Nasao na netu sada, koliko vidim iz scheme da je postepeno.
To je otprilike ekvivalentna schema ovome koji Danijel opisuje.
C1 diktira vreme u kombinaciji sa R1 i R2 nivo i prag.
Inache stvarchica ima zadnjih par decenija da se kupi za auta koja ga nemaju.
Velichine filtera od cigarete, dve zice vire i vezuju se oaralelno preko nekog prekidacha na vratima. Nebitno kojeg. Dakle, dovoljno je malo da moze da prodje kroz rupu na stubu kad se prekidach izvadi radi povezivanja.
Cena nekih 3-4? ili slicno (pre 10 god )
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Nije bas da se nerazumem u semice ali BOOST da nije malo ova semica komlikovana za ovaj zadatak. Ja sam to resio pomocu stapa i kanapa i vrlo lepo radi od elemenata ide: 1x tranzistor (PNP, vazno je da moze da gura slijalici od 5W). na bazu ide 1x otpornik (ja svuda guram 1k om.) a iza njega kondenzator, sa malo vecim kapacitetom jer se nekoriste dodatni tranzistori, na - kontenzatora preko diode se poveze kako rekoste sklopka na vratima.U globalu izgleda tako, bas za neke pojedinosti mogu da nacrtam i semicu.
Ja to pravio pre 4 godine pa i zaboravio detalje.
Kako navedoh, schema odgovara releu koji je u SAABu i u dosta auta koja imaju zadate funkcije. Danijel je opisao sta treba da radi.
A takva je kakva je jer kako bi inache mogao proizvodjach automobila da naplati rezervni deo koji je radjen po shemi stapa i kanapa.
Nadam se da se ovde razumemo. Da, moze puno jedostavnije.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
kod nas siroko rasprostranjeni Golf 2 (ili bilo sta iz VWa od tog doba naovamo) ima fabricki gotov "relej", tj kutijicu velicine kutije sibica koja radi tosto je opisano.
kako tih vozila treba da ima lako dostupnih na otpadu a to je deokoji se ne trosi/nepokvarljiv trebalo bi i da je u svakom kutku zemlje lako dostupan.
kada se povezuje ima vise varijanti, obicna kada se veze na bilo koji prekidac na vratima i komfornija kada na vozacevim vratima postoji poseban prekidac u kom slucaju samo kada vozac otvori vrata postoji kasnjenje gasenja dok za sva ostala vrata gasenje je trenutno.
komfornija varijanta je na Audiju ( i uglavnom tzv premium klasi vozila) standardna.
sledeci stepen integracije je sa kontakt bravom i prekidacem na vratima vozaca tako da zapisti upozorenje (zumer, pistalica) ako se zaboravi kljuc u bravi a zatvore vozaceva vrata.
isto i za svetla glavnih farova ako ostanu upaljena sa ugasenim motorom i zatvorenim vratima.
Da ozivim malo temu, prodjose dve godine .
Da li posle ove dve godine neko zna gde moze da se nabavi gotov uredjaj, koji obavlja funkciju postepenog gasenja svetla u kabini?
Koliko znam u starijim golfovima je odlozeno gasenje a ne postepeno...
pre nekoliko godina sam to kupio vec sam i zaboravio ali nesto sitno i naravno nemaju ga svi modeli ali vecina ima moze i od neke askone sa luksuznijom opremom
I ja sam se se svojevremeno bavio ovim i nasao sam shemu koja mi je najvise licila da ima smisla. Nazalost jos je nisam uradio verovatno zbog lenjosti ali ko zna mozda ti uradis korak dalje.
Evo sheme i slika plocice, naravno ti ne moras tako.
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Comment