Vezivanje main switch-a i alarma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aki
    CBC Senator XXL
    • 04.08.2006
    • 1133
    • Beograd
    • Yugo 1603, Yugo 1301

    Vezivanje main switch-a i alarma

    Kako da vezem main switch, koji prekida masu, tako da mi alarm, koji bi kasnije ugradio, radi normalno tj. da njemu ne remetim rad?
    Ispada da nikako ne mogu da ukombinujem ta dva ili barem mi Slepci ne znamo kako.
    "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
    - Lousie Smith
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    #2
    pa sto za alarm je izvedes poseban - kabl od acu, ili dodatno napajanje za alarm, mala baterija za motocikle i sl...

    Comment

    • Aki
      CBC Senator XXL
      • 04.08.2006
      • 1133
      • Beograd
      • Yugo 1603, Yugo 1301

      #3
      Nije frka vezati sam alarm, ali trebaju mu i senzori za npr. otvorena vrata, treba i da koristi zmigavce, svetla itd., a to sve ne moze kada je sve osim alarma mrtvo.
      "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
      - Lousie Smith

      Comment

      • dandy
        CBC Senator XXL
        • 09.12.2005
        • 513
        • Bijeljina-Beograd Medakovic

        #4
        h, ma ne mora, naravno, migavce vezujes preko dioda tako da ne moze da vraca struju i direct povezujes + i - sa dodatnog acu, a kasnije ukljucivanje nece imati uticaja na njega jer diode nece dati vracanje struje...
        takodje za kabinu, tu masu sa dodatnog acu mozes slobodno vezati za masu automobila, jer prekidaci na vratima spajaju kabl sa masom, i to ce da radi bez problema iako je glavna masa iskljucena...
        jer napravices u stvari dva strujena kola koja ce da rade sa zajednickom masom, sto nije problem nikakav.... a diode ce da rijese da se ne suceljavaju i ne razbacuju struju, smao moras malo vise kablova da razvedes

        Comment

        • Aki
          CBC Senator XXL
          • 04.08.2006
          • 1133
          • Beograd
          • Yugo 1603, Yugo 1301

          #5
          Hm, pa da, to sa kablovima mi je bilo jasno od pocetka, nazalost. Skontao sam da mi je najlakse da prekinem masu na switch-u, i ugradim alarm normalno, dakle sve iza switch-a, a da prekidac okrecem/vadim samo u odredjenim slucajevima ili ne daj boze u nezgodnim situacijama.
          "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
          - Lousie Smith

          Comment

          • dandy
            CBC Senator XXL
            • 09.12.2005
            • 513
            • Bijeljina-Beograd Medakovic

            #6
            ajd da te priupitam koja je zamisao prekida mase.....
            moze jako velike probleme da izazove prekidac pogotovo prilikom alnasovanja kada vuce jako puno struje, a + ide direct sa acu na alnaser....

            do sad bar ja nikad nisam praktikovao da masu prekidam, jer sve moze da se uradi i sa prekidom + voda koji vodi u kabinu,

            Comment

            • Aki
              CBC Senator XXL
              • 04.08.2006
              • 1133
              • Beograd
              • Yugo 1603, Yugo 1301

              #7
              E tek sada videh pitanje... Resio sam u medjuvremenu kako sam hteo, prekinuo sam masu. Pa prekidac je napravljen da prekida masu, a ako su kontakti dobri, ne vidim razlog da pravi probleme... Sve stope sam ispresovao dobro, stegao sam srafove na prekidacu... mislim da nece biti nikakvih problema.
              "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
              - Lousie Smith

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                problem moze biti u prelaznom otporu, kroz masu tece reda 500 Ampera struje u peak-u.
                za takve struje se koriste servo aktuatori, rastavljaci koji mogu da podnesu takva opterecenja. (koji su hermeticki zatvoreni, uljem hladjeni, itd)

                obicni rucni prekidaci su po pravilu reda 20-30 eventualno 50Ampera a to je jako malo prema potrebama npr anlasera.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Aki
                  CBC Senator XXL
                  • 04.08.2006
                  • 1133
                  • Beograd
                  • Yugo 1603, Yugo 1301

