Punjenje akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Punjenje akumulatora

    Akumulator je kupljen prosle godine, Topla 75Ah i sada kada su pocela hladnija jutra tesko vergla i normalno teze upali, grejaci su ispravni. Nocas mi je akumulator celu noc bio na punjacu i jutros kad sam ga vratio u auto normalno je zaverglao, zivlje i kresnuo je "na pola kljuca"! Znaci problem je u punjenju, jel za to zaduzen regler alternatora ili sam alternator, sta prvo da gledam? Inace preko dana kada se ne vozi auto jos dok je motor hladan zavergla onako prosecno, moglo bi malo zivlje, a kada se vozi pa se ugasi na 10ak minuta, mnogo tesko sastavi, ali samo zbog verglanja, jedva se okrece. Da li ce novi regler resiti ovo punjenje ili ne? Pozdrav drugari
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Prvo premeri punjenje alternatora, pa ces znati da li je regler u pitanju ili ne.
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • milan_g1
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2007
      • 863
      • Karaburma

      #3
      Nemam unimer pa cu morati da odem do servisa da mi izmere napon, videcu posle sta cu da radim, inace koji regleri su malo kvalitetniji, mislim na proizvodjaca? Trenutno imam neki slovenacki, a imam nas kragujevacki koji nije ispravan, pa cisto da znam sta da eventualno kupim
      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

      Comment

      • remus
        CBC Senator XXL
        • 25.12.2004
        • 695
        • Zrenjanin

        #4
        Ako imas 1200 din za Boschov onda taj,ako ne onda onaj za 500din ce isto da posluzi. I kad vec skidas alternator promeni lezajeve u njemu i pogledaj kakav je kolektor i eventulano odnesi na strug da se poravna. To sam i ja radio pre mesec dana.
        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

        Comment

        • KdF
          CBC Senator
          • 06.12.2004
          • 242
          • Beograd

          #5
          Alterantor nema kolektor nego prstenove (kolektor je sastavljen od plocica, a prstenovi nisu - ima ih dva i svaki je iz jednog dela).

          Napon na akumulatoru u toku rada motora treba da bude oko 14-14,5V, i ne sme da varira sa promenom broja obrtaja motora. Eventulano sme malo da padne na leru, ako je ukljucen neki veci potrosac.

          Uzrok slabog punjenja ne mora uvek da bude u regleru, ima tu jos delova koji bi mogli da budu defektni (diode, rotor ili stator mada se redje desava). Takodje treba proveriti kabl od alternatora do akumulatora i pripadajuce kontakte (buksne, konektore).

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            Hvala za info, sutra vozim auto kod majstora, otvaramo motor, pa kad to zavrsim bacam se na struju...
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • remus
              CBC Senator XXL
              • 25.12.2004
              • 695
              • Zrenjanin

              #7
              Dobro ali ako kazes kolektor covek ce pre da zna o cemu se radi.
              Inace ja kad sam sve uradio meni sad puni 14.5V a pre je punio 13.8
              VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

              Comment

              Working...
              X