Novi akumulatori sa starom generacijom alternatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Novi akumulatori sa starom generacijom alternatora

    Vrlo cest problem ljudi je garancija na akumulator zbog slabog napona punjenja alternatorra. Ljudi u servisu su u pravu za par meseci novi akumulator se osteti ako se puni sa naponom manjim od 14 V. Oni te posalju kod majstora a majstor kaze da taj tip alterntora toliko puni i da je sve u redu. A ipak nije u redu. Akumulatori ipak vise traju na novim vozilima koja imaju punjenje 14.5V napona.
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #2
    Majstori savetuju zamenu reglera sto jeste najbolje resenje ako moze da se nadje adekvatan za odredjeni tip alternatora. Problem je sto ti regleri opet pune oko 14v pa i manje pod optrecenjem. A sam kvalitet tih jeftinih reglera je ocjan pa cesto znaju da prepnjavaju akumulator.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Malo sam se pozabavio ovom temom i proucavao rad reglera! Regler uzima masu direktno sa kucista alternatora. Plus uzima preko pobudnih dioda. To je tako uradjeno da nebi slao struju na rotor i kad je motor ugasen pokusavajuci da proizvodi struju. Struja pobudnih dioda je mala a struja koju salje na rotor je reda 3-5A sto je dosta mala struja ali dovoljna da namagnetise rotor. Taj plus sa pobudnih dioda je najcesce povezan buksnom na ragler. Ta struja je jedina koju regler vidi i na osnovu nje salje struju preko cetkica na rotor alternatora odrzavajuci tako napon koji mu je konstruktor zadao. Palo mi je ideja da slazem regler da je napon nizi nego sto jeste. Idealna je bila dioda kroz koju pri polasku struje kroz nju napon pada za 0.6V. Naravno treba naci diodu koja ima propustnu moc od najmanje 3A. ovezao sam diodu ispred reglera i napon je skocio za 0.6V. Kod mene na autu je napon punjenja sa ukljucanim potrosacima bio 13.6V. Zato sam redno vezao dve diode i probao napon punjenja.14.48 sa potrosacima a bez potrosaca je na leru 14.75 a cim se doda gas padne na 14.6V. Isyi pad sa povecanjem obrtaja se desavao i pe ugradnje dioda. Akumulator je star godinu ipo al sam ga dobio na poklon pa nema garanciju. Svo vreme je punjen niskim naponom i sad je njegov napon ujutru 11.9V sto bi trebalo da je prazan akumulator al on nije prazan. Vergla mlitavo i kao da ce jedva da upali. Namerno mu iskljucim plin da ne moze da upali i verglam po 10 s bez problema istim intenzitetom. Sve ovo mi se desavalo sa vim akumulatoima koje sam imao do sad tako da znam da je alternator problem.Sada kad upalim svetla oseti se ogromna razlika u jacini svetla pre i posle paljenja auta. Nus pojava ugradnje dioda je da se sada lampica za punjenje gasi tek na 2600 obrtaja a ranije se gasila vec na 1500 obrtaja.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Da napomenem da su celije akumulatora vidno oblozene belom skramom sto znaci da je sulfatizovao sta god to znacilo. Verovatno da bi mogo da se vrati u zivot nekim punjacem za tu namenu.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Nus pojava ugradnje dioda je da se sada lampica za punjenje gasi tek na 2600 obrtaja a ranije se gasila vec na 1500 obrtaja.
          Kako ovo misliš, kako se lampica gasi(la) na 1500 obrtaja?
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Prvo paljenje lampica upaljena sve dok se ne doda gas do tih obrtaja i onda se lampica ugasi i pubi i na leru bez problema. Francuski alternator mislim da je valeo iz 1983 god.
            Last edited by b_samardzic; 03.10.2016, 08:29.

