Tope se osigurači kratkog svetla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madwap
    CBC Veteran
    • 02.09.2006
    • 177
    • Beograd

    Tope se osigurači kratkog svetla?

    Pre neku noć prestade da radi levi far. Pomislim sijalica, kad ono nije, ja da pogledam osigurače kratkih svetala imam šta da vidim.

    Oba osigurača se bukvalno otopila (jedan se u svoj toj zajebanciji prekinuo, baš levi, a desno samo se stopio s tablom). Sijalice su bele ali fabričkih jačina za Kadeta 60/55W. Paradokslano je to što sam imao jače 100/90w i sve je bilo u redu... tako da pretpostavljam da do sijalica nije jer su ove trenutne slabije.

    Skočim do električara i on mi kao u fazonu, ma nije to ništa, premesti osigurače na drugo mesto i piči.... pa rekoh da pitam, da li je to i koliko opasno da se osigurači tope ali ne i da se prekinu, da li mi preporučujete da odmah ugradim releje za kratka svetla (pošto za duga već imam)...
    Renault Twingo, 1.2
    Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.
  • darko-sice
    CBC Senator
    • 01.11.2005
    • 200
    • Aleksinac

    #2
    To topljenje osiguraca je mana kod svih opelovih vozila,narocito problem je sa osiguracem za ventilator...u sutini to nije neki opasan problem ali bi trebao to sto pre resiti...najbolje resenje ti je premestanje na drugo osiguracko mesto...rele bi trebao da ugradis jer ti je i svetlo jace i dobijas zastitu za ablender...
    POZDRAV

    Comment

    • madwap
      CBC Veteran
      • 02.09.2006
      • 177
      • Beograd

      #3
      Hvala na savetu, vec sam stavio relej na ventilator iz istog razloga.

      A postoje li neki, da kazem kvalitetniji osiguraci, koji nisu od onako jeftine plastike, nego da je samo kuciste osiguraca od necega teze topljivog?
      Renault Twingo, 1.2
      Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        postoje kerami?ki, postoje stakleni.
        ali to nije potrebno, niti je to poenta.

        osigura? služi namerno da se zagreje, i prekine protok struje topljenjem. to mu je osnovna zaštitna funkcija.

        kod tebe nije uzrok osigura?, ve? neispravna instalacija- ta kutija.

        zna?i mesta u kutiji u koje se postavlja osigura? je neispravno.

        to može da bude da je opruga kontakata oslabila, može biti da je površinska korozija, može biti da je (prevelika) prljavština kontakata....


        šta god da je, nastaje veliki otpor prolasku struje na tom mestu. kako otpor predstavlja greja? (Džulova toplota), to svaka upotreba uredjaja koji je povezan preko tog osigura?kog mesta dovodi do grejanja.

        pri tome sam osigura? se ne greje, i nije ni bitan u celom problemu (staviš nov, ispravan i to je rešeno).


        rešenje uzroka kvara-

        zameniti samo to podnožje za osigura? ako je mogu?e ako je imalo ošte?eno vidljivo ili je promenilo boju / potamnilo.
        promena boje je znak da je opružni materijala kontakata promenio osobine, i više nije za upotrebu.

        ako nije ošte?eno podnožje osigura?a, skinuti same žice i stopice jako dobro pregledati. po mogu?stvu prelemiti ili još bolje zameniti za nove.

        jako ?esta pojava je korozija na spoju žica- stopica i time pojava prelaznog otpora odnosno posledi?no grejanje. od toga se greju i kontakti osigura?a i topi okolna plastika (toplota uvek ide na gore).

        ako nije mogu?e promeniti samo podnožje osigura?a a ?esto nije, onda je obavezna zamena kompletne kutije osigura?a.

        obavezna, pod hitno.

        dolazi letnje vreme, problem ?e biti sve izraženiji i u jednom nama nepoznatom trenutku plastika ?e se toliko zagrejati da ?e se zapaliti.
        izgore?e kutija osigura?a, izgore?e izolacija žica (pošto je auto to godište skoro sigurno je izolacija od obi?nog PVC koji je zapaljiv) a onda na kraju i ceo auto.

        sa vatrom se nije igrati....

        danas se ti problemi rešavaju upotrebom negorivih ta?nije samogasivih žica (tzv halogen free), posebnim legurama za kontaktna mesta obi?no pozla?ena ili posrebrena kombinacija, itd- kvalitetnije se radi pa su i ti problemi prakti?no tehni?ki rešeni.


        još jedan razlog pregrevanja može biti da je nešto van fabri?ke ugradnje dodavano od potroša?a na taj osigura?, ili pove?ano optere?enje.

        dakle, one ja?e sijalice su verovatno po?etni uzrok nastalih problema. problem je davno zapo?eto, razvijao se porast otpora a sada se samo vidi krajnji stadijum u vdiu topljenja.

        samo od sebe kvar se ne?e popraviti i protokom vremena bi?e sve gore, ako se odmah ne otkloni koren uzrok- loš elektri?ni spoj.
        osigura? treba da bude što lakše topljiv, on je zaštita od požara.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • madwap
          CBC Veteran
          • 02.09.2006
          • 177
          • Beograd

          #5
          Hvala na iscrpnom odgovoru saznao sam mnoge stvari koje nisam znao.

