yugic se greje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirko
    CBC Senator
    • 18.05.2006
    • 202
    • Prokuplje

    #16
    pošto je još uvek leto cenim da ne pališ grejanje pa ni ne može da vuče vazduh na tom radijatoru za grejanje nego ga ti ipak upali (grejanje) i prati šta se dešava. ako ima grejanje ubrzo po paljenju trebalo bi da je pumpa ispravna a termostat loš pa ti kasnije ne otvara i obrnuto ako nema grejanje znači da voda uopšte ne cirkuliše ni kad je termostat zatvoren, prati i ona creva za grejanje.

    bar ja tako nešto kontam
    'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

    Comment

    • janko
      CBC Član
      • 21.01.2006
      • 20

      #17
      Originally posted by mirko
      pošto je još uvek leto cenim da ne pališ grejanje pa ni ne može da vuče vazduh na tom radijatoru za grejanje nego ga ti ipak upali (grejanje) i prati šta se dešava. ako ima grejanje ubrzo po paljenju trebalo bi da je pumpa ispravna a termostat loš pa ti kasnije ne otvara i obrnuto ako nema grejanje znači da voda uopšte ne cirkuliše ni kad je termostat zatvoren, prati i ona creva za grejanje.

      bar ja tako nešto kontam
      e evo ovako: Ventilator radi i pali se na otprilike 3/4 skale.
      znaci izmedju polovine i crvenog polja.
      Termo-prekidac radi.termostat je noname ali sam ga
      proverio dal radi ,pre stavljanja.otvara se,znaci radi.
      cep na hladnjaku je dobar tj nov kao i hladnjak.
      Neznam dalim se ovako proverava dali pumpa radi?
      skinem cep sa hladnjaka dodam malo gas i voda se penje gore tj malo
      izadje iz hladnjaka.

      i par pitanja:

      1) koliko treba vremena da izgori zaptivka na glavi motora?
      (posto meni je kazaljka bila max na pocetku crvenog polja)

      2)dali busan hladnjak moze izazvati brzo pregrejavanje?


      3)dali nepravilno pretpaljenje utice na grejanje?

      4)sta sve moze izazvati pregrevanje?


      Sad pre pola sata sam ga malo cackao.upalio da radi na mestu.
      ugreje se,kazalka ode na 3/4 skale.upali se fen(ventilator)
      digne se pa naglo spusti i opet vrati na 3/4.a pre svega ovoga
      znaci pre par meseci nije mrdnula vise od pola nikako.
      znaci zlatna sredina.

      ali vozio sam na gas.
      da i to sam primetio dok sam vozio na gas manja je temperatura bila
      a na benzinu veca. valjda zbog jace paljenje smese benzina.

      eto to je to.ljudi kazite sta sad da radim? dode mi da ga polijem
      benzinom i caooo maleni.
      dal moze biti davac na glavi u kvaru?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Originally posted by janko
        e evo ovako: Ventilator radi i pali se na otprilike 3/4 skale.
        znaci izmedju polovine i crvenog polja.
        Termo-prekidac radi.termostat je noname ali sam ga
        proverio dal radi ,pre stavljanja.otvara se,znaci radi.
        cep na hladnjaku je dobar tj nov kao i hladnjak.
        Neznam dalim se ovako proverava dali pumpa radi?
        skinem cep sa hladnjaka dodam malo gas i voda se penje gore tj malo
        izadje iz hladnjaka.
        Sad mi nije jasno da li ej to donje crevo i dalje hladno ili ne? Ako se ventilator upali preko termodavača onda pretpostavljam da se hladnjak ugreje a to ne može ako je neko crevo hladno, gornje ili donje.
        Pumpa se proveri tako da odvrneš čep na hladnjaku i svakak oće da izbaci malo vode ali posle treba da vidiš kako voda teče u smeru mešanja vode, ono kao reka kad ide.
        To što podigne nivo kad daš gas ukazuje da pumpa radi i napravi "pritisak" u sistemu.
        Tok vode ćeš videti jedino kad termostat otvori, dok ne otvori voda miruje u hladnjaku.
        Zaptivač možeš proveriti u prelivnom sudu tako što gledaš da li izbacuje mehuriće dok motor radi iz one cevi kojom je povezan sa hladnjakom. Ako si otvarao sistem onda mehurići uvek idu dok se sve ne izluftira, ali sve manje i manje. Ako je zaptivač produvao ići će konstantno i sa dodavanjem gasa sve više ali bi onda pri zatvorenom čepu vrlo brzo ona creva od hladnjaka postala jako tvrda.
        Ako ima pritiska od kompresije tečnost vrlo brzo prokuva, efekat pretis lonca...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Delkan
          CBC Senator XXL
          • 14.06.2005
          • 829
          • 60 km From BG,West

          #19
          Originally posted by Dora
          Ako se ventilator upali preko termodavača onda

          Mislis prekidaca?

