Max strujni kapacitet akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alexus
    CBC Član
    • 04.07.2006
    • 28
    • Novi Beograd, Blokovi

    Max strujni kapacitet akumulatora

    Pozdrav svima!

    Vozim dva auta, prvi je Renault Megane I, 1.9dCi, 2002godiste, a od skora i nasledjen Peugeot 405 GR, 1.6, bezninac, 1991 godiste.

    Prosle godine crkne mi akku na Meganu i kupim Bosh-a od 60Ah (ili malo jaci, nisam siguran u tacnu cifru). Taj je po dimenzijama mogao da stane u kuciste za akku na njemu.

    Sada mi se sprema zamena akumulatora na pezou. Razmisljam da prebacim aku. sa renoa na pezo, a da probam da nadjem jaci za dizela.

    Pitanje je generalno, da li sme da se stavi aku. veci od onog koji je deklarisao proizvodjac automobila? Da li ce alternator biti sposoban da puni tako jak akumulator? Koja je maksimalna struja koju alternator moze da proizvede za punjenje aku, a da po alternator to ne bude rezim maksimalnog opterecenja?
    Renault Megane I, 1.9dCi AIR
    Peugeot 405, 1.6l
  • tamburski
    CBC Senator
    • 27.09.2007
    • 210
    • PANCEVO

    #2
    mozes slobodno staviti i od 180a/h samo ako ima gde da ga spakujes
    a koji je to auto bolji od moskvica

    Comment

    • dandy
      CBC Senator XXL
      • 09.12.2005
      • 513
      • Bijeljina-Beograd Medakovic

      #3
      mislim da je bilo slicnih tema, al ajd da pojasnimo

      Kapacitet acu, ti je isto sto i rezervoar za gorivo,,,znaci ono 66Ah ti oznacava nesto kao njegovu zapreminu, tj koliko struje moze da pohrani, da se tako izrazim....
      max struje koju moze da da acu je u vecini slucajeva oko 580A, kamionski, znaci oni od 120-140 Ah idu i do 1000A, ali to je samo kratkotrajna struja koju mogu da daju maltene u kratkom spoju

      Struja punjenja se izrazava u A (Amperima) i po pravilu trebalo bi da je sto manja,(bez ukljucenih potrosaca) ukoliko je alternator i regler isparavan, i sto je manja struja punjenja to je acu puniji...
      obicno prilikom starta u prvo vrijeme dok se acu ne dopuni struja punjanja ide oko 6A, a kasnije spada
      naravno ukoliko se ukljuci neki od potrosaca struja punjenja raste, ali dio se trosi na potrosace...
      mislim da vecina alternatora moze da proizvede oko 30-60A struje, alii postoje i tu razlike...
      ono sto je bitno je ne opteretiti sistem potrosacima koji vuku preko max struje punjenja alternatora....tj da ne ide ka max vrijednosti, jer se time alternator napreze, i ne uspijeva dopuniti acu,,,,

      i sto je akumulator veceg kapaciteta to ce alternatoru biti lakse da ga dopuni jer ce manje da se osjeti kad recimo alnaser povuce i potrosi dio struje iz acu veceg kapaciteta...

      A ako si mislio na voltazu koju pravi alternator, ona treba da bude oko 13,2-13,6 ali je normalno od 12,6-14,4v

      Comment

      • alexus
        CBC Član
        • 04.07.2006
        • 28
        • Novi Beograd, Blokovi

        #4
        Hvala ti na iscrpnom odgovoru.

        Nasao sam odgovore na slicnu temu, ali nisam uspeo da nadjem ove konkretne cifre koje su me interesovale.

        Jos jednu stvar mi pojasni, ako ti nije problem, posto vidim da se razumes u struju (kad nadjes nekoga ko hoce da radi, a ti ga natovari jos vise ):

        - od cega zavisi intenzitet struje punjenja akumulatora? Da li se akumulatoru dinamicki menja otpor sa napunjenoscu, pa se samim tim menja i struja punjenja na (konstantnom) naponu od oko 13 - 14V?

        - koji deo alternatora je taj koji odredjuje max intenzitet struje punjenja, tj. tih 30A koje on moze da da? Da li je to debljina zice u statoru, snaga stalnih magneta ili pobudna struja u rotoru, prag proboja ispravljackih dioda ili nesto savim drugo? Ili drugacije, sta ce to da crkne na alternatoru kad preopteram sa potrosacima na kolima?

        To su, u stvari, dve stvari... Mozda sam malo preterao sa pitanjima, ali volim da razjasnim stvari.

        Izvini!
        Renault Megane I, 1.9dCi AIR
        Peugeot 405, 1.6l

        Comment

        • dandy
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 513
          • Bijeljina-Beograd Medakovic

          #5
          ma nema frke,,,
          regler je taj koji ispituje i odredjuje koliko struje je potrebno da se isporuci acumulatoru ili ostatku instalacije
          znaci ostalo vezano za stator, rotor i dr, maltene nema nikakve veze...tj to odredjuje samo koliku ce max struju moci da proizvede alternator.
          Znaci acu kada se prazni, slikoviti receno desava se da se u njemu stvara manjak struje,ko recimo neki vakuum recimo u boci...... tj dolazi do procesa okidacije ili kako se vec naziva n plocama unutar acu...proces dopune izaziva hemijsku reakciju obnavljanja celija hemijskim putem...
          a struja punjena je u stvari kolicina elektrona koja prodje u jedinici vremena kroz poprecni presjek kabla,,,e sad acu kada je prazniji veci je i taj vakuum(slikoviti receno), vise struje prolazi i ide do njega, i sto se vise dopunjava do svoje nominalne vrijednosti taj vacuum je sve slabiji tj vuce manje struje, a regler to registruje i uskladjuje sa potrebama acu...kada se skroz napuni acu, regler iskljuci dalje napajanje acu strujom,,,,
          govorim o nekim idealnim uslovima,,,
          uvijek kada motor radi, on vuce dio struje za sebe, bobina, kontakt i ostalo,,,pa se regler trudi da tu struju uskladi sa potrebama potrosaca...

          Sta moze da crkne ako se preoptereti, pa obicno strada regler, pobudne diode u njemu i sl.ali moze da se desi i da cvrcne i kalem,,,ali rjedje..

          Comment

          • alexus
            CBC Član
            • 04.07.2006
            • 28
            • Novi Beograd, Blokovi

            #6
            Ja sam mislio da regler jedino ima shvrhu da ogranici napon na akumulatoru na oko 14V. Sta ces, covek se uci dok je ziv, rece neko mnogo pametniji od mene.

            Jos jednom, hvala na odgovorima!
            Renault Megane I, 1.9dCi AIR
            Peugeot 405, 1.6l

            Comment

            • KdF
              CBC Senator
              • 06.12.2004
              • 242
              • Beograd

              #7
              Regler ima funkciju da napon u instalaciji odrzava konstantnim, na oko 14V, tako sto regulise struju koja prolazi krozu pobudni namotaj na rotoru. Sistem dakle radi u povratnoj sprezi - ako napon pocne da pada usled vece potrosnje, regler pusta vecu struju kroz pobudni namotaj dok se ne postigne 14V i obrnuto. Ovaj napon je optimalan za odrzavanje akumulatora. Pri tom naponu, akumulator vuce neku struju (nekoliko ampera, zavisi od akumulatora) dok se ostatak struje prosledjuje potrosacima. Dakle, akumulator daje struju samo kada se motor pali, i kada je sve ispravno cim motor proradi jedini izvor struje bi trebao da bude alternator (osim mozda na jako malom broju obrtaja sto uglavnom vazi za starije alternatore, noviji pune i na ler gasu).

              Struja koju alternator daje potrosacima iskljucivo zavisi od ukljucenih potrosaca, i oznaka na alternatoru oznacava najvecu struju koju alternator moze da proizvede. Ako bi se alternator preopteretio, crkle ispravljacke diode ili bi se alternator pregrejao pa bi eventualno izgoreli namotaji na statoru, a moglo bi da se desi i da se regler pregreje usled velike struje koju bi tada morao da isporucuje pobudnom namotaju na rotoru.

              U svakom slucaju, ne vidim kako bi veci akumulator od propisanog mogao da skodi.

              Comment

              • alexus
                CBC Član
                • 04.07.2006
                • 28
                • Novi Beograd, Blokovi

                #8
                @Kdf: Hvala! Mozes da radis kao profesor, odlicno si ovo objasnio.
                Renault Megane I, 1.9dCi AIR
                Peugeot 405, 1.6l

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  struja u rotoru, prag proboja ispravljackih dioda ili nesto savim drugo? Ili drugacije, sta ce to da crkne na alternatoru kad preopteram sa potrosacima na kolima
                  struja u rotoru- pobuda.
                  a regulise je regulator punjenja iliti regler.

                  ne moze nikada nista da crkne na alternatoru, niti moze da se preoptereti.

                  ako preteras sa potrosnjom, jednostavno struja tece iz akubaterije, onaj potrebni uvecani deo iznad proiozvodnih mogucnosti alternatora, tacnije generatora struje.


