Punjenje akumulatora bez odrzavanja?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VectraBG
    CBC Član
    • 13.05.2010
    • 67
    • Beograd

    Punjenje akumulatora bez odrzavanja?

    Imam Einhell punjac 10A. Stavio sam Energizer (bez odrzavanja akumulator) da se napuni. Ispraznio se na 5V usled ostavljene sijalice kabine. Izlazni napon punjaca u praznom hodu je: 9.54V Da li je ovo u redu?


    Pri prikljucenju punjaca na akumulator - napon je polako poceo da raste i zadrzao se oko 13.27V. U toku punjenja napon je varirao kao i sama struje koja je u startu bila oko 6-7A, pa se smanjila na 3-4A.

    Posle 10 sati punjenja akumulatora - struja je pala na 0, a napon je 13.78V. Iskljucio sam punjac i proverio napon akumulatora: 13.55V
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    taj akumulator ako je imao stvarno 5 volti ,zreo je za kantu za djubre. upropastice ti alternator i elektroniku na kolima.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • RANK
      CBC Senator XXL
      • 28.02.2007
      • 1635
      • Beograd
      • FIAT MAREA WEEKEND 1

      #3
      Sta ja znam, ne mora da znaci da je mrtav, ali kad je u takvom stanju, ajnhel punjac ga sigurno nece vaskrsnuti. Ja za te prilike koristim punjac koji sam sam razvio i koji satima kondicionira akumulator pre nego sto pocne da ga puni, ali to je posebna prica koja se primenjuje samo u profi uredjajima... Dakle Moz' da bidne za djubre, ali ne mora da znaci :-)
      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

      Comment

      • Boki Ar
        CBC Senator XXL
        • 11.11.2004
        • 2827
        • Aranđelovac
        • Vektra

        #4
        Originally posted by VectraBG View Post
        Posle 10 sati punjenja akumulatora - struja je pala na 0, a napon je 13.78V. Iskljucio sam punjac i proverio napon akumulatora: 13.55V
        Napon je OK, proveri kapacitet...

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Slično pitanje, Exide, zbog nekih razloga ostao prazan do kraja, baciti ili puniti? U garanciji je još debelo...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #6
            Originally posted by VectraBG View Post
            Imam Einhell punjac 10A. Stavio sam Energizer (bez odrzavanja akumulator) da se napuni. Ispraznio se na 5V usled ostavljene sijalice kabine. Izlazni napon punjaca u praznom hodu je: 9.54V Da li je ovo u redu?


            Pri prikljucenju punjaca na akumulator - napon je polako poceo da raste i zadrzao se oko 13.27V. U toku punjenja napon je varirao kao i sama struje koja je u startu bila oko 6-7A, pa se smanjila na 3-4A.

            Posle 10 sati punjenja akumulatora - struja je pala na 0, a napon je 13.78V. Iskljucio sam punjac i proverio napon akumulatora: 13.55V
            1) Ispražnjen akumulator koji daje samo 5V makar "jednokratno" je ozbiljan kandidat za reciklažu.
            2) Dobro je da si brzo reagovao inače bi samo za to bio (i ostao). Ovim i odgovor Dori, ako je odmah napunjen možda od njega i nešto bude.
            3) "Izlazni napon punjača u praznom hodu" ... to nešto nisam shvatio šta je (bi trebalo da bude). Ako ste merili "direktno" (bez otpora) onda ste samo dokazali dve stvari: ne valja vam ni ispravljač ni instrument (šta je od ta dva "gore" teško je reći na osnovu rapoloživih podataka). Da li je u redu? Verovatno nije!
            4) napon je počeo da raste i zadržao se na oko 13,27V (još uvek smo na zarezu a ne decimalnoj tački no kako je počelo neće još dugo, a akademci mogu i da se bese i samospaljuju, neće pomoći).
            To je DOBRO! (sreća u nesreći, jer znači da nema kratkog spoja (nijedan par anoda-katoda, - i + ; takođe nije došlo ni do obrtanja polarizacije ploča što je često da tako "duboka" pražnjenja a ovo je baš duuuboookooo, skoro pa kao čuveno "grlo").
            5) NE valja što ste koristili "neinteligentni" punjač (očigledno sa "konstantnim"* naponom); * konstantnim koliko već može da "drži". Doduše nije baš ni tako strašno (sreća u nesreći, ili kako loš (jeftin) ispravljač može biti koristan, da može da da 50A sada bi kupovali novi akumulator) jer ne može da isporuči veliku struju (ne mnogo više od onih 10A čak ni impulsno, male je snage uopše i verovatno "mikro" trafoa, ako ga uopšte ima) pa niste ni mogli da "spalite "Đenku". Problem ispravljača sa konst. naponom je u početku jer "cimne" veliku struju što može i trajno da ošteti tako ispražnjenu akumulatorsku bateriju a svakako neće pomoći "oporavku" duboko (is)pražnjenog izvora struje.
            6) Idealno je u ovakvim slučajevima puniti konst. strujom (do 1A, pa i manje, dok ne "uhvati" pa posle na konst. napon). Naravno treba Vam punjač sa regulacijom ili "inteligentni".
            7) Napon kada je struja pala na "0" baš i nije neki (nije to napunjeno skroz) ali to su mogućnosti punjača ... nije ni tako loše.
            8) Podatak o "naponu" "otvorenog kola" na Ak.Bat. NE znači (ali baš) ništa. Proverite isti nakon minimum 4h pa ako je viši od 12,5V (idealno 12,8V) onda je punjenje 100%, a ako pri uključenim svim uređajima ne padne ispod 12V onda je možda i za nešto (inače je ni za šta).
            9) Nije loše proveriti kapacitet ... samo to traži vreme i opremu (a i malo znanja). Gde i kako? Može da se izmeri i startna struja pa ako je 75% ili više od fabričke da se nadate da nečemu vredi.
            Ipak, kao što kaže moj prijatelj Miša (mnogo više u praksi od mene u ovoj materiji, ali se ne predajem sa teorijom i pored naleta njegove "biblioteke" koju i sam dopunjujem a sam nemam vremena da čitam):

