Problem sa strujom...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miodrag
    CBC Veteran
    • 31.08.2007
    • 184
    • Sremska Mitrovica

    Problem sa strujom...

    Evo sta se desava od skora, napominjem da mi se to isto desilo prosle godine na dva dana i da je nakon toga bilo sve u redu.
    Dakle, upalim kola, krenem i vec na prvoj raskrsnici primetim da mi zmigavac ne blinka, tj ne radi automat (ne cuje se karakteristican zvuk) i sijalica na kontrolnoj tabli sija stalno. Ustanovio sam da kada dam zmigavac on radi normalno sve dok ne pritisnem papucicu kocnice tada na tabli sijalica sija i ne cuje se zvuk, a zmigavci pozadi i napred (sijalice) ne rade. Cim pustim noznu kocnicu proradi sve normalno. Isto, dam zmigavac pritisnem kocnicu i podignem rucnu sve radi normalno, cim spusti rucnu zmigavac opet posandrca.

    Kontam da je neki kontakt, mozda neki relej ili tkao nesto, ali gde da gledam ili mora zica po zica...

    Golf 2gtd
  • max_power
    CBC Član
    • 20.12.2006
    • 99
    • vrnjacka banja
    • bmw

    #2
    Mislim da si izgubio masu, jel si probao da upalis sva cetiri zmigavca i onda kocnicu?

    Comment

    • Miodrag
      CBC Veteran
      • 31.08.2007
      • 184
      • Sremska Mitrovica

      #3
      nisam to probao,... probacu.
      kako mislis izgubio sam masu, gde sta kako,.. mislis negde je nesto crklo pa daje kontakt

      Comment

      • max_power
        CBC Član
        • 20.12.2006
        • 99
        • vrnjacka banja
        • bmw

        #4
        Javice se neko strucniji, nije nista crklo najverovatnije ali sam ja imao slicnih problema na pasatu te generacije i masa je zezala stvar, meni na primer se otkacila zica koja je vezana za sasiju (masa) i kada ugasim auto a svetla ostanu upaljena on nece da se ugasi, cini mi se da su me isto tako zmigavci zezali i jos neke guposti. Predpostavljam da je problem te prirode.

        Comment

        • dandy
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 513
          • Bijeljina-Beograd Medakovic

          #5
          vjerovatno dobije struju preko kocnice provjeri zadnje stopove da niej nesto u kratkom spoju, da nema neki komad metala u onoj plastici sto drzi sijalice i sl...i konektor da nije gdje prespojio
          prvo skiini tj otkaci farove sa jedne strane, pa vidi jel se sta mijenja, a poslije vrati njih i otkaci druge, i javi sta se desava

          Comment

          • Miodrag
            CBC Veteran
            • 31.08.2007
            • 184
            • Sremska Mitrovica

            #6
            nisam stigao jos da skidam zadnje stopove, ali sam probao i sa sva 4 zmigavca opet isto se ponasa. Ali sad sam primetio (sto ranije nisam jer nisam mnogo ispitivao) da automat ipak radi i kada pritisnem noznu kocnicu ali jaaaako sporo, znaci blinke sijalica pa onda stoji bas dugo pa opet blinkne,... Moram sutra rasturiti zadnje stopove da vidim da li tu sta ima...

            Comment

            • zec
              CBC Senator XXL
              • 05.01.2005
              • 450
              • bgd

              #7
              Ajde pre nego sto rasturis svetla pozadi pogledaj mase na karoseriji. Nije dovoljno samo da gledas vec moras da pomeris te provodnike. Najbolje da popustis zavrtanj koji drzi masu i ocistis kontakte pa onda vratis i probas da vidis sta se desava. Verovatno je to problem sa masom prednje strane pod haubom, ali ne znam tacno gde je ta tacka. Brisaci rade ok?
              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

              Comment

              • dandy
                CBC Senator XXL
                • 09.12.2005
                • 513
                • Bijeljina-Beograd Medakovic

                #8
                mislim ipak da je problem pozadi,mada nista nije iskljuceno, treba samo redom krenuti ako skroz polako blinka znaci da ima jos neki veliki potrosac jer sto vise struje vuce automat on sporije radi, sjecate se da kada crkne jedna sijalica on blinka brzo, vidi samo da ti ne spaja stop svjetlo i migavac neegdje,,,,,
                mada cini mi se, ali ne mogu 100 % da i pozadi ima kontakt mase....
                To kod tebe koliko vidim desava se da struje od kocnica prodre negdje do migavca....

