Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • digitalconsumator
    CBC Član
    • 14.02.2008
    • 25
    • G. Milanovac, Srbija

    Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

    Vozim matorog Yuga i mogu da se pohvalim da u poslednje 2 godine ide bas dobro sobzirom na godiste... tu i tamo musicavih problema uvek pomalo.. ali ga odrzavam redovno koliko mogu...

    Dakle motor mu je bio suv i cist kao bebina guza (do jeseni) kada je poceo malo da vlazi ulje oko svecica.. Sad posto je prosla zima to se dosta prosirilo i onako umusavio se na 1, 3 i 4. svecici.. na 4-oj najvise... mislim da ulje nekako prodire kroz te otvore iznutra... takodje sam primetio da postoji uljav trag i na dihtungu (onom ispod svecica)... Nisam vican oko mehanike, ne zamerite, ali se nadam da sam dobro objasnio...

    Posto sam zamenio svecice (stavio nove Bosch) jer su prethodne pocele da zezaju (cimao na nizim obrtajima).. sad ide extra.. ali se bojim da to sto prodire ulje iz motora ne napravi veci problem.
    Inace motor, otkad sam kupio ovog Yugishu, pre dve godine, trosi ulje onako.. reklo bi se u skladu sa godinama... na 2-3 hiljade dospem skoro celu bocu (1L)... ali je uvek isao dobro.

    Par pitanja..
    1. Sta mislite jel' to moze da bude veci problem oko pustanja ulja? Napominjem da ne kaplje ispod kola, dakle ne pusta mnogo...
    2. Sta bi to moglo da bude, i da li mora motor na "otvaranje" ili "generalku"??
    3. Koliko bi motor '91 trebalo da trosi ulja, i da se kaze da je to ok...?

    Hvala unapred... i ako treba jos neka informacija, rado cu dopuniti...
    D Vision 2010.
    www.d-vision.biz
  • cuculo
    CBC Član
    • 03.09.2009
    • 61
    • Prilep Macedonija

    #2
    Re: Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

    Kume,vozi i ne sekiraj se samo tako produzi,potrosna ulja je u granicama ako ta kilometrazu nabijes po gradskoj voznji,pozz.

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #3
      Re: Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

      Očisti sedišta svećica izduvaj ih i stegni svećice. Nisu bile dotegnute ili je podloška otišla u...... Samo vozi, bez brige. Zdrav je samo onaj ko ne zna da je bolestan, a tvoj JUGIŠA je u pristojnom stanju, pregaziće on još dosta puteva ili kako mi se čini Markovog oranja..... Ako imaš problema obrati se.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Re: Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

        A ja bih rekao sa mu se ulje sliva gore sa dekla pa to uvek izgleda masno oko svecica i zadrzava se najvise na spoju glave i bloka. Operi motor, dotegni blago 6 matica na deklu gde se sipa ulje u motor, skini iber crevo i procisti ga lepo kao i metalnu lulicu koja ulazi u kuciste filtera za vazduh odozdo s'preda.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Kenno
          CBC Senator XXL
          • 21.08.2006
          • 460
          • Zenica, BiH

          #5
          Re: Yugo Koral 55 - '91 - motor/ulje par pitanja

          Ulje pušta na dihtungu dekla, a možda i na čepu ulja, tj. njegovom deklu. Nijedno nije skupo ni da se zamijeni.

