Originally posted by brick
Pomoc oko povezivanja ...
Collapse
X
-
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
-
-
ne moze tako, i te fabricke treba da napajas strujom sa istoga (zajednickog) releja.
inace ce nastati debalans sistema, teci ce razlicite struje unutrasnjih i spoljasnih dugih, bice razliciti naponi u insitalaciji i ko zna jos kakvi sve problemi (usled tranzijenata) mogu nastati.
ili uradi kako treba (na slici su samo 2 spojena ispravno), ili ostavi ovako kako je fabricko.
ja ne bih nikako isao na polovicno i nesigurno resenje, ipak se radi o povelikim radnim strujama i teskim uslovima rada ispod haube.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick, ako sam te dobro skapirao, evo seme
kapiram da su ova dva velika vec negde spojena preko nekog releja, dal u blenderu(ako tamo ima?) ili negde drugo.
Nego me interesuje jos nesto, ako ova gore sema valja, dal je dozvoljeno da spojim masu od gl. fara sa 85 od releja???
Ako te nisam dobro skapirao ondapa ako ti ne bude tesko da postavis semu kako bi trebalo da stoji
Sve je spremno samo se jos ceka konacna odlukajer vec ako radim da uradim kako treba.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
Originally posted by darko-siceDruze uzmi ti lepo jos jedan rele pa ga stavi na duga i ovaj drugi na unutrasnje i gotovo...inace ovako ce da se zbunis jos vise
POZZZZ
gde da stavim taj relej za duga, zar vec nema relej za duga na samim kolima, i ako bi ga stavljao gde se on stavlja, na samu plocu sa osiguracima ili negde kod motora,
i jos me interesuje kako dva releja pomazu jednom releju? Znaci koja je svrha stavljati relej posle releja, kako to ovaj drugi pomaze prvom???Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
krenulo je u neizvesnom pravcu, ajmo na drugi nacin.
prvo proveri da li imas relej za duga svetla (sada) fabricki ili nemas.
to zavisi od modela i godista Golfa.
prekidac na volanu za duga svetla nikada nema u sebi relej, to je najobicniji mehanicki kontaktor.
ako imas relej tada po pravilu imas vec i izvedenu instalaciju za njegovu upotrebu, tj imas sve zice i sve je vec povezano i samo spojis ta dva dodatna duga svetla odnosno unutrasnje sijalice.
ako nemas relej, potrebno je da ugradis JEDAN koji ce biti zajednicki za sva 4 fara odnosno 4 sijalice.
taj jedan mozes da ugradis u kutiju osiguraca na predvidjeno mesto (ako ga nema fabricki mesto je blanko, prazno) ili negde ispod haube u blizini aku i tada sa svojim dodatnim posebnim osiguracem i podnozjem za osigurac.
pricam samo o +12V. masa /mase se povezuju zasbeno za svaku stranu na najblizi razdelnik mase (negde na potkrilu obicno postoji vec fabricki).
ono sto trebas da dobijes je da struja tece uvek od aku ka sijalicama (svim) a nikako da struja pocne da tece od sijalica ka kontakt bravi a preko poluge za duga svetla (usled razlike odnosno pada napona).
zato, samo jedan relej odnosno jedno prekidacko mesto.
mozes da stavis i dupli relej, jedan ulaz (30) i 2 izlaza (87 i 87a) koji se obicno stavlja za vece struje prekidanja ali ne mora.
kada vec pravis novu instalaciju racunaj i na malo rezerve, recimo da odlucis da (mozda) stavis i sijalicu od 100W a tada ce struja biti oko 35+A za 4 sijalice sto ej vec vrlo ozbiljno i zahteva jako male prelazne otpore da ne dodje do pregrevanja instalacije.
tj, stavljas zice preseka 6mm2 ili eventualno 4mm2 kao minimum i gledas da budu sto krace na relaciji aku-osigruac-relej-sijalica.
pobudna zica/struja sa kontaktora za duga svetla nije kriticen duzine niti preseka, moze tada i 1mm2 da potpuno zadovolji.
dakle, redosled bi bio prvo da se utvrdi koji je auto u pitanju sto se tice instalacije i da li vec ima (fabricki) relej i instalaciju ili nema.
sledeci korak zavisi od toga...za nastavak projekta.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Najlakse ti je kao laiku da upalis svetla i onda lepo vadis jedan po jedan rele sa osiguracke kutije i videces ako se na nekom ugase svetla e onda ti je on za to...pazi samo imas tu i za kontakt pa da te nepredje....mislim objasnjenje je malo prosto i glupo ali ti ces tako najlakse resiti problem jer ovako cemo otici u nedogled....
POZZZZZ
Comment
-
-
Sto je najgore skidao sam sve releje i svetla i dalje rade, sto znaci da nema relej, ali sam uporedio ovaj relej koji imam, i takve rupe na ploci imaju, e sada, da li je to za to, ali kada stavim sliku ploce bice lakse da se kaze.Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
ako si na predvidjenom mestu za relej dugih svetla u kutiji osiguraca pogledao i/ili izvadio relej a duga i dalje rade to sigurno ukazuje da je tvoj model Golfa uradjen bez releja i bez instalacije za dodatna duga u fabrickoj standardnoj opremi.
(kod nekih modela 85tog godista VW je jos imao politiku da se doplacuje elektro instalacija u pogledu svetala kao dodatna oprema, odnosno extra se placalo za komplet svetlosnu instalaciju- bila stavka u cenovniku).
tek od 87 svi modeli Golfa imaju kompletnu instalaciju za svetla kao standardnu serijsku opremu za koju vise nije potrebno doplacivati.
sve vise mislim da ces morati da napravis novu instalaciju za svetla, kako za sada izgleda iz opisa stanja.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
Pa koliko kapiram, ako ima mesto ostavljeno za relej, onda treba ubaciti isti(jaci), i spojiti ga sa osiguracem koji je za duga svetla
onda provuces zice od ostavljenog mesta za relej sve do samih farova pa
i onda cu moci bez neke velike gimnastike da ubacim jos ova dva mala fara
da, mislim na model (serijsku opremu) C, CL, GL ili GT ako je proziveden u Nemackoj ili za euro trziste.
ako je sa nekog drugog trzista (recimo CH modeli su prilicno razliciti, sa bogatijom opremom gneralno, recimo GTX) ili GX/LX ili tadasnji domaci JX ko zna sta ima ugradjeno fabricki a sta je opcija uz doplatu tada bilo.
ne vidim sa slike koji je model, generalno GL i GT su imali serijski vise ugradjeno.
odavno sam bilo sta radio oko Golfa, ne mogu na pogled da odredim koje je predvidjeno mesto za relej dugog svetla. imas li na poklopcu kutije osiguraca sta je povezano fabricki ?
ima 2 varijante- imao je fabricki relej i sve zice pa je neko izvadio (da li? ) relej a zice ostale.
tada je prosto, samo ubacis relej i sve odmah proradi.
nije imao fabricki niti relej niti zicanu instalaciju za isti- sve moras sada da nanovo izvedes odnosno postavis i zice i relej i povezes onako kako si nacrtao na onoj shemi.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment