Auto i elektricni pogon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Pod br 1 sto treba eliminisati je mehanichki menjach. Sa svim svojim gubitcima koje nosi je totalno neprikladan za koriscenje na elektro autima.

    DD - Direct Drive je jedina pametna opcija.

    Ovo sa videa gore je samo jedan lep amaterski pokusaj, elektro automobil nesme ni u jednom trenutku da usporava regularni saobracaj sa nedostatkom snage za ubrzanja u gradskom saobracaju.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Originally posted by zoranbg
      @Boost batali turbine .. vidi ovo :
      FASTER THAN A FERRARI ENZO 0-60 3.07 sec, Batt electric car!
      http://www.youtube.com/watch?v=SsGeQby7 ... ed&search=
      Nja.. odlike elektromotora su da je obrtni momenat izrazito najveci od starta. Tu se vataju sekunde kad je u pitanju ubrzanje od nule.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #18
        evo ovo je najednostavnije : http://www.austinev.org/evalbum/1188

        ram od jaceg bicikla ,4 akumulatora od 12V i 18ah , znaci sistem je na 48 Volti(takav je i motor) to je kao jedan akumulator od 12V 64Ah .. otprilike, vlasnik ima oko 100 kiliograma i pravi sa ovim el bajkom 27 kilometara pri prosecnoj brzini od oko 35 kmh.
        znaci sa malo vise kapaciteta akumulatora i sa nesto lakim vozacem moze da se napravi i veci radijus.. on nosi i punjas sa sobom i opet je cela "skalamerija" teska samo 40 Kilograma(pretpostavljam bez akumulatora,neznam!?! ).
        i vec je "ubio sa njim" 677 kilometra ... "top speed " na ravnom je postigao 60 Kmh.
        kako on kaze da ga napravi ,trebalo mu je samo 15 radnih sati.

        evo njegov put na posao i kuci..15 minuta voznje:
        KLIKNI OVDE
        evo ovde su i ostali snimci voznje sa njegovim el.bajkom : KLIKNI OVDE
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          Nasi entuzijasti su vec '80 godina pravili od Fice elektricni auto a to mozete videti (ako neko ima SAM svoj majstor) u jednom od casopisa
          jesu probali ali nisu ništa upoterbljivo napravili.
          auto je bio potpuno nefunkcionalan za saobra?aj, tako da je i ostao u domenu istorije.
          Zastava je napravila nekoliko prototipova elektro Juga po?etkom 90tih, ni to nije bilo uspešno.
          problem sa strujom kao energentom je sama proizvodnja koja je neekološka i vrlo neefikasna osim energije vetra, hidro potencijala i plime.

          a tako se dobija danas jako mali deo ukupne energije koja se potroši.

          i dalje je SUS motor najefikasniji kada su u pitanju fosilna goriva, a kakose i struja dobija uglavnom iz fosilnih goriva (ugalj i prirodni gas, uran) na kraju smo na istom s tim da postoji i pozamašni gubitak pri transportu struje a nemamo brz sistem tankovanja struje koja se proizvodi.


          ista je pri?a i sa vodonikom kao gorivom. neupotrebljivo je jer se utroši više energije da se izdvoji vodonik nego što se kasnije dobije njegovom oksidacijom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            ista je pri?a i sa vodonikom kao gorivom. neupotrebljivo je jer se utroši više energije da se izdvoji vodonik nego što se kasnije dobije njegovom oksidacijom.
            To vazi i za Etanol proizveden od drveta. Energetski negativan.

            Za ovaj od kukuruza ..hm.. pa cene kukuruza su skocile 2X od kako se od njega pravi.

            Za vodonik je drugi problem veci. Skladistenje,

            Atomi vodonika su manji od bilo koje resetke u molekularnoj strukturi koja bi se mogla koristiti za njegovo skladistenje na tim pritiscima.