          Comment

          • Kenan
            CBC Početnik
            • 05.12.2015
            • 1
            • Tuzla
            • YUGO 45

            #6
            Imam problem sa yugom 45 89to godiste.E sada auto mi uzima ulje to znam i vidim dim nije plavi nego bijeli onaj.auto vuce extra za 900 kubika ide trecom extra uzbrdo.E sada ulje kapa ali imam osjecaj negdje kod bloka da izlazi to ulje i jako me to nervira.U njemu je INA ulje ono obicno a uzeo sam sada TAREX 15W40 Turska to pravi i kazu da je dobro ulje.Sta mi savjetujete da mjenjam na motoru inace ima ulja oko svjecica ocistio sam to ali nisam bio primjetio da je svjecica malo odvrnura pa sam je zavrno kao i ostale mada sada je ok i auto je preslo oko 6 kilometara i nema ulja tu ok je.E sada od rucne ne radi ona lampica da je podignuta mada skino sam sat i sijalica radi.Zatim kilometraza ne radi radi koliko ide na sat ali kilometre ne ocitaje stao je na 43hiljade i nesto..I kad krecem sa autom cuje se nesto kao trenje nekakvo ono kao da urada u nesto ali ne slajdra i isto tako kada ide preko rupa sitni udara nesto u suvozaca u pod dole ko komad necega.Ne visi nista uglavnom na autu.I auto kad mu gas pustim on radi ok kad dam gas trza lagano i kad dam jos jaci gas ide extra..Nebitno ha u drugoj bio ha u trecoj isto je.Ima goriva u glavnom i trosi bogme fino goriva on pah recimo do 10l da uzima.Na benzin ide i na cepu sam od motora primjetio kao onaj sto kazu kajmak ali malo ima a kad izvadim od ulja ono cudo da vidim koliko ima ulja nema vode cisto je crno ulje je tu i nema vode....Ako trebaju slike auta,motora nije problem slikacu sve

            Comment

            • DS9
              CBC Senator
              • 27.10.2011
              • 280
              • Beograd

              #7
              Kad kažeš kajmak (neki kažu majonez) misliš na emulziju koja nastaje zbog mešanja vode i motornog ulja. To mešanje može da nastane usled kondenzacije vode u motoru ili usled mešanja rashladne tečnosti sa uljem. Prva varijanta je privremena i uglavnom se dešava u zimskim uslovima (i u vrlo maloj meri, uglavnom samo na čepu), druga najavljuje najčešće skorašnje menjanje digtunga glave ili još komplikovanije zahvate. Da je moj auto, sipao bih mu od ulja bilo koju 10W-40icu prventsveno od FAM, NIS ili Modriče (Ina takođe dobra/odlična varijanta), a takođe i od ulja iste gradacije sa pumpi gasproma, lukoila (pogotovo) ili mol-a. Nepoznate varijante iz super marketa ne bih ni razmatrao osim da time eventualno podmažem šarke na vratima - jer je razlika u ceni par litara benzina. Eventualno postoji mogućnost da samo ulje sadrži veći tj nedozvoljeni procenat vode i da to doprinosi stvaranju kajmaka.

              Sa obzirom na potrebu za dolivanjem ulja eventualno bi moglo da se razmisli o nekom ekonomičnom ulju koje je nešto viskoznije, recimo Elf 10W-50 čija cena nije bitno veća od klasničnih krštenih mineralnh ulja koje najčešće ljudi koriste za juga.

              Btw, u vezi tzv. majoneza/kajmaka - dole su slike (iz radionice mog prijatelja) jednog jugovog motora jer je isti umro zbog raspalog dihtunga glave i još koje_čega. Ne verujem da ćeš u skorije vreme imati ovakvu situaciju, ali obrati pažnju i na nivo rashladne tečnosti.




              Last edited by DS9; 06.12.2015, 11:40.

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                PRAVA slika, čist školski primer.
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • DS9
                  CBC Senator
                  • 27.10.2011
                  • 280
                  • Beograd

                  #9
                  Heh, hvala.

                  Koliko se sećam prijatelj je u gužvi radio još neki auto, a ja sam bio u prolazu da mu smetam po radionici pa mi ovo odma` zapalo za oko, dok je njemu koliko sam video bilo k`о dobar dan.

                  Glava je otišla na ravnanje pa nakon promene dihtunga taj motor sad fercera bez problema..

                  Comment

                  Working...
                  X