Paljenje i gasenje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Probisvet
    CBC Senator XXL
    • 07.06.2005
    • 423
    • FRANCUSKA

    Paljenje i gasenje motora

    Interesuje me dali se na ovom forumu mozda obradjivala tema o gasenju i paljenju motora na primer ispred semafora koji su uglavnom u Beogradu cak pojedini semafori opremljeni hronometrima koji ukazuju koliko ostaje sekundi do ponovnog paljenja zelenog svetla.
    To me je i zainteresovalo jer sam poceo da primenjujem isti metod na mom autu (okrenes kontakt kljuc) ali posto ne posedujem sistem kao neki automobili koji sa kocenjem i zaustavljanjem, motor ugase, a sa pritiskom na papucicu za gas ponovo ga startuju.
    Princip su, kako sam saznao, razradili Italijani ali mislim da su i ostali proizvodjaci bili zainteresovani dok nije pocelo sa proizvodnjom hibridnih automobila.
    Dali je neko od clanova sa ovog foruma upucen o ovom sistemu i kako da se napravi u kucnoj radinosti ? ne da bude sa sistemom kocnica-gas vec sa sistemom dugme za gasenje i dugme za startovanje motora !
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #2
    Princip je u tome da ECU pamti polozaj radilice i podesava "brzo" paljenje pri pritisku papucice gasa... Usteda u gradu i nije zanemariva, ako si samo u gradu i ako je bas guzva... Mislim da francuzi i isporucuju tako nesto u novom autu, ako pozelis. U Francuskoj si, raspitaj se
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • Probisvet
      CBC Senator XXL
      • 07.06.2005
      • 423
      • FRANCUSKA

      #3
      To je dosta komplikovano ovde zato bih pokusao da ako moze da se dobije i ovde neki savet ili neka mala pomoc ja cu da napravim taj uredjaj.
      Imali neko neku ideju u rucnoj radinosti na ovu temu. Ja sam vec namestio da preko kontakt brave povezem jedan relej 12V/20A koji je povezan direktno na akumulator i pokrece alnaser. Umesto da preko kontakt brave ide struja na bendix ona se vodi na prekidac releja, prekidac releja je povezan direktno na bendix, dok struja koja je isla na bendix preko kontakt brave je usmerena da pobudi relej.
      Interesuje me dali je moguce da preko nekog elektronskog kola, sa dva tastera mogu da kontrolisem paljenje i gasenje motora. Jednim gasim motor i prekidam dovod struje do altenatora i bobine a drugim to sve uspostavim i startujem motor i sa otpustanjem tastera motor nastavlja sa radom.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Originally posted by prolupator
        Princip je u tome da ECU pamti polozaj radilice i podesava "brzo" paljenje pri pritisku papucice gasa... Usteda u gradu i nije zanemariva, ako si samo u gradu i ako je bas guzva... Mislim da francuzi i isporucuju tako nesto u novom autu, ako pozelis. U Francuskoj si, raspitaj se
        Ovde si gadno pobrkao loncice. Vidim da si citao ali nisi zapamtio.
        To sto si opisao je sistem koji je inzinjer BMWa patenirao u nameri da izbaci anlaser iz upotrebe kao pokretacko sredstvo motora. Lprosteci zaostalu kompresiju u jednom od cilindara koji ECU memorise, dolazi do ubrizgavanja goriva i okidanje varnice na tom cilindru te puf po puf i krene.. no to nije bila tema ovde.

        U buduce molim, jer pocinjem uskoro da budem netolerantan na piskaranje tipa da se javim,znamo svi da ste tu i nepotrebno je zatrpavati ovoliku bazu informacija sa poluinformacijama ili dezinformacijama. Cannon je lose odabrano mesto za to

        A sad dalje.

        CH je prva uvela princip gde se auto gasi po stopu na crveno svetlo.
        Jednostavno samo dodirom na pedalu gasa motor krece (startna automatika tipa na novijim autima koja imaju startne relee).

        A jedino zasto je ECOLOGIJa. To nemojte da tumacite kao ustede goriva, jer motor pri startu koristi isto tolikoo goriva koliko mu je potrebno da radi 70-80 sekundi na leru.

        Ende
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Cini mi se da sam citao da to ima Lupo diesel.
          Zato su mu enormno smanjili potrosnju.

