Elektronsko paljenje za ladu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marek
    CBC Senator
    • 16.09.2005
    • 243
    • Beograd

    Elektronsko paljenje za ladu

    imam rivu 2107 sa platinama i tako tim glupostima, sta tu moze uraditi da se to izbaci - onfo cene majstori sve je dobrodoslo.
  • marek
    CBC Senator
    • 16.09.2005
    • 243
    • Beograd

    #2
    jeli moguce da niko ne zna nista o ovome?

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      sta tu moze uraditi da se to izbaci
      moze da se uradi sve sto je dosad pisano o raznim tipovima paljenja.
      Postavio si nedefinisano pitanje koje nema srzi te nema ni odgovora.
      Moj brzi odgovor na pitanje kako ga ja tumacim bi bio DI paljenje sa CDI sistemom.
      Na odgovor o cenama: Prevazilazi cenu automobila.

      Mozda je vreme da predefinises pitanje i budesh konkretan te ces dobiti konkretan odgovor.

      jeli moguce da niko ne zna nista o ovome?
      ne, nije moguce, pre ce biti da ih ima dosta sto znaju previshe te nemogu odgovoriti na pitanje koje je uopsteno. kao sto rekoh, izmeni definiciju pitanja.

      ==========================================

      Prvi predlog bi bio na ubacivanju elektronskog drivera bobine. Dakle , ostaju platine ali samo se koriste kao pobuda za elektroniku.
      Vremena paljenja ostaju po fabrickim normativima (vacuum, centrifuga.. shta je da je).
      Cena ovakvg sklopa je mizerna i odradjuje ti posao. Majstor netreba, povezujesh sam po prilozenoj shemi za 5 minuta pa sve da ti je prvi put u zivotu da si uhvatio zicu u ruke.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Miljan
        CBC Senator XXL
        • 18.01.2006
        • 459
        • Nis

        #4
        Zamenis razvodnik i bobinu, stavis komutator i to je to.
        Umesto razvodnika sa platinama ide elektronski sa namotajima generatora signala i jaca bobina, kao i komutator (elektronski upravljacki modul).

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          imas vise varijanti, samogradnja ili gotov fabricki sistem, ili hibridno resenje.

          dobitak/cena je po meni najbolji sa hibridnim resenjem, evo kako-

          uzmes razvodnik paljenja od Juga 55 koji demontiras kompletno na sastavne delove.

          uzmes skinutu spulnu sa 4krakim rotorom, i pratece konektor 2polni.

          demontiras original razovdnik sa 2107 isto na sastavne delove. odes kod nekoga da ti odreze breg sa rotora i nosac platina prepravis da prihvati spulnu.

          breg mora da se skine, smeta novo postavljenoj spulni.

          uz malo pogadjanja, namestanja pogodices polozaj spulne u odnosu na bivsi polozaj brega.

          kupis modul paljenja (pojacavac) od Juga 55 i ugradis direktno na lim, na unutrasnje krilo. negde na otpadu nadjes (ili u radnji mada se ne isplati) zicanu formu koja povezuje razvodnik/ spulnu/konektor sa modulom paljenja. povezes gotovim kablom konektorski spoj.

          kupis bobinu za Juga 55, verzija za elektronsko paljenje i zamenis postojecu.

          (komutator ti ne treba, posto spulna daje naizmenicnu struju pa nije potrebna komutacija polova).

          znaci modul paljenja za Juga, a ne komutator od Samare.

          sve povezes, nista komplikovano ako treba pomoc kako se vezuje javi se ovde.

          za prvo pokretanje motora potreban ti je nuzno stroboskop da uradis faziranje razvodnika sa bregastom odnosno radilicom (pomocnom osovinom u bloku) tako da kada najduzi krak (od 4) rotora spulne pokazuje ka 1 na kapi razvodnika dodje do varnice na prvom cilindru.

          redosled paljenja je 1-3-4-2.

          podrazumevam da kada postavis spulnu i rotor na stari Ladin razvodnik takodje vratis i centrifugalni i pneumatski regler (nista se ne podesava).

          red velicine cene bi trebao da bude ukupno oko 50tak pa do 100 evra, ne vise.

          obrati paznju ako uzimas polovni razvodnik sa nekog Juga (ili otpada) da nema zazora rotora.

          umesto modula paljenja sa Juga 55 mozes i da uzmes sa Golfa 2 benzinca bilo koji motor- identicni su.

          najveci problem ce biti da se isece breg sa originalnog rotora, Rusi su napravili od vrlo tvrdog materijala pa nece svako koga pitas pristati na taj posao.

