Stop svetla i potpuno ugaseno vozilo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksa
    CBC Senator XXL
    • 23.10.2004
    • 701
    • Novi Beograd, SC

    Stop svetla i potpuno ugaseno vozilo

    Pritiskom na pedalu kocnice, na mom autu su se palila stop svetla, nezavisno od toga da li je kljuc u kontakt bravi ili ne.
    Danas je crkao neki tzv "stop automat", elektricari su ga popravili, svetla rade, ali sad samo kada je kljuc u kontakt bravi i to na on, i naravno kad je motor upaljen.

    Koliko se secam, na zastavi 101 je bio slucaj da se stop svetla uvek pale, a npr kod zastave 128 samo kad je kljuc u on polozaju?

    Da li je ovo na bilo koji nacin zakonski regulisano?
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    #2
    U svakom slučaju je bolje za tebe da su štop svetla upaljena i kad ti je motor ugašen.

    Nije mi jasno šta su imali tu majstori da "popravljaju"? Kao da su prespojili automat, tako mi deluje.
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      #3
      Bolje, da, ali se secam i te z128.
      Ne znam sta su radili i ne zanima me, sad kad vozim i pritisnem stop pedalu, ne izgledam od pozadi ko poslednji majmun, bez i jednog svetla

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Imam Z128 i stop mi radi samo sa kontaktom, a imam i Forda i situacija je ista, a imao sam i 101 kojem je radilo i sa kontaktom i bez, tako da...nesikiraj se )
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          kako te ne zanima sta su radili majstori, ako su ti pokvarili stop svetla i sada vise ne rade kako treba, to jest uvek sa ili bez kontakta na kljucu.

          meni je bezbednost vazna stavka a kocnice svakako spadaju u tu oblast pa bi me zanimalo zasto ne radi kako treba sistem.

          a sto da se ne ode nazad na raklamaciju, da nameste kocnice i rad svetla kako je fabricko resenje i kako treba ? (mislim ako je usluga placena a nije onako fraj usput pa sta ispadne).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • jaksa
            CBC Senator XXL
            • 23.10.2004
            • 701
            • Novi Beograd, SC

            #6
            Pa mene zbunjuje sto na nekim fordovima svetla rade sa kljucem u bravi a na nekim ne.
            U uputstvu za moj, nema nista o tome.
            Zato sam i pitao, da li je to zakonski regulisano, a ocigledno nije (z101, z128)
            Ne zanima me u smislu da svetla nisu radila a sad rade, dakle s tim sam zadovoljan, a u elektroniku se ne razumem.
            Nadam se da sam sad jasniji.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Nema zabune, fabrike same odlucuju o stanju.
              Svedski tehnicki pregled.

              Kluch na kontakt, kontrola stop svetla.

              U petak sam bio na tehnickom i kazu da nema pisanog pravila, da nemora da rade bez kljuca mada je postalo vise pravilo nego izuzetak da je tako.
              Dakle praxis je u pitanju.

              Ptavilo vazi za Svedsku i mada ako je zakonom definisano na nekom trzistu da mora i bez kontakta lako se fabrike prilagode pravilima igre.

              Malo konfuzno i zbunjujuce, ali sta je pravilo u zakonu kod nas ?
              Ako je uopste definisano, posto eto kod sveda nije
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • jaksa
                CBC Senator XXL
                • 23.10.2004
                • 701
                • Novi Beograd, SC

                #8
                Nisam vam rekao KAD je crklo.
                Dakle, krenem ja na tehnicki pregled radi produzenja registracije, i majstor kaze, pa tebi (naravno, ne "vama") stop svetla ne rade, a ja znam da su to jutro radila. Kazem da to i ja sad prvi put vidim, predlozim da izvezem auto van i zamenim osigurac sto sam u prvom momentu mislio da je uzrok.
                Ma nema problema, sredi samo to, kaze on, i tako ja sa 0 ispravnih stop svetala prodjem tehnicki. Mislim da to moze samo kod nas
                Svetla sam popravio kod elektricara iz coska, odmah.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  kod nas nije zakonom definisano ni kakve osobine treba da ima svetlo koje sluzi zz indikaciju kocenja, osim da je crvene boje i da ih ima 2 komada (3 su zabranjena zakonom, strogo formalno).

                  to jaksa: dok sam imao Forda i on je radio samo sa kontakt bravom, meni je to uvek smetalo jer je tako glupo, i cak se pokazalo u praksi kao opasno. tako je bilo fabricki.
                  kod Volvoa obavezno stop svetla su uvek aktivna sa ili bez kljuca, i to je jako dobro resenje.

                  mene si zbunio jer si rekao da je fabricki bilo da stop svetal uvek rade a posle majstora da svetla ne rade uvek, vec samo uz kontakt.

                  po meni je daleko bolja varijanta da stop svetal uvek rade, vec prema potrebi pogotovu u emergency slucajevima.

                  isto vazi i za sirenu, treba da uvek radi. varijante sa trazenjem kljuca u dzepu, pa kontakt brave oa itkljucavanje volana eventualno, p adavanje kontakta-previse za moj ukus komplikovano a kamion koji ide u rikverc i ne vidi dok si parkiran je vec seo na haubu.

                  video uzivo, nije bio moj auto.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Kod mene na prethodnom autu, Escortu nisu radila bez kontakta, a na Primeri rade bez. Tako da sve u svemu, pravila nema.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment


                    • #11
                      i na mom gnoju stopke rade bez kontakta

                      Comment

                      Working...
                      X