                Comment

                • zec
                  CBC Senator XXL
                  • 05.01.2005
                  • 450
                  • bgd

                  #9
                  dandy
                  Slazem se sa tobom, postoji masa pozadi, zato pitam kako rade brisaci. Obicno je zajednicka masa sa brisacima napred pa ako i oni prave problem eto moguceg resenja.
                  "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                  Comment

                  • Miodrag
                    CBC Veteran
                    • 31.08.2007
                    • 184
                    • Sremska Mitrovica

                    #10
                    mislim da znam gde je masa, to je negde kod/ispod akumulatora, nikad to nisam pipao mozda je doslo vreme da se sredi i ocisti malo...
                    brisace nisam isprobavao nisam imao potrebe niti se setio da ih probam, videcu sutra sve to, pa javljam sta je i kako je

                    da, kada stisnem kocnicu onda pobraljavi, bez kocnice sve je ok,... a jos veci fazon je kada pored zmigavaca i kocnice povucem rucnu tada sve ponovo proradi

                    Comment

                    • Miodrag
                      CBC Veteran
                      • 31.08.2007
                      • 184
                      • Sremska Mitrovica

                      #11
                      Evo, danas sam uhvatio malo slobodnog vremena i pogledao sta ste mi rekli da vidim, prvo pogledao sam zadnje stopove i tad ustanovio da mi trece stop svetlo ne radi. Otkacio sam ga misleci da diode ili nesto drugo pravi kurslus, ali nije to. zatim sam pregledao sve sijalice i kontakte u stopovim i sve je cisto. Masu u gepeku nisam nasao, ali zato jesam u motornom delu. Nalazi se ne ispod akumulatora nego negde kod bloka motora valjda. Nisam je dirao jer nemam vremena, ali sam je malo iscistio spolja sa WD40.
                      Planiram da u nedelju ako vreme bude lepo krenem u detaljno trkeljisanje po zicama i kablovima.
                      Mislio sam da krenem ovim redom. Prvo u motornom delu da proverim sve kablove (ima i nekih zica koje ne sluze nicemu) d avidim ima li koja kontakt sa sasijom, zatim sve izloriam i spakujem. Zatim proverim farove jer mi pozicija u levom faru ne radi osim kad je malko "tresnem" tad proradi, znaci tu postoji neki kontakt, izolujem zice i spakujem sve po PS-u. Zatim odsrafim masu, ocistim i zategnem.
                      Zatim prelazim u gepek, skidam ponovo stopove, detaljno zicu po zicu prekontrolisem, sve kontakte i zice koje vode do izvoda za prikolicu. Valjda cu naci tu gde je masa...
                      Ako nista od tog ane pomogne, prelazim u kabinu. Skidam volan, masku i takodje pratim svaku zicu, izloiram sve i spakujem.
                      Posto nemam voltmetar, planiram da ga kupim do nedelje pa da malko ispitam da li i koliko vuce struju. Nadam se da ce onaj kineski biti dovoljan za to malo sto mi treba?

                      Zadnja tri dana sam vozio kola po ceo dan, svaki put u toku ta tri dana je palio kako treba. Danas kad sam hteo da ga isteram akumulator nije hteo ni da bekne. Od juce poslepodne je stajao u garazi. U kolima sada nemam muziku da bih na nju posumnjao. Negde struja odlazi, ali zar je moguce da postoji neki tako velik potrosac da isprazni akumulator tako brzo? Aku nije bas sjajan ali sada nije ni tako hladno... Celo leto je palio ok. Kakav go da je prethodnih dana je palio i bio dovoljno snazan. Alternator je ok, proveren je i nedavno su zamenjene neke diode.
                      Sada punim aku do sutra jer ce mi jos sutra kola trebati a onda u nedelju rasturanje

