Problem sa akumulatorom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Problem sa akumulatorom.

    Auto je pasat benzinac 1600ccm 83 god.



    Prvo sto sam primetio letos je da kasetofon hoce da prekida ton. Radi ali ne cuje se ton na leru vec samo kad se poveca broj obrtaja. Ako ukljucim nesto od potrosaca onda mu trebaju jos veci obrtaji motora da bi radio radio.

    Sad kad su poceli hladni dani zavergla 2-3 kruga dobro pa posustane i na kraju se auto upali.

    Reko sigurno crko akumulator.

    Pogledam kad on u garantnom roku.

    Skinem ga sa auta odem u servis i oni ga prikace na mali uredjaj koji je odstampao sledece:

    TEST REPORT

    --BATTERY TEST--
    STANDARD SLI
    SOC: 12.15V
    MEASURED: 283EN
    RATED: 480EN
    GOOD&RECHARGE


    STATE OF HEALTH
    *****OOOOO 58%

    STATE OF CHARGE
    ****OOOOOO 43%



    Kazu ne puni ti alternator. Ajde da proverimo.

    Prikaci profesionalni digitalni voltmetar na auto i on pokaze 12.8
    Ajde upali auto. Ja ga upalim na voltmetru 0.00v. I povremeno pobrljavi ekran. Kaza nije ti dobar alternator mnogo puni.
    Donese onaj obican sa pijace on pokazuje normalne vrednosti od 13.8-15v
    Kaza ipak ti ne valja alternator.

    Za akumulator dodji u ponedeljak napunicemo ga pa da vidimo kakav je.

    Odem ja danas i na aparatu izmere sledece


    TEST REPORT

    --BATTERY TEST--
    STANDARD SLI
    SOC: 12.79V
    MEASURED: 277DIN (zasto sad DIN a pre EN?)
    RATED: 480DIN
    BAD & REPLACE


    STATE OF HEALTH
    *****OOOOO 57%

    STATE OF CHARGE
    ********** 100%


    Kais alternatora mi je bio dosta labav i u nedelju sam ga stego.

    Danas reko ajde proveri mi ponovo alternator.

    Opet prikaci onaj profesionalni kad je ugasen motor 13.02v
    Cim se upali motor 0.00v i brljavi ekran. Opet stavi onaj sa pijace i on pokazuje od 13.5-15v.
    E sad to je bilo kad se unimer stavi na opseg do 20v.
    Kad ga je prebacio na opseg do 200v poce da pokazuje vrednosti od 20 do 30 volti.

    Kaze ovo nije jednosmerna nego naizmenicna struja. Zato onaj dobar voltmetar brljavi i nece da meri.(Inace mi je pokazao na 2 druga auta da ivoltmetar sigurno radi)

    Ajde reko da proverimo ovaj stari akumulator koji vozim od petka do danas.



    TEST REPORT

    --BATTERY TEST--
    STANDARD SLI
    SOC: 12.80V
    MEASURED: 2318DIN
    RATED: 480DIN
    BAD & REPLACE


    STATE OF HEALTH
    ******OOOO 66%

    STATE OF CHARGE
    ********** 100% (e da sad kad je pun akmulator kasetofon ne prekida)



    Odem lepo kuci da proverim moj unimer isti onaj ko njegov sa pijace.

    Ista situacija:

    Na opsegu do 20V pokazuje 13.5-15V

    Na opsegu do 200V pokazuje 20-30V

    Na opsegu do 1000V pokazuje 80-120V !!!!!

    Moram reci da kad je motor ugasen na svim opsezima pokazuje istu vrednost od 12-13V!


    Sta mi je ciniti?