          Comment

          • dekideki
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1914
            • Beograd

            #20
            1. treba mu vremena. uglavnom, prvo treba da se pokrivi glava pa da produva tu i tamo pa onda da progori glava, koliko se ja razumem.
            2. moze
            3. I TE KAKO
            4. uglavnom nivo tecnosti i nedihtovanje dihtunga glave, ostali razlozi su finese, stepen gore, stepen dole, a ne pola skale gore dole.

            gas/benzin??? pa kontra je. gas ima malo vecu temp. na izduvu. ne bi trebalo previse da se odnosi na temp. motora, ali u nepovoljnom rezimu moze prilicno.

            poz.

            P.S. smiri se temperatura kod Zasrave je nauka...
            .

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Originally posted by Delkan
              Originally posted by Dora
              Ako se ventilator upali preko termodavača onda

              Mislis prekidaca?
              Da, pogrešan termin, termoprekidača na hladnjaku....
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Flavio
                CBC Senator XXL
                • 13.06.2006
                • 1926
                • 012 Centar
                • KaraWagon 1.4T.Spark

                #22
                @janko,na sve sto su Dora i dekideki vec rekli,moze i termodavac na glavi da zezne.Kako si opisao trenutni rad "skale",sumnjam i na njega.Kako kazes,ispada da to funkcionise "po p.s."-u samo na vecim vrednostima -> davac mozda laze.Mozda da ga zamenis (sitna je cifra,100-200 din) a moze i to malo sr...e da j...e.
                Probijanje diht. glave?Cenim da je vec rizicno da 2-4 puta "skala" "lizne" crveno polje na malo duze.

                Comment

                • janko
                  CBC Član
                  • 21.01.2006
                  • 20

                  #23
                  uf nije valjda opet produvo.
                  evo pre par minuta sam skinuo termostat i tako vozio.
                  malo 2-3km.pa ga ostavio da radi na mestu.
                  ventilator se pali 5mm od pocetka crvenog polja.malo opadne temp.
                  pa se opet digne pa se ukljuci vent. pa tako u krug.
                  ali na sredinu skale nikako.
                  jutros sam vozio na posao,sreca 7km i temp.se digla do pocetka
                  crvenoga polja.
                  i pustio sam grejanje da radi bas kako mi je Mirko napisao,
                  i sta se desava,duva ladan vazduh!!! a kazaljka kod crvenog polja!!!
                  cini mi se da sad kako sam skinuo termostat da neide do crvenoga .
                  neznam videcu sutra kad budem otisao na posao.kad ga zagrejem.
                  jedan kolega mi je rekao:a da ti nije glava pukla??
                  i jos nesto.kad sam bio kod majstora odmah mi gledo auspuh,i kaze
                  a kaze curi ti voda kroz auspuh puko ti diftung glave,a ja
                  razmislim pa kondens vodene pare.i sad curka pomalo,
                  i na iberlauf.Kapljice. jel to normalno?
                  creva na hladnjaku su sva 3 vruca.znaci cirkulise voda.

                  pitanje:namestanje pretpaljenja??kako??
                  u pitanju je elektronsko paljenje.
                  mislim kako da ga proverim dal je dobro podeseno.

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #24
                    A da ga ti zagrejes dobro i onda otvoris cep na hladnjaku ili ekspancionom sudu i izmeris temperaturu? Mozda satic za temperaturu ili termodavac zeza.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • janko
                      CBC Član
                      • 21.01.2006
                      • 20

                      #25
                      Originally posted by Uros Piperski
                      A da ga ti zagrejes dobro i onda otvoris cep na hladnjaku ili ekspancionom sudu i izmeris temperaturu? Mozda satic za temperaturu ili termodavac zeza.
                      to i ja mislim.planiram sutra da kupim davac temperature.pa cemo da vidimo sta ce da bude.