                  (nije generator napona, vec generator struje ali da ne komplikujemo sada).

                  na alternatoru su jedine potrosne stvari ugljene cetkice rotora, osim toga mehanicko trosenje kontaktnih prstenova rotora odnosno lezaja rotora.

                  to se desava na 250.000km teske gradkse voznje ili 400.000+ km voznje otvorenim putevima- zamena cetkica.

                  obicno tada se uradi prvi servis i onda vozis narednih par stotina hiljada km kada uradis generalni pregled i eventualno zamenu lezajeva.

                  na svakih 1.000.000km uradis remont i to je to.


                  u praksi, alternator se nikada ne pokvari dok traje prosecan auto, tj motor.
                  negde oko prvih 20godina si miran po tom pitanju...

                  osim, ako je pitanje loseg kvaliteta izrade ili nekog spoljnog uticaja stresa pa se prevremeno pokvari.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    max struje koju moze da da acu je u vecini slucajeva oko 580A, kamionski, znaci oni od 120-140 Ah idu i do 1000A
                    Ja sam uzeo neki Banner power bull 74ah 700a,ranije sam imao WFM 68ah 680a

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #11
                      ti banneri su se pokazali kao odlicni acu,,,stvarno u zadnje vrijeme jedni od najboljih koji se za pristojnu sumu mogu naci na trzistu,,,,imam bas taj u golfu, i jos desetak ljudi koje poznajem ih ima, 2 god garancije, ali niko jos nije imao otkaz bilo kakav

                      Comment

                      • KdF
                        CBC Senator
                        • 06.12.2004
                        • 242
                        • Beograd

                        #12
                        U alternatoru ima jos potrosnih delova, a to su pre svega lezajevi (koji imaju odredjeni vek trajanja), ali bi se moglo reci i elektronski delovi (regler i diode) koji takodje imaju odredjeni vek trajanja. Poznato je da vek trajanja elektronskih komponenti zavisi od radne temperature.

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          Originally posted by dandy
                          ti banneri su se pokazali kao odlicni acu,,,stvarno u zadnje vrijeme jedni od najboljih koji se za pristojnu sumu mogu naci na trzistu,,,,imam bas taj u golfu, i jos desetak ljudi koje poznajem ih ima, 2 god garancije, ali niko jos nije imao otkaz bilo kakav
                          Bio pobednik nekog zimskog testa akumulatorima,16 firmi valjda medju njima Bosh,Vatra,Exide...

                          Comment

                          • spanjeli
                            CBC Senator XXL
                            • 17.09.2005
                            • 532
                            • Nis

                            #14
                            @Wiz gde to ima da se kupi u Nisu i koja im je cena,recimo 45-55Ah?
                            Originally posted by Sheta_Junior
                            Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                            Comment

                            • VaskeKG
                              CBC Član
                              • 29.08.2006
                              • 78
                              • Kragujevac
                              • Citroen C5 2.0

                              #15
                              Ajde i ja da pitam nesto posto imam problem.

                              Na Alfi 156 imam Bosh Silver od 45 Ah koji sam kupio pre godinu dana. Uzeo sam od 45 Ah zato sto je i prethodni bio takav, tek sam posle video po nekim katalozima da za Alfu 156 1.6 ide 50 Ah. U toku prosle zime sam morao nekoliko puta da ga punim jer je znao toliko da se isprazni da uopste nece da zavergla, predpostavljam da je zbog cestog paljenja i kratkih relacija po gradu jer ne stize da se dovoljno dopuni a mali je kapacitet? Isao sam kod autoelektricara da mi proveri vuce li ma auto negde struju ali nije uspeo nista da nadje. Imam problema i sa startovanjem hladnog motora, moram dugo da verglam. Sad, ne znam ima li to veze sa kapacitetom akumulatora i strujom koju daje ili je to prosto problem sa paljenjem. Kad motor nije hladan pali bez problema.

                              Mislite li da ce akumulator veceg kapaciteta da resi problem?
                              Alfisti su jedini bolesnici koji su zarazeni virusom a ne zele da ozdrave

                              Comment

                              Working...
                              X