Punjenje akumulatora bez odrzavanja?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #16
    "Pašće taj napon ispod 13V" - da, to je izvesno.
    Izmeri posle 24h.
    Potpuno pun akumulator (a "odstajao") treba (mora) da ima 12,6 do 12,9V (tipično i po pravilu 12,7 do 12,8V).
    Radi se o tzv. "naponu otvorenog kola" (merenje direktno bez potrošača). Bez obzira koji tip olovne baterije je u pitanju.
    Više od 13V je samo greška mernog uređaja.
    Nije prepunjen. Napon održavanja je 13,2 do 13,8V. Puni se ... (pošto je bez održavanja i verovatno tzv. "Ca-Ca") sa 14,8V (ili čak i više pa do 15,5V) ako se puni konstantnim naponom.

    Ajd' da malo uporostimo:
    Šta je bilo - nikada nećemo znati. Šta je sad - pojma nemamo (nedovoljno informacija). Kako je akumulator "zaptiven" pa se ne može (ili nije tako lako) meriti gustina elektrolita ... ne vredi ništa dalje da se troši vreme.

    Ajd' i da zaboravimo onih 5V (na osnovu čega ceo onaj prvi post).
    A pre toga da naglasim: jedno puno pražnjenje nije baš za bacanje akumulatora. Starterski ih izdržavaju 10 do 15.
    "Puno" je sve ispod 10V (10,5V). Obzirom da je pražnjeno malom strujom ... sve ispod 11V (10,8V) jer tu je negde akumulator POTPUNO PRAZAN (NULA, Ničevo, zero ...).
    Zona do 8V je nekakva "prelazna" zona, mada napon pada eksponencijalno već od 10(,2)V a zona između 2V i 8V je SIVA zona (2 i 4V "zona sumraka") gde se svašta događa i događa se uglavnom BRZO. Većina inteligentnih punjača ne radi ispod 4V ALI svi otkazuju "poslušnost" ispod 2V (ne vredi ni pokušavati). Dugo je objašnjenje kako i zašto ali na oko 0,3V (po ćeliji) se SIGURNO dešava inverzija polariteta kada je povratiti akumulator slično kao reanimacija (može i ljudi to rade u istraživačke svrhe uglavnom).
    Vaših 5V ne zvuče dobro ali uzmimo da je "5V".

    Kada je akumulator prazan (ispod ... oko ... 10V) NOV može da izdrži i par nedelja a stariji tek nedelju dana pre nego što je za reciklažu (dok sulfatizacija uhvati maha, naravno može se specijalnom opremom i znanjem neki od njih povratiti ali uspešnost zavisi od vremena provedenog u stanju "kome").
    Sve ispod 6,5 (7)V traži i bržu reakciju.

    Dobro je što ste običnim punjačem "povratili" akumulator, što znači da verovatno nije pretpeo "teže" trajne posledice (verovatno).

    I šta sad?

    Pa sad ... ništa.
    Da ga lagano ispraznite strujom 1/20 od kapaciteta u Ah (3A ili manje za 50-60Ah) pa napunite isto takvom strujom, nije loša ideja, ali nemate opremu za to (regulaciju struje i/ili napona na punjaču) pa možda i nije baš pametno (improvizovati). Pražnjenje bi trebalo da bude samo do nekih 11V.

    Napon "otvorenog kola" malo toga (zaista) kazuje pa je sve ovo kao na promaji (možda prozor lupa al' možda i ne).
    Da izmerite (bar) startnu struju? DA, ali to košta ... šta ja znam možda i nije više od "pola radnog sata" (5€) pa bi i vredelo a dati 10e je već mnogo. Šta bi ovim još saznali? Pa koliko se možete uzdati u akumulator po pitanju startovanja. (ali ne i stvarno stanje).
    Nov je akumulator, nećete imati problema do zime a ako preživi prvu preživeće još neku (dve ili tri) SIGURNO ste SKRATILI istom životni vek a koliko to se ne može reći (20 do 80%, izaberi po želji, ovo je više test optimizma nego struke).

    Najvažnije (je) da: akumulator pošteno napunite. Verovatno (što je neverovatno?! i dobar je znak!) već jeste.
    I da ga držite napunjenog (ako duže vreme ne vozite ili vozite samo po gradu proverite napon pa po potrebi dopunite).

    Nije za bacanje a to što ste ga lako dopunili standardnim punjačem bi moglo da znači da ste bliži onih 20% skraćenja veka nego više od toga. Prvu zimu vredi rizikovati a posle kao i svi ... (leti se akumulator uništava a zimi se to samo pokaže ili se dokrajči) ... kupite nov kad ovaj zakaže (po pravilu kada Vam najviše treba i "gde baš sad?!").
    Otprilike ste preleteli preko ležećeg policajca sa 50km/h felna nije otišla trap je prilično o.k. (odokativno) šta je sa amortizerima (ajd' njih ćete još i proveriti) i celim ogibljenjem? Ko će vam to reći? I da li ćete zameniti nešto od toga (što ne može lako da se proveri)? Sličan slučaj.
    Pazi sledeći put! (najbolji savet).

    Sad (lepo) ZABORAVITE slučaj i sve napisano (napisano za druge da im se isto ne dogodi) ... i teraj dalje!
    Last edited by expendable; 09.03.2014, 21:57.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • VectraBG
      CBC Član
      • 13.05.2010
      • 67
      • Beograd

      #17
      Originally posted by expendable View Post
      "Pašće taj napon ispod 13V" - da, to je izvesno.
      Izmeri posle 24h.
      Potpuno pun akumulator (a "odstajao") treba (mora) da ima 12,6 do 12,9V (tipično i po pravilu 12,7 do 12,8V).
      Radi se o tzv. "naponu otvorenog kola" (merenje direktno bez potrošača). Bez obzira koji tip olovne baterije je u pitanju.
      Više od 13V je samo greška mernog uređaja.
      Nije prepunjen. Napon održavanja je 13,2 do 13,8V. Puni se ... (pošto je bez održavanja i verovatno tzv. "Ca-Ca") sa 14,8V (ili čak i više pa do 15,5V) ako se puni konstantnim naponom.
      Hvala na tvom vremenu i detaljnom savetu! Prijatno sam iznenadjen kvalitetom informacija na ovom forumu :-)

      Nakon 24h napon je jos 13,10V Kola pale normalno, sve izgleda u redu. Resio sam i problem sa alternatorom koji je posle promene reglera/cetkica u servisu davao 15,40V. U pitanju je bila rdja na delovima alternatora i posle ciscenja daje 14,7-14,8V

      Hvala i pozdrav svima!

      Comment

      Working...
      X