                      Comment

                      • dekideki
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1914
                        • Beograd

                        #26
                        motor se usijao a radijator hladan????

                        neki problem sa radijatorom. ili slavina ne radi (dodaj malo rukom otvaranje iste, iz haube gurni do kraja) ili gumeni dihtung izmedju slavine i radijatora.

                        slusaj

                        lako je rasturiti sklop za grejanje kabine, mislim da ti je tu problem. a inace, ako ti je nizak nivo rashladne tecnosti (IZ BILO KOG RAZLOGA) grejanje ti nece raditi, jer je radijator na najvisoj tacki. probaj sledeci trik.
                        - najashi prednjim tockovima na neku visoku podlogu (poenta je da ti chep hladnjaka bude najvisa tacka)
                        - otvori chep hladnjaka
                        - otpanji grejanje do daske (rukom, iz motornog prostora)
                        - pusti da motor radi, sav ce vazduh izaci na chep. dospi i u hladnjak da preliva i u prelivni sud do oznacenog nivoa. tako ces biti siguran da nemas vazduha u sistemu (udavices radijator skroz).

                        meni je curio taj gumeni dihtung hebao mi kevu na Zlatiboru prosle godine smrzao sam se ko P, a motor temperatura u desnoj polovini, ne silazi. koliko god da sam dolio, vazdusni chep nije nikako izlazio iz radijatora, a gumenko cureo ja nisam ni bio svesan... ma njesra samo takvo.

                        probaj foru, meni pomogla. kasnije sam otkrio uzrok i eliminisao ga. od tad ne prelazi levi deo skale, oko sredine, bez obzira na rezim rada i na gorivo.

                        poz.

                        P.S. naravno, proveri ako nisi creva koja idu u radijator da li su se uvila, prelomila itd... rashladna tecnost tada nece ici jer ima liniju manjeg otpora preko isparivaca, paralelno vezanog...
                        .

                        Comment

                        • Flavio
                          CBC Senator XXL
                          • 13.06.2006
                          • 1926
                          • 012 Centar
                          • KaraWagon 1.4T.Spark

                          #27
                          Eeee!!!
                          Pazi sa cepom hladnjaka!!!Razumeo sam da si malo "neiskusan" sa majstorisanjem.Nemoj da se oshurish!Pazljivo!
                          Voda na auspuhu je lako i posledica kondenzacije.A tek kod voznje na gas izlazi ohoho.Video si vec verovatno.Mada ne iskljucujem i da je glava prsla.Ovaj sto ti je radio,moguce da nije ni proveravao to.Grejanje duva hladno?!?Ili neodzracen sistem ili mozda stvarno prsla glava.Opet,trebalo bi da ima mehurica u prelivnoj ako je pukla.Ajd ti ipak zameni taj davac prvo?Za paljenje nisam dovoljno "potkovan",neka drugi neko objasni.A isprobaj i ovu Dekijevu "nauku",deluje logicno .

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Ajd još jednom svi u školicu... To se zove zatvoreni sistem hladjenja. Ako se kaže zatvoren onda znači da nije otvoren. Ako ima negde rupu pa makar i na čepu hladnjaka onda je otvoren a to nije dobro jer treba da bude zatvoren.

                            Jedina mala razlika izmedju ta dva sistema je u pritisku. Otvoreni kako mu samo ime kaže je otvoren i nema pritiska, zatvoren je obrnut od otvorenog pa logično ima pritiska. E sad pojenta, ako je zatvoreni sticajem okolnosti da ne kažem rupice postao otvoreni, onda nema pritiska.

                            Šta će nama taj pritisak. Nama ne treba, pupupu daleko bilo, ali motoru treba jerbo je konstruisan tako da tečnost dolazi u sve kutke i zavijutke motora jerbo ima pritiskaaaaa.

                            Šta se sad dešava, nema pritiska i nema vode tamo gde treba. Gde je voda najpotrebnija, u glavi, mislim glavi motora. Tamo vladaju one vrućine kao kad ne date bratu čokoladu pa odete u pakao i ako ima malo vode ona parcijalno proključa. Šta se dogadja kad voda proključa? Svi u glas, stvori se vodena para. Neki bi rekli da je vodena para čudna mešavina pa niej vazduh ali da recimo kažemo da jeste. Vazduh ima zahebatu osobinu da je termo izolator i to dobar, zato ženske zimi idu onako lako obučene u mrežaste čarape a nije im zima...
                            No da se vratimo temi, kad taj vazduh dodje u dodir sa termo davačem (ovaj put pravi izraz) on se siroma oladi jer nema vode da ga greje i gle čuda, kazaljka ode dole a motor vrišti od plikova....

