Izrada sklopa po zamisli i potrebi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikelandjelo
    CBC Veteran
    • 07.09.2010
    • 130

    #31
    Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

    Ako si namerio ženinog švalera da dižeš u vazduh možda bih ti i pomogao .Teledirigovani sklopovi ne dolaze u obzir za ove diskusije već samo automobili.Ne treba biti puno pametan i zloupotrebiti podatke odavde.Ne kažem da si nešto loše uradio ali teledirigovani uređaji su van ove teme i ne pitajte me na tu temu ni na PP jer neću uopšte da diskutujem o tome.Da se jedan pametan zamisli šta bi se desilo da zloupotrebim znanja iz elektronike ladno bi zabranio elektrotehniku u nastavi .Ne zameri,nisam ništa loše mislio ali oko te teme moraćeš sa nekim drugim.
    Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      #32
      Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

      @Mikelandjelo
      treba mi bre daljinski za ukljucivanje webasta na autu
      nesto kao sto webasto ili eberspacher prave za svoje uredjaje
      http://cgi.ebay.de/Webasto-Telestart-T9 ... 3cb126a701
      mislio sam proci jeftinije u "uradi sam" varijanti
      pozz

      Comment

      • Mikelandjelo
        CBC Veteran
        • 07.09.2010
        • 130

        #33
        Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

        Rekoh teledirigovanje ne dolazi u obzir za diskusiju.Naravno može lako da se odradi ali moraš naći drugi način bez da konsultuješ mene oko toga.Srry i ne zameri.
        Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

        Comment

        • BARTONE
          CBC Senator XXL
          • 25.09.2006
          • 398
          • Bor

          #34
          Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

          ma ne zameram druze
          sad moram sam u project

          Comment

          • Mikelandjelo
            CBC Veteran
            • 07.09.2010
            • 130

            #35
            Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

            Kažu šta se mora nije teško
            Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

              Ajd nakaci sad nesto sto nepostoji i svi na Cannonu ce imati koristi.

              Dnevna svetla su obavezna u voznji. Dakle ne i kad auto stoji.

              Problem sa preopterecenjem (nedovoljnim punjenjem akumulatora je prisutan svaki put kad se u gradu stane na semaforu, sto ih vise tim crnje. Ventilator, klima itd, ceo sistem radi na maksimumu kad se stoji cak i ventilator za hladjenje motora upada u igru, dakle broj neprijatelja da punjenje ima neki nominalan napon je u porastu.

              Trazi se: Elektrosnski sklop koji ima visok ulazni otpor i da se kaci na ABS senzor ili senzor za brzine kretanja auta . Senzori daju pulseve (induktivni su) tako da je prag za okidanje koji je pozeljan na liniji praga proboja = 0,6V

              Nadam se da si razumeo, cim se stane dnevna svetla se gase (ekstra rele potreban i ocekuje se od elektronike- kao u slucaju kad okidas sa BF izlaza na alternatoru, da sklop moze da tera rele.

              Ja sam sebi napravio resenje ali vidim da si umetnik da to izbacis online za siru populaciju.

              10X

              Boost
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • banekg
                CBC Senator XXL
                • 06.09.2010
                • 1274
                • Nis
                • Toyota Carina e 2.0

                #37
                Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                Kako si resio problem semafora - ako svetla ne rade prilikom stajanja na semaforu, milicija moze da reaguje.

                Ja sam to resio prosto - vremenski relej koji mi aktivira svetla 10sec. po paljenju auta, dobija masu sa centralne brave koja zakljucava auto 10 sec. po paljenju. Ako ostavim auto upaljen, a ja izlazim iz istog, pritiskam regularni prekidac za otkljucavanje, da bi normalno mogao da izadjem iz auta, a i CB je onaj model sto na vozacevim vratima po povlacenju rucice za otvaranje iznutra aktivira otkljucavanje preko CB, svetla se gase i ja zadovoljan. Jos mi preko iste jedinice rade i sva 4 zmigavca, sto ovde novi zakon takodje trazi.

                Jedini problem kod mog resenja je, da se po povratku u auto ne zaboravim da pritisnem prekidac za aktivaciju CB, ali to je stvar navike.
                Long Live CBC!!!

