaškljocao par puta, ali nije uspevao da se pokrene. Nisam bio siguran da li sam slučajno ostavio svetla ili ne, pa da se zato ponovo ispraznio. Posle toga je ponovo upaljen na kablove i radio je normalno. Vozio sam ga više od pola sata, jednom sam se zaustavio, ugasio ga i opet upalio iz prve. Posle toga sam još malo vozio i kada sam došao kući, uradio sam isto i ponovo je upalio bez problema. Igrom slučaja, zbog telefonskog poziva, ostao sam u automobilu još par minuta i onako sam bezveze, provere radi, posle jedno pet minuta od gašenja, pokušao da ga upalim i desilo se opet isto, nije hteo da se upali.

    Inače, sve lampice su mu regularno bile upaljene, mogao sam i svetla da upalim, ali ne i da ga pokrenem. Prvi put je sat bio resetovan na 00:00, a ovaj drugi put, kada nije hteo da upali, nije bio resetovan.

    Pitao sam mog majstora i on je, ovako na neviđeno, pretpostavio da je akumulator konačno otišao, ali sam posle još konsultovao i ortak mi je rekao da je možda otišao anlaser ili alternator (ne razumem se jbg), tj da možda to nešto ne daje dovoljno struje akumulatoru, tj ne puni ga. Poenta je da ne želim da se zalećem da kupujem akumulator odmah, ako je možda nešto drugo crklo.

    Inače, već neko vreme mi je upaljena ova lampica:



    Moj mehaničar mi je pregledao i rekao da bi svakako trebalo reparirati ili menjati dizne, kao možda i pumpu za ulje. Inače, već jedno dve nedelje, dešavalo se da ne upali iz prve već tek iz druge.

    Mislim da sam otprilike naveo sve, interesuje me na šta vam to smrdi? Da li je prosto crk'o akumulator pa da ga menjam i ako treba, da li neke posebne oznake na istima da gledam ili ne? Ili vam možda više vuče na neki anlaser, alternator itd?

    Unapred hvala
  • kristina990
    Banovan
    • 13.04.2009
    • 1066
    • Srbija

    #2
    Re: Akumulator ili nešto drugo?

    otiđi kod autoelektričara da proveri da li dobro puni alternator,da proveri anlaser.e sad ona lampica pokazuje da je nešto sa grejačima u pitanju (elektronica grejača,znači neki relej ili senzor)ili voda u gorivu.
    alternator ja najlakše proveriti,anlaser bi trebalo skinuti i servisirati(promena čaura,četkica i obrada kolektora).

    Comment

    • mobbdeepqb
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2009
      • 383
      • beograd

      #3
      Re: Akumulator ili nešto drugo?

      Ja mislim da ti je to samo do akumulatora,a za dizne prvo sipaj neki aditiv pa ako to ne pomogne moraces da ih zamenis,zato sto remont tvojih dizni koje su Delphi nema dugotrajan efekat,pa ce opet ubrzo otici i opet remont.......takodje proveri pumpu visokog pritiska koja je isto loseg kvaliteta(Delphi) i moguce je da ti je ona otisla i unistila dizne...

      Comment

      • Milenko
        CBC Član
        • 11.11.2008
        • 75
        • Beograd
        • Reno Megan 3 1,5 dci

        #4
        Re: Akumulator ili nešto drugo?

        1. Moja preporuka je da napunis akumulator sa punjacem , i onda da ga stavis u auto.
        2. Ako auto upali treba proveriti dali radi alternator - dali puni akumulator .( meri se napon na aku u radu i mora da bude oko 14 V)
        3. Mozda pre toga ispustiti vodu iz filtera za gorivo .Ona lampiza sto sija upucije da ima vode u filteru.Ako se to ne radi povremeno moguce je da udje voda u motor i onda moze biti stete.
        To se radi u desnom prednjem blatobranu ispod plastike ima metalni poklopac koji se skine i onda se na filteru odvrne slavina
        za vodu .Ispusti se ceo sadrzaj , ili 1/2 litre ako se radi 1-om godisnje .Posle toga se na rucnoj pumpi za gorivo pumpa dok
        ne bude tvrda -tako se izbaci vazduh.
        4. Ona druga lampica upucuje problem za radom grejaca . Grejaci se isto trebaju proveriti , izvaditi i vizuelno proveriti dali
        su celi ( nagoreni i pojedeni se obavezno menjaju) , pored toga se moraju prikljuciti na aku tri sekunde da se uzare , ukoliko ne zare onda su za zamenu.Mozda je to uzrok upozorenja za grejace.

        Mislim cak da bi prvo trebao uraditi 3. i 4. i napuniti akumulator .
        Ovo su sve stvari koje se mogu uraditi u kucnoj varijanti ukoliko imas alat ( kljucevi , gedore ,torax stafcijeri,instrument i
        servisno uputstvo) i naravno auto-mehanicarsko iskustvo.

        Ako nemas iskustvo moras kod majstora , ali dobrog .

        Verujem da je tvoj problem u grejacima pocetno a akumulator je star i nema vise kapacitet za puno verglanja tako da ako
        promenis grejace , napunis akumulator i upalis motor mozda ce sve biti u redu a moze i akumulator da ti se ponovo izprazni
        sto znaci da mora da se menja.Mozda nije kontrolisan nivo tecnosti u njemu .MOra se sipati destilovana voda ako su celije
        suve.Ako je dugo bio suv onda su celije oksidirale i moras uzeti nov aku.

        Comment

        Working...
        X