                            Uto naidje malo vode i sanira plikove a takodje i temperaturu motora-glave. Ako nekom nije bilo jasno zašto mu se motor ubio od temperature a kazaljka stoji na ladno mrtvo, sad je čas da se lupi po čelepenki.

                            Dokazali smo da su sva creva vruća kad se izvadi termostat, što znači Djuro šta, NEVALJA i baci se....
                            E sad ima tu jedan začkoljak, ako je onaj lutajući džepić dospeo tu negde oko njega i on sirotan pliva u vazduhu i nema temperature da se otvori jer je kako je naučno dokazano u vazduhu (pari) mrtav hladan a motor opet plače.
                            Ti motori su inače plači čipke ali nema veze....
                            Daklem trebalo bi proveriti da li negde ima buša na koju curi voda ili pritisak. Ako curi voda sa njom curi i pritisak, ako je bušan čep od hladnjaka onda curi samo pritisak i možda malo vode. Čep je bolna tačka pošto je to dvostruki ventil koji vrlo često rikne i napravi upravo ovakvo ... biću fin...

                            Šta sm ono hteo da kažem, a da... Ako nema grejanja u kabini može biti sve ovo gore napisano a može biti i glumpava sajla od slavine za grejanej koja iako si ti pedantno mrdnuo ručicu na stranu grejanja u kabini, nije izvršila svoju gradjansku dužnost na daljinskoj komandi što znači da nije otvorila slavinu uopšte.

                            Pouka o pravnom leku. Na onoj plastičnoj kockastoj kutiji u motornom prostoru je ta slavina pa se njena poluga ručno mrdne u pravom smeru ili uz pomoć publike ili prijatelja a može i pola pola proveri da li radi iz kabine.

                            Ko je razumeo, shvatiće....
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • janko
                              CBC Član
                              • 21.01.2006
                              • 20

                              #29
                              Originally posted by FlavioPO
                              Eeee!!!
                              Pazi sa cepom hladnjaka!!!Razumeo sam da si malo "neiskusan" sa majstorisanjem.Nemoj da se oshurish!Pazljivo!
                              Voda na auspuhu je lako i posledica kondenzacije.A tek kod voznje na gas izlazi ohoho.Video si vec verovatno.Mada ne iskljucujem i da je glava prsla.Ovaj sto ti je radio,moguce da nije ni proveravao to.Grejanje duva hladno?!?Ili neodzracen sistem ili mozda stvarno prsla glava.Opet,trebalo bi da ima mehurica u prelivnoj ako je pukla.Ajd ti ipak zameni taj davac prvo?Za paljenje nisam dovoljno "potkovan",neka drugi neko objasni.A isprobaj i ovu Dekijevu "nauku",deluje logicno .
                              znam za cep.
                              e u tome je mozda caka.ako u sistemu ima pritiska,onda bi otvaranjem
                              cepa na hladnjaku,trebalo da pljusne voda.znam da se nesme otvarati kad
                              je jako zagrejan ali ja sam ga otvorio i kao da je hladan,nema pljus,pljas,
                              znaci nema pritiska,negde ga pusta.
                              samo gde?glava ili danas cu da raskusuram grejanje.

                              Comment

                              • janko
                                CBC Član
                                • 21.01.2006
                                • 20

                                #30
                                yugic

                                evo mene opet.
                                ovako testirao sam masinu na oko 17km voznje.
                                4-5 gradske voznje.stani,kreni
                                Brzina od 70 do 80 km/h.
                                Znaci od juce skinut termostat.
                                Kazaljka je stajala na oko 5mm ne vise od kraja plavog polja.
                                Otiso do prodavnice Autodelova i kupio davac temperature i cep na
                                hkadnjaku.zamenio.
                                opet 17 km nazad kuci,kazaljka stoji nakraju plavoga polja.
                                znaci menjan davac i cep.
                                sutra stavljam termostat.voda u prelivnom sudu ne opada.
                                toliko za sad.

                                Comment

                                Working...
                                X