Problemi sa elektroinstalacijom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maximus10
    CBC Član
    • 01.09.2016
    • 22
    • Beograd
    • audi a4

    Problemi sa elektroinstalacijom

    Uzeo sam posle neki skorasnjih problema kada sam sumnjao na akumulator koji je bio nov da provaram sistem na autu, da li puni, da li vuce struju i izgleda da imam oba problema, postoji mnogo tutorijala na netu i volim da se zanimam sa tim, naravno znam da odlazak kod profesionalaca ne moze nista da zameni, ali volim da uradim barem ono osnovno sto mogu sam.

    Prilikom merenja akumulatora pre paljenja pokazivao je 12.95v(takvog su mi ga vratili iz servisa gde su rekli da je 100% ispravan)
    Prikacio sam unimer da izmerim pada napona pri startovanju i napon punjenja - pri startu nije padao ispod 11v, a prilikom rada auta(prvo paljenje radio na 1200 obrtaja) napon punjenja je iznosio neki 14.6v.Da li prepunjava akumulator posto sam negde nalazio granicu do 14.4v, a negde do 14.7v da je maksimalan napon punjenja?Da li sam trebao da izmerim napon kad spusti obrtaje?
    Potom sam se u auto, provozao(Audi A4 1.8 nije turbo 96.) nekih skoro 8km, vratim se, ugasim auto i izmerim napon na akumulatora 13.5v?:unsure:

    Druga stavka je parazitska struja, cak oko 6A s tim da se desava da se u toku merenja pali levi migavac koji je iskljucen?
    Sad ici cu svakako kod elektricara, ali me zanima ako moze neko da baci malo svetla na ovu problematiku.
    Last edited by Maximus10; 11.02.2017, 16:38.
  • rmarko
    CBC Član
    • 13.03.2012
    • 36
    • Ruma

    #2
    Kod mene kad sam merio prosle nedelje kad je bilo hladnije napon pri startu je bio 14.8V i to je normalno dok je hladan auto, napon je postepeno opadao.
    pre starta je bilo 12.5 za vreme verglanja je palo na nekih 10.5 V mada se to unimerom bas nemoze izmeriti. trebao bih osciloskop

    ono kad ugasis auto je normalno da pokazuje 13.5 ali to postepeno opada i tek sutradan mozes izmeriti pravi napon na akumulatoru.
    6A je mnogo neka normala je kazu do 50mA ali noviji automobili imaju razne module koji znaju jos neko vreme da vuku neku struju neki i do sat vremena posle gasenja.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Napon punjenja za novije tipove akumulatora treba da je 14,8V (maksimalno). 14,4V je za one sa čepovima (floaded).
      To nije problem.
      13,5V kao što je rmarko već rekao je normalno (odmah posle vožnje) to je zbog polarizacije ...

      http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.rs/2014/02/nekoliko-pravih-testova-raznih_27.html


      (vidi kod pitanja i odgovora a ne sam tekst), Steva sam ja, a Miša je već no. 1 u praktičnom smislu za akumulatore (razne, i Li).

      rmarko je takođe dobro rekao da je moguće da postoje sistemi koji neko vreme "vuku" veliku jačinu struje (dakle snage više desetina VA) neko vreme (ograničeno).
      Eto i do sat vremena (trebalo bi manje, ali sve je moguće).
      Zato proveri ti oba (napon i struju) kad prenoći (min. 8h idealno 24h) pa onda se može nešto zaključiti.
      Tih 6A je previše za akumulator (do pola sata i nekako).
      Da, posetiti električara je dobra ideja. (no pre toga bi mogao da izmeriš vrednosti čisto da znaš koliko je ozbiljno).
      Očigledno da je pre do instalacije nego akumulatora ...
      Btw. zavisno od kvaliteta unimera, moguće su greške u merenju (±1,5% za obične, ispod 1% su već visokog kvaliteta, npr. idealna klasa tačnosti 0,3% ali su oni preko 100€).
      Last edited by expendable; 11.02.2017, 22:03.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • Maximus10
        CBC Član
        • 01.09.2016
        • 22
        • Beograd
        • audi a4

        #4
        Hvala na odgovorima, samo da kazem da sam merenja radio pre danasnje voznje, vec je bio u mirovanju nekih 24h.
        Ono sto me buni najvise i sto moze mozda da ukaze gde je problem je sto su mi se palili levi migavci kada sam merio amperazu, skinuo sam negativnu klemu sa akumulatora i onda sam pozitivnu pipalicu od unimera stavio na negativnu klemu, a negativnu pipalicu na negativni pol od akumulatora.Tu sam dobio tih 6A i paljenje levog zmigavca.Naravno priliko merenja auto nije bio upaljen, prethodno je stajao priblizno 24h.
        Last edited by Maximus10; 11.02.2017, 22:51.

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #5
          Aha ... dobro.
          Više je bitno da odstoji 24h kod merenja napona otvorenog kola (jer je u početku napon veći, ćelije su polarizovane (na nadnaponu) jer se difuzioni procesi nisu završili, kod akumulatora jako izrađeno jer je aktivna materija u obliku paste).

          E sad, da li je tih 6A bilo kod "proboja" (levi migavac) ili ne, čak je i manje bitno ... uglavnom, negde "probija na masu" pa ti auto električar ne gine (što pre to bolje). Naravno, pri ovakvom merenju* više od 0,1A (0,05 strogo gledavši, ali ako postoji alarm može biti i do 0,1) je svakako loš rezultat.
          Očigledno da postoji neki problem sa elektroinstalacijom koji je i doveo do (ipak) neuobičajeno brzog pražnjenja novog akumulatora.

          * samo pri isključenim potrošačima ili će već upaljena svetla "spaliti" većinu običnih unimera (više od 10A)
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • Maximus10
            CBC Član
            • 01.09.2016
            • 22
            • Beograd
            • audi a4

            #6
            skinuo sam danas minus klemu dok ga ne oteram do elektricara u ponedeljak

            Comment

            • rmarko
              CBC Član
              • 13.03.2012
              • 36
              • Ruma

              #7
              Ono do sat vremena da nekim modulima treba da bih otisli u sleep. nisam imao prilike da merim ali sam cuo od nekih dobrih majstora.

              Comment

              Working...
              X