Problem sa akumulatorom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acoapa
    CBC Član
    • 10.01.2012
    • 29
    • apatin

    Problem sa akumulatorom

    Pozdrav narode.Imam ford escort mk3 1984god,1,3 motor.Problem se javio ove zime kad bude ispod -3 spoljna temperatura,akumulator mi grubo vergla i nema sanse da upali auto.Budem glup pa odem kupim polovan da bi kao ustedeo nesto kad i taj dobro vergla dok nije napolju -3 i nize.Tako sam 4 komada zamenuo i uvek isti problem.Kad ga drzim u kuci ujutru o.k vergla i upali mi auto.Dali moze biti da gubi negde struju?posto mi dok je napolju malo toplije o.k vergla i sve je o.k.Ili sam te srece da sam svaki put kupio neki djubar od akumulatora.Hvala na vremenu.Cisto da znam dal da kupujem novi ili pravac kod elektricara.
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Pravac kod električara, da ispita i vozilo i akumulator. Na vozilu alternator i zategnutost kaiša, kao i moguće "gubljenje" struje, kad motor ne radi.

    Comment

    • acoapa
      CBC Član
      • 10.01.2012
      • 29
      • apatin

      #3
      o.k hvala puno na savetu

      Comment

      • chaboo
        CBC Veteran
        • 17.06.2012
        • 195
        • Beograd V.Mostanica
        • citroen C5 hdi

        #4
        Imam sieru i isti problem ali nije akumulator vec biksne ne alnaseru vec sam ih menjao dva puta ali su loseg kvaliteta pa propadnu brzo.Kad je hladno ima motor veci otpor zbog gustog ulja a rotor alnasera nije u osi i posle par zaverglaja jednostavno se zagreje mnogo i vuce mnogo struje.

        Comment

        • chobo13
          CBC Senator XXL
          • 01.05.2009
          • 1274
          • pozega,srbija
          • AUDI,VW

          #5
          imazatu sijeru i tkz brzi anlaser.procackaj po otpadima,ima da se nadje boshov anlaser sa reduktorom,resices problem sigurno....

          Comment

          • Siera
            Cbc Senator
            • 09.11.2009
            • 1365
            • Čačak
            • Stralis

            #6
            Možda bi ovo pitanje mogao ovde da postavim, čitajući o akumulatorima načinu održavanja preporukama servisa i majstora itd počeo sam u zadnjih par godina da im posvećujem nešto više pažnje nego ranije (ranije je bilo videti vizuelno ima li vode ili nema, kad crkne staviti drugi i gotovo)
            Pribavio sam neki ozbiljan punjač i sad ih redovnije kontrolišem i dopunjavam, kupio bometar investicija od 300 din (i to Italijanski Lampa )
            Konkretno u ovom slučaju je reč o nekom akumulatoru no name iz pretpostavljam Tempa (otvoren je) 75ah 690a EN-a slušajući majstora i čitajući blog od dr Miša kažu da akumulator ispod 12,5v se smatra ispražnjenim i 75% kapaciteta i gustine elektrolita 1270
            Probam akumulator ujutru pre prvog paljenja (znači prenoćio je i zateknem 12,36v i 67% napunjensti i gustinu u dve ćelije 1250 na -stubiću 1240 na ćeliji do i ostale četiri su oko 1260 ccm/3 Stavio sam akumulator na punjenje neki automaski režim 5a i 14,5v nakon nekih 7+sati punjač je prešao u režim ispod 1 amper i 16v punjenje vidim da ima (blago da se pojavljuju mehurići u ćelijama i jutros sam zatekao "punjenje završeno" punjač se isključio pregledam i pokaže mi 13v napon i 98% napunjenost. Pregledam elektrolit i vidim da se samo malo pojačala vrednost u svim ćelijama, bistar je nije zamućen. Ostavio sam ga tako par sati i ponovo ga stavio u režim punjenja 1a i 16v i nakon možda 20 min ponovo blago mehurići se pojavljuju u svim ćelijama. Ono što me najviše buni a to nisam nigde video šta se zbiva sa tom niskom gustinom elektrolita i ima li neki način da se na dovede u prihvatljivu granicu gustine od 1275-1280
            Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

            Comment

            • rmarko
              CBC Član
              • 13.03.2012
              • 36
              • Ruma

              #7
              bometar

              Dali si uspeo sta saznati.
              Ja sam skoro zamenio akumulator i ostavio sam stari za razna testiranja, napunio sam ga i napon je sad posle skoro dva dana od punjenja 12,81V
              ali je gustina elektrolita 1,220. Akumulator je izgubio dosta kapaciteta i sa nekim watmetrom sam izmerio od 20% do mozda 30% kapaciteta.
              nisam mogao da uporedim bometar sa novim akumulatorom posto je zatvoren. Moze li imati veze sa tim sto je izgubio kapacitet, nemogu da nadjem nikakvu informaciju ili je neko pre mene radio nesto, posto je taj aku bio na autu kad sam ga kupovao, a mozda je u pitanju i bometar.

