Lampica akumulatora blinka?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VectraBG
    CBC Član
    • 13.05.2010
    • 67
    • Beograd

    Lampica akumulatora blinka?

    Alternator je davao prevelik napon: 16-17V U servisu ustanove da su diode ispravne i zamene regler i cetkice. Nakon promene reglera napon je bio oko 14.4V


    Posle desetak dana na leru pocne da se pali/gasi gasi crvena lampica akumulatora na komandoj tabli. U radu na leru bez potrosaca - alternator daje napon 14.9-15.30V na klemama akumulatora.


    Sta moze da bude uzrok paljenju lampice akumulatora?
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    probaj sa drugim akumulatorom, ili reklamiraj celu predhodnu popravku.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Originally posted by zoranbg View Post
      probaj sa drugim akumulatorom, ili reklamiraj celu predhodnu popravku.
      Vala baš! Neman ništa da dodam.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • rodjo2208
        CBC Član
        • 09.03.2013
        • 40
        • Banja Luka
        • Opel

        #4
        Napon nesmije da bude preko 14.5V nebitno da li u leru ili pod obrtajima,Zoran je u pravu,moze biti da ti se i akumulator ostetio prilikom prvog prepunjavanja,cak i ako hoce da pali preko njega,najlakse je ako imas nekoga da ti prebaci svoj akumulator cisto da probas,onda ostaje altenaor,najprije regler ili klizni prsten na rotoru.

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #5
          Mislim da do akumulatora ne bi trebalo da bude (po onome što je navedeno). Ali je najlakše probati (ne treba ni majstor).
          Ovde videti proceduru (zbog comp.-a) kada se menja akumulator.
          Da 14,5V (14,4V) je nešto što je uobičajeno kao max. vrednost (doduše kod novijih modela je 14,8V tj. cca. 15V zbog Ca-Ca ak.bat.).
          Međutim 16V je preterano (i nije bilo u redu). Pa je posle bilo (relativno) o.k. pa sad opet onih 15,3V ...
          Verovatno regler (menjati, ne popravljati) ... nadam se da nije alternator jer to nije ispod 200€ a može biti i duplo od toga (ne znam koliko je za Vektru, a ne znam ni koji model Opel Vectra je u pitanju).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • VectraBG
            CBC Član
            • 13.05.2010
            • 67
            • Beograd

            #6
            Upravo sam vratio akumulator i lako upalio kola.

            1. Bez ukljucenih svetla, ventilatora - napon alternatora na klemama akumulatora varira izmedju 15,15 - 15,40V
            2. Sa ukljucenim svetlima, ventilatorom - napon varira izmedju 14,90 - 15,25V
            3. Crvena lampica akumulatora na komandnoj tabli blinka - i prestane kada ukljucim svetla
            4. U pitanju je Vectra A, 85Kwh
            Last edited by VectraBG; 09.03.2014, 19:39.

            Comment

            • VectraBG
              CBC Član
              • 13.05.2010
              • 67
              • Beograd

              #7
              Originally posted by rodjo2208 View Post
              moze biti da ti se i akumulator ostetio prilikom prvog prepunjavanja,
              Istog dana kad sam stavio novi akumulator - uradjen je test punjenja, i kada je ustanovljeno da prepunjava 16-17V odmah je uradjen i servis alternatora...

              A koliko kosta taj klizni prsten na rotoru? Da li se to menja ili ne?

              Comment

              • chobo13
                CBC Senator XXL
                • 01.05.2009
                • 1274
                • pozega,srbija
                • AUDI,VW

                #8
                nije to do prstena.kad je problem na kolektoru,tad moze da pali kontrolku a i ne mora,al u tom slucaju gubi punjenje,nece da prepunjava kao u tvom slucaju.posto je vectra A u pitanju,moze biti stari tip boshovog alternatora,doduse zavisi od godista,a moze biti i stari tip delco alternatora,kod koga je regler unutar alt.pre ce biti i kod jednog i kod drugog alt da namotaji statora nisu u redu i prave problem.ovo ti pricam iz iskustva sa tim alt.
                sl put kad budes pisao o nekom problemu,daj sto vise info o autu i samom delu koji pravi problem,samim tim cemo moci i vise da ti pomognemo.cak sta vise,kod nekih vectri 93. 94.to godiste ugradjeni su i noviji modeli boshovog i delcovog alt.ako je taj noviji delco,odmah bi ti savetovao da ne bacas novce na popravku,vec trazi neki boshov alt i ne zali novce za njega.

                Comment

                • rodjo2208
                  CBC Član
                  • 09.03.2013
                  • 40
                  • Banja Luka
                  • Opel

                  #9
                  Bosh je zakon,i posto se radi o starijoj vektri mislim da i kompletan altenator je jako jeftin,mislim da novi stator kosta otprilike koliko i polovan altenator,tako je bar u mojoj okolini.Klizni prsten nije skup i mjenja se,zbog njega moze,a i ne mora da pali lampicu,ali kod tebe je drugi problem ocigledno,los kvalitet novog reglera ili namotaj da je probio,mada ako gasi lampicu pod svjetlima najprije da je samo regler,ako je Bosh moze se zamjenuti bez skidanja altenatora.Napon kod tih starijih altenatora nikako ne moze doci do 15V ako je sve ispravno.

                  Comment

                  • VectraBG
                    CBC Član
                    • 13.05.2010
                    • 67
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by chobo13 View Post
                    sledeci put kad budes pisao o nekom problemu,daj sto vise info o autu i samom delu koji pravi problem,samim tim cemo moci i vise da ti pomognemo.cak sta vise,kod nekih vectri 93. 94.to godiste ugradjeni su i noviji modeli boshovog i delcovog alt.ako je taj noviji delco,odmah bi ti savetovao da ne bacas novce na popravku,vec trazi neki boshov alt i ne zali novce za njega.
                    Hvala svima na savetima. Nisam ocekivao ovako strucne i blagovremena savete - pa zato nisam ni napisao sve podatke. Moja greska :-)

                    - U pitanju je Delco alternator sa reglerom unutra kod Vectre A, '89 2.0i
                    - Bio sam u servisu. Izvadili su alternator i demontirali sve ponovo. Testirali su rotor/stator na masini za merenje i ustanovili da nije probio (malo vise vuce struje valjda 5-6A) ali je u redu.
                    - Prvobitni regler koji su stavili je Cargo (Danski) i ispostavilo se da je i on u redu.
                    - Uzrok je izgleda bila rdja koju su ocistili detaljno sa statora, rotora, klema itd.
                    - Ponovo su stavili alternator na test masinu i pokazivao je 14,7-14,8V. Kazu da je to normalno za starije alternatore.
                    - U kolima je bez opterecenja napon bio 14,7-14,8 a sa svetlima je pao na 14,5V
                    - Lampica akumulatora vise ne blinka.

                    Comment

                    Working...
                    X