Service indicator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Red Beast
    CBC Veteran
    • 18.06.2005
    • 102
    • NBGD/45 Garaza: Nissan Patrol Y60 Custom, Lada Niva Custom, Nissan X-Trail 2.2, BMW E30*B27

    Service indicator

    Zna li neko foru kako resetovati "service inicator" na Bembari 318iS '97-mo godiste.
    (tipa kao kod VW, kljuc u bravu par dugmuca i to ..)


    ili mora da se radi u servisu ???




    [edit on 13,55h]
    evo nasao sam nesto sad samo da se proveri dal fercera

    BMW Service indicator lights FAQ
  • darko-sice
    CBC Senator
    • 01.11.2005
    • 200
    • Aleksinac

    #2
    Daj kontakt....prespoji pin 7 prema masi 4-5 sekunde i to je to....
    POZDRAV

    Comment

    • Red Beast
      CBC Veteran
      • 18.06.2005
      • 102
      • NBGD/45 Garaza: Nissan Patrol Y60 Custom, Lada Niva Custom, Nissan X-Trail 2.2, BMW E30*B27

      #3
      NE VREDI

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Ne vredi zato shto je princip opisan u onom DIY postupku na liku koji si naveo "zastareo", odnosno odnosi se na starije verzije BMW-a sa OBD verzijom 1 (OBD I) odnosno "sholjom" sa 15 pinova (konektora).

        Auto koji si naveo (318iS, 1997 god.) je sa OBD II verzijom, odnosno sa "sholjom" sa 20 pinova/konektora, a ne 15. Na sledecem linku imash objashnjenja za oba sluchaja, odnosno kako se "Service indicator" resetuje za sluchaj sa 15, odnosno 20 pinova (za ovaj drugo sluchaj pogledaj pri kraju stranice).

        http://www.unofficialbmw.com/e36/electr ... ights.html

        U svakom sluchaju budi oprezan, tim "premoshcavanjem" mozhesh zaista da iskljuchish "Service indicator" i "Inspection indicator" upozorenja, ali ako pogreshish sa pinom mozhe ti se desiti da "iskljuchish" i neshta shto nisi planirao...
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Najveca glupost ikad napravljena na BMW-u su ti tupavi indikatori. Potpuno su beskorisni i nervirajuci. Pritome nema BMW vlasnika koji bar jednom nije platio nekom serviseru sa "kompjuterom" da mu pogasi svetla... Uzas!
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Pa sad, ne bih se bash slozhio da su ti indikatori toliko "tupava" stvar. Mada sam ranije mislio isto, predomislio sam se kad sam saznao da oni zaista pomazhu u smislu da je ceo princip "inteligentan" i ne radi se samo o obichnom odbrojavanju kilometara do sledece zamene, vec se registruje veliki broj podataka, od toga koliki je broj kratkih relacija, kolika je uchestalost hladnih startova, frekvencija rada motora u vishim obrtajima itd itd Na osnovu svih tih podataka ecu putem indikatora obaveshtava vozacha koliko je ulje u motoru "razbijeno" i koliko je, obzirom na uslove rada od zamene josh sposobno da vrshi svoju funkciju. To znachi da je ceo sistem veoma pouzdan i da se na isti mozhe ozbiljno rachunati i da je indikovana informacija o stanju ulja u motoru sa visokim stepenom pouzdanosti. Postavio sam pitanje u vezi toga na forumu, odgovori "proverenih" forumasha su ishli u istom pravcu...

            Moje lichno iskustvo je u skladu sa opisanim - shto vizhe hladnih startova, gradskih (kratkih) relacija i uchestalija "divljanja" utoliko brzhe ecu "odbrojava" one zelene lampice i brzhe stizhe do zhute, upozoravajuce. Ja se ipak pridrzhavam neke ustaljene prakse pa ulje menjam shodno prevezenim km (chak i ako su ostale josh jedna ili dve zelene sijalice), ali je lepo imati jedan takav "sistem obaveshtavanja". Mislim da se na isti u potpunosti mozhe osloniti, ali ja ipak uzimam u obzir i neke stvari koje ecu ne mozhe, "skraceni" interval zamene ulja mi je oduvek bio praksa =]

            E sad, to u vezi resetovanja - nije BMW napravio taj sistem sa namerom da vlasnici resetuju indikator zhicama i shnalama, tako da sa stanovishta "shtap i kanap" zaista ne deluje kao najbolje reshenje. Ali to je vec problem nachina na koji se auto odrzhava u ovdashnjim prilikama, a ne problem sa sistemom za indikaciju. Ko bi da ipak to radi u domacoj radinosti treba da nabavi onaj "tool" za resetovanje Service i Inspection upozorenja i reshen problem. Inache, sistem indikatora sam po sebi zaista funkcionishe i sa velikom preciznoshcu daje informaciju o stanju motornog ulja, i gledano iz te perspektive je apsolutno svrsishodan i koristan.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              A kako sistem moze da zna stanje o "razbijenosti" ulja, ako sipamo fals Optimu a treba npr. Mobil??? Ili se to sve odnosi na ulja koja se fabricki sipaju u auto???
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #8
                Kod vecine stariijh BMW-a serije 3 i 5 u pitanju je glupi tajmer, povezan sa baterijom u kontorlnoj tabli koja vremenom popusti pa se service indikatori pale nasumice.