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Zatim prelazim u gepek, skidam ponovo stopove, detaljno zicu po zicu prekontrolisem, sve kontakte i zice koje vode do izvoda za prikolicu. Valjda cu naci tu gde je masa
                        ...
                        Posto nemam voltmetar, planiram da ga kupim do nedelje pa da malko ispitam da li i koliko vuce struju
                        mislim iz ovoga da nisi baš upu?en u to kako funkcioniše elektro sistem na vozilu, stoga bi moj savet bio da prva kupovina bude neka knjiga o auto elektrici/ priru?nik za generalno upoznavanje a onda knjiga sa elektro shemom baš za Golfa.


                        da skratim, ti ne tražiš žice koje imaju kontakte, ve? tražiš žicu tj masu koja nema kontakt sa šasijom vozila.

                        tih masa ima oko 30tak na vozilu.

                        žica mase je po pravilu crne boje, dakle ne skidaš štop svetla ve? ispratiš crnu boju/ masu desnog do spoja sa masom, i tu proveriš da li ima perfektan spoj.
                        dakle, o?istiš a ne prskaš sprejevima po površini jer je cilj ostvarivanje kontakta a ne izolacija da spre?i protok struje. (WD40 služi da spre?i prolazak struje).

                        isto to za levu stranu auta, pozadi.

                        a možda je dobra opcija i da posetiš elektri?ara, uštede?eš puno vremena a rezultat dijagnostike ?e biti izvesniji.

                        možeš sigurno i sam, samo odvoji dovoljno puno vremena i sistematski korak po korak kako je navedeno u uputstvu/ knjizi kako se proverava stanje pojedinog elektro kola.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Miodrag
                          CBC Veteran
                          • 31.08.2007
                          • 184
                          • Sremska Mitrovica

                          #13
                          izvadio sam osigurac od stop svetla i tada je sve proradilo kako treba...
                          proverio sam mase u motornom delu i u gepeku, ocistio ih i to je ok,...
                          sutra cu rasutiri kontrolnu tablu pa cu tu pregledati zice, kad god stisnem kocnicu nesto cakne iza table. Takodje i svetlo u kabini zackilji. Mislim da je problem u zicama iza kontrolne table,...
                          Znam da iza sata ima onaj djavo sto drzi sajlu li sta vec, pa dajte hint kako se to skida da ne bih pokidao.
                          Da li stop svetlo ima neki relej, neki automat, otkud znam da nije to nesto otkazalo?

                          Comment

                          • Miodrag
                            CBC Veteran
                            • 31.08.2007
                            • 184
                            • Sremska Mitrovica

                            #14
                            sve sam pregledao, u gepeku sve ok, u motornom delu sve ok, sve mase i sve kontakte ocistio i dobro dotegao. Rasturio sam tablu u kabini, uspeo da izvadim sat, pregledao zicu po zicu sve i sve je ok. Ostalo je jos pogledati onu kutiju sa osiguracima i relejima. Recite mi da li je moguce da je otisao relej od zmigavaca ili kocnica (ako taj postoji) te da izaziva ovakav problem?
                            Znaci ostalo je jos to da utvrdim i ako je to super, a ako ne ne gine elektricar. S tim sto je tad bolje da ga gurnem u Savu...

                            Comment

                            • Miodrag
                              CBC Veteran
                              • 31.08.2007
                              • 184
                              • Sremska Mitrovica

                              #15
                              ok, problem resen, ako neko bude imao slican problem neka zna kako sam ga ja resio. Kada se skine kutija sa osiguracima i relejima sa leve strane stoji metalna plocica na koju idu zice mase, jedna zica je toliko oksidirala da verovatno nije nista provodila i bila je malo istrgana. Nakon ciscenja iste kvar je nestao. Proverio sam par puta da li je zaista samo ta zica u pitanju tako sto sam je stavljao i skidao,... i TO JE TO!

                              Posto mi se akumulator zesce prazni, moram proveriti Alternator regler i diode, to ce sacekati ponedeljak.

                              Jos nesto da vas pitam, kako da izmerim koliko daje alternator? Gde da "pipnem" unimerom?

                              Comment

                              Working...
                              X