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #7
              Verovatno si prikrpio problem, ali od tog akumulatora nema ništa. Nemoj čekati zimu sa njim, neće je preživeti (celu).
              Sada bi trebalo da bude bolje punjenje tako da ćeš sa sledećim (verovatno) imati više sreće (duži životni vek).
              Problem često nastaje i kad se na 14,4V prikači AGM ili još gore Ca-Ca (ali pravi), koji traže 14,8V. Onda je akumulator uvek "na pola" dopunjen (bilo je o tome u temi o izboru akumulatora pa da ne ponavljam).
              Na kraju najvažnije: kupi akumulator stare generacije (sa čepovima gde se doliva destilovana voda)!! (i dolivaj povremeno, uz povremeno dopunjavanje van vozila)
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Originally posted by b_samardzic View Post
                Prvo paljenje lampica upaljena sve dok se ne doda gas do tih obrtaja i onda se lampica ugasi i pubi i na leru bez problema. Francuski alternator mislim da je valeo iz 1983 god.

                U moje vreme su bile diname umesto alternatora sa klasničnim reglerom na magnet i solenoide. I ta čudesa su punila (gasila lampicu) malo iznad lera i to ako je ler bio nizak. Dolaskom alternatora taj prag se snizio bar kako su meni rekli na 300-400 obrtaja.
                Možda ja nisam u pravu ali taj tvoj niš' ne valja...
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  Da bre, mora dugasi cim se startuje motor.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #10
                    Verovatno da uz novi akum. treba i novi alternator, ovo je samo dobro prikrpljeno.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • veselinovic
                      CBC Član
                      • 13.11.2010
                      • 83
                      • RS

                      #11
                      Kod nekih automobila umjesto sijalice za kontrolu punjenja je postavljena LED dioda ( recimo golf 2).
                      Pobuda alternatora u prvom momentu ide samo preko lampice za kontrolu i ona je dovoljna da pokrene proces.
                      Onda tri diode u laternatoru uzimaju na sebe proces napajanja rotora.
                      E kod onih prvopomenutih automobila je struja kroz LED nedovoljna da alternator krene na malom broju okretaja i mora se cekati veci broj okretaja.

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #12
                        Verovatno.
                        Ovo ne znam.
                        Ipak, bitnije od "gašenja sijalice (LED)" je da li alternator (zaista) dopunjava akumulator i na manjim obrtajima (leru) (posebno merenje napona/struje).
                        Indikator je jedno a pravo stanje može biti drugačije. Ne valja ako se ne gasi a zaista ne treba da se gasi (inače je stvar navike, a reaguje se ako se ne gasi i na većim obrtajima).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Originally posted by veselinovic View Post
                          Kod nekih automobila umjesto sijalice za kontrolu punjenja je postavljena LED dioda ( recimo golf 2).
                          Pobuda alternatora u prvom momentu ide samo preko lampice za kontrolu i ona je dovoljna da pokrene proces.
                          Onda tri diode u laternatoru uzimaju na sebe proces napajanja rotora.
                          E kod onih prvopomenutih automobila je struja kroz LED nedovoljna da alternator krene na malom broju okretaja i mora se cekati veci broj okretaja.
                          Znam kako funkcionise pobuda i postavljankem rezistora paralelno sa led lampicom bi smanjio broj obrtaja na konima pocinje punjenje al mi je to nebitno i ne smeta mi.
                          Juce sam iso sa pasatom na poso i koristio ga po terenu gde je auto 8 sati vozen po selima sa najmanje 200 gasenja i paljenja. Kuci sam doso oko 15h i ugasio ga. Posle tri sata krenuo do drugara da radimo nesto i pre paljenja auta akumulator pokazuje napon od 12.6V. Sad krecem na poso i izmericu napon nakon14h a napolju je bilo 6°©.

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #14
                            Jutros u 10 sati nakon stajanja od 14 sati napon akumulatora 12.45V.
                            Nisam se nadao tome ispada da je akumulator na 30% kapaciteta.
                            Meni nije jasna jedna stvar kako je akumulator sa naponom od 11.8v bez opterecenja mogao da vergla do sutra a po teoriji bi trebalo da je mrtav skroz. Jedino sto mi je kasetofon bio neupotrebljiv stalno je prekidao ton gasio se. Svetla su sada neuporedivo jaca.

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #15
                              Napon akumulatora sam merio nekoliko puta i uvek pokazuje 12.4-12.45v naravno nakon 15 sati bez voznje akumulatora. Pali normalno i vergla lepo.

                              Comment

                              Working...
                              X