              Comment

              • Siera
                Cbc Senator
                • 09.11.2009
                • 1365
                • Čačak
                • Stralis

                #8
                Nisam pisao ništa vezano za moj post čekajući da se neko oglasi. U medjuvremenu sam uradio još neke dodatne kontrole i situacija je sledeća:
                kada sam kontrolisao gustinu elektrolita temperatura (pošto sam sve radio napolju od punjenja pa do ostavljanja akumulatora vani i kada sam ga kontrolisao temperatura vani je bila 15°. Odneo sam akumulator kod drugara koji je ovlašćeni serviser i zajedno smo ga prekontrolisali, tada je temperatura bila 22° i njegov i moj bometar su se potpuno složili,uglavnom se gustina elektrolita skoro izjednačila (malo odstupanje od ćelije do ćelije) sledeće je da premeri napon i opet smo dobili isti rezultat, što se tiče napunjenosti pokazao je na testu nekih 90% što sam prihvatio kao ok rezultat.
                Stavio sam akumulator na auto i nastavio sa uobičajenim korišćenjem kola, par vožnji po gradu tokom dana sve skupa 4-5km dnevno. Nakon 3 dana sam ujutru pre paljenja uzeo da prekontrolišem napon i kapacitet i dobio sam prethodnu vrednost (pre punjenja) 12,3v i 65% napunjenosti. Akumulator je star oko 15 meseci i u narednom periodu biće mu jednom mesečno na punjač pa do kada bude izdržao a posle toga sleduje novi.

                Samo da dodam vezano za post od R Marko da što je akumulator prazniji i elektrolit gubi na gustini. Neka majstorska pravila su da je poželjno test akumulatora uraditi 8h nakon stajanja, proveriti nivo elektrolita (ukoliko ne dostaje doliti destilovanu vodu samo koliko da prekrije ploče, staviti akumulator na punjenje odredjenim naponom i strujom. Nakon punjenja ostaviti ga 8h da stoji, proveriti i nakon toga doliti ponovo destilovanu vodu oko 1-1,5cm preko ploča
                Last edited by Siera; 20.10.2018, 12:00.
                Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                Comment

                • rmarko
                  CBC Član
                  • 13.03.2012
                  • 36
                  • Ruma

                  #9
                  Dosuo sam vodu ranije, falilo je samo u jednoj celiji malo. sada je do markera oko 1cm iznad ploca.
                  Izgleda mi kao da je akumulator izgubio na gustini elektrolita , ako ploce sulfidiraju znaci da elektrolit gubi na gustini. Akumulator je kupljen uz auto i bio je par puta ispraznjen pre mene.
                  nisam nasao nista na internetu osim jednog charta koji kaze da se dopuni aku, a ako i dalje nemozes izmeriti 80% napunjenost po gustini, zameniti akumulator.
                  i ja sam merio gustinu odmah po punjenju a i posle 20 i 30 sati i gustina je ista oko 1,200-1220, nemam taj precizan bometar nabavicu si posle.
                  Napon se posle 20h od punjenja stabilizovao na 12,81V.

                  Comment

                  • Siera
                    Cbc Senator
                    • 09.11.2009
                    • 1365
                    • Čačak
                    • Stralis

                    #10
                    Pa kada je već ostao kod tebe i na nekom "testiranju" ako imaš malo ozbiljniji punjač i ukoliko je napunjen staviti ga na minimalnu struju punjenja recimo 1a i 16v i ostaviti ga, može da bude od pomoći ukoliko nije mnogo sulfatizirao. Ja sam moj bometar kupio slučajno u Kit komercu bila su dva različita modela jedan je bio 1600din i na njemu je označeno zeleno - belo - crveno i drugi je bio 350din koji ima podeoke da se tačino očita gustina. Našao sam pre par dana u Wobi hausu negde oko 500din a čini mi se da sam isti takav video i u Tempu po istoj ceni
                    Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                    Comment

                    • rmarko
                      CBC Član
                      • 13.03.2012
                      • 36
                      • Ruma

                      #11
                      Imam neke dc/dc pretvarace, mogu da podesim tu struju i napon.
                      Vise me interesuje dali se menja vrednost gustine sa starenjem, a citam da se kod tebe malo smanjila zato i pitam.
                      Nemam neku nameru da ga ozivljavam, Akumulator ima problem sa jednom celijom da mu ode povremeno u kratak spoj, za sad ostaje kao neko rezervno napajanje. nemoram odmah da ga prodam u otpad ima jos neki kapacitet.

                      Comment

                      • Siera
                        Cbc Senator
                        • 09.11.2009
                        • 1365
                        • Čačak
                        • Stralis

                        #12
                        Nemam siguran odgovor, ali što je sulfatizacija veća sigurno da će i elektrolit imati manju gustinu
                        Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                        Comment

                        Working...
                        X