          Comment

          • nijebitno
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2006
            • 629
            • Modrica

            #6
            @boost
            Ako kazes da nje u pitanju usteda goriva nego ekologija,malo mi to nelogicno zvuci. Ako uzmemo da auto za jedan start potrosi goriva za 70-80 sekundi rada na leru, zar nije bolje da to gorivo sagori na leru nego pri paljenju. Zar sagorijevanje nije bolje i manje stetno pri leru nego pri startu motora? Naravno ovo strogo vazi za slucaj da pauza na semaforu traje tacno onoliko koliko goriva potrosi auto za rad na leru. Ako je pauza duza imamo koristi od gasenja, ako je kraca nemamo. Koliko traje pauza na semaforu stvarno nema ideju sada odoh da mjerim
            I naravno postavlja se pitanje stetnosti za motor ucestalog startovanja, ali ekologija bato!
            Ili ja negdje grijesim?
            @Probisvet
            Ako sam dobro shvatio ti si povezao relej tako da kontak brava umjeto da pobudjuje sklopku na alnaseru pobudjue samo relej koji onda pobudjue sklopku na alnaseru. To si pretpostavljam uradio da bi postedio kontakt bravu struje da bi duze trajala jer se cesce koristi. Mozes jednostavno dodati jedan prekidac koji ce napajati taj relej paralelno sa kontak bravom tako da kada imas kontak i stisnes taj prekidac pokrenes alnaser. Tu ostaje opasnost da ti neko dok je auto upaljen pritisne taj prekidac i pokrene alnaser, ali se i to moze izbjeci ako se malo potrudis.
            Ili ja nisam dobro shvatio?
            Difference between man and boys is the price of their toys

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Potrosnja goriva i vazduha u momentu starta nije ista. Nije direktno proporcionalno za razunanje kad je u pitanju ekonomija vs ekologija.
              Puno goriva u startu biva nesagorenno dok je potrosnja vazduha a samim tim i produkcija gasova smanjena.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Boost...zar ga malo ne pretera...

                Razumem da 2,3 sec startovanja motora dok se ne stabilizuje rad zamenjuje najvise 10 sec rada u leru, nikako 70-80 Pa koliko traje impuls pri verglanju (motor zagrejan)?
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  To je podatak iz WISa za SAAB motore.

                  Uzmi sebi za dobar primer da jedan auto sa prosecnih 2000ccm trosi oko 2L na leru na sat.
                  Dakle 0,3dl za minut na leru.
                  Manji motori trose manje, naravno zbog manjih inertnih masa.
                  Za SAAB motor znam pouzdano da mu treba 1 sekunda za but sistema a za to vreme su mu injektori ne pulsirajuci vec otvoreni skroz, sa prvim pulsem senzora radilice.

                  Uzmi u obzir da su injektori 360cc , tj blize 14dl sva 4 zajedno u minuti.
                  14dl/60sec = 0,23dl /sec

                  Laka racunica...
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Jednim gasim motor i prekidam dovod struje do altenatora i bobine
                    nema dovoda struje do alternatora, a time ni prekidanja iste.
                    nepotrebno.

                    dovoljno je jedino upravljati bobinom.
                    ono što si opisao da si povezao za bendix je standardna fabri?ka varijanta, ostavi tako samo stavi ja?i relej minimum 30A a najbolje 50Amperski (zbog vršne struje, da ne zalepe kontakti).

                    sistem start -stop je pre više decenija isprobavan, bio serijski ugradjivan recimo u VW modele po?etkom 80tih, Citroen je isto nudio u sistemu alternator anlaser kao jedan sklop na zamajcu motora, imali su i drugi pa i aftermarket ponude je bilo.

                    pokazalo se kroz praksu da je neupotrebljivo iz više razloga, prvi i osnovni je da takvi sistemi nemaju rešenu cirkulaciju ulja pa je svaki put start stres za mehaniku motora.
                    to i nije tako strašno, malo se skrati radni vek.

                    ali, mnogo ve?i problem je što sa ugašenim motorom, otkazuju ponašanje na prethodni na?in ko?nice (servo), upravlja? (servo hidraulike), nema grejanja zimi kabine, leti nema hladjenja kabine, otkazuju elektro potroša?i- recimo ne mogu da rade greja?i stakala, ogledala, sedišta jer nema dovoljno struje za dopunjavanje akubaterije.