          osim trajno resenog sistema gde nema vise podesavanja dobices i porast snage motora, narocito u oblasti nizih obrtaja. porast snage koji se oseca prakticno.

          panja, nista od Juga 45 ne odgovara za Ladu.

          inace su razvodnici Juga 55 i 2107 isti u merama osim jedne razlike- duzine osovine rotora. cak je i zupcanik istog broja i tipa zubaca.

          imas opcije Bosch i Rudi Cajavec, svejedno je.

          davno sam to uradio, i funkcionisalo je bez greske godinama.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Miljan
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2006
            • 459
            • Nis

            #6
            Taj modul paljenja je ustvari komutator (elektronski upravljacki modul).
            Postoje BOSCH, Iskra, Rudi Cajavec, ELMOS... najbolji su BOSCH i Iskra.



            Mozes ga naci i na otpadima, fabricki se ugradjuje od '88. god u Koral 55,60,65, Skalu 55,65 i Floridu 1,3 i 1,4 (kod Floride je bobina drugacija).

            BOBINA ELEKTRONSKA FLORIDA 1.4 2018,96
            BOBINA ELEKTRONSKA SKALA CESKA 917,37
            BOBINA ELEKTRONSKA SKALA RC 1214,11
            BOBINA ELEKTRONSKA SKALA ZELMO 1017,34

            KABLOVI KOMUTATORA FLORIDA 515,48
            KABLOVI KOMUTATORA Y 55 DUZI 662,18
            KABLOVI KOMUTATORA SKALA CESKI 565,39

            KOMUTATOR SKALA 7 IZVODA UVOZ 945,63

            RAZVODNIK PALJENJA SKALA ELEKTRONSKI BP 3577,04

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              komutator i modul paljenja ne rade na istom principu i nisu medjusobno zamenljivi- modul paljenja (tipicni Bos) radi sa naizmenicnim generatorom struje.
              komutator radi sa jednosmernom strujom, i potrebno je pretvaranje u naizmenicnu (komutacija, izmena smera).

              ako se spoji komutator sa naizmenicnom spulnom teci se stalna jednosmerna struja i spalice spulnu.

              elektrika ima svoja pravila, trgovci lako zabrljaju sa nazivima

              Bosov sistem paljenja ne koristi komutaciju tj komutatore vec svi rade sa naizmenicnom strujom koju generise sam razvodnik (magnet pri rotaciji unutar spulne, klasicni principi indukcije).
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • marek
                CBC Senator
                • 16.09.2005
                • 243
                • Beograd

                #8
                Ljudi svaka cast, eto vidi se da ima odgovora i da je pitanje bilo prosto

                LM
                odgovor je malo zakasnio - nisam nasao majstora koji bi mi to odradio tj. nisam hteo da se majstori uce na autu u trenutku kada mi treba. Zamenio sam ceo razvodnik paljenja - 1500din. Trenutno imam 2 komada na lageru i jedan na autu

                E sad ako imate nekoga ko bi mogao da mi prepravi jedan od ova dva razvodnika pa da on bude elektronski napisite mi posto ja to ne umem.
                Onda cu da se bacim na trazenje bobine i komutatora i onda ugradjujem - do tada vozim ovako sa novim razvodnikom.

                Ceo problem oko tih razvodnika je sto zablokira vakuum pa onda nece auto da mi ide kako treba e onda ima neka fora ne znam ja sta to mi je neki majstor podglavljivao nesto i posle auto ide, ali to nije bas dobro ali ide

                Comment

                • savke
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2006
                  • 575
                  • Novi Sad, Temerin
                  • Laguna 2 ph2, Golf 3

                  #9
                  Ne mogu da verujem da imas bas toliko problema sa vakuumom. Doduse imao sam i ja jedmon, zamenio vakum i od tada radi normalno. Prema tome ako si stavio novi razvodnik trebalo bi da si miran do daljnjeg.

                  Inace ja sam svojevremeno na matoroj skodi napravio "tiristorsko paljenje" koje je samo pravilnije slalo napon bobini a platina je ustvari samo izigravala prekidac tiristoru (ne trosi se platina, ne treba kondenzator na njoj, zbog male struje koja prolazi kroz nju).

                  Rezultat je bila smanjena potrosnja i povecana snaga. Kada sam ga pravio bio sam nesto skeptican, ali stvarno se pokazalo kao dobro.

                  Posle nekog vremena je pocelo da me zeza, skinuo sam ga da ga popravim ali u medjuvremenu sam prodao skodu a paljenj zavrsilo kod jednog kolege.