                  #9
                  Ok, ali koliko dugo traje normalno verglanje? Sekund, mozda malo vise... A i ne verujem da bi pravili prekidace tek tako, bez da imaju neki standard, ipak se prave namenski.
                  "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                  - Lousie Smith

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    naravno da prekidaci se prave po standardu.
                    5A, 10A, 20A tipicno.

                    imaju i namenu shodno tome predvidjeno.

                    ne znam da je moguce pokrenuti, okretanje, postici broj obrtaja i zavrsiti paljenje motora za 1 sekundu ali sve i da je moguce i za 1/2 sekunde fakticki kratak spoj koji vidi prekidac (jacina struje) ostaje sa svim svojim posledicama.
                    postoje prekidaci za jake struje, rekoh zovu se rastavljaci i namenjeni su za takve i slicne nivoe opterecenja.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #11
                      Postoje "prekidaci mase" za kola, ali si prilicno skupi, i za nova kola nefunkcionalni. Svaki "eksperiment sa neadekvatnom opremom na jakoj struji, zavrsava pozarom.

                      Prekidac gubi "smisao" ako vezujes masu alarma mimo njega, posto nema prekida kola, u slucaju paljenja instalacije (sto je i namena prekidaca).
                      Staviti tek da ga ima, ne vidim neki razlog, ako ne moze da podnese probleme.

                      Obican ce i pri radu elektropokretaca lagano da degradira, dok se ne istopi. Moguci su problemi u radu.

                      A u slucaju paljenja instalacije (gde je nedefinisana kolicina ampera, a sigurno par stotina), nece imati nikakvu funkciju osim zrtve..

                      Poz.

                      Comment

                      • Aki
                        CBC Senator XXL
                        • 04.08.2006
                        • 1133
                        • Beograd
                        • Yugo 1603, Yugo 1301

                        #12
                        Sto se vezivanja tice, to sam resio, ne zelim da mi prekidac bude zastita od kradje, zato ce sluziti alarm. Kazem, prekidac je kupljen kao namenski napravljen za prekidanje mase, Hella je marka... Trenutno jos uvek sklapam auto, pa ne znam kako ce se ponasati prekidac u toku normalne voznje itd. Dok motor radi, struja kroz prekidac nije velika kao dok se vergla, jel da?
                        "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                        - Lousie Smith

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          otprilike 1/2 struje verglanja je dok motor radi.
                          reda 100A puni alternator- trosi elektro sistem vozila iz baterije.

                          sve to prolazi kroz taj prikljucak mase.

                          ako je prekidac koji zelis da postavis deklarisan na bar 150A i bas namenjen za tu svrhu ne bi trebalo da nastane problem.
                          ako nije, slazem se sa Vladd-om o rezultatima primene eksperimenta.

                          (Dzulova toplota raste na kvadrat sa strujom, I*I*R)
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Aki
                            CBC Senator XXL
                            • 04.08.2006
                            • 1133
                            • Beograd
                            • Yugo 1603, Yugo 1301

                            #14
                            Ovo je prekidac...
                            Code:
                            http://www.defender.com/product.jsp?path=-1|328|51495|299265&id=566688
                            "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                            - Lousie Smith

                            Comment

                            • Vladd
                              CBC Senator XXL
                              • 09.07.2006
                              • 581
                              • NBG

                              #15
                              Moras takav prekidac da montiras najdalje pola metra od accu, da ne bi imao problema. E sad, kako je izvedeno napajanje kola, to je pitanje, neka vozila imaju razvodnu kutiju iznad ili u blizini accu, pa treba odabrati koji plus "prekinuti", ili da prekidas masu, a masu alarma da povezes na accu...
                              O tome "odlucuje" izgled instalacije.

                              Poz.

                              Comment

                              Working...
                              X