                    takodje i alternatori su više crkavali a da ne pri?amo o akubaterijama koje ne mogu da otrpe takav stres stalnog pokretanja motora.
                    postoje i specijalne akubaterije za te namene ali su dosta skuplje pa se potire mogu?a ušteda.

                    uglavnom, cela ideja ima logike u nekoj toploj klimi gde su dugi intervali na semaforima tipa ?ekanje na rampu na pruzi ili sli?no dok u gradskoj gužvi gde je non stop kreni stani stanje ušteda mizerna.

                    pri tome, svako pokretanje motora zahteva da se ušprica ve?a koli?ina goriva nepostredno tokom pokretanja pa je i pitanje ušteda goriva vrlo diskutabilno.

                    jedino što jeste definitivno merljivi dobitak je ekologija mada i to je pitanje jer ubrzano trošenje akubaterije zahteva i njenu ?eš?u zamenu a time i više otpada i ekološkog zagadjenja.

                    pokazalo se da je najbolja ušteda kako goriva tako i ekološki napredak jako dobro upravljanje saobra?ajem da se obezbedi stalan protok vozila i da nema mnogo ko?enja/ zaustavljanja.

                    što ravnomernija vožnja to manja potrošnja, naro?ito u gradksim uslovima izražena razlika.

                    ako ve? želiš sam da odradiš takav sistem, najjednostavnije ti je da izvedeš sa kontakt brave kontakt pod oznakom 15 preko releja i kao što si ve? izveo kontakt 50 (anlaser).

                    onda, postaviš ili 3 reeed releja na pedalu kva?ila i ko?nice (zna?i 2 koji rade serijski vezani) kao znak za gašenje i 1 na pedalu gasa kao znak za gašenje.

                    ili, 2 nekakva preklopnika/ prekida?a mehani?ki na dostupnom mestu.
                    tu bi trebale i neke indikatorske lampice da znaš uvidom kakvo je stanje motora (ne znam koji je auto, sasvim je mogu?e da se u kabini ne ?uje motor dok je na leru pa ne znaš radi ili ne radi).


                    ako se odlu?iš za ovo prvo, kre?eš sa davanjem gasa na pedali.

                    a gasiš motor istovremenim stiskanjem kva?ila i ko?nice.
                    ako stisneš samo kva?ilo ili samo ko?nicu motor nastavlja da radi.
                    jednostavniji sistem mi trenutno ne pada na pamet.

                    VDO je pravio takav sli?an sistem pre 20tak godina i na kraju odustao.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Probisvet
                      CBC Senator XXL
                      • 07.06.2005
                      • 423
                      • FRANCUSKA

                      #11
                      To sto si opisao BRICK je OK samo sto cu malo vise da se pozabavim razradom napajanja releja i komande sa tarsterima. Ne zanima me toliko teorija koliko praksa jer u teorijama je skoro sve na predpostavkama i idealnim uslovima, ali bez teorije ne bi postojala ni praksa. Zato cu na osnovu mog znanja i vasih saveta da vidim sta cu da napravim.
                      Izvrsicu neka merenja i uporediti sa prethodnim stanjima pa cu vam preneti moja iskustva.

                      Comment

                      • nijebitno
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2006
                        • 629
                        • Modrica

                        #12
                        @boost
                        A sta se desi sa nesagorelim gorivom i koliko je to ekoloski?
                        Difference between man and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          nijebitno
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #14
                            Mislim stvarno .... a ja mislio da je kod ekologije sve bitno ?
                            Dakle, u guzvi, recimo, taxi/kurir i sl., upali/ugasi motor oko 100 puta na dan i to nije bitno? Ne verujem da nisu razmisljali i o tim efektima?
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              HALO, nepetljaj se kad nerazumes.

                              Samo SAGORELO GORIVO je neprijatelj ekologije.

                              Visak goriva koje je nesagorelo prilikom starta motora NEMA NIKAKVE ekoloske posledice. Isparava .. kapichi?

                              ===============================

                              NIJE BITNO se pise ovako a nijebitno je korisnik kojem sam bacio

                              Ocekivao sam da ce da se razmisli pre odgovaranja kad ono nasedanje
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X