                Comment

                • JAPANX
                  CBC Senator XXL
                  • 10.08.2006
                  • 2159
                  • Beograd

                  #38
                  Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                  Originally posted by banekg

                  Jedini problem kod mog resenja je, da se po povratku u auto ne zaboravim da pritisnem prekidac za aktivaciju CB, ali to je stvar navike.
                  Stavio si svetla da se automatski pale a opet zavisis od toga da pamtis i ubacujes sebi naviku

                  @boost
                  Zar nije po sijalice pogubnije ako se stalno pale i gase, znam da ove sa volframovim vlaknom imaju tako kraci rok trajanja

                  Comment

                  • banekg
                    CBC Senator XXL
                    • 06.09.2010
                    • 1274
                    • Nis
                    • Toyota Carina e 2.0

                    #39
                    Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                    Zavisim samo u situaciji kada ostavljam auto da radi, a ja na brzinu negde izadjem, sto je vrlo retko, a i ne moze da se zaboravi jer indikator CB, signalizira u kabini da su vrata otkljucana.
                    Long Live CBC!!!

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                      Originally posted by banekg
                      Kako si resio problem semafora - ako svetla ne rade prilikom stajanja na semaforu, milicija moze da reaguje.
                      Dnevna svetla su radi uocljivosti i procene brzine kretanja, jos nije bilo reakcije na ovo jer policajci nisu majmuni.

                      Originally posted by JAPANX
                      @boost
                      Zar nije po sijalice pogubnije ako se stalno pale i gase, znam da ove sa volframovim vlaknom imaju tako kraci rok trajanja
                      Halogeni efekat radi pa radi, evo 3 godine iste sijalice u autu (150.000km). Obicne halogene H3.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Mikelandjelo
                        CBC Veteran
                        • 07.09.2010
                        • 130

                        #41
                        Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                        E dirnuli ste pandorinu kutiju , sad mi treba pojašnjenje boost od tebe ... konačno kako tačno treba da radi sklop .On treba da vidi kad je auto upaljen i da uključi svetla posle recimo 5 sekundi.Ako je auto u pokretu treba da ih drži upaljena a ako auto stane a motor radi treba da ih ugasi ili ja propuštam suštinu?Ili treba da ih ugasi ako motor bude ugašen i auto se ne kreće (ler) ?Problem oko nivoa punjenja nije nikakav problem sa onim sklopom koji sam dao ovde već jer se šteluje prag .Lepo upališ auto u mestu popališ sve potrošače u njemu i tada podesiš da sklop okine svetla .Nigde i nikad neće da te izda .A gasi kad ugasiš auto.Jedino ako rikne alternator neće da upali svetla i odmah ćeš znati šta je .Da se pojasnimo i oko pali /gasi .Za sijalicu je opasno pali - gasi samo kad je hladna...ako je radila bar 10 min to više nije bitno i ne utiče na njen vek.Automat koji ja planiram je ovakav:

                        -Kad se pokrene auto prati se broj obrtaja i da li alternator puni.Svetla se pale odmah na pola snage (nema teorije da rikne sijalica ni na -40C ).Zatim počinje doziranje snage pri čemu se prati broj obrtaja (alternator koči motor kada je veća potrošnja i starija auta mogu da trokiraju kada je baš hladno),ako broj obrtaja ne pada snaga se dozira lagano do maximuma.U toku vožnje svetla kada se menjaju dugo-kratko biće pretapanja jedno se gasi u nekom malom vremenu dok se drugo pojačava do maximuma (fency 100% ).Kako se pali kratko u startu tako se pali i pozicija.Sad ako je dan ,biće opcija da se odabere da recimo duga svetla imitiraju kratka (da rade na pola doze i da se odmah pale ona a ne kratka (samo za xenon potrošače da preko dana ne koriste xenon i tako mu produže vek).I takođe biće ta opcija moguća za kontrolu i za one koji nemaju xenon (ako rikne kratko da se spase dok ne kupe novu sijalicu).Takođe pratiće se rad svake sijalice (pozicija + farovi + stop svetlo) i ako neko rikne u vožnji i sl. biće lampica koja će to da signalizira.I na kraju da bude veselo biće u to integrisan i monitor napona prilikom paljenja koji se aktivira i ako napon pada ispod 8,5V (loš akumulator iako je nov ) vozač će znati da li treba da ga reklamira ili da se sprema za nov .Sve ovo kako je navedeno neće biti za dž jer traži dosta truda i rada.Ali neki pod sklopovi hoće biti ovde javno izneseni sa šemom i opisom.Takođe sklop će biti takav da ako vozač neku komandu za neko svetlo pokrene ručno da automat više nema kontrolu nad tim , tj. da se ponaša kao da ga nema i plus sklop ću prilagoditi da se vrlo lako ugrađuje po sistemu uradi sam od vrlo starih vozila do najnovijih
                        Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #42
                          Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                          Ovako, posto je kod mene vec fabricko ugradjeno da dnevna svetla kad je master prekidac za svetla na nuli tera preko otpornika snagasa montiranog na unutrasnjem blatobranu nisam imao potrebe da menjam fabricko resenje. Drzi sijalicu na nekom naponu koji jr racunat da sa originalnim 55W sijalicama ima dovoljnu temperaturu za halogeni proces.