            Iz ovog može da se vidi da startna struja (CCA) NIJE relavantan podatak za stanje zdravlja akumulatora . To je mnogo više kapacitet.

            10) Dakle ovde je manje pitanje sulfatizacije koliko nekih drugih fenomena koji se dešavaju pri potpunom pražnjenju akum. bat. (inverzija polariteta i kratak spoj kao najgore što može, ali izgleda da (još uvek) nije).
            Pravo stanje Vam neće dati 99,99% servisa i autoelektričara u Evropi (a kamoli ovde) to bi mogli da uradite samo na institutu (za hem. izvore energije), nekom fakultetu i slično (pa bi vas koštalo kao 5 novih) ili ako ste blizu Subotice da svatite do Miše pa da vas košta samo "frtalj" novog akumulatora i dobijete 90% ocenu istog. (nije samo do opreme ovde je više o znanju ali i iskustvu).
            11) Ne pouzdajte se mnogo u ovu "ragu" od akumulatora ... proveravajte kako "drži napon" pa eventualno (ako je sve o.k.) možete ga se oslonite na isti (uz izvesni rizik da će vas izdati, k'o "domaći izdajnik u saradnji sa stranim plaćenikom") do prvog snega.
            12) Planirajte kupovinu novog pred zimu (novembar-decembar) ako hoćete da istu pregurate bez problema, osim ako ste kockarskog duha pa sa šansama 1:2 rizikujete da vam prvo jutro na -10 bude repriza filma "mrtva baba na federi skače".
            Pozdrav!
            Last edited by expendable; 08.03.2014, 17:05.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • chobo13
              CBC Senator XXL
              • 01.05.2009
              • 1274
              • pozega,srbija
              • AUDI,VW

              #7
              uvek kazem i drugarima i musterijama,da ako im se isprazni akumulator ili eventualno posumnjaju u isti da ima neku falinku,istog momenta treba ga odneti u neki od servisa koji imaju opremu za servisiranje akumulatora.dovoljno je i 24h prazan da stoji da krene proces sulfatizacije i koja ce trajno ostetiti bateriju,a ako ostane prazna i duze,vrlo lako moze da za to vreme postane i neupotrebljiva.

              Comment

              • VectraBG
                CBC Član
                • 13.05.2010
                • 67
                • Beograd

                #8
                Originally posted by expendable View Post
                1) Ispražnjen akumulator koji daje samo 5V makar "jednokratno" je ozbiljan kandidat za reciklažu.
                2) Dobro je da si brzo reagovao inače bi samo za to bio (i ostao).
                U pitanju je nov akumulator kupljen pre 15 dana.

                Originally posted by expendable View Post
                1)
                3) "Izlazni napon punjača u praznom hodu" ... to nešto nisam shvatio šta je (bi trebalo da bude). Ako ste merili "direktno" (bez otpora) onda ste samo dokazali dve stvari: ne valja vam ni ispravljač ni instrument (šta je od ta dva "gore" teško je reći na osnovu rapoloživih podataka).
                Izmerio sam napon na izlazu Einhell punjaca 9,54V - bez stavljanja klemi na akumulator. Einhell punjac BT-BC 10A je nov - kupljen juce. Unimetar DT-830D kupljen u Wobyhaus.

