Starter (booster)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markofpi
    CBC Senator XXL
    • 27.07.2006
    • 1552
    • Bezanijska Kosa

    Starter (booster)

    Zanima me da li ovakvi low class uredjaji koji se mogu kupiti u radnjama auto delova za par crvenih mogu vrstiti posao za koji su u teoriji i namenjeni!?
    E sad ono manje vazno jeste razlog eventualne kupovine istog. Kako dolazi zima, i kako auto necu voziti svaki dan (mozda svaki 4-5) ima li smisla da zarad ocuvanja akumulatora pri prvom paljenju posle duzeg stajanja koristim booster kako bih manje opteretio acu!?
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    1. Mogu, pa i brzo osvežavanje, ali ne duže vremena, jer im to nije namena. U principu, treba ih isključiti, odmah po startovanju motora, zbog velike struje koju daju. Zato u nazivu booster.

    2. Ako je instalacija u redu i accu u dobroj kondiciji, ni 15 dana ne bi trebalo da predstavlja problem! Jedino, ako je accu na izdisaju, pomaže starter pri prvom palenju, ali nije dugotrajno rešenje, jer će vas izdati u najgorem trenutku i mestu (Marfijev zakon), kad to ne očekujete. Stanje se može popraviti osvežavanjem, ali je pravo rešenje zamena starog accu sa novim. Pri tom, ne štediti, na uštrb kvaliteta i kapaciteta.

    Comment

    • markofpi
      CBC Senator XXL
      • 27.07.2006
      • 1552
      • Bezanijska Kosa

      #3
      1. To mi je bilo bitno jer vidim da se cene razlikuju dobrano pa sam bio u zabludi sto se tice najjeftinijih modela.
      2. Accu je u top formi ali opet sto da ga mucim, a na Limundu ima polovnih malo koriscenih za bas male pare.
      Hvala Franjo!

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Nisi bio u zabludi, jer upravo jeftini daju slabiju struju, koja ipak zadovoljava potrebe naših vozila. U slučaju prekomernog pražnjena akumulatora.

        Za svaki slučaj, bolje je u vozilu imati kablove, pa "pozajmiti struju" od nekoga! Samo da se startuje motor, jer u slučaju otkaza nekog vitalnog dela, ili uređaja (PK kaiš, alternator), ne pomaže ni starter - ni kablovi.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ja imam starter koji pali auto bez akumulatora, koliko doda Đerdap toliko će da napravi. Problem je u obliku napona koji je loš pa se preporučuje bilo kakav akumulator da bude "peglač" struje. Takodje se ne preporučuje duže verglanje jer će spaliti akumulator, itd... Sve što je jeftino može da upali sijalicu eventualno, 3 kilovata je i dalje tri kilovata a trafo od 100 grama neće izgurati 200 ampera da je pita i tu je kraj priče.

          Otprilike kao kablovi za startovanje koji se prodaju po radnjama sa prečnikom plastike od 1cm a unutra ima svih 6 licni, to stvarno jedva pali sijalicu. Dobri kablovi koj istvarno pomažu kod paljenja su najmanje 15 kvadrata a to nemože koštati 600 dinara opet da je pita, viljuške koej valjaju koštaju više od toga par a treba dva para.

          Kome baš treba, dobri kablovi a ovo jeftino sokoćalo može samo da ošteti akumulator a ne da mu pomogne.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • MN026
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2009
            • 348
            • SMEDEREVO

            #6
            profi viljuske za start-kablove ja placao 7,5e po komadu.znacu 4x.preko grane...
            profi starter za putnucki ilako dostavni program ,znavi 12v e sad nemogu da silazim u radnju da vidim koje snage, placen 350e.inace kuplen od firme u srb koja je to uvezla za potrebe mup-a i svajcarske proizvodnje je i 5god garancije

            Comment

            • markofpi
              CBC Senator XXL
              • 27.07.2006
              • 1552
              • Bezanijska Kosa

              #7
              Iskreno, i mislio sam da postoji mogucnost da jeftin uredjaj ima sanse da osteti accu samo eto htedoh cuti necije iskustvo ili strucno misljenje.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Jednosmerna struja bi trebala biti ravna crta na dijagramu koliko je napon. U praksi je to teško (skupo) izvedivo za velike struje a prilikom paljenja se troši mnogo ampera. Da to bude kako treba mora da bude dobar ispravljač sa mnogo dobrim kondenzatorima i sl. što obično nije tako kod jeftinih uredjaja pa imaju "kockast" ili "testerast" oblik napona što opet ne voli nijedna spava koji radi na jednosmernu struju. Olakšavajuća okolnost je da nema šanse ni u pismu da naprave deklarisanu struju pa to donekle spašava a otžvajuća je da prave veći napon pa da bi nadoknadili fizički nedostatak za više ampera nego što može pa to opet ne prija spravama jer ne vole da rade na recimo 15 volti itd...

                Neki električar bi to bolje objasnio ali Franjo trenutno popravlja gas (instalira nove sftvere bez kalibracije)
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  U principu, veoma si blizu, a ja ne bih jednostavnije objasnio.

                  Ipak, za gas, moram da repliciram: ne radi se o novom softveru, već update, ili upgrade. Ali, to je treća tema.

                  Dobro jutro rockeri, jazzeri i ini...

                  Comment

                  Working...
                  X