Da li neko moze da mi kaze za preporucenu jacinu ovog akumulatora za ovaj automobil. Pogledao sam na nekim sajtovima pise 75 Ah 700A , u radnji kada sam pitao kazu da im je neobicno i da proverim jer im izgleda previse jak akumulator za njega. Moze li neko strucniji da proveri , ja trenutno imam jacine 54a 450a star godinu dana i preko leta nema problema sa paljenjem, zimi po nekad ima.
Akumulator za Audi A2
Collapse
X
-
Jašta.
(motor je bitan manje automobil ... mada kod A2 nema bezbroj kombinacija kao kod nekih drugih)
U principu bi benzinac pokrpio neki od cca. 60Ah/540A ... ovo što imaš je i za benzinca malo (ili da je (recimo) "nategnuto").
Za dizel mašinu (npr. 1.4TDI) bi 74Ah/680A trebalo da je o.k.
Ne možeš (baš lako) predimenzionisati akumulator (može merama, pa da ne može da stane), 20% više (kapaciteta ili CCA u A) od fabrike je (skoro) uvek o.k.
Dakle, vidi da se uklapa dimenzijama pa što veći (po kapacitetu i "struji").
Možda ima i u uputstvu vozila (pre je bilo uvek sad kako gde).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Motor je 1.4 16v benzinac, preko leta sve normalno radi, e sad pravi problem zimi, proveren u servisu sve je ok sa akumulatorom, samo sto je ispraznjen ima tu deklarisanu snagu nista nije ostecen... elektrika proverena, alternator radi kako treba,sve ok, malo sam ga napunio voznjom videcemo kako ce dalje, sve mi izgleda da cu morati da ipak zbog zime uzmem jaci
Comment
-
-
Originally posted by milanjovanovic View PostMotor je 1.4 16v benzinac, preko leta sve normalno radi, e sad pravi problem zimi, proveren u servisu sve je ok sa akumulatorom, samo sto je ispraznjen ima tu deklarisanu snagu nista nije ostecen... elektrika proverena, alternator radi kako treba,sve ok, malo sam ga napunio voznjom videcemo kako ce dalje, sve mi izgleda da cu morati da ipak zbog zime uzmem jaciLast edited by ragazzoni; 14.01.2016, 00:36.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Originally posted by ragazzoni View PostDa ne idem dublje u temu, najbitnije pitanje zašto je ispražnjen?? Ili je nešto bilo uključeno, a motor nije radio nije dopunjavao, ili ne dopunjava alternator kako treba ili je akomulator oštećen, pa uprkos tome što ništa od potrošača ne radi, ne drži struju kad ne radi motor. Četvrto nema, veličina akomulatora je bitna za održavanje pogonske gotovosti, rezervu snage koja raste sa povećanjem otpora startovanja što je temperatura niža, količina potrošača je praktično nebitna, jer sve se snabdeva i radi zahvaljujući dopunjavanju alternatora, u radu se akomulator dopuni u normalnim uslovima za par minuta, i posle toga ne služi pogonu uređaja, praktično je OFF. NPR ima vozila i sa dva alternatora od po 100A, a sam akomulator 12v/140Ah. Ovo su ti smernice, pokušaj da odgovoriš pa da ti pomognem. Ja mimam BOSCH BAT 121 tester, koji je pristojna mašina za tu kontrolu, nešto tebi u servisu nisu dobro dijagnostikovali. A akomulator 12v/60Ah, pristojno je , može FIAAM, kao preporuka.kad god nesto ostane ukljuceno , sem ovih svetiljki na plafonu mada se one gase kada se zakljuca auto bile postavljene na 0 neturalni polozaj ili 1 , akumulator , alterantator sve to testirano provereno i sve je to besprekorno, ali serviser pomenuo da treba da stavim jaci akumulator da je ovaj preslab za auto, dao predlog neki od 60a sa oko 600a snage iako u specifikaciji stoji da treba 75a sa 700a snage. Videcu, ko zna mozda je i taj prekidac na plafonu napravio problem mada ja u to neverujem, temperature napolju bile po nekad preko -15 pa mi to kao sumnja da je akumulator ispraznjen.