                Lek je promena baterija u tabli sto je zahvat za malo iskusnije Uradi sam varijante ili za servis....

                Znaci nema nikakve analize ulja i CIA tehnologije. Jednostavno kod E34 spojis 7 i 19 (19 je masa) i zavisno koliko drzis posle kontakta resetuje se ili service ili oil service indikator. Slicno je i sa ostalim modelima. Puno bolje bi bilo da su stavili indikator nivoa ulja u kabini kao sto ima vecina citroena i peugeota...

                Na novijim citroenima i pugovima resetuje se tako sto se pre davanja kontakta stisne dugme za reset km sata i drzi posle kontakta 10 sec. Takav nacij ne i BMW trebalo da uradi i da na taj nacin spase vlasnike velikog drpanja po servisima...

                Service tool koji mozes da narucis na netu i kosta od 10 do 100E nije nista vise od kratkospojnika sa tajmerom. Znaci pritisnes oil service a on ukljuci kratak spoj pina 7 i 19 i to u trajanju od 10sec slicno i sa service indikatorom.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  A kako sistem moze da zna stanje o "razbijenosti" ulja, ako sipamo fals Optimu a treba npr. Mobil???
                  Sistem je podeshen da radi sa pretpostavkom da je u karteru fabrichki propisano ulje za dati motor, i njegovo stanje procenjuje od zamene (reseta). Naravno da sistem ne mozhe da ispituje ulje u "real time" modu i vrshi laboratorijska ispitivanja kvaliteta i sastava. Sa te strane nije u pitanju nikakva "rocket science" i sl.
                  Medjutim, sa resetovanim indikatorom i zamenjenim uljem, sistem prati odredjene parametre koji bitnije utichu na brzo razbijanje i ubrzan gubitak viskoznosti, i obzirom na fabrichki uchitane parametre (dobijene na osnovu ispitivanja propisanog ulja u datom motoru i njegovog ponashanja pod opisanim uslovima) procenjuje koliko je ulje izgubilo od pochetnih osobina i shodno tome upozorava na servis. Sve opisano u Bentley Publishers user manual-u za E36 konkretno, a i potvrdjeno lichnim iskustvom. Iz te perspektive jeste donekle "inteligentan" sistem, bio bi neupotebljiv i glup kad bi samo "brojio" km do servisa, ali obzirom na opisano on mnogo realnije daje informaciju o ulju i stoga jeste svrsishodan i napredan, narochito bio za svoje vreme.

                  Ne kazhem da ne mozhe da se zhivi bez njega, vec sam napisao da ja ionako praktikujem skracene intervale zamene, ali mislim da je preterano reci da je sistem bespotreban i glup...

                  @ Srdjan: to sa falsh Optimom - pominjao sam "shtap i kanap" princip... Redovni servisni intervali se u normalnom svetu obavljaju u servisima, koji i resetuju sistem indikatora ali ne zhicama i zhnalama, vec za to napravljenim "alatkama" (ili softverski, WSE). Ogromna vecina vlasnika tamo nikad i ne sazna GDE je taj konektor, a kamoli da krene da "bode" zhicama po njemu... Ponovljam, to je vec problem sa odrzhavanjem vozila na ovim prostorima, ne problem sa sistemom za indikaciju.

                  Znaci nema nikakve analize ulja i CIA tehnologije.
                  Nema djukicu nikakve analize vec procene u kakvom je stanju ulje u motoru obzirom na uchestalost kratkih relacija, broj hladnih startova, radnu temperaturu... Zaista ne znam za E34 i ostale serije, ali moje lichno iskustvo je da sa povecanim brojem kratkih relacija, puno hladnih startova i sl. "tempo" po kojem sistem "odbrojava" one zelene diode je mnogo brzhi (gledano po predjenoj km) nego kad auto vozim pretezhno na "otvorenom", duge ture, autoput i sl.
                  Konkretno: prvom prilikom kad sam uzeo auto, odradio sam servis (naravno resetovan indikator), "izbrojao" je 4 zelene diode za manje od 8 k km (znash ono, uzeo "nov" auto, chesta vozikanja i cimanja po gradu na pochetku da se samozadovoljim a malo se i "divljalo"... ). Kad me proshla euforija, odnosno nakon drugog "malog" servisa sam vozio 7,5 k km kad sam otishao na zamenu ulja (pred zimu), ali je indikator u tom periodu (faktichki za istu predjenu km) bio "skinuo" samo dve zelene sijalice. Obzirom da sam u tom periodu uglavnom vozio duzhe ture (put na odmor, km-bg nekoliko puta...), sistem je "ukapirao" kako je auto vozhen posle prve i druge zamene ulja, i shodno uslovima rada kojima je ulje bilo izlozheno odredjivao brzinu kojom je "odbrojavao" do sledece zamene. Shto se mene tiche, dovoljno pouzdano i poverljivo, nishta "revolucionarno" ali praktichno i svrsishodno, ako nishta drugo a ono da podseca mnogobrojne "zaboravne" da se ponekad zahebu i "prezhale" nekoliko litara ulja...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Technical details of the service reminder lights:

                    Mileage is estimated based on the following formula:

                    e= a(1+t+r)

                    * e=Estimated mileage
                    * a=Actual mileage traveled
                    * t=1 if engine temperature is below operating temperature, else t=0
                    * r=.5 if engine is above 4500 RPM, else r=0


                    Example: If you traveled 5 miles with a cold engine running at 5000 RPM, the SII computer would actually "estimate" 12.5 miles traveled:

                    Solving for e:

                    * a=5 (the actual miles traveled)
                    * t=1 (because the engine was cold)
                    * r=.5 (the engine was exceeding 4500 RPM)

                    e=5 X (1+1+.5)=12.5 estimated miles (from a trip of only 5 miles)

                    Vidi ovo vazi samo za novije BMW-e pod uslovom da su im baterija OK. Ako od starosti ili losih akumulatora, dugog stajanja baterije propadnu onda nema racunanja.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11


                      Bash lepo shto si ovo okachio, sada je situacija mnogo jasnija i potvrdjuje teoriju. Dakle, iz odnosa:

                      e= a(1+t+r)

                      se jasno zakljuchuje da:

                      1. Shto je vishe hladnih startova - kratkih relacija - nezagrejanog motora/ulja - utoliko je faktor t=1 (engine temperature is below operating) uchestaliji, odnosno ulje se u takvim uslovima vozhnje brzhe razbija i gubi karakteristike, pa ce procenjena kilometrazha (e) da bude veca od realne, odnosno sistem indikatora ce brzhe da "odbrojava" do upozorenja.

                      2. Shto je vishe "divljanja" u visokim obrtajima (r=.5 if engine is above 4500 RPM) procenjena kilometrazha (e) ce opet biti visha od realne, odnosno opet sistem ranije upozorava na zamenu ulja.

                      Dakle, uz cheste hladne startove, kratke relacije (nezagrejan motor) i poneko divljanje sistem skoro dva puta brzhe "odbrojava" do sledece zamene, shto apsolutno odgovara bar mom praktichnom, lichnom iskustvu, vec ranije opisanom:

                      ..."izbrojao" je 4 zelene diode za manje od 8 k km (znash ono, uzeo "nov" auto, chesta vozikanja i cimanja po gradu na pochetku da se samozadovoljim a malo se i "divljalo"... ).

                      ...Kad me proshla euforija, odnosno nakon drugog "malog" servisa sam vozio 7,5 k km kad sam otishao na zamenu ulja (pred zimu), ali je indikator u tom periodu (faktichki za istu predjenu km) bio "skinuo" samo dve zelene sijalice
                      Mislim da je ovim "misterija" reshena...

                      Ako od starosti ili losih akumulatora, dugog stajanja baterije propadnu onda nema racunanja
                      Od starosti ili losheg akumulatora nema ni vozhnje

                      ovo vazi samo za novije BMW-e
                      Ne znam za koje konkretno "novije" modele ovo vazhi (na papiru), ali sam opisao kako u praksi sistem funkcionishe bar u mom sluchaju, chak i pre nego si okachio ovu "formulu" tako da nisam mogao da na osnovu nje "sklapam" prichu. Sem toga, ne mislim da su ovu "revolucionarnu" formulu skontali tek 2005. godine, istu ili neku u 90% slichnom obliku su primenjivali i kod starijih modela, odnodno morao je da postoji neki algoritam koji je upravljao sistemom indikatora.

                      U svakom sluchaju stvarno nije ni bitno, nego da mi

                      Na osnovu lichnog iskustva ti imash svoje (negativno) mishljenje o tome, ja imam pozitivno mozhda najvishe iz razloga shto mi ta baterija u kontrolnoj tabli josh uvek nije "crkla"...

                      ...A ka' ce - ne znamo...
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Znamo znamo meni je crkla kad je imao 10god. Kod tebe ce trajati nesto duze jer je meni auto stajao bez akumulatora jedno 8 meseci...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          a bre... pa zar to nije moglo malo "preciznije" .. pa jedino sto je vazno u ovoj formuli je da ako uglavnom vozis po gradu vrlo kratke relacije gde se motor ne zagreje u popunosti,da treba da DUPLO smanjis interval zamene ulja. mislim ovo preko 4500rpm... koliko dugo moze da bude..u procentima u odnosu na predjenu kilometrazu 1-2% ... a ako neko vozi trke onda..OK ... a i to je samo 0.5 uvecanje
                          zar to nije mogla malo finija gradacija u odnosu na temperaturu i rpm..?
                          ali OK vredi...,neskodi,znaci da koristi.
                          ili u prevodu ,smanji interval zamene na duplo i ne gledaj u lampice
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          Working...
                          X