    Da li da uzmem od drugara mehanicki voltmetar pa sa njim da merim?
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #2
    Mora da se ide odredjenim redom.Prvi korak je da ispitaš akumulator pošto je u garanciji, a najlakše ga je i zameniti.Pre svega da bi se ispitao akumulator mora da se napuni.Posle punjenja aku mora da se ostavi par sati kako bi se stabilizovao.Napunjenost aku. se meri bometrom a gustina elektrolita mora biti od 1,25 jedinica pa do tamo 1,3.Ovo stanje mora da se očita u svim ćelijama(koje i pre punjenja treba da si istog ili sličnog nivoa elektrolita) i gustina elektrolita u svim ćelijama mora biti jednaka ili veoma približna.Obavezno pogledaj boju čepova na aku. sa donje strane i ona ne sme da bude tamno braon ili crna(prepunjavanje) opet ne valja ni da je čep potpuno čist(nedovoljno punjenje).
    Aku, zatim treba opteretiti na za to predvidjenom uredjaju koji meri startnu sposobnost, a istu aku mora zadržati bez pada startne sposobnosti, zavisno od fabrike, 10 do 20 sekundi.Naravno, tokom ovog testa elektrolit u ćelijama ne sme da "provri".Ako aku. sve ovo izdrži on je definitivno ispravan.
    Problem dalje treba tražiti u regleru napona.Napon punjenja mora biti od 13,5 ili 13,8 do 14,5(više ne sme).Ovaj regulator napona se relativno lako menja.Ako punjenje nije u ovim granicama problem može biti i u zategnutosti kaiša alternatora ili u samom alternatoru kome obično treba servis u vidu zamene četkica, čišćenja, podmazivanja i sl.
    Posle svega ovoga trebalo bi da si rešio problem pod uslovom da u vozilu nemaš neki potrošač koji neprimetno "krade" struju iz sistema.
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Nisam laik i znam sve sto si opisao.

      Gustina je proverena i u granicama je.

      Akumulator je punjen u servisu i pri opterecenju drzi 10 sek.
      Ploce jesu sulfatizirale i ucinak im je 57%. Sta je tu je.

      Vidim da se pokvario zbog neispravnosti auta. Kais je bio labav. Mora i da se menja.



      Alternator pokazuje da puni od 13.5-14.5 i u piku 15 na trenutak. Ali me buni to sto majtor kaze pusta naizmenicnu struju moze da bude i do reglera i do dioda.

      Ovo je neki stariji tip alternatora od 65A i ne odgovara od golfa 1600.

      Opisao sam gore kolike su vrednosti napona pri razlicitim merenima. Akumulator ne kuva napon nije povecan na 20V jer bi aku. crko brzo a ne primeti se razlika u brzini brisaca, jacini svetala i ostalo sto je karakteristicno za povecanje napona.

      Znaci obican voltmetar sa piace pokazuje lazno napon od 20-30V a profesionalni kad se upali auto pokaze 0.00

      Comment

      • uglavnom.bezopasni
        - 42 -
        • 03.02.2005
        • 2235
        • Novi Sad

        #4
        Ja ću da se osvrnem samo na činjenicu oko toga da im ne radi unimer kako treba kad upališ motor, ja sam imao taj slučaj par puta, (usput je ubiao i još neku elektroniku za autogas) i svaki put je bio problem u kablovima za svećice koji su pravili takvo zračenje da se sve u krugu 2 metra zbunjivalo.

        Da i nepušta ništa naiymeničnu struju nego se ona indukuje u kablovima od unimera, zbog zračenja kablova.
        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
        11.04. 0:12 #2
        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #5
          Aku. koji je sulfatizirao ne podleže garanciji.Ponekad pomaže punjenje aku. sa promenama u amperaži kako bi se sistem "prodrmao" ali je rešenje uglavnom kupovina novog aku.Ovako ćeš samo da se mučiš.Uzgred aku. nikad nisu bili jeftiniji!
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #6
            Da "dopunim", posto je delimicno objasnjeno, imas jake vf smetnje, najcesce je uzrok u zoni visokog napona, gde su varnice idealan izvor.
            Analogni instrument sa "laganim" kondenzatorom na kalemu, recimo do 10nF, bi "normalno" pokazivao situaciju na accu.

            E sad, gde i na sta sve to moze da utice, mozda bi moglo i na regler, mada je to "prosta" elektronika, meri struju i napon, uglavnom diskretnim komponentama, ali nije nemoguce.
            Za pocetak, probaj da lociras "izvor", od razvodnika, bobine, kablova pa do svecica, (desava se i na "komutatoru", ali slabije), pa kada budes mogao sa digitalcem da ocitavas napon, makar malo "lagao", prestace problemi sa radiom, reglerom..
            Mozda cak neki kabl zvrci prema masi, sto moze da "izludi" raznu elektroniku, to se najbolje vidi po mraku, korona sija kao neonka.

            Proveri i diode na alternatoru, za svaki slucaj.

            Poz.

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              Originally posted by TETAK
              Uzgred aku. nikad nisu bili jeftiniji!
              Tetak jel ti prodajes akumulatore ili sam se ja nesto istripovao?
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • TETAK
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3034
                • Čačak, Srbija

                #8
                Moja gospodja i njeni imaju trgovinu i servis aku.Ovo sa cenom nisam komentarisao iz ugla prodavca već je to zaista tako.
                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                Comment

                Working...
                X