Last edited by milanjovanovic; 14.01.2016, 03:26.
Comment
-
-
Svi potrošači su isključeni (trebalo bi da budu). Ipak, kako mnogi na forumu (pravilno) kažu, meriti je znati (ostalo je nagađanje pa više iskustva i znanja samo povećava verovatnoću tačnog odgovora). Treba ipak videti koliku struju elektronika vozila "vuče" dok je isti ugašen (npr. alarm ili još neki sistemi, sat ako ništa drugo, makar digitalac). Uvek nešto "radi" osim ako su skinute kleme. Sve preko 50mA je mnogo. Npr. 100mA za 7 dana "izvuče" 16,8Ah pa na temp. od -10 ili -15 akumulator (normalno) neće da upali.
No, moram kratko da napomenem dve-tri stvari (tipičnih zabluda):
1) Dopunjavanje akumulatora na vozilu ... može ako napravite min. 100km van grada (i to donekle). Ako je akumulator bio pun onda će se (koje-kako) i dopuniti za pola sata u gradu, ako je već bio "loš" (skoro prazan) treba više sati da se napuni ... taman od Soluna bi se možda i dopunio.
2) Niske temperature "prazne" akumulator! NE! (od ovoga se svakom pravom el. hem. diže kosa na glavi). Radi se o manjem (el.) hem. potencijalu na nižoj temp. ili najkraće rečeno: ako je akum. bio "pun" na +10 kad bude (opet) +10 biće "pun" kao i pre.
3) Varijacija prethodnog mita je da mraz šteti akumul. što je najgora zabluda od svih (upravo je obratno). Ona samo "pokaže" koliko je loš (ili sistem koji ga dopunjava). Niske temp. su loše i ako je akum. (dobrano) ispražnjen pa može doći i do zaleđivanja elektrolita (pa isti mora na reciklažu).
Na kraju: ako je "specifikacija" 75Ah (700A) onda je svakako akum. nedovoljnog kapaciteta. Ipak, čisto (po)sumnjam da je to slučaj kod 1.4 benzinca.
Verovatno je specifikacija za (neki) dizel motor. 75Ah može da se korisit i za manje traktore (IMT 5xx seriju), nije baš idealno ali će da upali motor i u sred zime.
Mnogi (makar privremeno, dok ne kupe veći (bar 88Ah ili 97(100)) koriste akum. iz (dizel) automobila (čak i 66Ah) i to odrađuje posao (neko vreme).
Moderni benzinci "pale na pogled" (što bi rekao moj prijatelj Miša, citirajući jednog majstora iz njegovog grada), tako da sigurno nije do kapaciteta ("startne struje"), sve će isto biti i sa većim (kad se isprazni).
Prvo i osnovno, moraš dopuniti taj akumulator valjano i videti da li ima nekih "parazitnih" struja koje ga prazne kad se automobil ne koristi. (posle sve ostalo)Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Tačno tako, dopuni ga pa stavi u upotrebu. Vidi dal pravi problem. Ne pitah te koliko je star akomulator? Ja ti nudim besplatno testiranje testerom, dogovorićemo se to je par minuta a i ja sam stalno u Bg
I još nešto, drago mi je da se ljudi koji imaju problem određene vrste vezane za auto obrate na ovom mestu, a izuzetno zadovoljstvo mi je kad slušaju uputstva i preporuke ljudi sa izuzetnim iskustvom i znanjem iz ove oblasti. Ovaj forum je da ne preteram svakako najjači, Dora je iskristalisao saradnike i nedvosmisleno napravio dobar tim za pomoć i diskusiju. Ko ume da iskoristi na pravi način, njemu zadovoljstvo i rešenje problema.Last edited by ragazzoni; 14.01.2016, 23:06.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Baš tako!
(amin)Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
Comment