            Jednostavno, prodire kroz strukturu materijala i nestaje u prirodu.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              to dodatno komplikuje.
              skladištenje je rešiv problem kao takav, doduše skupo rešiv.
              BMW je napravio rezervoare, tj ugradio u ekskperimentalni auto, koji sasvim zadovoljavaju sa zaptivanjem atoma ali su toliko teški, glomazni, skupi, jednom re?ju dovode do promene karaktera automobila svojim prevelikim uticajem.

              ni izbliza nije dovedeno do stanja da može jeftino i pouzdano da se reši pitanje rezervoara i dolazimo do navedenoga- obi?ni komercijalni rezervoari su previše šupljikavi..

              gasna turbina koja proizvodi i struju bi mogla da bude jedno od rešenja za pove?anje efikasnosti upotrebe goriva- otpadna toplota se koristi za pokretanje SUS motora a elektri?na energija se koristi za punjenje baterija.


              sli?an sistem tzv kogeneracija se koristi za zagrevanje ku?a, gde efikasnost dostiže i do 70%. još uvek nije masnovno dostupno, više nekako eksperimentalno ali jeste tehnološki savladano.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                #22
                Ja znam da je jedan Francuz uzimao ulje koje su restorani koristili za pravljenje frit krompira u fritezama. to ulje je filtrirao vise puta ne znam kroz sta i koristio ih za svoj dizel auto bez da prepravlja sistem za napajanje. Uslov je da je dizel klasika cista.
                Ulje se posle upotreba obavezno baca e sad ko poznaje restorane u kojima se to priprema neka otkupi ulje ili neka se dogovori da mu to ulje sacuva u neko bure pa od vise restorana eto ti goriva za dizelasa.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  to je pre 10tak+ godina bila moda u Nema?koj, i ima jednu krupnu manu.
                  pumpa ubrizgavanja se ?esto zapušava što je manji problem.
                  a ve?i je što sa tim uljem kao gorivom auto je upotrebljiv samo nekoliko meseci ili nedelja tokom godine kada je spoljna temperatura +25C ili više.
                  na nižim temp je previše gusto.
                  uz to je i prili?no skupo njegovo filtriranje, lagerovanje, presipanje itd tako da taj rad (troškovi tog rada) poništava prednosti.
                  dodatno, takvi stari atmo dizeli su svuda proglašeni kao ekološki nepodobni i žestoko se oporezuju.

                  koliko znam jedan takav dizel u Nema?koj ima eko taksu od oko 1800 eura godišnje..tako da država brine da takva ideja ne bude realnost.

                  o perfomansama takvih dizela sa jestivim uljem ne vredi se ni osvrtati...
                  kod nas se godinama koristilo ulje za grejanje i trafo ulje za istu namenu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Pantah
                    CBC Veteran
                    • 25.03.2007
                    • 159
                    • Beograd

                    #24
                    Bio dizel je daaaaaleko napredovao. Tako da se vredi mali raspitati u proizvodnji i upotrebi. U Srbiji je otvorena prva fabrika i druga ?eka zakonska rešenja a plac i lova su odvojeni.
                    Što se ti?e ?isto?e izduvnih gasova ?istiji su po broju ?vrstih ?estica s tim da ima karakteristi?an miris. No to se rešava takozvanim oksigenacionim katalizatorima. Pored ove pri?e i mešavine benzina i alkohola je sve bliža. Ako bude sre?e uskoro ?e se pojaviti goriva E15 do E85 (procenat alkohola u mešavini) i kod nas. Najve?i dobitak je u ?injenici da se njhovom upotrebom deo ugljendioksida, koji je ina?e jedan od glavnih uzroka globalnog otopljavanja - reciklira na godišnjem nivou.
                    Money for nothin' and chicks for free

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      bio dizel jeste napredovao, a potrošeno jestivo ulje iz friteze baš i nije
                      i to gde se pravi dizel je ozbiljna fabrika, nije ono ženska ?arapa i bure za presipanje u ku?noj režiji

                      a mislim da je pri?a bila vezana lokalno za Francusku...
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #26
                        Ma bre ljudi uljana repica se gaji ISKLJUCIVO zbog toga. Postoji i kucna "aparatura" za cedjenje i "rafiniranje" ulja da bi se koristilo kao gorivo.
                        Kosta oko 5000 eura. Sve to funkcionise ali je to samo pocetak.

                        U ulje iz friteze se sipa 5g NaOH na litar ulja jako dobro izmesa i pusti da odstoji tako 24 sata. Za to vreme se odvoji glicerin na dnu (sapun) a na povrsini ostane ulje za gorivo.

                        Sto se tice cene moze se komotno koristiti i cisto ulje za frit a posebno ako bi se kupovalo u vecim pakovanjima (buradima).

                        Comment

                        Working...
                        X