          Pomislio sam da je problem u osiguracima jer mi je bilo cudno da se plastika istopi, prakticno slepi za to kuciste totalno a da sam osigurac se ne prekine...

          e sada zaboravio si da mi kazes jednu stvar,

          da skratim pricu. da li bi jednosatvno i najjeftinije resenje bilo da ugrdim releje kratkih svetala ?

          Pretpostavljam da bi, jer sam to isto uradio s ventilatorom i vise se nije topio. Menjati celu onu kutiju osiguraca nije bas jednostavno pogotovo sto mogu da nadjem neku slicnih godina i kvaliteta pa se problem moze javiti ponovo.
          Renault Twingo, 1.2
          Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

          Comment

          • darko-sice
            CBC Senator
            • 01.11.2005
            • 200
            • Aleksinac

            #6
            SW. BRICK-Gresis druze u jednom samo...njegovi osiguraci nisu ti o kojima pricas vec ubodni...i u 99% slucaja se i javlja ostecenje kutije zbog loseg kvaliteta osiguraca....najbolje resenje ti je promena samo tog osiguraca na drugo mesto...ili cak da izvedes novo kuciste...takvih kvarova sam imao mnogo i resavao ih na ovaj nacin sa sigurnoscu 100%...
            POZDRAV

            Comment

            • Vladd
              CBC Senator XXL
              • 09.07.2006
              • 581
              • NBG

              #7
              Ako se topi osigurac, onda je neki kontakt los, i to u blizini osiguraca, da li je podnozje, ili kontakt sa kablom, neko krimpovanje je ostarilo..to je vec bacanje pasulja..
              Uglavnom, los kontakt, prelazna otpornost velika i pri znacajnoj struji (par ampera) radi kao grejac od nekoliko wati..toplota se prenosi efikasno preko metala. Uglavnom i kbl treba da je nagoreo, ili izolacija da je ukrtila. Zice najcesce dobiju celicno-sivu boju, iako su bakarne...

              Poz.

              Comment

              • madwap
                CBC Veteran
                • 02.09.2006
                • 177
                • Beograd

                #8
                Hvala svima...

                Znaci, posto su meni osiguraci premestani na drugo mesto u kucistu, to sam resio ( recimo uspesno ) i opet moje dosadno pitanje ima li svrhe da ugradjujem releje na svetla, posto se na tim osiguracijama i desila sva zajebancija ili je premestanje dovoljno?

                Unapred hvala!
                Renault Twingo, 1.2
                Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Ima svrhe.
                  Releja fabricki nema iz ciste ustede a ne zato sto je to bolje resenje u smislu da je sigurnije i jednostavnije jer releji traju jako dugo da ne kazem koliko i auto ako se ne opterete vise nego za koliku struju su predvidjeni.
                  Ako planiras da bilo kad u buducnosti povecas snagu sijalica odmah racunaj sa tim i stavi odgovarajuce releje za tu struju da se posle ne bi zezao ponovo.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ima li svrhe da ugradjujem releje
                    i za te releje su ti potrebni osigura?i, zna?i nova ku?išta osigura?a i novi osigura?i. po dva komada.

                    kako god, pregledaj i nadji uzrok a to je negde loš elektri?ni spoj.

                    shodno uzroku odaberi i najbolju terapiju.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • madwap
                      CBC Veteran
                      • 02.09.2006
                      • 177
                      • Beograd

                      #11
                      Pa automobil je jako mator tako da sva ta instalacija oko svetala i nije bas u tip-top stanju. Vidim tragove da je neko ranije stavljao maglenke na duga svetla ( na te zice ) pa je skinuto (bar pre 3 god koliko je auto kod mene). Sve to relativno izgleda OK, ali daleko da je od nekog perfektnog stanja posle toliko godina. Koliko sam fizicki uspeo da vidim, izgleda da su sami kontakti osiguraca u kucistu bili losi i da je sam problem tu nastao i tu se zadrzao. Od kada su premesteni na nova mesta nisam vozio duze od 3h nocu, ali za sada se ta dva osiguraca ponasaju sasvim normalno kao i svaki drugi.

                      Hvala ljudi na pomoci, ja cu ipak da ugradim releje i da mi elektricar pregleda instalaciju, za svaki slucaj... saveti su mi bili bitni da se ne pojavim ko duduk pa da mi prospe neku pricu koja nema veze sa zivotom. Hvala jos jednom.
                      Renault Twingo, 1.2
                      Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                      Comment

                      Working...
                      X