                Originally posted by expendable View Post
                8) Podatak o "naponu" "otvorenog kola" na Ak.Bat. NE znači (ali baš) ništa. Proverite isti nakon minimum 4h pa ako je viši od 12,5V (idealno 12,8V) onda je punjenje 100%, a ako pri uključenim svim uređajima ne padne ispod 12V onda je možda i za nešto (inače je ni za šta).
                Napon na akumulatoru posle 8-10h je 13,21V
                Last edited by VectraBG; 08.03.2014, 21:29.

                Comment

                • VectraBG
                  CBC Član
                  • 13.05.2010
                  • 67
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by expendable View Post
                  7) Napon kada je struja pala na "0" baš i nije neki (nije to napunjeno skroz) ali to su mogućnosti punjača ... nije ni tako loše.
                  Da li da stavim h4 sijalicu na akumulator 1.5-2h da se isprazni malo - pa da ga opet preko noci stavim na punjenje od 10h ili je bolje da ga vratim u kola ovako napunjenog?

                  Ili da ga zamenim potpuno - jer je u garanciji? Tek je kupljen pre 15 dana.
                  Last edited by VectraBG; 08.03.2014, 21:31.

                  Comment

                  • ada
                    CBC Senator XXL
                    • 04.06.2005
                    • 2375
                    • Novi Sad
                    • Svasta nesto

                    #10
                    ja svaki punim dok nepocne da smrdi na stara jaja. i dok ima snage da upali i najslabijega benzinca
                    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #11
                      Uz sve napisano, ja bih dopisao da ne treba dramiti. Iako je bilo jedno kratko i duboko pražnjenje, ali malom strujom,mislim da je taj aku ostao u dobroj formi. Tvoja merenja tokom punjenja pokazuju da si "usuo" struje u njega, a napon koji imaš pokazuje čak da si ga prepunio, ali ništa zato. Mogao si za te pare kupiti i prvoklasan CTEK punjač, koji prepoznaje duboko ispražnjen aku i puni ga kako treba,jedino bi čekao brzu poštu. Istu uređaj preporučujem i gospodinu koji puni aku dok ne počne da smrdi, zna da "digne i dedi", osim ako je šema da gazda plaća nov,a pare od reciklaže idu njemu.Znači, možda ti neće trajati baš 6 godina, (kao meni, pu,pu,pu, da ne čuje zlo,) ali nije veliki razlog za brigu.Pa, majku mu, valjda je Energizer ...
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #12
                        Hvala na dopuni!
                        Naravno da ne treba dramiti (a ja jesam pomalo). Jedno duboko pražnjenje neće toliko uništiti bateriju naročito ne novu (i pogotovu kvalitetnu kao što je Energizer).
                        U principu se slažem da (uzevši da je nov akumulator i da onih "5V" zapravo to i nije*) će se samo skratiti vek za jednu zimu i ništa više. Garanciju će ti teško priznati čak iako NE priznaš svoju krivicu jer će verovatno imati bar 80 ili 90% startne struje (to će premeriti jer je brza metoda) i šlus.

                        * ima više indicija da to nije bio pravi napon (ali sad nemam vremena za to, vratiću se predveče pa ću dodati još par rečenica).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • VectraBG
                          CBC Član
                          • 13.05.2010
                          • 67
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by expendable View Post
                          * ima više indicija da to nije bio pravi napon (ali sad nemam vremena za to, vratiću se predveče pa ću dodati još par rečenica).
                          Sta mislis o blagom praznjenju i punjenju akumulatora van kola ponovo?

                          Comment

                          • VectraBG
                            CBC Član
                            • 13.05.2010
                            • 67
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by comi 1342 View Post
                            Tvoja merenja tokom punjenja pokazuju da si "usuo" struje u njega, a napon koji imaš pokazuje čak da si ga prepunio, ali ništa zato.
                            Proverio sam napon opet. Sada je 13,15V Kako je moguce da se prepuni? Zar nije maksimalan napon akumulatora 12,7V?

                            Comment

                            • comi 1342
                              Moderator
                              • 28.09.2005
                              • 1126
                              • NS
                              • Giulietta ,PUG 106,

                              #15
                              Expandable će bolje znati, koliko je napon ovih ćelija sa kalcijum tehnologijom, za stare olovne mislim da je važilo da su pune na 2,2 V (X6 jednako je napon aku-a). Najpouzdaniji metod za prekid punjenja je bio merenje gustine elektrolita, sada je to uglavnom neizvodljivo. Rizik od oštećenja aku-a je veliki ako se predugo puni, često može doći do krivljenja ploča kada elektrolit krene da kuva. Naročito sa današnjim tankim pločama i manjim razmakom među njima , i "glupim" punjačem, ne sme se zaboraviti isključiti... Bolje ga ne napuniti skroz, nego ostaviti da kuva. Pašće taj napon ispod 13 V, jel prošlo 24 h ?
                              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                              Comment

                              Working...
                              X