Problem sa strujom...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    #16
    to sto je bio problem je glavni razvodnik za masu i na njega idu skoro sve mase sa table, imas jos jednu masu koja ide na sraf malo ispred te plocice....
    kako izmjeriti struju pa podesis unimer na 20v i crvena na + crna na - dok je ugasen auto, izmjeris, pa onda doka auto radi i vidjeces koliki napon stvara, tj vidjeces koliko u stvari pravi alternator(naravno sacekaj kad upalis auto jedno minut dva, pa onda mjeri)

    A to sto vuce struju negdje izmjeri unimerom takodje kad je sve pogaseno koliko vuce pa javi..da trazimo problem

    Comment

    • zec
      CBC Senator XXL
      • 05.01.2005
      • 450
      • bgd

      #17
      Ne znam koliko znas da koristis unimer, ali ako ne znas onada je vrlo moguce da ce biti sprzen. Voltmetar meri napon, a ampermetar meri struju.
      Auto je ugasen, skines jednu klemu akumulatora.
      Unimer prebacis na najveci opseg da meri struju (A) - verovatno ces morati da prekopcas ispitni prikljucak na unimeru.
      Jedan prikljucak stavis na skinutu klemu, a drugi na akumulator. Trudi se da merenje ne traje duze od par sec. Za vreme merenja ne ukljucuj potrosace, osim onih koji inace rade kad ostavis parkirano vozilo na duze vreme.
      "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

      Comment

      • Miodrag
        CBC Veteran
        • 31.08.2007
        • 184
        • Sremska Mitrovica

        #18
        javljam sutra koliko puni alternator i da li vuce i koliko struju kada je ugasen motor... znaci skinem minus klemu i uredjaj spojim sa minus klemom i minus stubicem na aku.
        Sad sam provalio da mi je aku od 74A, a alternator od 66A valjda...

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #19
          kad ti je ugasen auto i neradi nijedan potrosac(da su ti zatvorena vrata.da nebi sijalo osvetljenje u autu,)...znaci da je prikljuceno samo sto mora(kod mene naprimer je to: sat i radio u kolima naravno i on da bude ugasen) .. ako ti u takvoj situaciji skinuta klema zavarnici kad pipnes stubic sa koje je skinuta..nema sta da meris..imas sigurno negde proboj u izolaciji neke zice ili neki nevidljivi potrosac vuce struju i trosi akumulator.ako se to desava krenes da vadis i da vraca jedan po jedan osigurac i svaki put proba dali varnici..sve dok nenadjes onaj osigurac i uredjaj koji se preko njega napaja koji pravi problem.kad skines taj osigurac neces imati varnicenje na klemi-stubicu.
          to za akumulator 75 ti je 75Ah ( amper-casa) i to je kapacitet akumulatora. a ovo 66 na alternatoru je 'pik' punjenja u amperima ili prosto receno nema veze jedno sa drugim.
          i pazi sta spajas sa cime....da ne bude....mi ti rekli ....
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • Miodrag
            CBC Veteran
            • 31.08.2007
            • 184
            • Sremska Mitrovica

            #20
            necu cackati sutra sam, imacu pomoc elektricara, prijatelja Sada kad si spomenuo varnicenje, secam se da je toga bilo ranije(pre nego sto sam otkrio masu ispod table) dok sam skidao cini mi se minus klemu, dok danas to nisam primetio...

            Comment

            • Miodrag
              CBC Veteran
              • 31.08.2007
              • 184
              • Sremska Mitrovica

              #21
              evo isao sam do garaze da proverim po mraku, nema nikakvog varnicenja i koliko je meni poznato samo sat sa table vuce struju (muziku su mi maznuli)... Sutra ce se proveriti alternator i ako dalje se prazni aku ne gine drugi. Mada jedna stvar me buni. Cak i onda kada nisam mogao ni da zaverglam, bometar je pokazivao da su celije puno 100% izuzev jedne koja je bila oko 75%. Nakon punjenja motor je upalio kao mina. Sa Avtotesterom koji moze da meri do 15V na aku sam izmerio ~12.4V

              Interesuje me da li je uloga reglera na alternatoru da ne dolazi do prepunjavanja aku?

