Termodavac odnosno ona sonda za temperaturu vode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka.l
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 490
    • Beograd
    • ВАЗ 21213

    Termodavac odnosno ona sonda za temperaturu vode

    Nesto me muci... Imam onaj satic za temperaturu od skode i imam onaj termodavac. E sad, taj satic ima tri prikljucka. Plus i minus na 12V i jedan prikljucak da se nakaci na senzor. Senzor takodje ima jedan prikljucak, a srafi se u motor. E sad, sta mi nikako nije jasno...

    Taj senzor je otpornik koji zavisno od temperature ima razlicitu otpornost. Medjutim, kavog u opste smisla ima zakaciti ga ako na njega ide samo jedan prikljucak? Zar ne bi kroz njega morala da prolazi nekakva struja koja je zavisno od otpornosti smanjena, a da to ovaj uredjaj registruje?

    Senzor se samo usrafi u motor i na njega se metne jedna buksna i to je to...

    Jel moze neko pojasnjenje?

    Ah, da....sta je ono sto me je nateralo na sve ovo...pa prikljucio sam taj satic, i on ne radi. Prikljucio sam drugi satic....isti takav, ni on ne radi. Ali sam senzor radi. Medjutim, ovako kako je, nema ni razloga da radi....ah, smorio sam....
    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
    - "I vi ste dobro."
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    #2
    Paaaa (gledano logichki), sam motor ti je zakachen na '-', znachi termodavach je shrafljenjem vec spojen na negativan polaritet. Zhica koju zabadash u buksnu sonde je verovatno pozitivnog polariteta = otpornik je u kolu. Da nisi neshto pogreshno povezao?

    Ili je ne ispravan davach... Ili recimo sat radi sa drugim vrednostima otpora...

    (jbga, ako greshim - ispravice me)
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

    Comment

    • luka.l
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 490
      • Beograd
      • ВАЗ 21213

      #3
      E pa o tome sam ja razmisljao...jedini je nacin da motor sam po sebi ima odredjen potencijal, ali nisam siguran u to. Sad cu bas da probam nesto, da vidim sta tom buksnom ka davacu. Pa davac je ispravan. Radi, menja otpore, a izvadjen je iz skode od koje su cajgeri. A drugo, satici se u opste ne pomeraju sa startne pozicije...da su lose vrednosti, lose bi pokazivali, ali bi se mrdali.

      Hm..motor na minusu? Sto hoce reci, ako na cajger nakacim plus i minus 12v, a taj minus prebacim i na sondu, a onda onu buksnu prikacim gde vec treba na cajgeru, trebalo bi da radi....odoh da probam...(tacnije, samo cu da se zarotiram na fotelji... )
      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
      - "I vi ste dobro."

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #4
        Originally posted by luka.l
        ...odoh da probam...(tacnije, samo cu da se zarotiram na fotelji... )
        Upropastice te internet.

        +Uzmi fen zagrej davach (poshto si ga povezao kako si opisao) i vidi da li se menja vrednost temp na instrumentu... (naravno fen posle vratish da ti greje fotelju)
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          motor i uopste cela kareoserija je minus provodnik. ako se prisetis i tvoj akumulator je minus polom povezan na limariju.

          davac je NTC otpornik i on ima nelinearnu krivu tako da moras da ga zagrejes najmanje na 60C da bi mogao nesto da vidis na samom pokazivacu/satu u smislu pomeranja skazaljke.

          najbolje je da davac stavis u vrelu vodu, koja kipi, i skazaljka trba da bude tacno na polovini skale, ako je sve ispravno povezano i davac i instrument ispravni.

          u samom instrumentu imas 2 kalema, 2 elektromagneta.
          jedan pravi magnetno polje od +12 V i mase a drugi pravi magnetno polje od + sa davaca i mase. ukrstanjem ta 2 magnetna polja pomera se skazaljka koja je vezna na kretni kalem.

          sam instrument moze se proveriti i ommetrom da li je ispravan, odnosno oba kalema u spoju (prekid jednog kalema onemogucava rad instrumenta).

          ako treba jos detalja vici.

          btw, dobro si spojio, samo jedna zica ide na senzor a druga zica senzora je sam navoj, motor i masa (elektricna) motora.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • luka.l
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 490
            • Beograd
            • ВАЗ 21213

            #6
            Proverio sam ja davac da li radi. Ne bih napisao da radi da nisam proverio. Stavio sam ga na 100 stepeni i povezao na uredjaj da vidim da li ce da pokazuje 100. Nije iz sada ociglednog razloga. E sad, unimerom (ommetrom) sam merio otpornost i ona se lepo menja kako temperatura opada odnosno raste. Dakle davac radi. Upravo i tako...jedna klema na buksnu, a jedna na navoj i izmedju ta dva "kraka je otpor".

            Jasno....u svakom slucaju, to je dakle citava poenta. Treba navoj davaca prikaciti na - pol i trebalo bi da radi. Sad cu da proverim posto jos nisam...
            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
            - "I vi ste dobro."

            Comment

            • Dutchman
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 741
              • Vracar centar sveta

              #7
              MASA... c c c c
              Prevelika slika u potpisu!

              Comment

              Working...
              X