Komutator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • borcham
    CBC Član
    • 23.03.2006
    • 40
    • Nis

    Komutator

    U pitanju je lada samara. Slučajno sam otkrio da se komutator neverovatno mnogo greje. Posle malo dužek rada motora metalni deo koji je pričvršćen za lim se toliko zagreje da prstom smem samo da ga dotagnem ali ne i da zadržim prst, dok je sama plastika malo hladnija.
    Mene zanima dali je to normalno (pretpostavljam da se u njemu nalazi neki tranzistor ili sl. kome metal služi kao hladnjak), jer ipak mislim da je to malo velika temp. za neki elektr. uređaj.
  • Vladd
    CBC Senator XXL
    • 09.07.2006
    • 581
    • NBG

    #2
    Probaj da ga odsrafis sa podloge, namazes termoprovodnom pastom, a ako treba dodas jes jednu aluminijumsku plocu kao dodatni hladnjak, pregrevanje mu svakako smanjuje vek.

    Comment

    • nikolans78
      CBC Senator
      • 16.03.2006
      • 277
      • Vankuver, Kanada

      #3
      Da li jos uvek imas originalni komutator ili ne? Da li ti taj metalni deo skroz naleze na lim? Kod originalnih komutatora, taj metal oko rupa je bio malo upusten pa je skoz nalegao na lim. Ja sam imao neki madjarski koji je bio skroz ravan pa nije uopste nalegao na lim. Bilo je nekih 5mm razmaka skoro. Ja sam kasnije, zbog nekih problema sa strujom kupio polovan komutator od golfa 2 (telefunken), za koji sam cuo da nikada ne crkava pa sam njega stavio.

      Comment

      • APOGEE
        CBC Senator
        • 01.06.2005
        • 243
        • Beograd, Vracar

        #4
        Ti ruski komutatori su ranije bili dosta problematicni, cesto su im pregorevali tiristori. Probaj ovo kako ti je predlozeno, da mu povecas nekako povrsinu hladjenja. Btw ja sam odmah po kupovini moje Samare 1990 kupio Bosch-ov, velicine kutije sibica koji do danas radi savrseno.
        Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

        Comment

        Working...
        X