              Comment

              • Miodrag
                CBC Veteran
                • 31.08.2007
                • 184
                • Sremska Mitrovica

                #22
                Provereno je sada sve osim akumulatora na koga je sada pala sumnja. Danas stize novi i problemima je kraj. Ne vuce vise nigde struju i nema ludovanja svetla, dakle masa je bila zesci krivac. Hvala svima na pomoci!

                Inace da objasnim zasto sam proveravao sve i zasto je aku. krivac najverovatnije mada mi nije bas jasno sve sa aku. Dakle, desavalo mi se da najnormalnije upalim auto nakon recimo dva dana stajanja u garazi i to kada je bilo relativno hladno. Nakon voznje od ~50km, gasenja ponovnog najnormalnijeg paljenja i opet voznje od ~50km aku vise nije mogao da pali. Zavrteo bi malko anlaser i tad izgubio snagu, nakon toga vise nije hteo ni da zucne. Posumnjao sam na alternator na neki skriveni veliki potrosac, mada mi tu nije bilo jasno da je palio nakon dva dana mirovanja. Racunao sam da bi alternator morao da ga dopuni nakon tih ukupnih ~100km. Ali eto ispostavilo se da je alternator sasvim u redu, regler i diode takodje... Jos vise od svega me bunilo da je aku nakon sto nisam mogao da upalim sa bometrom pokazivao da su sve celije 100% pune osim jedne koja je bila na 75%.
                Ali danas stize novi aku i bice verovatno sve ok. Stize mi Bosh od 72 ili 74Ah cini mi se...

                pozdrav jos jednom!

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  po opisu i merenjem sa bometrom, aku nije uzrok problema.
                  i sa novim ce ostati problem jer nije dijagnozom ustanovljen uzrok.
                  a mozda i jeste, jer masa je kljucni element za zatvaranje elektricnog kola, i ne treba zaboraviti da se aku puni strujom preko minusa ( a ne preko plusa kako bi verujem vecina prvo pomislila).


                  bometar je nepogresivi indikator napunjenosti, i to one prave hemijske koja uzima u obzir sve, od separataor, sumporne kiseline, olovo sulfata i sulfida...itd.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Miodrag
                    CBC Veteran
                    • 31.08.2007
                    • 184
                    • Sremska Mitrovica

                    #24
                    ne znam, videcemo sutra i narednih dana kako ce se ponasati aku. stavio sam ga danas i koristio, sve super, pali kao mina! Cak sva svetla sijaju primetno intezivnije.
                    Problem sa starim aku je ostao cak i kada sam sredio struju i masu koja je pravila probleme,... Dakle, masa popravljena, nema nevidljivih potrosaca (mereno unimerom), alternator proveren puni 13.96, ostao jedino jos taj stari aku kod koga sigurno znam da je jedna celija gecrknula a to je mozda dovoljna razlog da dizelas ne moze da zavergla...
                    U svakom slucaju novi aku je u kolima, videcu kako ce se ponasati narednih par dana. Ako i sa novim aku problem praznjenja istog ostane onda cu ga politi naftom i kresnuti sibicu,...

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      taj stari aku kod koga sigurno znam da je jedna celija gecrknula a to je mozda dovoljna razlog da dizelas ne moze da zavergla
                      nema kod aku pitanja jedne celije, ili sve radi pa je ok za upotrebu ili je za bacanje.
                      naravno da ne moze da vergla kada ne tece struja kroz akubateriju, uz pretpostavku da jeste jedna celija u kratkom spoju kako navodis sumnju, je to slucaj.

                      napon nije bitan kod akubaterije, bitna je struja koju daje odnosno moze da isporuci.
                      takodje napon koji se generise na alternatoru gotovo nista ne govori o hemijskom stanju baterije, i nije nikakav relevantan pokazatelj.

                      posredno da, koristan je ali ga treba i pazljivo znati protumaciti, tj njegove varijacije a ne samu vrednost.
                      a i napon se meri kada je baterija opterecena, tj daje struju.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Miodrag
                        CBC Veteran
                        • 31.08.2007
                        • 184
                        • Sremska Mitrovica

                        #26
                        izgleda da je zaista aku u pitanju, sve radi kao podmazano

                        pu pu da ne ureknem

                        Comment

                        Working...
                        X