                          Jednostavno problem najvise dolazi do izrazaja u letnjem periodu kad radi klima, rade ventilatori itd itd dakle sve moguce i jos kao slag na tortu je motorni prostor toliko vruc pa samim tim i gustina elektrolita u akumulatoru na nivou da je referentni unutrasnji otpor akumulatora toliko visok da sa upaljenim svetlima na leru napon silazi na 12,2V posle svega 1 minut lera.

                          Specificnost da sam morao da resavam ovo je da auto ima DI kasetu, kapacitivni discharge i da je za njeu funkcionalnost od presudnog znacaja napon sistema inace interne struje znaju da polete na nivoe preko 50A te takve kompenzacije skracuju vek elektronike , cak uzpeva da pravi missfire.

                          Resenje je za mene bilo da liniju ispred otpornika razdvojim preko relea koji okida elektronika (jednostavan schmitt-trigger bobudjen od ABS senzora).

                          Za paljenje nemam problema jer inace brava prekida sve potrosace na autu sem +15 linije prilikom starta.

                          Rezultat je da se napon kao najnizi u najzescm uslovima rada drzao na 12,8V sto je ogromna razlika za rad ventilatora i efekat klime i hladjenja motora kad stoji na mestu.

                          U sustini zakon kad je u pitanju dnevno svetlo nedefinise poziciona svetla o osveljenje auta od pozadi te je za dnevno svetlo dovoljno imati ukljucene samo sijalice u farovima no to nije predmet rasprave. Eliminacijom pozicije u ovom kolu bi se dalo spustiti potrosnja struje za dodatnih 5-7A sto nije za bacanje u kriticnim momentima.

                          Da napomenem da je sa ugasenim potrosacima napon sistema u ovim temperaturnim uslovima za moj auto 12,9V tako da je meni ovo resilo problem u celosti.
                          Temperatura akumulatora diktira napon u sistemu i za ekstremne uslove rada nije za ocekivati da napon bude na nivou nominalnih min 13,2V ali je svakako nepozeljan da bude na nivou 12,3V kao sto verujem puno nas ima problema sa autima prepunim elektronike a imaju alternatore koji necrkavaju i nisu vodeno hladjeni (ovo je zadnji sve ucestaliji modni hit kako se automotivna industrija bori sa problemima i pord toga takvi alternatori reda 180+A crkavaju kao sumanuti).
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • goran1981
                            CBC Član
                            • 23.11.2009
                            • 40
                            • srbija

                            #43
                            Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                            Da li imas semu takozvane varalice za ukljucivanje grejaca i kada je motor vruc u pitanju je bmw 525 tds 93 godiste

                            Comment

                            • Mikelandjelo
                              CBC Veteran
                              • 07.09.2010
                              • 130

                              #44
                              Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                              @BOOST

                              Što se tiče problema kod tebe,jedno od rešenja je da se doda još jedan alternator i upari sa postojećim kako se ne bi trošila struja među njima (jedan da bude potrošač za drugog).Pa ako je malo da se doda i stavi u gepek još jedan akumulator.Jeste da ti napon pada i da imaš velike potrošače ali nije to toliko kritično dok ne počne da utiče na rad auta.A auto koliko sam ja razumeo radi normalno.
                              Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                Re: Izrada sklopa po zamisli i potrebi

                                Ocigledno se nismo razumel, ja sam resio problem na nacin sa kojim sam te zamilio da okacis semu.
                                Moja svetla sa pale cim tockovi pocnu da se okrecu. No, nebitno..
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X