                  Mislim da me je tada izaslo nekih 25DM, a sema je iz nekog casopisa ELEKTRO, veruj mi ne secam se ni iz koje godine, ali ako hoces, mogu se potruditi da ga iskopam.

                  Pozdrav.

                  P.S. Ako bas hoces pravo elektronsko paljenje, onda je to druga prica...
                  Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Kolega ima golfa dvojku sa ugradjenim plinom.

                    Auto lepo radi na benzin a na plinu hoce da zeza prilikom paljenja kada se ohladi motor.

                    Paljenje je platinsko.

                    Veceras smo razgovarali i pomenuo sam mu da kad bi imao modul paljenja i bobinu od zastave sa el.paljenjem moglo bi da se preradi.
                    Tako bar rece BOOST!

                    E pa on sve to ima u garazi tako da bi voleli da probamo.

                    Znaci Impuls koji dolazi sa platina treba da se poveze na modul da bi on okidao.

                    Sve teoretski znam ali ajde ko zna kako se povezuje neka mi da semu.

                    1.Koliko zica ide na modul?
                    2.Na bobini ostaje + sa brave?
                    3.Sta je sve potrebno da se poveze na modul?

                    Po mojoj proceni na tom modulu treba da se povezu 4 zice:

                    1.nula ili ti minus
                    2.plus eventualno sa bobine
                    3.zica sa razvodnika tj. sa platine
                    4.zica koja ide do bobine tj. kaci se na minus pol bobine.

                    Molim da mi neko detaljnije objasni!

                    Unapred hvala Bojan iz Smedereva.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      To sa raznim modulima ide po pravilu ovako:

                      U modulu je ugradjen deley koji je sa niskim brojem pulseva veci a sa vecim brojem pulseva (citaj obrtajima) manji. Dakle to je prilicno unikatno za geometriju i volumetriju motora.
                      Sluzi kao stelovanje paljenja kroz obrtaje.
                      Neki moduli imaju u sebi chak i MAP senzore za uskladjenost prema opterecenju motora, neki uzimaju informaciju od duzine pulsa injektora a neki je nemaju uopste.
                      Ovi zadnji imaju blagu tandensu da kao najjednostavniji malo zazvekecu sa ventilima prilikom naglog davanja gasa.

                      Sve se moze nabudziti svugde, malo znanja i volje ali, najlakse uz pametan izbor robe koja se ugradjuje.
                      Porostudirati svoj motor i naci motor koji je slican i lakse se dolazi do cilja sa manje znanja posle .
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Znaci Impuls koji dolazi sa platina treba da se poveze na modul da bi on okidao.
                        ne moze tako.
                        zato sto sa platina ne dolazi nikakav impuls vec se impuls stvara u samoj bobini na tom sistemu.

                        dalje, modul paljenja na Golfu (i Zastavi isti je) koristi elmagnetni induktor (spulnu i magnetni prekidac) u samom razvodniku koji daje taj impuls.

                        ali nesto mi nije jasno, Golf 2 je imao u svim motorima elektronsko paljenje, otkuda platine ?

                        da nije GOlf 1 u pitanju (?)

                        sto se povezivanja modula paljenja tice-
                        1 zica je + sa kontakt brave
                        1 zica je masa/sasija
                        1 zica je bobina (kontakt 1)
                        2 zice su razvodnik paljenja

                        znaci ukupno 5 zica se povezuje i toliko je potrebno za funkcionisanje.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          brick

                          da nije GOlf 1 u pitanju (?)
                          Ne nije 1 vec dvojka '85.god.
                          Znam i meni je cudno jer imam pasata '83 sa elektr.palj.


                          BOOST

                          U modulu je ugradjen deley koji je sa niskim brojem pulseva veci a sa vecim brojem pulseva (citaj obrtajima) manji. Dakle to je prilicno unikatno za geometriju i volumetriju motora.
                          Da li je kod zastavinog modula ugao paljenja odredjuje sam modul kroz obrtaje ili je to na samom razvodniku preko vakuma?

                          brick

                          ne moze tako.
                          zato sto sa platina ne dolazi nikakav impuls vec se impuls stvara u samoj bobini na tom sistemu.

                          dalje, modul paljenja na Golfu (i Zastavi isti je) koristi elmagnetni induktor (spulnu i magnetni prekidac) u samom razvodniku koji daje taj impuls.
                          Znam da ima spulna i magnetni prekidac ali koja se struja stvara za pobudu modula?

                          Znaci ne moze se samo sa platinama i preko modula povezati da radi?

                          Comment

                          Working...
                          X